PDA

View Full Version : رقم الحساب 66419031 + الاستراتيجيه , دعمكم :)

MAGDYABDO
05-14-2014, 00:10
السلام عليكم

رقم حسابى فى المسابقه 66419031 باتبع استراتيجيه الاستاذ مصطفى بالخياط اعتقد ان اغلبكم عارفها
الدخول لمس السعر ل خط من خطوط مركز الثقل
+
تحول مؤشر mb** timing من اللون الاحمر او الازر الى اللون الاصفر للتنبأ ببدأ انعكاس السعر
+ وجود السعر عند دعم او مقاومه ( مضافه منى )
ده شرح الاستراتيجيه

https://www.youtube.com/watch?v=hB0ZqXz8HS4

يا ريت تتابعو حسابى وانشاء الله اكون عند حسن ظنكم
بتاجر على كل العملات ذات سبريد 3 نقط + الذهب
اللوت مش هيكون محدد حسب الصفقه
نفس الشيئ بالنسبه للاستوب والتيك
هزود على استراتيجيه استاذ مصطفى الدعوم والمقاومات والترندات
رقم الحساب : 66419031
الباسوورد : cfteat47
ما تنساش تدوس على "شكرا"

شكرا :D

خبير الفوركس
05-14-2014, 00:12
بالتوفيق يا اخي و المهم ان يكون لك الية عمل متقنة و مكاسب موجهه لان الفوركس مهنة اعصاب فولاذية و الحكمة بادارة جيدة مركزة علي الاستوب لوز و التيك بروفت ببداية 1 سنت لا اكثر للمكسب و عدم الخسارة

MAGDYABDO
05-14-2014, 15:07
تم تحقيق اهداف امبارح فقط
36 نقطه

الصفقات
يورو دولار شراء
20 نقطه ربح

اسباب الدخول

لمس السعر ل دعم من دعوم مركز الثقل + تحول خط mb** timing من اللون الاحمر الى اللون الاصفر

باوند دولار شراء
16 نقطه ربح

لمس السعر ل دعم من دعوم مركز الثقل + تحول خط mb** timing من اللون الاحمر الى اللون الاصفر

MAGDYABDO
05-16-2014, 01:40
ربح امبارح كان حوالى 18 نقطه
وربح انهرده حوالى 15 نقطه ولسه فى صفقات مفتوحه
وحتى الان فى المركز السابع

الصفقات
يورو ين شراء
ربح 10 نقاط
الاسباب

دولار فرنك شراء
ربح 9 نقاط
الاسباب

دولار ين شراء
ربح 9 نقط
الاسباب

ربح 5 نقاط على اليورو دولار كانت صفقه سريعه لانى توقعت ان السعر يعكس عليا وبالفعل السعر عكس وكنت خرجت بربح ضئيل منها

mokhtarss
05-16-2014, 11:57
بالتوفيق اخي الكريم

MAGDYABDO
05-16-2014, 22:45
باقى صفقات امبارح وصفقات انهرده كان عدد النقاط جيد و دخلت بلوت كبير
والحمد لله دلوقتى فى المركز الرابع
الصفقات

يورور دولار بيع
ربح 18 نقطعه
الاسباب
لمس السعر ل مقاومه من مقاومات مركز الثقل + تحول خط mb** timing من اللون الازرق الى اللون الاصفر

يورو دولار بيع
21 نقطه ربح
الاسباب
لمس السعر ل مقاومه من مقاومات مركز الثقل + تحول خط mb** timing من اللون الازرق الى اللون الاصفر

---------- Post added at 07:44 PM ---------- Previous post was at 07:06 PM ----------

توضيح *
انا اسف لانى نسيت انى ارفق اسباب دخول الصفقات وقت فتح الصفقه
وافتكرت وانا براجع القوانين تانى وحطيط اسباب دخول الصفقات المهمه مع العلم ان اسباب الدخول واحده فى جميع الصفقات وهى اللى كتبتها فى الموضوع

وهناك صفقات سكالبينج صغير لم اذكرها لكثرها ولكني ساذكرها بعد ذلك فى المشاركات القادمه
واسف فعلا على الخطأ ده

ودي كل الصفقات اللى ان فتحتها

---------- Post added at 07:45 PM ---------- Previous post was at 07:44 PM ----------

بالتوفيق اخي الكريم
شكرا لك اخي وبالتوفيق للجميع :)

MAGDYABDO
05-19-2014, 09:45
تم فتح صفقه على usdjpy شراء من السعر 101.31
لم اضع ستوب وتيك لانى ساتابعها على الشارت
الاسباب
وصول السعر عند دعم مركز الثقل + تحول مؤشر mbf x timing الى اللون الاصفر + وجود السعر عن دعم سابق

محمد السيد محمد
05-19-2014, 12:16
انا طبعا مبسوط جدا اني اطلعت على هذه الاسترتيجية لانها اكدت لي ان انا باشتغل صح واستراجيتي سليمة لاننا تقريبا متفقين في الاساسيات لهما الا ان استراجيتي اكثر بساطة بكثير على كل حال جزاك الله خيرا

صلاح2014
05-19-2014, 12:46
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة ةالسلام على اطهر الخلق
سيدنا محمد عليه السلام جزاك الله خيرا اخى
شكرا لشرحك المتماتل الرائاع على الاستراتيجية اخى اقنعتنى
وساقوم بتنفيد هدا الكلام الممتاز شكرا على هدا مرة اخرى
والسلام عليكم ورحمة الله

MAGDYABDO
05-20-2014, 22:08
انا طبعا مبسوط جدا اني اطلعت على هذه الاسترتيجية لانها اكدت لي ان انا باشتغل صح واستراجيتي سليمة لاننا تقريبا متفقين في الاساسيات لهما الا ان استراجيتي اكثر بساطة بكثير على كل حال جزاك الله خيرا

انا سعيد اخى انى افدتك ويا ريت تطلعنا على استراتيجيتك عشان تعم الافاده
وشكرا لمرورك :)

---------- Post added at 06:18 PM ---------- Previous post was at 06:17 PM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة ةالسلام على اطهر الخلق
سيدنا محمد عليه السلام جزاك الله خيرا اخى
شكرا لشرحك المتماتل الرائاع على الاستراتيجية اخى اقنعتنى
وساقوم بتنفيد هدا الكلام الممتاز شكرا على هدا مرة اخرى
والسلام عليكم ورحمة الله
انشاء الله اخى تجرب الاستراتيجيه وتزود ارباحك وتوددع الخسائر انشاء الله

---------- Post added at 06:27 PM ---------- Previous post was at 06:18 PM ----------

تم اغلااق صفقه الصباح على ربح 10 نقاط وتم
فتح صفقه اخى
شراء على usdjpy
والاسباب
وجود السعر عند دعم لمؤشر مركز الثقل + تحول مؤشر mbf x timing الى اللون الاصفر + وجود السعر عند مقاومه سابقه
وتم تحقق هدف الصفقه 10 نقاط
وتم فتح صفقه اخرى
شراء على audusd
الاسباب
وجود السعر عند دعم لمؤشر مركز الثقل + تحول مؤشر mbf x timing الى اللون الاصفر + وجود السعر عند مقاومه سابقه
والهدف من 10 الى 15 نقطه

والمركز الحالى فى المسابقه هو الثالث وانشاء الله بعض التحديث القادم يتم اضافه 700 دولار واصدع الى المركز الثانى مؤثتا
واسف على الدخول المتقطع بسبب الامتحانات

---------- Post added at 10:14 PM ---------- Previous post was at 06:27 PM ----------

ثاني صفقه خاسره للاستراتيجيه
اغلاق الاسترالى على خساره 10 نقاط
الحمد لله وانشاء الله تتعوض فى الصفقه الجايه
اسباب الخساره كسر السعر للدعم الموجود مع انى ما زلت اتوقع الصعود للاسترالى بس مرضتش اخاطر بالمركز التالت
ومتابع معاها انشاء الله

تم فتح صفقه على usdjpy
بيع من السعر 101.45
الهدف 15 نقطه
اسباب فتح الصفقه
لمس السعر ل مقاومه من مقاومات مركز الثقل + تحول خط mb** timing من اللون الازرق الى اللون الاصفر + وجود السعر عند مقاومه قويه
دعواتكم

---------- Post added 05-20-2014 at 06:00 PM ---------- Previous post was 05-19-2014 at 10:14 PM ----------

يوم اخر سيئ فمع ضغط الامتحانات فتحت صفقات مشكوك فيها عشان الحق اعوض خسائر امبارح قبل ما المسابقه تخلص
وطبعا معروف نتيجه التسرع كانت خساره اخرى وانا الان فى المركز الرابع ولكن لسه امامى 3 ايام وانشاء الله اقدر احقق مركز
وبالتوفيق للجميع

اغلاق صفقه الين على خساره

---------- Post added at 06:21 PM ---------- Previous post was at 06:00 PM ----------

تم فتح صفقه شراء eurjpy بهدف 10 نقاط
والله الموفق

---------- Post added at 07:08 PM ---------- Previous post was at 06:21 PM ----------

صفقه اليورو ين تضرب التيك بروفت ب 10 نقاط

xdorex
05-21-2014, 01:18
وفقك الله يا غالي شكرا على الاستراتجيه

MAGDYABDO
05-21-2014, 20:21
وفقك الله يا غالي شكرا على الاستراتجيه

شكرا اخى وواتمنالك المراكز الاولى ^_^

---------- Post added at 05:21 PM ---------- Previous post was at 05:12 PM ----------

بعد اغلاق صفقه اليورو دولار صباحا على خساره بسبب كثره الاخبار اليوم
اعتقد انى كده برا المنافسه هههههههههه
بس في صفقه مفتوحه على الجولد مش حاطط امل كبير عليها
اسباب الخسائر المتتاليه فى الفتره الاخيره
اولا الاستارتيجيه كويسه جدا جدا جدا
بس العيب عندي انا اني ما كنتش بشتغل ب ستوب لوز وكمان التسرع والخوف كان من اقوى الاسباب اللى ادت لخسارتى
فنصيحه منى لكل واحد بيشوف الرد ده ايااااااااااك والخوف او التسرع فى الفوركس انت ممكن تقول انا مش بخاف ومش هتسرع
بس تيجى مع اول صفقه تعكس عليك 20 نقطه عقلك يشت
ومن اسباب الخساره انى فى امتحانات ودروس وكده فكنت بفتح الشارت فى اوقات قليله عايز ادخل اي صفقه حتى لو فرصتها ضعيفه عشان الحق قبل ما المسابقه تخلص
على العموم الحمد لله كانت تجربه كويسه جدا جدا جدا جدا و واتعلمت منها كتير واتمنى الاداره تكررها تانى وتبقى بصفه دوريه
وبالتوفيق لجميع المشاركين فى المسابقه وهتابعهم انشاء الله ومبروك مقدما على الي هيكسب بغض النظر ان كل اللى شارك فى المسابقه كسبان لانو كسب خبرات مستقبلا هتكون اهم من الفلوس ^_^

ahmedezz515
06-01-2014, 03:29
كيف حالكم جميعا