PDA

View Full Version : السوق مغلق

Pages : [1] 2 3

Mustapha.Ayadi
05-18-2014, 06:12
السلام عليكم
الاخوة الاعضاء طبعا كلنا نعلم ان سوق الفوركس يغلق يومين في الاسبوع و هما السبت و الاحد
. لكن هل يعلم أحدكم اسباب هذا الغلق و لماذا لا يكون على مدى الاسبوع ؟
كان الله في العون.

مصطفى حمدان
05-19-2014, 17:26
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل اى عمل به موظفين واى موظف لابد له من اجازة ليستريح من ضغوط العمل وهذه هى اجازة سوق الفوركس لانه سوق دولى وطبعا الجميع يتمنى ان يعمل على مدار الاسبوع وليس ان يغلق على مدار الاسبوع

walid08
05-19-2014, 19:21
السلام عليكم
السوق يا اخي يغلق بالسبت و الاحد ببساطة لان السبت و الاحد هم عطلة نهاية الاسبوع للاوروبيين
مثلنا نحن في الجزائر عطلة نهاية الاسبوع هي السبت و الاحد لا يعمل الناس فيهم

alemdar92
05-19-2014, 19:51
باسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلات و السلام علي اشرف المرسلين
سهل جدا يغلق السوق يومين في الاسبوع و هذا لانها راحة السوق نعم انها راحة السوق و الشركات

doola2020
05-20-2014, 01:01
دي أجازة يا اخي زي ما أي شركة بتاخد أجازة كل أسبوع ولازم كل التجار يريحوا شوية من كتر الضغط العصبي اللي هما بيبقوا فيه

dont
05-20-2014, 02:53
دة يرجع ال ان السوق يكون مغلق نظرا لى ان البورصا بتكون اجازة يوم السبت والاحدوهذا يكون فى صالح التاجر
حيث نحصل على قدر من الراحة من التداول طوال الاسبوع

poop3
05-20-2014, 03:03
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا وسهلا بكم اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام
سبب وقوف السوق دى اجازه اخى الكريم توقف التداول نهائيا
بالتوفيق للجميع هنا ان شاء الله

yara alaa
05-20-2014, 03:59
بــســــم الله الــرحـــمـــن الـــرحـــيــم
الــســلام عــلـــيـــكــم و رحــمــة الله تــعــالــى و بــركـــاتــه
والله انا اعلم انهم يومين لكن الحق ان يتكتفي بيوم واحد حرام بردو تعبنا وانتظارنا

poop3
05-20-2014, 04:49
بالتاكيد اخى الكريم فان السوق يقفل التعاملات يومى السبت ةالاحد

poop
05-20-2014, 06:03
مرحبا بكم اعضاء المنتدى الغالى
والله اخى الكريم السوق السبت والاحد مغلق لانها اجازه الفوركس
بالتوفيق للجميع هنا فى هذا المنتدى الكبير

محمد مؤمن
05-20-2014, 09:55
السوق يكون مغلق يوم السبت ويوم الأحد من كل أسبوع والسبب في ذلك أنها هي الأجازة الأسبوعية التقليدية لهذا السوق
فهو يكون مفتوحاً لمدة خمسة أيام من يوم الاثنين إلى الجمعة ثم يغلق يومي السبت والأحد ومن الأجازات الأخرى أيضاً هي أعياد رأس السنة

abdelaziz 10
05-20-2014, 13:07
يا اخي سبب غلق السوق يومين في الاسبوع هو ان هذه المدة تعتبر اجازة اخر الاسبوع يرتاح فيها المتاجرون من تعب التداول
بالتالي انا معك اتمنى لو كان السوق مفتوح طول الاسبوع لفرص اكثر وارباح اكثر انما الاجازة ايضا ممكن نستفيد منها للراحة

abo heba
05-20-2014, 13:17
عليكم السلام
اعتقد ان الاجازه طبيعيه ومثل اى موظف او مصلحه بها اجازات اسبوعيه ودينا فى مصر مثلا الاجازه الاسبوعيه يومى
الجمعه والسبت وفى الفوركس يومى السبت والاحد وهو امر اراه من ناحيتى طبيعى

samibms
05-20-2014, 13:25
السلام عليكم و رحمة الله عالى و بركاته
اخي الكريم تخيل نفسك تعمل طوال ايام الشهر هل يمكنك ذلك
كلنا بحاجة الى الراحة و ذلك للخروج من الروتين و كي لا نكون تحت ضغوطاة نفسية
لهذا يقفل السوق يومي السبة و الاحد فالموضفين بحاجة الى اجازة اسبوعية مثلهم مثل اي موضف في اي مجال اخر
تحياتي لك و بالتوفيق

mohamed bnali
05-20-2014, 14:40
تشكر العضو المحترم على طرحك هدا السؤال المهم الدي يغلق فيه السوق وما سببه وما اهميته
السبت والاحد تعارف عليها جميع الدول من شرقها ومن غربها ان تكون عطلة
لان البرصات تغلق والابناك تغلق والشركات لكبرى تغلق والموضفون يتخدون استراحة واستجماما لياتوا بعد العطلة
براحة وصحة جيدة
وادا كان رب الكون يقول( خلق السموات والارض في ستة ايام تم استوى على العرش )فهو يعلمنا وينبؤنا ان تالراحة واجبة لصيانة الابدان وترتيب الامور العالقة في ا لاسبوع وتلك سنة الكون ولن تجد لسنة الله تبديلا
وتقبل مروري

Mustapha.Ayadi
05-20-2014, 23:13
السلام عليكم
شكرا لتفاعلكم،ك
طبعا لنا نرغب لو كان العمل في الفورك على مدى الاسبوع لجني المزيد من الارباح ،
كان الله في العون.

soooonor
05-20-2014, 23:20
سوق الفوركس يعمل مع مواعيد افتتاح و اغلاق البورصات العالمية سواء فى نيويوك او لندن او طوطيو ..., كل هذه البورصات تغلق تماما يومى السبت و الاحد و بالتالى يغلق سوق الفوركس

besnisse
05-21-2014, 00:23
اعتقد ان يومي السبت و الاحد ايام عطلة
و بطبيعة الحال السوق مرتبط بهذا
و بالتالي فهو يغلق هذين اليومين
دمت في امان الله و بالتوفيق .

dont
05-21-2014, 01:23
دة يرجع ال ان السوق يكون مغلق نظرا لى ان البورصا بتكون اجازة يوم السبت والاحدوهذا يكون فى صالح التاجر
وايضا فى اغلاق السوق راحة لكى تاجر من تعب الاسبوع

الربح من الفوركس
05-21-2014, 01:38
اخى الحبيب اعتقد ان هناك اجازة اسبوعية كاى عمل لابد من الاجازة للراحة ثم المواصلة مرة اخرى وبالتوفيق للجميع واربح الكبير

anamoody
05-21-2014, 03:17
والله يا اخى انا لم ارى مثل سؤالك من قبل و لا اعرف الاجابة لكن طبعا ارجو العمل طوال الاسبوع
ولكنها مفيدة لانها تريح المتداولين نفسيا و عصبيا و تجعلهم يسترخوا قليلا

aysamiman
05-21-2014, 11:36

ahmad lord
05-21-2014, 11:39
اخى الفاضل السوق يكون مغلق اثناء الوقت التى تكون فيه البورصه مغلقه لمدينة نيويورك من الجمعه الى الاحد

ahmedibrahim258259
05-22-2014, 16:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته القائمين على هذا المجال اصدروا ان الاجازة السبت والاحد يعني احنا عندنا الجمعه اجازة هانقول اجازة ليه
تقبل مروري

amermazzen
05-22-2014, 16:12
السلام عليكم ورحمة الله الأمر واضح أخي اغلاق السوق يومي السبت والأحد راجع لأن في هذ1ا اليومين يعتبران عطلو ويكاند البونص تكون في حالة عطلة المهم يبقى التعلم الجيد هو الأساس في الفوركس من اجل التعلم الجيد خاصة في الحساب الترجيبي.

INTHENAMEOFALLA
05-22-2014, 17:10
غلق السوق يومى السبت والاحد لانها الاجازة الاسبوعية للدول الاجنبية وللبنوك عامة واذا كانت البنوك مغلقة فكيف يتم التعامل فى الفوركس؟

MAZROUR
05-22-2014, 17:16
نشكرك اخي الكريم على هدا الموضوع واعتقد ان السوق يغلق بالسبت و الاحد
ببساطة لان السبت و الاحد هم عطلة نهاية الاسبوع للاوروبيين مثلنا نحن في الجزائر
عطلة نهاية الاسبوع هي السبت و الاحد لا يعمل الناس فيهم بالتوفيق للجميع ان شاء الله

forexmania
05-22-2014, 18:02
سبب عدم اشتغال سوق الفوركس هو ان حجميع البورصات العالمية والبنوك المركزية تكون في اجازة حيث يشتغلون من الاثنين الى الجمعة بل وتكون هناك عطلات في اعياد الميلاد

abdelaziz 10
05-22-2014, 18:19
هناك تجار يا اخي يرون ان الاجازة التي يقفل بسببها السوق يومي السبت والاحد جيدة والواحد يرتاح فيها وينسى التداول
انما هناك متاجرين اخرين يرون ان الفوركس لو كان يعمل 7 ايام متواصلة كان افضل لتحقيق ارباح اكبر من التداول

milanowolf
05-22-2014, 18:30
السوق يكون مغلق نظرا لى ان البورصا بتكون اجازة يوم السبت
والاحدوهذا يكون فى صالح التاجرحيث نحصل على قدر من
الراحة من التداول

poop
05-22-2014, 18:42
نعم اخى الكريم السوق يكون مغلقايام السبت والاحد

balou
05-22-2014, 18:44
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين محمدا و على اله وصحبه و سلم و تسليما اما بعد مغلق لأن عالم اوروبي يوم سبت و احد عندهم اجازة مفهوم اتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله تعالى

محمد السيد محمد
05-22-2014, 18:48
السؤال غريب ومالوش لازمة بس انا هرد عليه .. احنا ما نعرفش من سبب الغلق الا انه كل ناس بيشتغلوا لازم يريحو يوم على الاقل في الاسبوع وهم افقو انه يكون يومي السبت والاحد ولو المسلمين هم مسيطرين معهم عل الفوركس لكان الجمعة والسبت والاحد .. وليه هم مابيغلقهوش طول الاشبوع عشان لازم يشتغلو ويجيبو لقة عيشهم

ahmed kabo
05-22-2014, 19:10
الاسباب اخى الكريم ان دة كجال كاى مجال اخر لازم يبقى فى راحة او اججازة اسبوعية علشان حتى يقدرة يكملو وبعدين معاك 5 ايام تقدر تعمل فيها احلى شغل بالتوفيق للجميع

عاشق الفوركس
05-22-2014, 19:17
السـلام عليكـم ورحـمــة الله تعالى وبركاته , اخـي الكـريـم ،نعم في هذه الايام السوق مغلق واضن هي فترة اجازة للبنوك وللتجار اليضا ولكل العاملين في شركات الوساطة ايضا ،بالتوفيق لك ولجميع اعضاء المنتدى الكرام ان شاء الله

balou
05-22-2014, 19:46
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين محمدا و على اله وصحبه و سلم و تسليما اما بعد يغلق لأن اعمال تتوقف في نهات اسوق اتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله تعالى

rami007
05-23-2014, 05:19
السلام عليكم
والله يا اخى انا لم ارى مثل سؤالك من قبل و
لا اعرف الاجابة لكن طبعا ارجو العمل طوال الاسبوع
ولكنها مفيدة لانها تريح المتداولين نفسيا
و عصبيا و تجعلهم يسترخوا قليلا
سلام تحياتي
بالتوفيق

BILALBEN
05-23-2014, 12:48
الأمر واضح أخي اغلاق السوق يومي السبت والأحد راجع لأن في هذ1ا اليومين يعتبران عطلو ويكاند البونص تكون في حالة عطلة المهم يبقى التعلم الجيد هو الأساس في الفوركس من اجل التعلم الجيد خاصة في الحساب الترجيبي.

doaa sary
05-23-2014, 17:09
السوق يعمل 24ساعه بالاسبوع 5ايام
يومين الاجازة السبت والاحد
والسوق يبدا من الاتنين للجمعه
الاجازة افضل نرتاح شوية من الشارت

the hulk
05-23-2014, 17:14
السلام عليكم اخى الكريم
بخصوص سؤالك عن الاخوة الاعضاء طبعا كلنا نعلم ان سوق الفوركس يغلق يومين في الاسبوع و هما السبت و الاحد
بصراح شى جميل جدا وانصحك فى الاخبار والحظر منه
وشكرا

afillane
05-23-2014, 17:29
السلام عليكم السوق يغلق يوم الجمعة في 10 مساءا من التوقيت العالمي ويفتح يوم الاحد في نفس الوقت بسبب اغلاق البنوك الدولية في ايام العطل العالمية

lyes1977
05-23-2014, 17:29
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
نعم اخي الكريم اسباب غلق السوق يومي السبت والاحد نستطيع ان نحصرها في سبب رئيسي واحد وهو ان البنوك والمصارف والشركات العالمية الكبيرة والاسواق العالمية كلها تغلق يومي السبت والاحد والذين يصادفان العطلة الاسبوعية لاغلب دول العالم والله اعلم بالتوفيق

alaeddine
05-23-2014, 20:37
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخى الفاضل اى عمل به موظفين واى موظف لابد له من اجازة
ليستريح من ضغوط العمل وهذه هى اجازة سوق الفوركس لانه
سوق دولى وطبعا الجميع يتمنى ان يعمل على مدار الاسبوع
وليس ان يغلق على مدار الاسبوع
تحياتى وشكرا جزيلا لك.

ali.22595
05-24-2014, 19:49
السلام عليكم
اخى الفاضل اعتقد ان هناك اجازة اسبوعية كاى عمل لابد من الاجازة للراحة
ثم المواصلة مرة اخرى .. وبالتـوفيق للجميع واربح الكبير

msamir2013
05-24-2014, 20:12
اخى لان دا بيكون ايام الاجازة الخاصة بيهم فى البنوك والمؤسسات

زى ما البنوك فى مصر بتاخد يوم الجمعة والسبت اجازة

haffoudhi
05-25-2014, 00:14
وهي صعيبه عليهم انهم يوفروا استمرار التداول كامل ايام الاسبوع ابدا الفنيين بالملايين هذا يرتاح وهذا يشد مكانه لكن من نظامهم احتراهم للراحة الاسبوعيه ولدفء الاسره وفك الشد والضغط .

poop3
05-25-2014, 00:59
السوق مغلق السبت والحد بسبب الاجازه الاسبوعيه اخى الكريم

ilyes chaieb
05-25-2014, 02:27
سوق الفوركس يغلق حتى يأخذ الموضفين راحة اسبوعية زى بقية الناس في القطاعات الاخرى
و الا انت شايف لازم يعملوا على مدار الاسبوع دون راحة!؟؟
---------------------------------------

ahmedmomen
05-25-2014, 22:42
اكيد يعني لازم يكون في اجازة للعاملين في الفوركس سواء موظفين او حتى مضاربين وكمان للبورصات العالمية
وده شيء طبيعي ومفيهوش اي مشاكل وبعدين ما انت قدامك بقيت الاسبوع تعمل فيه اللي انت عايزه

gr53
05-27-2014, 23:37
السلام عليكم
الاخوة الاعضاء طبعا كلنا نعلم ان سوق الفوركس يغلق يومين في الاسبوع و هما السبت و الاحد
كان الله في العون.

ببساطة لأن السوق مربوط بالبنوك و البنوك في هذين اليومين إجازة فكيف سيعمل دونها
أما ان يستمر السوق طوال الأسبوع فهو أمر مرهق لنا فهو يعتمد على عقل و أعصاب المتداول

houdabluegolden
05-30-2014, 21:57
اعتقد ان الفوركس عمل وتجارة زي اي عمل تحتاج الى راحة الموظفين والعاملين به والمؤسسات نفسها
يعني حاجة طبيعية ان اي عمل في اجازة حتى بورصة الاسهم فيها اجازة ودي مش مشكلة خالص

أحمد بيكس
05-31-2014, 17:11
السلام عليكم ورحمة الله .. أشكرك أخي الكريم ..

أكيد اخي العزيز السبب يعود لاسباب الراحة التي يحتاجها الموظفون في شركات الوساطة والبنوك التي تتحكم في الفوركس فهم شر ويحتاجون للراحة.. تحياااااتي وبالتوفيق لك وللجميع ...

tamer al abboushi
05-31-2014, 17:16
السلام عليكم اخي الكريم هذا الاغلاق هي يعتبر اجازه للبنوك الدولية لذلك لا يتم العرض والطلب في سوق الفوركس وفي هذه الفترة تكون نهاية الاسبوع وهي عطله رسمية في كل العالم فالفوركس مثله مثل اي عمل اخر يوجد ايام اجازه

RomanyMoreed
05-31-2014, 18:26

مش متأكد اوي الحقيقه بس اظن ان اليومين دول اللي بيقفل فيهم البنوك المركزيه

تحياتي

memoxmax
05-31-2014, 19:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركااته
انا بشكر كل القائمين فى هذا الموقع موقع فوركس العرب على مجهوداتة القيمة فى مجال علم الفوركسوارجو منكم دوام النجاح والتقدم
اما بخصوص موضوعك فانا ارجو من من يملك الخبرة الكافية افادتك hrt

forexdad1965
05-31-2014, 19:40
السلام عليكم السبت و الاحد هما الاجازة الرسمية فى سوق الفوركس و هناط بعض
الاجازات الاخرى مثل رأس السنة و بعض الاعياد الاخرى يغلق فيها السوق

alatraideur
05-31-2014, 19:52
سلام عليكم و رحمة الله اخي

صديقي ان السوق لا يغلق ابدا لكن يوم الاحد و السبت لا يمكننا النتاجرة فقط لأن البروكر /شركة الوساطة/ تغلق كأي مؤسسة او شركة اخرى في العالم
لذلك تفقد اتصالك بالسوق

بالتوفيق ... :)

OLSOPIDRO
05-31-2014, 20:46
السلام عليكم دة يرجع ال ان السوق يكون مغلق نظرا لى ان البورصا بتكون اجازة يوم السبت والاحدوهذا يكون فى صالح التاجر
حيث نحصل على قدر من الراحة من التداول طوال الاسبوع المهم في الاخير اتمنى حظ سعيد وشكرا

memoxmax
05-31-2014, 23:52
اتقدم بخالص الشكر لصاحب الموضوع لمشاركته الجيده والقيمة والتى تساهم فى نشر ثقافة وعلم سوق العملات وتجارة الفوركس
واتمنى لكم مزيد من التقدم والتفوق \سيربشلش

---------- Post added at 07:23 PM ---------- Previous post was at 07:22 PM ----------

اتقدم بخالص الشكر لصاحب الموضوع لمشاركته الجيده والقيمة والتى تساهم فى نشر ثقافة وعلم سوق العملات وتجارة الفوركس
واتمنى لكم مزيد من التقدم والتفوق \سيربشلش\رءرءؤ

---------- Post added at 08:52 PM ---------- Previous post was at 07:23 PM ----------

واتمنى لكم مزيد من التقدم والتفوق ete55u58

amal.m500
06-08-2014, 21:30
السلام عليكم . السوق يكون مغلق يوم السبت ويوم الأحد من كل أسبوع والسبب في ذلك أنها هي الأجازة
الأسبـوعية التقليدية لهذا السوق فهو يكون مفتوحاً لمدة خمسة أيام من يوم الاثنين إلى الجمعة ثم يغلق يومي
السبت والأحد ومن الأجازات الأخرى أيضاً هي أعياد رأس السنة

ehab_salah
06-14-2014, 14:55
يا اخى انا لم ارى مثل سؤالك من قبل و لا اعرف الاجابة لكن طبعا ارجو
العمل طوال الاسبوع ولكنها مفيدة لانها تريح المتداولين نفسيا و عصبيا
وتجعلهم يسترخوا قليلا
...
تحياتي

abdelaziz 10
06-14-2014, 23:07
لا تود اسباب لغلق السوق يا اخي في رايي غير ان الاجازة الاسبوعية فرصة لاستراحة المتاجرين من التداول طبعا
من جهة اخرى هذه الخاصية تجعل الفوركس سوق مريح نسبيا بحيث هناك اجازة اسبوعية تقارب نصف مدة التداول

eslamsallam
06-27-2014, 14:30
حرام عليك لية طول الاسبوع
وبعدين الفوركس زى اى شغل لازم يكون في اجازة الناس تستريح
من ضغوط الشغل
واوربا اجازتها السبت والاحد

malak_maloka
06-27-2014, 15:17
اعتقد يعنى بيبقي راحه لموظفين الشركه وده شوق عالمي واعتقد ان ده افضل لينا الواحد يريح اعصابه
في الفتره دي بدل من الضغط النفسي البيعمله لينا الفوركس لكي نربح ومتابعه للصفقه بس السبب الرئيسي للغلق مش عارفه

ahmedhathout
06-27-2014, 16:31
اسباب الغلق ان كل البورصات بتقفل في اليومين دول وعلى فكره
معظم الدول الغربيه اجازتهم السبت والاحد وطبعا بيسموه
week end
لان اليومين دول عندهم هما نهايه الاسبوع انما احنا الجمعه طبعا

Jo.Cena
06-27-2014, 16:47
اهلا وسهلا بك في منتدي فوركس العرب بتمنالك التوفيق وارجو منك تقبل مروري بصدر رحب حتي اذا كان يختلف معك في الرأي
الفوركس بيغلق الايام دي عشان بتكون اجازات زي ما احنا كده بناخد اجازة يوم الجمعة وده بسبب الصلاة فيه يهود ومسيحين اجازتهم السبت والاحد

Skrizar
06-27-2014, 18:22
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، أخي الكريم
انا أيضا لا اعرف السبب الذي يدفع إلى غلق السوق يومين في الاسبوع

kachary
06-27-2014, 18:24
السلام عليكم اخي الكريم ببساطة فشركات الوساطة لديها موضفين يسهرون على توفير اللازم لكي تفتح صفقاتك وعطلة نهاية الاسبوع
التي يغلق فيها سوق الفوركس هي العطلة الاسبوعية لهؤلاء الموظفون لدا فالامر عادي كما انهم لديهم عطل متل اعياد الميلاد

waleed hassona
06-28-2014, 19:54
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام ----اخي الكريم السوق اجازة
يومى السبت والاحد بسبب ان البورصات والبنوك الاجنبيه اجازتهم السبت والاحد

ahmed kabo
06-29-2014, 01:46
اكيد اى شغل فى الدنيا بيبقى لية اجازات رسمية اسبوعية وبالنسبة للفوركس لازم يقفل لانة بيشتغل على اساس البنوك والبنوك بتبقى قافلة فى الاوقات دية تقريبا بالتوفيق للجميع

ansaldo
06-30-2014, 00:29
قبل و لا اعرف الاجابة لكن طبعا ارجو العمل طوال الاسبوع

i m in the Wc
06-30-2014, 15:29
ولو فكرت بشراء 3 سيارات أي 3 لوت فإن الهامش المستخدم الذي سيتم خصمه من حسابك :
الهامش المستخدم = 3 * 10.000$ / 1000 = 3000$ , سيتم خصم 3000$ من حسابك كهامش مستخدم عند شراءك 3 سيارات ( 3 لوت ) .

سؤال1 : لو فرضنا أن حجم العقد لدى مؤسسة ما = 20.000$ ونسبة المضاعفة الممنوحة = 20 ضعف أي 20:1 فكم سيكون الهامش المستخدم الذي ستخصمه هذه المؤسسة لو قمت بشراء 2 لوت ؟

الجواب : الهامش المستخدم = عدد العقود * حجم العقد / نسبة المضاعفة
= 2 * 20.000$ / 20 = 2000$ سيتم خصمها كهامش مستخدم.

asifali
06-30-2014, 15:45
السلام عليكم
السوق يا اخي يغلق بالسبت و الاحد ببساطة لان السبت و الاحد هم عطلة نهاية الاسبوع للاوروبيين
مثلنا نحن في الجزائر عطلة نهاية الاسبوع هي السبت و الاحد لا يعمل الناس فيهم مرحبا بكم اعضاء المنتدى الغالى

---------- Post added at 05:45 PM ---------- Previous post was at 05:45 PM ----------

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل اى عمل به موظفين واى موظف لابد له من اجازة ليستريح من ضغوط العمل وهذه هى اجازة سوق الفوركس لانه سوق دولى وطبعا الجميع يتمنى ان يعمل على مدار الاسبوع وليس ان يغلق على مدار الاسبوع مرحبا بكم اعضاء المنتدى الغالى

ali2000
06-30-2014, 16:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخي العزيز السوق دائما يغلق السبت والاحد وهذا الاجراء يقوم كل اسبوع وهي تعتبر بمثابة عطلة لسوق الفوركس و للاسواق الموجوده في الفوركس والذهب والاسهم والعملات وهذه هي الغاية من اغلاق السوق يا اخي العزيز ولك كل التقدير والاحترام

eslamsallam
06-30-2014, 16:15
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل اى عمل به موظفين واى موظف لابد له من اجازة ليستريح من ضغوط العمل
وهذه هى اجازة سوق الفوركس لانه سوق دولى وطبعا الجميع يتمنى ان يعمل على مدار الاسبوع وليس ان يغلق على مدار الاسبوع

karam22
06-30-2014, 16:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الاسهم والبورصات هي التي تحدد الكثير من الاعمال الاقتصادية والمالية
وايضا لابد من احترام قوانين العمل ولابد من اخذ راحة للاسترجاع الزهني ولا يقبل ان يكون العمل متواصل بلا توقف

ahmed kabo
06-30-2014, 23:33
عادى جدا كل المجاللات بيبقى ليها ايام راحة فى بيبقى يوم وفى اتنين فى الوفركس بيبقى يومين وهما ايام السبت والاحد لاجازات البنوك بالتوفيق للجميع

mounim1994
06-30-2014, 23:43
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اهلا وسهلا بالاعضاء اخي الكريم
انا اظن بان هده امور شخصية و ليس لنا الدخل فيها وبالتوفيق

eragon
07-04-2014, 16:46
وعليكـــم الســــلام ورحمـــــة الله وبركاتـــــــــــــه
يجب علي كل شيء ان يكون له عطله , واري ان ذلك افضل حتي يستريح المتاجرين ويريحو اعصابهم شويه ^_^

modyadyl
07-04-2014, 16:52
ويتم العمل فى سوق الفوركس من خلال البورصات العالميه ... يعمل سوق الفوركس على مدار الساعه عدا يومى السبت والاحد لانها عطله

baite
07-05-2014, 16:30
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته, مشكور أخي على هذا الموضوع الجميل حقا.

عادي اخي الكريم فكل الشركات في الغرب لا تعمل في نهاية الاسبوع اي السبت والاحد

اتمنى التوفيق للجميع وتقبل مروري

abdelaziz 10
07-13-2014, 19:00
اظن ان جل الاعضاء ربما سيريدون لو ان السوق يفتح خلال 7 ايام متواصلة اسبوعيا ولكن غير ممكن
انما سبب اقفال السوق طبعا يا اخي انها يومي اجازة يرتاح فيها المتاجرون من كثر التداول والتحليل

hema2013
07-13-2014, 19:02
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة مشكور اخى العزيز على هذة الموضوع المفيد لا يقفل السوق فهو متواصل فلابد من دراسة عن طريق الترند والشموع اليابانية الهامة وكان عن طريق ال تحليل الفنى السليم
والسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

keraunos3
07-13-2014, 20:36
السلام عليك أخي
اعتقد ان الفوركس عمل وتجارة زي اي عمل تحتاج الى راحة الموظفين والعاملين به والمؤسسات نفسها
يعني حاجة طبيعية ان اي عمل في اجازة حتى بورصة الاسهم

maao2008
07-17-2014, 01:38
السلام عليكم

moh721
07-17-2014, 03:21
السوق بيكون مغلق يكون السبب هو ان البروصات العالمية بتكون مغلق يوم السبب الاحد ولذلك لن يكون من الممكن ان السوق يكون مفتوح يوم السبب والاحد وايض سوف يكون فى صالح التاجر يث ياخذ وقت من الراحة

nassr15
07-17-2014, 03:43
معروف أخي ان السوق بيتكون من عمالو وموظفين فطبيعي لازم يكون فيه اجازه هو إنسان مش ألي

egymax3d
07-17-2014, 04:06
اكيد لازم اجازة بسبب الضغوط النفسية والشغل وخاصة شغله ده على اعصابه وصعب جداا لو استمر على كده كل يوم يعنى لازم يفصل يوم او يومين واظن مافيش اى طبيعة شغل تستحمل كده غير الفوركس وبارك الله فيك وبالتوفيق اخى ولى كل اعضاء المنتدى

moh721
07-17-2014, 17:40
السوق بيكون مغلق يكون السبب البورصات تكون مغلق ة
ومن دون البورصات لن يكون من المممكن ان السوق يكون مفتوح

محمود مرعى
07-17-2014, 18:07
السلام عليكم
كان الله في العون.

تقيبا يا اخى السؤال ده ملوش اى اجابة صريحة لاى تاجر من التجار على مستوى العالم بس انا عايز اقول لحضرتك ان الانسان نفسه بيرتاح كل يوم فما بالك بالادوات اللى بتساعد الانسان انه يحقق ربح واكيد كمان علشان كل التجار تقدر تاخد راحة اليومين دول خصوصا من الضغط العصبى والشد والتوتر النفسى اللى بيكون فيه التاجر اثناء التداول على سوق الفوركس وربنا يكرم

عدي
07-17-2014, 18:12
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... مشكوور اخي الكريم علي المعلومات الجميله بارك الله فيك و زادك من الخير و اتمني لك التوفيق

zinou
07-17-2014, 18:34
السوق يغلق يومي السبت و الاحد كاجازة مثل جميع القطاعات و نحن ايضا نحتاج اجازة من ضغط السوق
بالتوفيق ان شاء الله

Medsalah
07-17-2014, 18:38
السلام عليكم
طبعاً كل موظف فالحياة هو محتاج للراحة في عمله يعني إنو السوق كمان يحتاج للراحة و ذلك يتم يوم السبت و الأحد

حسن زقوت.1
07-17-2014, 18:49
باسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلات و السلام علي اشرف المرسلين
سهل جدا يغلق السوق يومين في الاسبوع و هذا لانها راحة السوق نعم انها راحة السوق و الشركات

Thantoss
07-17-2014, 19:02
رمضان كريم اخواتي واخوتي الكرام
تحية طيب وبعد :)
لانه يا اخي الناس بتاخد راحة فالايام دي
يعني اجازه لشركات الفوركس
وللا انت عايز الشركات تفتح ليل نهار
ومايرتاح العمال يلي فيها ؟

a7med84
07-27-2014, 06:54
واضخح انك مبتدئ فى السوق وعموما هى من اول المعلومات اللى

بيعرفها اى مبتدئ فى السوق هى مواعيد العمل فى هذا السوق وهى ايام السبت والاحد من كل اسبوع

gr53
07-29-2014, 23:28
ببساطة لأن السوق مربوط بالبنوك و البنوك في هذين اليومين إجازة فكيف سيعمل دونها
أما ان يستمر السوق طوال الأسبوع فهو أمر مرهق لنا فهو يعتمد على عقل و أعصاب المتداول

alemdar92
07-29-2014, 23:55
اولا السلام عليكم و رحمة الله وبركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين اما بعد
ان السوق اخي لا يغلق ابدا لكن ه\ا الاغلاق هو اغلاق البروكر الدي تتعامل معه

maha elsayed
07-29-2014, 23:55
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته السوق بيقفل يا اخى
يوم الجمعه وبيفتح الحد بلليل عموما تقبل تحيييييييييييييييييتى

alemdar92
07-30-2014, 00:06
اولا السلام عليكم و رحمة الله وبركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين اما بعد
ان اسباب الاستراحة هي راحة البروكر ال\ي تتعامل معه ...

dockerz
07-30-2014, 20:42
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم انا اعتقد ان دي بتبقي اجازه في البنوك علشان كدا السوق بيكون قافل بس

dranass92
07-31-2014, 18:16
السلام عليكم

ahmedibrahim258260
07-31-2014, 18:34
بسم الله الرحمن الرحيم انا عن نفسي موش فكرت اني اعرف ايه السبب ممكن يكون متفق عليه من جميع القائمين على الفوركس
تقبل تحياتي

el andaloussi
07-31-2014, 19:24
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، أخي الكريم ان العمل يتطلب اجازة ، و من الافضل تكون اجازة في السوق لكي نريح اعصابنا

awa
08-02-2014, 21:17
الغلق فى سوق الفوركس مثله مثل اى غلق فى العالم و هو عطلة نهاية
الاسبوع و ليس هناك سبب اخر للغلق لان التجارة عموما فى اغلب الدول تغلق فى هذين اليومين

عاشق الفوركس
08-02-2014, 21:25
السـلام عليكـم ورحـمــة الله تعالى وبركاته , اخـي الكـريـم،والله هذا قنون عالمي وضعته هيئة الاسواق وانا لا اعرف السبب ،بالتوفيق لك ولجميع اعضاء المنتدى الكرام ان شاء الله

yara alaa
08-03-2014, 11:43
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
لا اعرف ولم اجربها من قبل
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء ال

AMLAK
08-03-2014, 16:39
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم اظن ان جل الاعضاء ربما سيريدون لو
ان السوق يفتح خلال 7 ايام متواصلة اسبوعيا ولكن غير ممكن انما سبب اقفال السوق طبعا يا اخي انها
يومي اجازة يرتاح فيها المتاجرون من كثر التداول والتحليل مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

yara alaa
08-03-2014, 20:19
السلام عليكم ورحمه الله وبركالته يا اخى ...ماشاء الله عليك موضوع اكتر من رائع عموما يا اخى تقبل تحيات يا ريييييييييييت وارجو مزويد من الموضوعات الممتازه زوالمهم فى الفوركس

dalito
08-03-2014, 21:15
السﻻم عليكم
هذه ايام عطل اخي الكريم
وعادة البنوك تغلق فيه
وبالتوفيق لك
وتقبل مروري

maghribia
08-03-2014, 21:20
لسلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى الكريم
السوق الفوركسفهو يشتغل ف يالايام العاديوة من الاسوبع
و بالتالي فانه يكونف ي ويمي الستب و الالحد مغلق تماام

تقبل احتراماتيى

abdou19
08-03-2014, 21:23
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته أما بعد اخي الكريم

اشكرك على الموضوع القيم و نتمنى منك المزيد السوق عليه بالراحة لان الفوركس لا يتوقف ليل نهار

maghribia
08-03-2014, 21:26
لسلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى الكريم
ان اغلاق السوق الفوركس فهوي كون ف يفترات معينة
و هذه التوقيت يكيونف ي الاجازة الاسوبعية و اللعايدا

تقبل احتراماتيى

gr53
08-05-2014, 11:59
لأن السوق مربوط بالبنوك و البنوك في هذين اليومين إجازة فكيف سيعمل دونها

zinga
08-07-2014, 14:50
من البرامج الأخرى التي تبدو بسيطة "الحد الأدنى من المخاطر".
رأيت منهم يأتي ورأيت لهم بالرحيل. هناك بعض الفائزين، ولكن هناك العديد والعديد من
أكثر الخاسرين كبيرة. لا تقبل مطالبات من أي نظام التداول، بنفسك، أو أن شخص آخر، و
أساس لتحديد كم من المال الخاص بك سوف تضع في خطر.

hegaa
08-07-2014, 14:55
نعم اخي الكريم كلنا نعلم لماذا يغلق السوق في هذان اليومان
لانها عطلة نهاية الاسبوع لدى الاوروبيون
تقبل مرووووووووووووري

zizo10
08-07-2014, 15:06
أعتقد أن الإغلاق يومين في الأسبوع هو لإعطاء راحة للمتداولين كي يبدأوا الأسبوع التالي بنشاط وحيوية أما لو كان طول الأسبوع ف فسيكون هناك ملل وأغلب المتداولين لن يتداول بتركيز وأنا مع الإغلاق يومين في الأسبوع

rafik23
08-07-2014, 15:08
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته.......يغلق السوق يومين في الاسبوع و هذا لانها راحة السوق ,لانه سوق دولى وطبعا الجميع يتمنى ان يعمل على مدار الاسبوع وليس ان يغلق على مدار الاسبوع

sharshabil
08-14-2014, 17:05
لانها عطلة نهاية الاسبوع الخاصةو بالبنوك يا اخي
و البنوك هي محرك السيولة في السوق يعني طبيعي ان يغلق ايام السبت والاحد

abderrahmenanis
08-14-2014, 19:14
دي أجازة يا اخي زي ما أي شركة بتاخد أجازة كل أسبوع ولازم كل التجار يريحوا شوية من كتر الضغط العصبي اللي هما بيبقوا فيه

الاسد التاجر
08-14-2014, 19:20
توقف يومين في الاسبوع شي جميل وصحي
الواحد يروح يغير جو طوال الاسبوع شغل
ويراجع برضو شارت ويبحث عن مواضيع تفيده اكثر في متاجرته

hema2013
08-14-2014, 19:23
لسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة مشكور اخى فى المنتدى على طرحك لهذا الموضوع وابدء بالصلاة والسلام على رسول اللة لابد من عمل وسائل التحليل الفنى للشموع اليابانية والرسوم البيانية ونظام الهامش يعمل على دخولك السوق وفتح الصفقات ويضعفلك المال للمكسب
والسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

oussama mouncet
08-14-2014, 19:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نعم أخي أعلم أنه يقفل يومين في ألأسبوع لكن والله لا أعرف السبب لآنني لسا مبتدئ في هدا المجال وان شاء الله خير

ahora
08-14-2014, 19:54
الغلق يومي السبت و الاحد يكون بسبب ان البنوك التي تقرض المال لشركات الوساطة تاخذ عطلة نهاية الاسبوع
كما ان على المتداولين اخذ قسط من الراحة بعد اسبوع مجهد

AMLAK
08-26-2014, 15:16
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم مشكور اخى الفاضل على هذا الموضوع السوق يا اخي يغلق
بالسبت و الاحد ببساطة لان السبت و الاحد هم عطلة نهاية الاسبوع للاوروبيين مثلنا نحن في الجزائر عطلة نهاية الاسبوع
هي السبت و الاحد لا يعمل الناس فيهم تقبل بالتوفيق تقبل مرورى مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

ihabblida
09-20-2014, 20:48
أخي الكريم اظن أن سبب اغلاق سوق الفوركس
يوم البت و الأحد هو لعدم تواجد اي بورصات مفتوحة و الله أعلم
أرجوا أ ناكون قد أفدتك وتقبل مروري وشكرا جزيلا

AMLAK
09-23-2014, 12:44
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم توقف يومين في الاسبوع شي جميل وصحي لواحد يروح
يغير جو طوال الاسبوع شغل ويراجع برضو شارت ويبحث عن مواضيع تفيده اكثر في متاجرته بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

nihadmad
09-23-2014, 13:09
جزااااك الله خيرا.. على هذا المجهود الرائــع..
بــارك الله فيــك على الموضـــوع ..
الى الأمـــام..
لاتبـخل عليــنا بجـــديــدك..
و تقـبل مروريـ..
تحياتي..

شبه منحرف
09-23-2014, 13:13
اعتقد انه مثل اى شئ اخر فى حياتنا لابد ان يكون له عطله معينه والله اعلم

أسماء نعناع
09-23-2014, 15:34
اعتقد ان فترة الغلق هذه ضرورية كي يستعيد السوق نشاطه ويتم تجديده وتعرف شركات الوساطة كيف تراقب اموالها ومذا حدث في فترة فتح السوق

nada2012
09-23-2014, 15:53
شكر لك على الموضوع السوق يغلق الاتنين
والجمعه يا اخى عموما يا اخى تقبل تحياتى يا رييييييت

AMLAK
09-26-2014, 13:53
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم السوق يغلق بالسبت
و الاحد ببساطة لان السبت و الاحد هم عطلة نهاية الاسبوع للاوروبيين مثلنا نحن في الجزائر عطلة نهاية الاسبوع هي السبت
و الاحد لا يعمل الناس فيهم بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

abokarem
09-26-2014, 14:20
عليكم السلام
الاجازه الاسبوعيه حسب الفوركس وشروطه هى يومى السبت والاحد من كل اسبوع وهكذا تكون الاجازات ايضا فى البنوك
الاجنبيه ولابد من التعرف على تلك الاوقات للمتابعه

GirL
09-26-2014, 14:21
الســــــــــــلام عليـــــــــــــكم ورحــــــــــــــــمة الله وبـــــــركــــاتـــه سوق يغلق ف هي اليويمن يا اخي لانو عطلة الاسبوعيه يعني الناس تضل تشتغل في الفوركس كل الاسبوع

Ahmed2020eg
09-26-2014, 18:06
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل اى عمل به موظفين واى موظف لابد له من اجازة ليستريح من ضغوط العمل وهذه هى اجازة سوق الفوركس لانه سوق دولى وطبعا الجميع يتمنى ان يعمل على مدار الاسبوع وليس ان يغلق على مدار الاسبوع

younesboughnim
09-26-2014, 19:39
يمكنك ايجاد مؤشر الدولار مثل بقية المؤشرات
و هي نفس الطريقة بالتوفيق لك تقبل مروري

haffoudhi
09-26-2014, 20:04
غلق السوق ظروري لان ما يسببه من ضغط وتوتر وازمات قلبيه وعصبيه لا يمكن تحملها على مدار الاسبوع فلا بد من راحة واخذ قسط منها لشحن العزيمة من جديد

Mohamed Morsy
09-27-2014, 18:48
لأن السوق مربوط بالبنوك و البنوك في هذين اليومين إجازة فكيف
سيعمل دونها أما ان يسـتمر السوق طوال الأسـبوع فهو أمر مرهق
لنا فهو يعتمد على عقل و أعصاب المتداول
تحياتي ..

كريـــم
09-28-2014, 17:12
والله يا اخى انا لم ارى مثل
سؤالك من قبل و لا اعرف
الاجابة لكن طبعا ارجو العمل طوال الاسبوع
ولكنها مفيدة لانها تريح المتداولين
نفسيا و عصبيا و تجعلهم يسترخوا قليلا

nada2012
09-28-2014, 17:53
الـــــسلام علـــــيكم ورحــــــــمه الله وبركاته..... نم يا اخى السوق يغلق
من الجمعه الى الاتنين بلليل يا ريت تعرف المواعيد

manforex2
09-28-2014, 17:57
شوف اخى الكريم
طبعا موضوع غلق السوق فى يومى السبت والاحد
سببه ان هذه الايام هى اجازة البنوك وطبعا سوق الفوركس
مرتبط بالبنوك لذلك يغلق فى هذه الايام

vaaas
10-13-2014, 12:47
السوق يكون مغلق يوم السبت ويوم الأحد من كل أسبوع والسبب في ذلك أنها هي الأجازة الأسبوعية التقليدية لهذا السوق
فهو يكون مفتوحاً لمدة خمسة أيام من يوم الاثنين إلى الجمعة ثم يغلق يومي السبت والأحد ومن الأجازات الأخرى أيضاً هي أعياد رأس السنة

hamza el
10-13-2014, 13:06
اخي هذا السؤال سادج جدا و انا لا اريد ان اقول سؤال غبيب و لكن سادج احسن
اخي السبب واضح كشمس هو انه عطلة نهاية الاسبوع هذا كل ما في الامر بكل بساطة

vaaas
10-16-2014, 21:42
شوف اخى الكريم
طبعا موضوع غلق السوق فى يومى السبت والاحد
سببه ان هذه الايام هى اجازة البنوك وطبعا سوق الفوركس
مرتبط بالبنوك لذلك يغلق فى هذه الايام

may0
10-16-2014, 21:50
اكيد يعني لازم يكون في اجازة للعاملين في الفوركس سواء موظفين او حتى مضاربين وكمان للبورصات العالمية
وده شيء طبيعي ومفيهوش اي مشاكل وبعدين ما انت قدامك بقيت الاسبوع تعمل فيه اللي انت عايزه

algeria
10-17-2014, 23:41
أخي الكريم أظن أن سبب اغلاق السوق يوم الأحد و السبت بسبب اغلاق جميع البورصات في العالمم
أرجوا ا نأكون قد افدتك وتقبل مروري وشكرا جزيلا لك

antonioforex
10-18-2014, 00:11
السلام عليكم
اخي السوق يغلق في هده الايام لانه تكون هناك عطلة بالنسبة للشركة و البنوك و بعدها
يستانف عمله و اتمنى لك النجاح اخي.

abdelhak redouane
10-18-2014, 13:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الاستفسار انا ارى ان السوق تغلق يومين في الاسبوع وهما السبت والاحد وهذا راجع الى ان الدول الغربية فيها عطلتها الاسبوعية هي يوم السبت والاحد
بالتوفيق للجميع

kalepsso
10-18-2014, 18:13

---------- Post added at 04:13 PM ---------- Previous post was at 02:09 PM ----------

mooha
10-19-2014, 02:13
نعم اخي الكريم اسباب غلق السوق يومي السبت والاحد نستطيع ان نحصرها في سبب رئيسي واحد وهو ان البنوك والمصارف والشركات العالمية الكبيرة والاسواق العالمية كلها تغلق يومي السبت والاحد والذين يصادفان العطلة الاسبوعية لاغلب دول العالم والله اعلم بالتوفيق

AMLAK
10-23-2014, 12:49
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم الغلق فى سوق الفوركس مثله مثل اى غلق فى العالم و هو عطلة نهاية الاسبوع و ليس هناك سبب اخر للغلق لان التجارة عموما فى اغلب الدول تغلق فى هذين اليومين بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

dellos
10-23-2014, 12:51
السلام عليكم
مرحبا اخي العزيز على ما اعتقد ان الغلق لكي تاخد بعض الراحة وكل المتاجرين ينتضرون اخر الاسبوع لكي يحدد ارباحهم ويرتاح من شارت
ليومين

ProForex
10-23-2014, 19:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي الكريم لابد أن تكون هناك اجازة للموظفين كلنا نحتاج إلى راحة في الأسبوع وبالتوفيق للجميع

samiam2012
10-23-2014, 19:54
السوق مبيقفلش حركة اسعار العملات بتستمر سواء السوق شغال او لا البورصات هى اللى بتقفل التداول فى اليومين دول
لكن عمتا حركة الاسعار مش بتقف بدليل الجاب اللى بيفتح عليه السوق بعد الاجازة ده اكيد مجاش من فراغ

ynwa1892
10-25-2014, 01:57
السلام اخي كما هو معروف ان يومي السبت والاحد في البلدان الغربية ايام عطل ولهذا السبب اللسوق يغلق اضافة الى ايام العطل كراس السنة الميلادية
وفقك الله

talal alsaleh
10-25-2014, 01:59

هذا حسب معرفتي في الفوركس
والله ولي التوفيق وشكراً لكم على هذا الموضوع الجميل
واتمنى لك وللجميع التوفيق والنجاح

mayali
10-25-2014, 02:08
السلام عليكم
يا اخى الفاضل ده عمل اساسى لللكثير من الموظفين المسلين و من الطبيعى ان يكون هنكا اجازه رسمية اسبوعية
و بالاضافه الى ان البنوك تغلق رسمى يوم او يومين كل اسبوع
تقبل مرورى
بالتوفيق

zouhirflava
10-25-2014, 11:26
نشكرك اخي الكريم على هدا الموضوع واعتقد ان السوق يغلق بالسبت و الاحد
ببساطة لان السبت و الاحد هم عطلة نهاية الاسبوع للاوروبيين مثلنا نحن في المغرب
عطلة نهاية الاسبوع هي السبت و الاحد لا يعمل الناس فيهم بالتوفيق للجميع ان شاء الله

محمد ميدو
10-25-2014, 11:28
دول موظفين ولازم ياخدو راحة زيهم زى اى وظيفة تانية بالتوفيق ان شاء الله للكل
تحياتى اخى الكريم ان شاء الله تعالى

ahmed_com
10-25-2014, 11:38
اهلا بكم اعضاء النتدى
لمن لديه خبرة في المجال الرجاء منه التفاعل ليستفيد الجميع
شكرا جزيلا يا صاحب الموضوع
السلام عليكم

ام زياد
10-25-2014, 11:46
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اخى الكريم سؤالك غريب فكل انسان ليه راحه رسميه من عمله وسوق الفوركس سوق عالميه اخي يغلق بالسبت و الاحد ببساطة لان السبت و الاحد هم عطلة نهاية الاسبوع للاوروبيينمع تمنياتى للجميع بارباح وفيره وشكرا

ramdani
10-25-2014, 12:04
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخي الكريم اسباب هذا الغلق هو ان ايام السبت و الاحد هي ايام عطلة للابناك

aliali
10-27-2014, 01:15
السلام عليكم
بالتوفيق

ranou
10-27-2014, 01:25
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اخى الكريم سؤالك غريب فكل انسان ليه راحه رسميه من عمله وسوق الفوركس سوق عالميه اخي يغلق بالسبت و الاحد ببساطة لان السبت و الاحد هم عطلة نهاية الاسبوع للاوروبيينمع تمنياتى للجميع بارباح وفيره وشكرا

AMLAK
10-27-2014, 13:06
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم دة يرجع ال ان السوق
يكون مغلق نظرا لى ان البورصا بتكون اجازة يوم السبت والاحدوهذا يكون فى صالح التاجر حيث نحصل على قدر من الراحة
من التداول طوال الاسبوع بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

DABDOUB
11-03-2014, 13:21
بالتوفيق لك

noureldin777
11-07-2014, 10:01
اعتقد ان بيكون اغلاق السوق اليومين دول عشان البرصه
هو بيقفل من الجمعه بليل اي بدايه يوم السبت و بيكمل قفل الحد علي حسب ما اتذكر
وبعد كده بيشتغل تاني و يرجع الايام برضو السبت و الحد يقفل
علي كلا بالتوفيق للكل

forex.free
11-07-2014, 11:01
هو ليس نظام او موقع علي النت دي شركات يعني موظفين واجازتهم هي السبت والاحد
مثل عندنا بمصر يوم الجمع اجازة للموظفين

magedaly
11-07-2014, 11:06
بالفعل يغلق الفوركس يومين من الاسبوع السبت والاحد وذلك بسبب ان هذين اليومين هما العطله الرسميه فى البورصات
التى تؤثر على العملات من الصعود والهبوط ولذلك تغلق الفوركس

sharshabil
11-09-2014, 18:05

mooor
11-09-2014, 18:10
السلام عليكم و رحمة الله
اخي العزيز للاسف انا لا اعلم لماذا السوق بيقفل يومي الاحد و السبت و لكن الي اعرفوا انه اجازة ليهم

breakss08
11-11-2014, 13:56
يا اخى انا لم ارى مثل سؤالك من قبل و لا اعرف الاجابة لكن طبعا ارجو
العمل طوال الاسبوع ولكنها مفيدة لانها تريح المتداولين نفسيا و عصبيا
وتجعلهم يسترخوا قليلا

menadf
11-11-2014, 14:05
السلام عليكم يعمل سوق فوركس 24 ساعة متوصلة و5 ايام فى الاسبوع ماعدا السبت والاحد لان معظم الدول الاوربية تكون مغلقة يوم السبت والاحد لذلك يكون السوق مغلق والله ولى التوفيق

mogelvo
11-12-2014, 07:08
السلام عليكم

al.ho2
11-12-2014, 08:35
هذه اسواق عالميه اخى الكريم وبنوك عالميه زى مثلا ما لبنوك فى مصر بتاخد اجازه جمعه وسبت دا بالظبط زى هناك كدا بياخدو اجازه جمعه بيلي وسبت بليل بس على حسب توقيتنا احنا وشكرا لك

barakat554
11-12-2014, 09:39
اخى الكريم كلنا كمتداوليين نتمنى ان يكون التداول طوال الاسبوع وعدم وجود اجازات ولكن من الضرورى وجود اجازة للسوق ولكنها فى الحقيقه الاجازة ليست للسوق وانما للمتداوليين والتجار لكى يستريحوا من الضغط العصبى والتركيز طوال ايام التداول

mayali
11-12-2014, 10:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخي العزيز السوق دائما يغلق السبت والاحد وهذا الاجراء يقوم كل اسبوع وهي تعتبر بمثابة عطلة لسوق الفوركس
و للاسواق الموجوده في الفوركس والذهب والاسهم والعملات وهذه هي الغاية من اغلاق السوق يا اخي العزيز ولك كل التقدير والاحترام

Tro
11-12-2014, 13:05
عشان سوق الفوركس فيه ضغوط كبيره جدا!
والموظفين لازم يرتاحوا معتقدش ان يقردوا يشتغلوا الـ 7 ايام كلهم !!
ده يجيلهم الضغط و السكر و يموتوا فيها ...
تحياتــــــــــــــــــــ ــــــــي

sasa11
11-16-2014, 14:44
ان السوق اخي لا يغلق ابدا لكن ه\ا الاغلاق هو اغلاق البروكر الدي تتعامل معه

ali 9
11-16-2014, 14:44
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته, مشكور أخي على هذا الموضوع الجميل حقا.
عادي اخي الكريم فكل الشركات في الغرب لا تعمل في نهاية الاسبوع اي السبت والاحد
اتمنى التوفيق للجميع وتقبل مروري

8150017
11-16-2014, 14:48
السلام عليكم هذه اجازه اسبوعيه للسوق لان السوق شركه مثل اى شركه فى العالم وفى نفس الوقت تتاح الفرصه لشركات الفوركس لعمل الصيانه اللازمه لموقعها وللمنصات الخاصه بها

محمد عبد اللطيف
11-16-2014, 15:17
عليكم السلام
هذه هى الاجازه الاسبوعيه واعتقد انها راحه جيده ومناسبه والسبب ان النوك الاجنبيه الاجازه الاساسيه لها
هذه الايام ولا يوجد فوركس بدون وجود البنوك المشاركه به

ibrahim forex
11-16-2014, 17:16
بسم الله الرحمن الرحيم
تقبل مرورى

محمود مرعى
11-16-2014, 17:21
السلام عليكم
كان الله في العون.

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته والله يا اخى مصطفى انا بصراحة شديدة جدا لا اعرف السبب الرئيسى من اغلاق السوق يومى السبت والاحد والله لكن يا اخى اذا كان البنى ادم
نفسه بيريح يبقى السوق مش هيريح وبصراحة انا مش عارف سبب رئيسى لكن اوعدك انى لو لقيت اجابة على سؤالك ده هبقى اكتبها ليك ان شاء الله وربنا يكرمك يارب

mooor
11-16-2014, 17:34
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي العزيز
للاسف انا لا اعلم لماذا السوق يغلق يومين في الاسبوع
و بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس

mela
11-16-2014, 17:46
والله يا اخى انا لم ارى مثل سؤالك من قبل و لا اعرف الاجابة لكن طبعا ارجو العمل طوال الاسبوع

lounisy
11-16-2014, 18:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخواني الاعضاء جميعا
اعتقد ان السوق يغلق لان جميع الانشطة الاقتصادية والتجارية تتوقف في عطلة الاسبوع التي هي يوم السبت والاحد
ونحن نعلم ان البورصة والسوق مرتبط بهذه الامور ارتباطا وثيقا لانهما عنصران متكاملان جدا

abdofchcle
11-16-2014, 19:46
السلام عليكم و رحمة الله و تعالى و بركاته اخي الكريم ان السوق يكون مغلق لاسف يومي السبت و الاحد و شكراا على الموضوع الدي فتحته للمناقشة

aber
11-16-2014, 22:05
دة يرجع الى ان السوق يكون مغلق نظرا لى ان البورصا بتكون اجازة يوم السبت والاحدوهذا يكون فى صالح التاجر حيث نحصل على قدر من الراحة من التداول طوال الاسبوع

worldg04
11-17-2014, 13:20
أعتقد أن الإغلاق يومين في الأسبوع هو لإعطاء راحة للمتداولين كي يبدأوا الأسبوع التالي بنشاط وحيوية أما لو كان طول الأسبوع
ف فسيكون هناك ملل وأغلب المتداولين لن يتداول بتركيز وأنا مع الإغلاق يومين في الأسبوع

amenaali
11-23-2014, 16:20
السوق مبيقفلش حركة اسعار العملات بتستمر سواء السوق شغال او لا البورصات هى اللى بتقفل التداول فى اليومين دول
لكن عمتا حركة الاسعار مش بتقف بدليل الجاب اللى بيفتح عليه السوق بعد الاجازة ده اكيد مجاش من فراغ

monayaa
11-23-2014, 16:20
اخي هذا السؤال سادج جدا و انا لا اريد ان اقول سؤال غبيب و لكن سادج احسن
اخي السبب واضح كشمس هو انه عطلة نهاية الاسبوع هذا كل ما في الامر بكل بساطة

1koussour
11-27-2014, 02:04
السلام عليكم

eslam22
11-27-2014, 02:35
بتبقا جازه اسبوعيه اخى الكريم دا الى بتقدر اك تستغل فيها الفوركس بشكل افضل وبتقدر كمان انك تحاول انك تحسن من مستواك وتقرف تقيم نفسك فى الفتره الى بيبقا السوق واقف ليك فيها دى وان دا افضل حاجه انت ممكن تعملها شكرا لك اخى الكريم وتحياتى لك

myaer
11-27-2014, 13:24
بسم الله الرحمن الرحيم
تقبل مرورى

ameera
11-27-2014, 13:24
عليكم السلام
هذه هى الاجازه الاسبوعيه واعتقد انها راحه جيده ومناسبه والسبب ان النوك الاجنبيه الاجازه الاساسيه لها
هذه الايام ولا يوجد فوركس بدون وجود البنوك المشاركه به

Enaz
11-27-2014, 13:25
اللغوية حسب سهولتها أو صعوبتها.
ثانيا: النظرية البيئية وتفسر اكتساب اللغة وتعلمها على أنه وليد البيئة والتنشئة الاجتماعية حيث ينكر أصحاب هذه النظرية وجود كوامن فطرية مهمتها اكتساب اللغة، ولكنهم يقولون أن البيئة والعوامل الخارجية هي التي تشكل السلوك اللغوي للإنسان

gr53
12-06-2014, 20:44
لأن السوق مربوط بالبنوك و البنوك في هذين اليومين إجازة فكيف سيعمل دونها

mesteraden
12-06-2014, 20:48
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
سوق الفوركس يغلق السبت والأحد بسبب ايجازة البنوك ومؤسسات الماليه لأن سيولة السوق مصدرها الأساسي من البنوك والمؤسسات الأقتصاديه الكبيره
الكل يتمنى ان سوق الفوركس تكون مفتوح طول ايام الأسبوع لأن الواحد مش عارف ايش يعمل بإيجازة السوق
تحياتي لك

hicham1991
12-06-2014, 20:53

dalirap
12-06-2014, 21:07
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على اشرف الانبياء و المرسلين
أخي السوق يعمل كامل أيام الأسبوع لكن شركات الساطة هاي التي تغلق ، وهناك شركات تمكنك من التداول يوم السبت والأحد

alimohamed
12-06-2014, 23:13
السوق يكون مغلق يوم السبت ويوم الأحد من كل أسبوع والسبب في ذلك أنها هي الأجازة الأسبوعية التقليدية لهذا السوق فهو يكون مفتوحاً لمدة خمسة أيام من يوم الاثنين إلى الجمعة ثم يغلق يومي السبت والأحد ومن الأجازات الأخرى أيضاً هي أعياد رأس السنة

samer5s
12-07-2014, 01:03
أعتقد أن الإغلاق يومين في الأسبوع هو لإعطاء راحة للمتداولين كي يبدأوا الأسبوع التالي بنشاط وحيوية أما لو كان طول الأسبوع
ف فسيكون هناك ملل وأغلب المتداولين لن يتداول بتركيز وأنا مع الإغلاق يومين في الأسبوع

nasre123aa
12-29-2014, 10:09
اخى لكل سوق وقت اغلاق واظن ان ان الاحد والسبت هو الاجازات الموجودة فى الدول الاوربيه وامامك بقيه الاسبوع وان المتاجرة 24 ساعة يمكنك المتاجرة وقتما تشاء وهى افضل من البورصة وسوق الاسهم والله الموفق

Ahmed Rami Ben Fradj
12-29-2014, 10:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..
أخي العزيز كل موظف يحتاج إلى راحة ورحت موظفي سوق البورصة هي السبت والاحد ..
بتوفيق

basemhassan66
12-29-2014, 10:31
اولا يا اخى ان اى مجال عمل لابد ان يكون به ايام اجازة حتى يستريح الموظفين من ضغوط العمل التى يتعرضون لها ويوم السبت و الاحد هى الاجازة الاسبوعية لهذا المجال.

shamsitalya
12-29-2014, 10:54
عشان دة بيتمشا مع حركات البنوك ايضا والاحوال الفوركس فاتح 24 ساعه كويس انوا فى وقت لراحه عشان الذهن يعود للمتاجرة تانى وهو كدة بيتمشا مع حال جميع الدول والبنوك والشركات لان فى الوقات دى لا يتحرك السعر غير بسيط جدا

maged16
12-29-2014, 10:55
وذلك بسبب ان ذلك الوقت تكون البورصات فى العالم مغلقه وذلك بسبب العطله الاسبوعيه فى يومى السبت والاحد ولذلك تغلق الفوركس فى ذلك اليومين وكذلك العطلات الرسميه

asadel2014
12-29-2014, 11:05
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته يا اخواني انا اري انه يتم اغلاق السوق في يوم السبت والاحد لان البورصات الاوربيه والاسياويه تكون في هذه الايام والبنوك المركزيه ايضا اجازه رسميه لذالك لا توجد حركه للسوق وهذا علي حد علمي وشكرا

mnalmm
12-29-2014, 11:06

sabreenss
12-29-2014, 11:13
السوق يكون مغلق يوم السبت ويوم الأحد من كل أسبوع والسبب في ذلك أنها هي الأجازة الأسبوعية التقليدية لهذا السوق فهو يكون مفتوحاً لمدة خمسة أيام من يوم الاثنين إلى الجمعة ثم يغلق يومي السبت والأحد ومن الأجازات الأخرى أيضاً هي أعياد رأس السنة

koka147a
12-29-2014, 11:53
السلام عليكم يتم غلق السوق ابتداء من يوم الجمعة من بعد الساعة 12 مساء وحتى الاحد الساعة 12 مساء واجازة لان السوق يكون مغلق فى جميع الباد والله ولى التوفيق

ASMAA TAHA
12-29-2014, 16:57
غلق السوق يتعلق بالاجازات فى البلاد الاجنبية
لان معظم البلاد الاجنبية يكون لديها اجازة فى ايام السبت والحد
وبالتالى لا يكون هناك مصالح او بنوك فاتحة انما كله فى اجازة وبالتالى لا يوجد هناك سيولة فيقوموا باغلاق السوق

sharshabil
12-29-2014, 17:40
لم افهم سؤالك يااخي هل انت تقصد اوة تتسائل ان اغلاق
السوق لما يكون لامنه مرتبط ببونك و البنوط تغلق ايام السبت و الاحد

ahmed mahmoud abdelhady
12-31-2014, 04:29
السلام عليكم ورحمه الله وبركااته
مشكوور اخى الكريم على الموضوع الاكثر من رااائع
اتمني لجميع الاعضااااء الاستفااده منه والتعلم على اهم النقاط الاساسية
الاستمرارية = قوة خاارقه
اتمني للجميع الربح ان شاء الكريم
اتمني تقبل مروري♣◘◘◘

hpacer
01-02-2015, 07:32
السلام عليكم

motaasemmaimon144
01-02-2015, 12:38
يا اخي السلانم عليكم في البدايه
انا اري ان السوق يرجع الي اغلاقه ان البورصات الاوربيه و البنوك المركزيه في هذان اليومان يكونوا في اجازه رسميه وانا علي ما اعتقد علشان كده الفوركس اجازه وبس شكرا علي هذا السواتل

molaa
01-03-2015, 19:57
يا اخي سبب غلق السوق يومين في الاسبوع هو ان هذه المدة تعتبر اجازة اخر الاسبوع يرتاح فيها المتاجرون من تعب التداول
بالتالي انا معك اتمنى لو كان السوق مفتوح طول الاسبوع لفرص اكثر وارباح اكثر انما الاجازة ايضا ممكن نستفيد منها للراحة

roar
01-03-2015, 19:57

esshazly
01-06-2015, 08:29
السلام عليكم ...دة يرجع ال ان السوق يكون مغلق نظرا لى ان البورصا بتكون اجازة يوم السبت والاحدوهذا يكون فى صالح التاجر حيث نحصل على قدر من الراحة من التداول طوال الاسبوع ... بالتوفيق ان شاء الله في التداول والمنتدي الجميل

darsh
01-06-2015, 09:15
هناك ناس تاخذ اجازة من الربح وناس تاخذ اجازة من الخسارة ههههههههههههه هى اجازززززززززززززة مثل اى عمل

ro2a22
01-06-2015, 17:42

Mohamed Morsy
01-07-2015, 13:30
اخى لكل سوق وقت اغلاق واظن ان ان الاحد والسبت هو الاجازات الموجودة فى الدول الاوربيه وامامك بقيه الاسبوع وان
المتاجرة 24 ساعة يمكنك المتاجرة وقتما تشاء وهى افضل من البــورصة وسوق الاسهم والله الموفق
تحياتي ...

omar20
01-07-2015, 14:41

ro2a22
01-07-2015, 14:43

محمد عز الدين عيد خضري
01-07-2015, 14:54
الجمعه والسبت اجازة الاوربين الرسمية كما لان لجميع البلاد اجازات رسمية
كما لان عندنا بمصر الجمعه واحيانا السبت عطلة رسمية -اتمني لك التوفيق- تحياتي

hakim02
01-08-2015, 23:07

dalom
01-11-2015, 02:15

deyaa24
01-11-2015, 02:58
السوق بيكون مغلق نظار لى اغلاق البورصات فى تلك الايام
لانه من دون البورصات يف سوف نتتداول التداول فى اوقات البورصات بيكون اكثر حركة وايضا البنوك بتكون مغلقة فى تلك الايا م

حنين القصاص
01-11-2015, 03:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الفاضل ان فترة اغلاق السوق هيه تعتبر فترة اجازه بالنسبه للمضاربين ولموظفين السوق تقبل مروري

amine0212
01-11-2015, 14:21

saeyd22
01-11-2015, 14:26
اخى الكريم يغلق السوق فى هذا اليومين السبت والاحد لان الدول الاوربيه ايام العطله فيها هى السبت والاحد فبذلك تتوقف الاسواق عن الشغل ولا يكون فيه تغيرفى مسار السوق وتتمنى المتداولون لو ان الفوركس لايغلق ابدا

ro2a22
01-12-2015, 00:00

nagwann
01-16-2015, 09:37
اشكرك على طرح هذا الموضوع الرائع
لكن السوق ده مرتبط بشركات والشركات دى فيها موظفين
لازم ياخدوا اجازة اسبوعية مش بشر ولا إيه
وبالتوفيق للجميع

sara..
01-16-2015, 13:05
السلام عليكم

messi586
01-16-2015, 13:27
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اما بعد اخي

بخصوص موضوعك اخي الكريم والله اخى الكريم السوق السبت والاحد مغلق لانها اجازه الفوركس

bilalqhse
01-16-2015, 23:56
اعتقد ان السوق يغلق بالسبت و الاحد

maliko
01-17-2015, 01:15

saidsami
01-17-2015, 01:17
يغلق بالسبت و الاحد ببساطة لان السبت و الاحد هم عطلة نهاية الاسبوع و لو ما كان هذا الاغلاق لو ما كنا مرتاحين في حيتنا الاجتماعية و هذا هو المهم

real steel
01-17-2015, 10:54
موضوع السوق مغلق بجد موضوع هايل ومهم جدا كل الشكر والتقدير لك اخى الكريم وللاعضاء الكرام ولكل شخص يريد ان يرتقى بهذا المنتدى العظيم

swhaa9d
01-17-2015, 11:16
دة يرجع الى ان السوق يكون مغلق نظرا لى ان البورصا بتكون اجازة يوم السبت والاحد وهذا يكون فى صالح التاجر
وبالتوفيق ان شاء الله

Mostafaashraf
01-17-2015, 12:59
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
أخي الحبيب السوق يغلق كعطلة رسمية في هذين اليومين
الويك إند السبت و الأحد عند دول الغرب فبالطبع هذه هي أيام عطلتهم
و بالتوفيق لك أخي الحبيب

yasmenyy
01-17-2015, 14:56

sabrey14
01-17-2015, 15:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الكريم شكرا لك على الموضوع ااسوق مغلق السبتو الاحد بالتوفيق للجميع شكرا لك

forexxx
01-17-2015, 17:41
اخى الحبيب
يجب ان تعلم ان سوق الفوركس مرتبط ارتباط وثيق
مع البنوك التى توفر السيولة وطبعا اجازة البنزك يومى السبت والاحد

abowaled123as
01-17-2015, 18:21
مينفعغش نتاجر اخى اكلرمي والسوق مغلق بشكلك كبير دا الىه يقدر يحققلنا الكثيير من الخساره اخى الكريم
باتلوفيق لك

ansaldo
01-18-2015, 01:20

nosaesla12
01-18-2015, 01:40
اخي الكريم السلام عليكم انا لا اجد اي حاجة غريبة لان اكيد في اي عمل يحتاج العاملين الي اجازة لاراحة الاعصاب والبدء الاسبوع القادم بدافع جديد واتمني لك النجاح والتوفيق في الفوركس وتقبل مروري

tazi larbi
01-18-2015, 01:56
السلام عليكم لان الفوركس عمل كاي عمل ولبد ن خد عطلة اسبوعية وثم ان العمل في الفوركس مجهد جدا ويعتمد على العقل وان بقينا نعمل باستمرا سنصل لدرجة الجنون ن ضغط الخسارة ومتابعة الشارت اتمنى لكم النجاح ولله الموفق

محمود مرعى
01-18-2015, 01:57
السلام عليكم
كان الله في العون.

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته يا اخى الفاضل مصطفى وانا والله معرفشى ليه السوق يكون مفتوح لمدة يومين فى الاسبوع السبت والاحد بس انا عايز اقولك ان الانسان
نفسه بيتعب وبيرتاح يعنى الاجهزة والسوق مش من حقهم يرتاحوا وحتى كمان لو مش بيتعبوا لازم تعرف ان الراحة دى من الممكن انها تكون فى صالحك لانك بتريح بتفصل دماغك وتبدأ تانى بنشاط