PDA

View Full Version : حتى لا يصيبك الندم !!!!!

ahussin
05-18-2014, 18:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اعضاء المنتدى الكرام .... انا بصراحة عايز اعرض على حضراتكم موضوع مش عارف مخالف ولا لا
بس كان لازم اعرضه لاهميته القصوى هو برضو عن الاسهم وليه علاقة بالبورصة
انا عرضتع قبل كدة فى منتدى الاعلانات بس ملقيتش ليه قبول بالرغم من اهميته الكبيرة وانا عارف ان فيه
ناس كتيرة هتندم اشد الندم لو مدخلتشى فيه قبل فوات الاوان زى ما حصل قبل كدة فى مواقع تانية
المهم انا هسيبلكم الرابط اللى انا منزل عليه الموضوع هنا وهو برضو فى نفس منتدى فوركس العرب
http://forex-masr.com/showthread.php?92811-لا-تفوت-فرصتك-واحصل-على-الاسهم-المجانية-فى-اكبر-موقع-تواصل

ارجو التفاعل مع الموضوع وارجوو ايضا ان يعذرنى مشرف القسم اذا كان فيه اى مخالفة ولا حاجة بس انا معتقدشى لانه برضو مرتبط بالبورصة
وان شاء الله تستفيدو كتييييييييير وهتدعولى

---------- Post added at 03:41 PM ---------- Previous post was at 03:40 PM ----------

معلشى يا جماعة رابط الموضوع اهوة
http://forex-masr.com/showthread.php?92811-%D9%84%D8%A7-%D8%AA%D9%81%D9%88%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D8%B5%D8%AA%D9%83-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%B5%D9%84-%D8%B9%D9%84%D9%89-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%87%D9%85-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%86%D9%8A%D8%A9-%D9%81%D9%89-%D8%A7%D9%83%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D9%88%D9%82%D8%B9-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D8%B5%D9%84

محمد السيد محمد
05-18-2014, 20:08
احنا طبعا بنشكرك على دعوتك لنا بس الأمر يرجع للميول فانا شخصيا
لا اميل الا للعمل في الفوركس وانا آسف على عدم تلبية دعوتك

ahussin
05-18-2014, 20:13
اخى انا لا افرض عليك شيئا
انها مجرة نصيحة من اخ لاخوته بالمنتدى
من عمل بها فلنفسه ومن لم يعمل بها فلنفسه ايضا
وتحياتى لك

forexman3
05-18-2014, 23:22
تسلم ياغالى على هذا الموضوع
ولكن يجب ان تعلم ان الذى يعرف طريق الربح فى تداول العملات
لايحتاج لاى عمل اخر او نشاط اخر فيكفى العمل بسوق الفوركس
والارباح التى تحصلها من هذا السوق

soooonor
05-18-2014, 23:39
الحقيقة اننى شاهدت موضوعك من قبل ...و شاهدت موضوع مماثل من 3 دقائق

اشكرك على دعوتك الكريمة و لكنى لا افضل هذا النوع من الربح ...فغالبا لا اجده مضمونا

a7med84
05-19-2014, 00:20
شكرا لك اخىا لكريم بس فعلا انا لا اهتم بأى مجال

بالعمل على النت غير الفوركس او ده اللى الواحد بيلاقى فى نفسه

والله المستعان

ahussin
05-19-2014, 06:35
السلام عليكم ورحمة الله وركاته
اخوتى الافاضل اشكركم على اهتمامكم
بالموضوع هو الموضوع دة مفيد جدا ومربح
بس اللى يكون خبير فى الفوركس طبعا احسن له الفوركس
بس الموضوع دة اللى يعمله ناس عايزة تضمن مرتب شهرى ثابت
وملهاش فى الفوركس زى حالاتى كدة
والله والموفق

nadersalaia
05-19-2014, 06:56
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
أخي العزيز شكرا لك على الموضوع
ولكن أعتقد أنه لا يفيد الإخوة الأعضاء في شي لأنك لم تكتب عن ماذا يكون الموضوع
ونرجو منك مواضيع مفيدة مع أني لم أدخل وارى الرابط

ahussin
05-19-2014, 08:35
اخى الكريم الموضوع مكتوب كله بس لو انت دخلت على الرابط
والرابط برضه موجود فى نفس المنتدى
وتحياتى

---------- Post added at 05:35 AM ---------- Previous post was at 05:33 AM ----------

ولكن أعتقد أنه لا يفيد الإخوة الأعضاء في شي لأنك لم تكتب عن ماذا يكون الموضوع
ونرجو منك مواضيع مفيدة مع أني لم أدخل وارى الرابط
ومع ذلك الموضوع كله اهوة
حصريا اسهمك المجانية 100%
[SIZE=4]انا النهاردة اطرح عليكم موضوع مش عادى خالص ومربح لاقصى درجة ممكن انت تتخيلها ومتعلق بالاسهم ولكن انت مش هتشترى اسهم ولا حاجة ولا هتوجع دماغك معانا يعنى مش هتكون طول النهار فى قلق وتوتر وكدة عشان بقى سهم طلع وسهم نزل ويجيلك السكر وهبوط بقى والكلام دة .... لا انسى/SIZE]الكلام دة يا جماعة انا بكتبه عن ثقة ......
ياعم ااخلص بقى انتا صدعت دماغنا ماتقول الموضوع بقى ....
حاضر عشان خاطرك ندخل على الموضوع على طول
الموضوع يا سيدى بقى ان دا موقع تواصل اجتماعى ناشئ يعنى لسة فى بدايته ... هو نسخة كوبى من الفيس بوك بس ان شاء الله ليه مستقيل احسن
الموقع دة وصل عدد اعضائه لحد دلوقتى يجى 5 مليون شخص يستخدمو الموقع
يا عم 5 مليون ايه انت مش شايف الفيس عامل ازاى ....
براحة يا عم اهدى شوية ... انا معاك ان الفيس اعضائه كتييييييييير جدا بس انت كمان متسرحشى منى بقى
لو انت كنت معايا من الاول انا قولت ان الموقع ناشئ وحط تحتها مليون خط المهم ياسيدى طبعا الموقع دة عشان يشتهر ويبقى زى الفيس كدة عايز اعضاء
بس يا سيدى المهم الحاج صاحب الموقع قعد يفر ازاى احنا نجيب اعضاء للموقع فى فترة قليلة وجمع الجماعة المشرفين ووصلو لحل ...... ركز بقى شوية معايا هنا بقى ازاى انت هتكسب
.... قالو ان هم لازم يعملو حاجة كدة زى حوافز للاعضاء طب ايه هى الحوافز دى ؟؟؟
الحوافز هى الاسهم المجانية ... بمعنى ان كل عضو مشترك فى الموقع له كل يوم بالميت كدة سهم عند الدخول من غير اى مشاركات ولا اى حاجة ودا طبعا لفترة محدود وحتى نهاية عام 2014 بعد كدة عايز اسهم ...... اشترى يا حلو ...... ما انت فوت بقى الاسهم المجانية يجى بقى بعد ما الموقع يكسب والاعضاء يزيدو والدنيا تمشى تقول عايز اسهم .... لالالالا انسى ... اشترى بقى وشخلل جيوبك عشان تعدى انت طبعا مش متخيل السهم دة ممكن يجيب كام ما علينا نبقى نقول الكلام دة بعدين ..
طب لو حبيت تزود هتعمل ايه؟
عندك المشاركات عندك دعوة الاصدقاء بجيب كتير على فكرة
نخش بقى على مزايا الشركة بس الاول سجل من هنا بدل ما تندم https://www.globallshare.com/ar/1912350.html

نتكلم بقى بالفصحى شوية

نصيحة لا تفوت الفرصة عليك وانت ترى كيف ان صاحب الفايس بوك اصبح ثريا من لا شيء!!!!

الربح السريع من موقع
جلوبال شير

Globallshare

الشرح كامل التسجيل والتعامل مع الموقع

موقع جلوبال شير Globallshare للتواصل الاجتماعي نفس موقع الفيس بوك

هذا العرض محدود في الزمن 'الاسهم تعطى فقط للمسجلين الاوائل اي المسجلين قبل 30 مارس 2014' وصل سعر السهم الى 50 دولار

بادروا بالتسجيل منذ اليوم وادعوا اصدقائكم واستفيدوا جميعا من هذا العرض بعد التسجيل علي الرابط ستحصل على رابط اخر خاص بك ستتوصل به على بريدك الالكتروني من خلاله تقوم بدعوة اصدقائك ومعارفك و ستحصل على سهم عن كل 5 اشخاص تسجلوا في الموقع عبره وكلما زاد عدد اصدقائك كلما زاد عدد اسهمك موقع رائع شبيه بالفيس بوك وينتظره مستقبل واعد

الخدمات التى يمكن الاستفادة منها بالمجان :
1- اتصال هاتفى مجانى بين المستخدمين
2- مكالمات الفيديو -مؤتمرات على شبكة الإنترنت
3- محاضرات على شبكة الإنترنت لايف فيديو
4- إرسال الرسائل القصيرة
5- مشاركة الألعاب - الأفلام – والموسيقى
6- ويمكنك ان تنشأ موقع على الويب خاص بك إذا كنت من المهتمين
7- يمكنك ايضا إنشاء (متجر) لتعرض فيه منتجاتك على شبكة الإنترنت عالميا بدون أى ضرائب أو رسوم

موقع جلوبال شير فرصة جيدة لمن يرغب فى المشاركة
بص بقى علشان انا تعبت خلاص من الاخر كدة الموقع دة هيحققلك فى الشهر دخل بالميت كدة 1000 دولار من غير اى تعب ولا شغل ولو عايز بقى تزود دخلك وغاوى تعب براحتك ساعتها بس مقدرش اتخيل اللى ممكن انت تكسبه وكله بمجهوده متفوتشى فرصتك ددى فرصة لن تعوض فى نهاية السنة كل سنة وانت طيب مش هتلاقى حاجة مجانية ..... من الاخر االلى عايز اسهم بعد نهاية 2014 ننقط بطاقيته
ودة رابط التسجيل تانى
https://www.globallshare.com/ar/1912350.html
ارجو اكون افدتكم
ولا تزعل نفسك

doola2020
05-19-2014, 15:08
هو إيه حكاية شركة جلوبال شير دي يا جماعة هل هي نصب جديد ولو اشتركت فيها مثلا هاخد منها كام هل ممكن أخد 1000 دولار في ساعة مثلا زي الفوركس

shellfish_ssa
05-19-2014, 15:12
بسم الله الرحمن الرحيم
موفق اخى الكريم دائما ان شاء الله ولكنى بالفعل اعتقد ان من يتداول فى العملات
وعرف طريق الربح فيه دائما ما يكثف جهوده فيها ولكن شكرا اولا واخيرا وبالتوفيق

INTHENAMEOFALLA
05-19-2014, 15:16
يا اخى الفاضل هذا مخالف لقوانين المنتدى انك تضع اعلان لشركة اخرى غير الذى تتعامل معها فى هذا المنتدى نرجو عدم تكرار هذا الموضوع

abdelmoumin
05-19-2014, 16:46
السلام عليكم و حياكم الله
ختى لا يصيبك الندم لا بد من التغلم من الخبراء في مجال الفوركس و ايضا عدم الدخول بحجم كبير و البونص صغير بالاضاقة لعدم التسرع في دخول الصفقات

chomehdi
05-21-2014, 13:52
السلام عليكم ورحمة الله معلومة قيمة وموضوع مفيد تحياتي لكم أكيد أستفيد من هده النقاشات
في إنتضار المزيد وجزاكم الله خيرا

messaoud
05-25-2014, 22:54
فإذا أمرتها ببيع السلعة بسعر أعلى من سعر الشراء ستنفذ الأمر وستخصم قيمة السلعة كاملة وستعيد لك عربونك زائداً الربح كاملاً وكأنك كنت تمتلك السلعة فعلياً . وإن أمرتها ببيع السلعة بسعر أقل من سعر الشراء ستنفذ الأمر وستخصم من حسابك لديها ما يستكمل قيمة السلعة كاملة .

قبل أن تقوم بأي عملية بيع أو شراء ستفتح حساب لدى هذه الشركة وستودع فيه مبلغاً من المال .سيظل هذا المبلغ دون مساس إلى أن تقرر أن تشتري سلعة لتتاجر بها حيث سيقسم حسابك إلى قسمين :

هامش مستخدم يتم خصمه حسب المعادلة :
الهامش المستخدم = عدد العقود * حجم العقد / نسبة المضاعفة .

وهامش متاح يتم حسابه حسب المعادلة :
الهامش المتاح = الرصيد – الهامش المستخدم

doaa sary
05-26-2014, 01:12
والله اى موقع ربح نصب بنسبة 99%
وانا مجربة مواقع مبتفتحش
عموما افضل مجال للكسب والاموال هو الفوركس فقط
لكن نشكرك ع المشاركة

bens25
05-26-2014, 19:27
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الفاضل جزاك الله خيرا
هو إيه حكاية شركة جلوبال شير
أتمنى أن يستفيد الأعضاء و الزوار
انشالله تكتب في ميزان حسناتكم

messaoud
05-29-2014, 00:24
فكل ما يمكنك خسارته هو المبلغ الموجود في الهامش المتاح لديك . ولكن ماذا سيحدث عندما يصل سعر السيارة في السوق إلى 8000$ ؟ سيأتي لك من الوكالة ما يسمى بـ نداء الهامش Margin Call .

وهو تحذير تطالبك فيه الشركة إما ببيع السيارة فوراً أو بإضافة مزيد من النقود للهامش المتاح لديك . ما المقصود بذلك ؟

نقصد بذلك أن وكالة السيارات تراقب سعر السيارات طوال الوقت ومع أي تغير في سعر السيارات في السوق تفترض أنك ستأمرها ببيع السيارة به . وتحرص دوماً على أن تتحمل أنت الخسارة كاملة وليس هي . فكما أنها لا تشاركك الربح لا تشاركك الخسارة .

الربح من الفوركس
05-29-2014, 01:04
اخى الحبيب انصحك ان تقوم بالدخول الى القسم التعليمى الموجود بالمنتدى والتعلم من خلالة والتدرب على الحساب التجريبى وبالتوفيق للجميع والربح الكبير

anamoody
05-29-2014, 01:05
السلام عليكم
احنا طبعا بنشكرك على دعوتك لنا بس الأمر يرجع للميول
وشكرا لك اخى الكريم على هذا الموضوع الرائع والمفيد
تقبل مرورى

hello2999
05-29-2014, 01:20
تسلم ياغالى على هذا الموضوع
ولكن يجب ان تعلم ان الذى يعرف طريق الربح فى تداول العملات
لايحتاج لاى عمل اخر او نشاط اخر فيكفى العمل بسوق الفوركس
والارباح التى تحصلها من هذا السوق

أحمد بيكس
05-29-2014, 17:06
السلام عليكم ورحمة الله .. أشكرك اخي الكريم على هذا الموضوع الراائع عن شراء الاسهم في الفيس بوك ... وأتمنى يكون الاعضاء استفادو منه .. تحياتي وننتظر ابداعاتك داائما .. بالتوفيق ...

ebram
05-29-2014, 17:49
اخي الكريم موضوعق مرفوض قطعاا
لان ببساطه انت بتعمل دعايه لا شيئ تاني غير الفوكس هنا منتدي خاص باسواق العملات
ولا يمكن ان توثر او تعلن علي اي شيئ اخر داخل المنتدي
برجاء اغلاق الموضوع لعدم تشتيت المتاجرين

scan
06-10-2014, 04:24
هذا الموضوع شديد الاهمية وانت قمت بشرح الموضوع بمنتهى السهولة واليسر وانا سعيد جدا بموضوع
حضرتك وجزاك الله كل خير على هذا المجهود الممتاز واتمنى لك التوفيق

HemzaM
06-10-2014, 19:49
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الفاضل
الموضوع غامض يا اخي على الاقل كنت لازم تتحدث عن ما في الرابط لانني مثلا لا اسطيع حتى النقر عل ما لا اثق فيه
بالتوفيق للجميع ان شاء الله .

dodoenator
06-10-2014, 20:00
اخي الكريم نشكر حرصك على افادة الاعضاء والعمل على نشر المنفعة بينهم ولكني افضل العمل في سوق المال فهو افضل من وجهة نظري

chokrito
06-10-2014, 21:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسام على اشرف الانبياء والمرسلين
الله يبارك فيك اخي على معلوماتك هده المفيد للكلا على العموم انت افدتنا مالافيه الكفلية
شكراااا

samirovski
06-10-2014, 22:46
اخى بالتوفيق فى منتدى اخر للانك خارج عن الموضوع
و لا يهم ما تعلنه لى و للاعضاء و مخالف

مصراوى
06-10-2014, 23:05
اخى الحبيب مشكور على الموضوع وبالفعل لابد من الالتزام بتلك النصائح الهامة والمفيدة وبالتوفيق للجميع والربح من الفوركس

gehad87
08-14-2014, 10:08
بص يا اخي عن تجربة مرير في بورصات الاسهم الداخل بها مفقود
اولا لان المتحكم فيها افراد زيهم زيك الا انهم ممكن تكون السيولة اللي معاهم اضعافك
ويقدروا يقلبوا موازين التجارة حسب مصالحهم
مالهاش آمان ببساطة

thabt
08-16-2014, 01:01
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي في الحقيقة ان سجلت في هذا الموقع شخصيا من قبل وابتعدت عنه لاني لم اجد فيه الية الدفع وهناك من يقول انه نصاب وانا لا اتبنى كلامهم لاني لا اعرف وشكرا

mohamed.atef
04-16-2015, 18:29
أخي العزيز شكرا لك على الموضوع بس هو إيه حكاية شركة جلوبال شير دي يا جماعة هل هي نصب جديد ولو اشتركت فيها مثلا هاخد منها كام هل ممكن أخد 1000 دولار في ساعة مثلا زي الفوركس

maradona120183
04-18-2015, 00:13
الا انه غير مضمون الربح

baki
04-18-2015, 00:38
الارابح من سوق الفوركس ستكون كافية اخي لا داعي لمواضيع البورصة على ما اعتقد
وبنسبة لفرص الربح على ما اعتقد انها تعتمد على قدرة المتاجر على التحليل في الفوركس

youcef1980
04-18-2015, 02:08
السلام عليكم ورحمة الله وركاته
اما بعد اخى وفيت وكفيت شرح رائع خاصة من المبتدئين
ارجو من الله التوفيق فى هذا المحال حتى تعم الفائدة وشكرا

KOKOFOAD
04-18-2015, 09:19
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
شكرا اخى الكريم على موضوعك الرائع والمتميز والبناء لتوضيحك لهذا الموضوع المفيد
بالتوفيق دائما وفى انتظار المزيد

ahmedibrahim258259
04-18-2015, 13:51
بسم الله الرحمن الرحيم بص اخي الكريم شركات الضغط على الاعلانات دي انا جربتها اكتر من 6 شهور وكلها بلا استثناء نصابه موش في احسن من الفوركس
تقبل مروري

Wassa04
04-18-2015, 19:09
فعلا موضوعك مخالف لانه اشهاري و هنا
في المنتدى فقط بنشرح و نتعلم مع بعض تقبل مروري

salahgold
10-26-2015, 22:15
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته فعلا هناك بعض المواضيع التي لا تقارن مع هاد الشرح المفصل تحياتي لكل الأعضاء الكرام

omerhomsy
11-07-2015, 21:30
***** ^-^ *****

قمة في الروعة ان نرى مثل هذه الموضيع الجميلة تنشر في المنتدى ولكن
اخي الفاضل ............. سلمت الانامل التي خطت هذا الجمال . ونسجت من الاحرف بديع اللوحات دام عطائك العذب ودمت نجما لامعا فى سماء الروقان ردود كتابية للمواضيع جميلة جداً وكثيرة لمختلف المواضيع والطرح و حقاً تستحق التقدير على هذا المجهود الرائع والكبير موضوع جميل جداً استمتعت به ننتظر منك المزيد من الابداع اتمنى لك السعاده والتوفيق..

omnia33
11-07-2015, 21:36
..... بسم الله الرحمن الرحيم.....

..... موضوع رائع وجميل جدا وننتظر منك المزيد والمزيد من المواضيع الإبداعية وجاري قراءة الموضوع إن شاء الله.....

..... بارك الله فيك.....

AHMED91
11-07-2015, 21:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا لك اخي الكريم علي هذا الموضوع
فعلا مثا ههذه الامور يجب معرفتها جيدا لان الندم لا ينفع في تعاملات سوق الفوركس نهائيا

amr222
11-07-2015, 21:52
مشكور اخي الغالي على هذا الموضوع الرائع و المميز
كيف لي ان استفيد من الريذال اخواني هذا اول شهر لي في هذا المنتدى

alaa1
11-07-2015, 21:55
السلام عليكـم اخوانى الاعزاء
هذه مخالفة قد تعرضك الى الغاء حسابك وسوف تندم كثير لذلك انتبه ولا تخالف القوانين المعمول بها فى المنتدى
لكم منى اطيب التحيات

محمد السيد
11-08-2015, 07:20
انا فاكر ان انا رديت على الموضوع ده قبل كده عدد من المرات .. انا مش فاهم هو الأعضاء
اللي بيكتبو المواضيع بيكرروها واللا المنتدي اللي فيه خلل في صفحاته .. ياريت لو حد يعرف الاجابة يقولنا

doaa sary
12-19-2015, 01:31
والله اى موقع ربح نصب بنسبة 99%
وانا مجربة مواقع مبتفتحش
عموما افضل منتدى
هناا
والشركة انستا ومجرباهم 3سنين

kacembouden2
01-20-2016, 04:52

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

aymansaleh
01-20-2016, 07:50
الاخ الكريم, انت تسائلت في بداية الموضوع اذا كان مخالف ولا لأ وماتعرفش, طبعا انت دلوقتي عرفت بعد الباند الجميل اللي حصلت عليه وطردك من المنتدى, موقع ربح ايه وبتاع ايه, احنا شبعنا من الافلام دي وبندرس علم وبنشتغل تجاره وهو الفوركس
تقبل مروري

WASEM DALLOUL
01-20-2016, 09:02
السلام عليكم
انا بصراحة يا أخي الكريم لا أثق بتلك المواقع الربحية وافضل ان ابقي اهتمامي منصب على تجارة الفوركس وبارك الله فيك وجزاك كل خير
وبالتوفيق للجميع

sayeddimaria
01-20-2016, 11:08
موضوع جميل وشيك واعجبنى كثيرا وادعو الله ان ينال اعجاب كل من راه او سمع عنه
واشكرك اخى على وقتك انت وكل من ساهم فى هزا الموضوع وادعوالله ان يزيدك علم ونفعا للناس وشكرا

akram mohamed obaid
01-20-2016, 11:18
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم شكرا لك اخي على دعوتك للعمل بهذا المجال وتحقيق الارباح كما تقول لكن انا مركز جيدا في عملي في الفوركس وبالاخص شركه انستا فوركس واربح منها والحمد لله
تحياتي لك اخي

zakaria604
01-20-2016, 13:24
سلام عليكم ورحمة الله
أنا أستغرب من ضهور مواشيع مثل هذه في منتدة التعليم و مع انها قديمة و غير مجدية حاليا و نحن في منتدى الفوركس
ما هذا أرجوا التدخل

ninou25
01-21-2016, 16:22
مشكووور اخي على هذا الموضوع القيم الذي افدتنا اياه حول حتى لا يصيبك الندم !!!!!. و الطرح الجميل و الشرح الاكثر من رائع بارك الله فيك و جزاك كل خير

alizert2015
02-17-2016, 14:12
شكرآ جزيلا على الموضوع الرائع و المميز الا انك قمت بخرق
احد القوانين الخاصه بالمنتدى التي هي عدم الاشهار المباشر وهدا ممنوع كما تعلم

topomarouan
02-17-2016, 14:58
شكرا لك اخي على هدا الموضع طبعا اخي اهم شيئ في سوق الفوركس الوصول
الى مستوي من الطموح المطلوب .. تقبل مروري اخي

azizjab
02-17-2016, 15:22
الســـــــــلام عليكم ورحمة الله وتعــــالى وبركـــــــــاته
اتمنى ان لم يتبعك احد في دعايتك وانا اثق في حينها انه لايوجد ندم
بالتوفيق

ebn masr
02-18-2016, 15:44
اشكرك جدا على موضوعك الهام جدا دة واشكرك ايضا على اهتمامك بيه وتفضلك بوضع الرابط بس حاول انك بعد كدة تشرح الموضوع اكتر علشان نعرف قبل ماندخل

Rabah2
02-18-2016, 16:31
والله انا قرات الموضوع ولم افهم كثيرا لكن لا اعتقد ان هناك اي شركه في العالم تعطي شيء بدون مقابل لذلك انا لا اهتم لمثل هذه الشركات او الاسهم لان اغلبها نصب وانا جربت في كثير من طرق الربح على الانترنت ووجدت ان افضلها هو الفوركس

hoomid
02-18-2016, 16:35
سلام عليكم اخي الكريم
يا اخي كفانا من هده الدعية الكادبة . توجد هناك منتديات خاصة بهده الدعايات . المرجو من المشرفين حدف هدا الموضوع حتى و لو كانت هده الشركة صادقة
بالتوفيق للجميع

fanta
05-01-2016, 00:50

youcceef
05-01-2016, 01:07
هناك عدة طرق للكسب من النت وكل واحد له استراتجيته وطريقة تعامله وخبرته
التجارة بالاسهم مفيدة وسوق جذابة لراس المال و خلال قرائتى لموضوعك هي فكرة ناشئة
و بالتوفيق

drsafaseefo
05-10-2016, 21:07
فكرة جيدة أخي الكريم ولكنني صراحة أفضل العمل في سوق الفوركس لما يحتويه من احتمالية الربح أو الخسارة ولكن مسألة الربح المستمر وضمان المكسب الدائم أعتقد بها شبهة حرمانية
على العموم شكرا لك على تفاعلك معنا ولرغبتك في افادة الأعضاء الكرام من الناحية المادية
تقبل مروري

INFOGAIN
05-10-2016, 21:13
السلام عليكم و رحمة الله تعالى
شكرا اخي الفاضل علي هدا الموضوع لكن للاسف اظنه انه مخالف للموقع ..
نتمني لك مزيد من النجاح تحياتى لك والى كل رواد منتدنا الغالي..
تقبل مروريالمتواضع

basem adel
05-10-2016, 21:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة لكل اعضاء المنتدى الافاضل والمحترمين اما بعد اشكرك يا اخى الكريم على تلك المشاركة المفيدة والتى تنم عن رغبة منك فى افادة الاخرين وارجو دوام التوفيق لك وكذلك المزيد من المشاركات

abidal5883
05-10-2016, 21:24
السلام عليكم
مواقع الربح اغلبها مضيعه للوقت او استغلال ونصب بهدف اكبر وهو الربح من مصادر مختلفه انت طرف فيها بعض المواقع تطلب منك المال لخدمات خاليه من الواقعيه واخري مقابل اعلانات حتي بعض واستغلالك فيها شركات الفوركس تقدم بونص بدون ايداع وبعد التداول والربح ترفض سحب اموالك او تقوم بتقديم بعض الاعدار الغير منطقيه علي العموم في التجربه افاده وتدكير

رضوان
05-10-2016, 21:27
نعم أنا تعبت من المواقع التي تعد بما لن تصل اليه

TGOD
05-15-2016, 19:30
تقبل مني كل التحياتي أخي الفاض ولك جزيل الشكر
على هذه المعلومات القيمة فعلا وأرجو لك دائم
التقدم والأنجاز راجيا من الله أن يستفيد كل
عضو من هذه المعلومات

viva
05-31-2016, 07:01

snnaky
09-16-2016, 19:13
لا يا اخى ما تدعونا الية ليس بورصة ولا يحزنون بل هى مواقع تظهر وتختفى والقصد منها النصب بطرق جديدة على الناس وهذا امر غاية فى الأنتشار بطرق واساليب كثيرة على الشبكة
والمشكلة ان الكثير لا يفطن الى هذة المرحلة من النصب الا بعد الوقوع فيها
اخى الكريم انظر ما تفعلة هنا وقارنة بين ما تود الدعوة الية وانظر ايهما افضل من خلال ارض الواقع

faroukf22
09-17-2016, 17:30

xmenflis1
09-19-2016, 19:15
مرحباً شكراً على إضافة
الحقيقة اننى شاهدت موضوعك من قبل ...و شاهدت موضوع مماثل من 3 دقائق
بتوفيق للجميع

zerouli Abdlrime
09-19-2016, 19:37
اذا اخدنا نظرية خطوط الترند خطوة واحدة الى الامام وقمنا برسم خط موازي على نفس الزاوية لخط الترند الصاعد أو الهابط، سوف نكون قد رسمنا قناة سعرية. القنوات السعرية

elguerzyfy
10-22-2016, 21:36
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
اشكرك اخى العزيز على هذا الموضوع الجميل. فمعلوماتك جميلة حتى لا يصبنا الندم
مشكوووور

adamarwan
10-22-2016, 22:49
شكر اخى لكن فى الحقيقة لبد من ان تتفدى هدا الامور
لان فى المنتدى قواينن لبد من ان تتمكن من ان تحترمها
لكى تتمكن من ان تتسمر فى المنتدى
وحظ موفق

Moody1777
12-03-2019, 02:11
في اتخاذ القرار ، لا يزال العديد من التجار يتأثرون بالمشاعر السلبية. من بينها الجشع والخوف والأمل المفرط والندم عبثا. كل شيء في عقلك. إذا كنت غير قادر على التحكم في هذه الأنواع الأربعة من العواطف ، فسوف يتحكمون في عقلك. وإذا حدث ذلك بشكل مستمر عند التداول ، فسوف يتم تدمير حسابك التجاري عاجلاً أم آجلاً.

الأسف المستمر سوف يدمر التداول ببطء. ينشأ الأسف عادة بعد أن يفقد المتداول العديد من فرص الدخول أو الدخول غير الصحيح أو بعد تعرضه لخسارة كبيرة. إذا لم يتم حلها بسرعة ، يمكن لهذا النوع من العاطفة أن يتطور إلى خوف من دخول السوق (الخوف) ، وفي الحالات القصوى يمكن أن يجعله يترك عالم التداول. مرة أخرى ، يجب على المتداول أن يدرك أن نتيجة التداول الأخيرة لا علاقة لها بنتائج التجارة التي سيتم تنفيذها.

قد تكون التوقعات المفرطة أو غير الواقعية في التداول خطيرة. الأمل في الربح دائمًا يشوه التجار من خطط التداول المتفق عليها. سيغير إيقاف الخسارة عندما تقترب حركة السعر من هذا المستوى ، على أمل أن يعكس اتجاه حركة السعر ، أو يحرك مستوى جني الأرباح على أمل أن السعر سوف يتحرك وفقًا لتوقعاته. هذا النوع من العاطفة هو أساس الجشع. إذا تبين أن المتداول يحقق ربحًا ، فعادة ما يتوقع أن يكون مفرطًا في الجشع.