PDA

View Full Version : ماهي نسبة انستافوركس من ارباحي

RAFEEQGAZAL
05-28-2014, 15:42
بسم الله الرحمن الرحيم : شباب عندي سؤال بالصدفة مر على افكاري هل شركة انستافوركس لها نسبه من الارباح اتي اجنيها من خلال التداول وكم هذه النسبه يعني ماهي الفائده للشركه من عملي في التداول ارجو الاجابه ولكم جميل تقديري

hamdy saleh
05-28-2014, 15:43
بســــــــــــــــــــم الله الرحمن الرحيم و الصلاة و السلام على اشرف المرسلين موضوع جميل و مشوق و شكـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــرا

8150017
05-28-2014, 15:46
اخى الكريم الشركه ليس لها اى نسبه من ارباحك ، هى بتاخد فقط فرق الاسبريد بين العملات وكمان فائدة المبيت للعمله اذا كنت من غير المسلمين ، اما غير ذلك فهى لا تشاركك اى نسبه من ارباحك لانها لا تشاركك خسارتك ، ولو حصل ووجدت شركه تاخد نسبه من ارباحك فلا تشترك بها

forex48
05-28-2014, 15:56
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
بالطبع لها نسبة من الارباح يتجلى ربحها في الاسبريد و العمولة و السواب بالنسبة للحسابات الغير اسلامية
.................................................. .................................................. .................................................. .......................

RAFEEQGAZAL
05-28-2014, 18:39
بسم الله الرحمن الرحيم :السلام عليكم شباب الحمد لله انا مسلم وشكرا على ردودكم واجاباتكم وايضاحاتكم الحمد لله الان عرفت الاجابه والحمد لله رب العالمين

soooonor
05-28-2014, 19:04
انستا فوركس لا تاخد اى نسبة من ارباحك ولكها مثل اى شركة وساطة تحصل على قيمة الاسبريد وهو الفرق بين سعر البيع والشراء من كل الصفقات الخاصة بك سواء ربحت ام خسرت

a7med84
05-28-2014, 22:04
لا مفيش حاجه اسمها ليها نسبه الفلوس اللى انت فى حسابك

يعنى البونص انت تتعامل به كأنه ايداع بس السحب بيكون فى الربح مايتعدى على المبلغ الاصلى والله المستعان

messaoud
05-28-2014, 23:39
كما ويمكنك الدخول قسم شرح فوركس وهو قسم متجدد يومياً يحتوي على دروس متنوعة وشرح وافي لمواضيع عدة للمبتدئين والخبراء في سوق تجارة العملات.
كتاب تعليم الفوركس

وهذا الكتاب موجه أصلاً لمن ليست له أدنى فكرة عن البورصات وعن مبادئ العمل بها. سيأخذك كتاب تعليم الفوركس

خطوة بخطوة، والمخصص للمبتدئين والمحترفين إلى إدراك آلية عمل سوق الفوركس إبتداءاً بالأساسيات وإنتهاءًا بفهم كافة التفاصيل والعوامل التي تؤثر عليه وحتى التطبيق العملي للتجارة وجني الأرباح.

ahmedmomen
05-29-2014, 13:05
شركة التداول او شركة انستا بتاخد اسبريد فقط عن كل صفقة في حالة الحساب الاسلامي وهو الفرق
بين سعر البيع والشراء وبيكون فيه فوائد على تبييت الصفقات في حالة ان الحساب كان غير اسلامي

مصطفى حمدان
05-29-2014, 15:27
اخى الفاضل بعد التحية شركة انستا مثلها مثل باقى شركات الوساطة فى الفوركس تستفاد من العمولة على الصفقات وهى الاسبريد على كل صفقة تقوم بها وهذا ما تستفاده اى شركة وساطة فى سوق الفوركس

أحمد بيكس
05-29-2014, 18:00
السلام عليكم ورحمة الله .. أشكرك اخي الكريم على هذا السؤال وشركة انستا تربحج مثلها مثل كل شركات الوسااااطة عن طريق السبريد خي الكريم ......... تحياتيو.. بالتوفيق ...

nadersalaia
05-30-2014, 07:23
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخى الكريم الشركه ليس لها اى نسبه من ارباحك
وهى بتاخد فقط فرق الاسبريد بين العملات اي الفرق بين الشراء والبيع
وبالتوفيق للجميع

منى الجندى
05-30-2014, 10:26
مكسب الشركه من العملاء هو الاسبريد طبعا الخسائر التى يتكبدها الغالبيه
نتيجة عدم التعلم التسرع الطمع هذه الشركات رابحه والا ما كانت تعمل دعغايا لاشهار نفسها

hassanayoub
05-30-2014, 11:58
السلام عليك أخي الكريم
انستا فوركس تحصل فقط على السبريد أي فارق السعرين
أما الأرباح فهي لا تشاركك فيها و لا تشاركك في الخسارة كذلك
بالتوفيق لك يا غالي

HemzaM
05-30-2014, 12:30
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الفاضل
بالنسبة للفوركس فربحه من عقدك للصفقة فهي تربح منها ما يعرف بالسبريد
بالتوفيق للجميع ان شاء الله .

خالود
05-30-2014, 13:07
لسلام عليكم ورحمة الله

بالنسبة للشركة هي بتاخذ نسبة اغلاسبريد 3 تقاط من كل صفقة
وهذة النسبة تمثل ارباح الشركة شركة انيستا فوركس

houdabluegolden
05-30-2014, 13:46
يا اخي الكريم شركة انستا مش بتاخد حاجة من ارباحك وبرده مش بتساعدك في الخسارة يعني هي كل اللي ليها
السبريد في كل صفقة وهو الفرق بين سعر البيع والشراء وبيكون في الغالب 3 نقط في العملات الاساسية

INTHENAMEOFALLA
05-30-2014, 13:51
يا اخى الكريم الشركة لا تأخذ اى ارباح الا الاسبريد التى يكون بين الصفقات وكل الارباح التى تكسبها تكون من نصيبك لوحدك وشكراً لك

anamoody
05-30-2014, 14:53
السلام عليكم
شركة التداول او شركة انستا بتاخد اسبريد فقط عن كل صفقة في حالة الحساب الاسلامي وهو الفرق
بين سعر البيع والشراء وبيكون فيه فوائد على تبييت الصفقات في حالة ان الحساب كان غير اسلامي
تقبل مرورى

الربح من الفوركس
05-30-2014, 15:16
اخى الحبيب اعتقد ان ربح شركات الوساطة تكون من خلال الاسبريد وهو يختلف من عملة الى اخرى وبالتوفيق للجميع والربح الكبير

darsh
05-30-2014, 16:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
هو الفكرة ان هذه الشركات تربح كثير من المنتدى ومن التدوال لانك لست مجرد رقم فى المنتدى او الشركة لكن انت تساعدها ى تصنفها ضمن الشركات الاكثر عدد من حيث المضاربين

RomanyMoreed
05-30-2014, 17:30
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

لا الشركة مش بتاخد اي نسبة ارباح منك علي صفقاتك عادا الاسبريد فقط

تحياتي

gehad87
08-02-2014, 14:41
الشركة مش بتاخد غيير اسبريد بس على العملات وكوميشن بسيط لو هتشتغل اسهم ومؤشرات
اضافة الى الاسبريد
يعني الشركة مش بتاخد الا سبريد بس
بالتوفيق

الشاعر
08-02-2014, 14:44
اخي ع ما اظن فهي لا تشارك ارباحك ولا خسائرك
ولاكن تاخذ نسبه الاسبريت الخاص بها
ونصيحه مني ان جاء لك السؤال لانك رأيك احد الشركات يأخذ
نسبه من ارباحك فلا تنضم لها وشكرآ

ahmedibrahim258259
08-02-2014, 15:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انستا ربحها هو الاسبريد وهو فرق السعر بين البيع والشراء
تقبل مروري اخي الكريم

haffoudhi
08-02-2014, 23:31
بالطبع لها نسبة من الارباح يتجلى ربحها في الاسبريد و العمولة و السواب بالنسبة للحسابات الغير اسلامية وهذه الارباح تخصم اول ما تقوم بتنفيذ الصفقه

AMLAK
08-02-2014, 23:34
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم اخى الكريم الشركه
ليس لها اى نسبه من ارباحك وهى بتاخد فقط فرق الاسبريد بين العملات اي الفرق
بين الشراء والبيع وبالتوفيق للجميع مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

maghribia
08-02-2014, 23:40
لسلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى الكريم
ان شكرة انستا فوركس فهي تاخذ نسبتها من الفوركس
و من خلالالك على اسس السبريد الذي هو الالهم

تقبل احتراماتيى

محمد السيد محمد
08-03-2014, 01:11
شركة انستافوركس ليس لها نسبه من الارباح اتي تجنيها من خلال التداول ..
و الفائده للشركه من عملها في التداول فقط الاسبريد على كل صفقة ..

Anes1994
08-03-2014, 05:44
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
بالطبع لها نسبة من الارباح يتجلى ربحها في الاسبريد و العمولة و السواب بالنسبة للحسابات الغير اسلامية
تقبل مروري وتحياتي

BrahimForex
08-03-2014, 12:54
اليلام عليكم اخي الكريم شركة الوساطة متل انستافوركس لديها ارباح من صفقاتك وهي تاخد السبريد وكدلك السواب من كل صفقة

katreenaziz
10-30-2015, 18:31
اخى الفاضل الشركة مش بتاخد نسبة من الربح الشركة بتاخد الاسبريد بتاعها وبتاخدوا عند فتح لصفقة لذلك اى صفقة بتبدى بلسالب والاسبريد عبارة عن عدد نقاط معين وكل عملة غير اساسية ليها اسبريد مختلف بلتوفيق

waleed shaaban
10-30-2015, 19:41
ان انستا تقوم باخذ ما يسمى بالسبريد شانه ا شان ا شركه فوركس و هو الفارق بين عر البيع و الشراء و هذه هى الفائده التى تعود على الشركه من تدوالك على الفوركس و العملات وهذا هو النظام الذى اعمل عليه ربما تكون هنا فوائد اخرى او مبالغ لا اعرفها

ahmed bakry
11-10-2015, 11:15
بصراحة انا معرفش بالظبط النسبة كام او بتتلقى الشركة اد ايه من نسبة الارباح علشان ماقولش اى كلام وخلاص واضللك وشكرا اخى الكريم

samyalkenawi
11-10-2015, 19:19
بسم الله الرحمن الرحيم
وبه نستعبن والصلاه والسلام على اشرف الخلق اجمعين سيدنا محمد عليه افضل صلاه واتم سلام
السلام عليكم اخوانى الكرام وبارك الله فى الاخ الكريم صاحب الموضوع ولكل من ساهم فيه بالنقاش البناء
جهد مشكور وشرح اكثر من رائع
وتقبلوا مرورى
مهندس سامى القناوى
: (^./|\.^) :
ssssssssssssss

---------- Post added at 04:19 PM ---------- Previous post was at 04:18 PM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم
وبه نستعبن والصلاه والسلام على اشرف الخلق اجمعين سيدنا محمد عليه افضل صلاه واتم سلام
السلام عليكم اخوانى الكرام وبارك الله فى الاخ الكريم صاحب الموضوع ولكل من ساهم فيه بالنقاش البناء
جهد مشكور وشرح اكثر من رائع
وتقبلوا مرورى
مهندس سامى القناوى
: (^./|\.^) :

tahar2015
09-15-2017, 23:33
السلام عليبكم ورحمة الله تعالى وبركاته
الركه نسبتها من ارباحك هي فرق السبريد فقط باقي الارباح كلها لك
بالتوفيق لك وللجميع اخي الكريم وتقبل مروري

A.mustafa
01-31-2020, 18:34
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ....
الشركه ليس لها اى نسبه من ارباحك ، هى بتاخد فقط فرق الاسبريد بين العملات وكمان فائدة المبيت للعمله اذا كنت من غير المسلمين ، اما غير ذلك فهى لا تشاركك اى نسبه من ارباحك لانها لا تشاركك خسارتك ، ولو حصل ووجدت شركه تاخد نسبه من ارباحك فلا تشترك بها وبالتوفيق للجميع ....