PDA

View Full Version : اتمنى تجيبون على السؤال

Pages : [1] 2 3 4

aymen bekocha
06-02-2014, 00:53
السلام عليكم
انا اود معرفة المشاركات التي تعطي بونصات اكثر
انا لحد الان في 35 مشاركة ولكن لدي 0.1 بونص
ارجو المسااااااااعدة

msamir2013
06-02-2014, 11:10
اخى ممكن يكون فى حاجة غلط فى الموضوع دة

انك يا اما بتعمل مشاركات فى اقسام لا يتم احتساب بونص فيها

او ان دى اول مشاركة ليك فى الشهر الجديد والحساب فى اخر كل شهر بيتم تصفيرة لحين الانتهاء من مراجعة المشاركات الخاصة بالاعضاء

فياريت تنتظر لغاية يوم 7 فى الشهر ولو استمرت المشكلة دى معاك تقدر تكلم المشرفين بالمنتدى

benchou-ahfd
06-02-2014, 13:48
انتبه للردود التي تكتبها يجب ان لا تكون منقولة من غيرك اعنى منقولة حرفيا و ليس منقولة كفكرة ان تكون في الموضوع لا خارج الموضوع ان تكون من سطر او سطر و نصف تقريبا ان تكون هادفة و ليست اي كلام يقال تملا به السطر وفقط و اخير ليست كل الاقسام يمكن ان تاخذ منها بونص انتبه لهذا

ahmadinho100
06-02-2014, 15:19
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته يجب عليك ان تكون الجملة ويلة يا اخي كي يحتسب البنوص فكل المواضيع التي في منتدى تعطي البنوص

abdelhalim
06-02-2014, 15:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين محمد صلى الله عليه وسلم
هناك اقسام لا يدفع البونص عنها
لا تحرمنا من جديدك يا غالي

mahmoudexr
06-02-2014, 16:42
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي اظن انك تعليقاتك قصيرة جدا يجب ان تكون سطرين فما فوق ليحسب البونص
بالتوفيق للجميع ان شاء الله
والسلام عليكم

abed alqader
06-02-2014, 16:50
السلام عليك اخى العزيز وعلى باقى الاعضاء
اولا عليك ان تشارك فى الموضوعات المنتشرة والافضل فى قسم المشاركات والاستفسارت
وان لا تقل مشاركتك عن سطرين , من ثم انظر للبونص اذا لم يتغير شيئ راجع المشرفين

amine43
06-02-2014, 17:08
الردود خاضعة اخي الى عديد من الشروط لكي تكسب البونص اي ليس كل رد يمكن ان تكسب عليه
اعتقد انك تقوم ان بردود في اقسام اخرى في المنتدى وتلك الاقسام لا تقدم البونص على الردود التي تكتبها والله اعلم

ahmedibrahim258259
06-02-2014, 17:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم خلي بالك ان علشان الرد يتحسب لازم يكون عشرين كلمة او اكتر
تقبل مروري اخي الكريم

waleed hassona
06-02-2014, 17:48
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخوانى بمنتدى فوركس العرب الكرام اخى الكريم فى هذا القسم
اى رد يحتسب ب 10 سنت المهم ان تقرا موضوع المشاركات المحتسبه وشروطها جيدا

مصطفى حمدان
06-02-2014, 18:30
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل تاكد بانك فى الاقسام التى تعطى بونص لان هناك بالمنتدى اقسام لا تعطى بونص على الرودود وايضا تاكد بانك تقوم بالرودود وفقا لشروط المنتدى حتى تحتسب لك

mohamed sa3ed
06-02-2014, 19:48
اخى الكريم السلام عليكم ورحمه الله وبركاته على ما اظن ان لا يحسب لك البونص لانك لا تتبع القواعد فى الردود او انه هناك مشكله ما
وبالتوفيق والله الموفق

GM.LAVAL
06-04-2014, 09:23
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته مرحبا جميعا ......
اخى الكريم انا اعتقد ان قسم جنرال فوركس وقسم تريدينج فوركس هما اعلى قسمين لهذا انصحك بالمشاركة فيهم وان تبذل بعض الجهد وإن شاء لله تصل لما تريد فى نهاية الامر

darsh
06-04-2014, 12:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اكتب مشاركات تكون اكثر من سطرين حتى تستطيع ان تحصل على البونص وردور كذلك هو مش مجرد الرد او الكتابة لابد من هذا الحجم

maao2008
06-04-2014, 12:08
السلام عليكم اخي انتبة لاني نعبك علي الفاضي هناك اشياء كثيرة من الممكن بسببها لم يتم احتساب البونص للك وهو الدخول علي مواضيع لم يكن لها بونص
او النسخ للمواضيع او من الممكن ان تكون ردودك قصيرة جدا جدا لاتمكنك من احتساب البونص للك

soooonor
06-04-2014, 19:46
قبل ان تقوم بكتابة الردود على الموضوعات فى المنتدى ..اقرأ موضوع الادارة عن شروط حملة البونص لان بعض اقسام المنتدى لا يتم احتساب البونص عند كتابة ردود على الموضوعات الموجودة فيها

eragon
06-04-2014, 20:08
الســـــلام عليكم ورحمــة الله وبركاتــــــــه
حضرتك اكيــــد بتشارك بردود او موضوعات في الاقســـام التي لايحتسب البونص بها
أو ردودك تكـــــون سطر واحد فلذلك لا يحتسب عليها اي بونص....

borhan
06-04-2014, 20:23
السلام عليكم اخي مشكور على طرح الاشكال كل البونص تغريبا بي 10 سنت الى هناك اقسام بي 5سنت
انت لم تحتسب مشاركاتك لانها قصيرة عليك على الاقل كتابة سطرين

norur
06-04-2014, 20:32
يا اخي المشاركة الواحدة لها سنت و لكن بالنسبة لك ممكن المشاركات كانت لم تحتسب و
ممكن اقصر لا تتجاوز السطرين فهده النقطة مهمة جدا حتى يحتسب البونص

zizo10
06-04-2014, 20:57
أنت تشارك في المنتديات المجانية بص أخي ليس جميع الأقسام تدفع على كل مشاركة هناك أقسام لا تدفع على المشاركات وأيضاً هناك أقسام قمة البونس فيها قليل يكن في بعد الأحيان 0.05 راجع قوانين المنتدى

rojan22
06-04-2014, 21:02
السلام علیکم، من المفروض کل مشارکه تحصل منها علێ 10 سنتات،
إن لم یکن المشارکات مخالفا لضوابط المنتدێ و یکون المشارکه نوعا ما داخل نطاق المنطق، بالتوفیق

BrahimForex
06-04-2014, 22:48
يمكن اخي الكريم انك لاتكمل سطرين في الرد عليك ان تكمله لكي يحتسب الرد وانتبه لا يكون منقول من احد الاعضاء لطي لا يتم حظرك

ahmedibrahim258260
06-04-2014, 23:19
بسم الله الرحمن الرحيم اخيخلي ردودك تكون اكتر من عشرين كلمة علشان الرد يتحسب يعني موش ينفع شكرا وكدا
تقبل تحياتي

محمد السيد محمد
06-05-2014, 00:28
35 مشاركة يعملو على الاكثر 3.5 دولار وعلى الاقل 1.75 دولار
الا اذا كان هناك ردود مخالفة .. او .. او .. لم يتم احتسابها فاكيد انت بتخالف ومش واخد بالك
اقرا قواعد الرد في المنتدى عشان ما يتخصمش منك حاجة

ynwa1892
06-05-2014, 01:38
السلام اخي
ممكن انك تعلق في اقسام لا يحتسب البونص فيها او ردودك لاتتعدى نصف السطر اوتم تصفير حسابك في نهاية الشهر
وفقك الله

abo heba
06-05-2014, 01:43
عليكم السلام
كل ما انا متاكد منه ان قيمه الردود والمشاركات فى اقسام الفوركس هى 0.10 سنت ولا يوجد اكثر بل اقل
وهو 0.05 فى بعض الاقسام ولابد ان تكون المشاركات جيده وعباره عن سطرين

zxzx
06-05-2014, 01:44
طبعا بالنسبه للردود نصيحتي بان تكون المعلومات التي تقوم بأضافتها معلومات مفيده لطارح الموضوع وللجميع كي يستفيد الجميع من هذه المعلومات وخاصه في مجال مثل مجال الفوركس فأن المعلومات الصحيحه قد تكون في غايه الاهميه وبهذه الحاله ستحصل على البونص وستقوم بأثراء محتوى المنتدى

abed alqader
06-05-2014, 01:53
اهلا بك عزيزى العضو
المشاركة فى قسم المناقشات يعطيك ملبغ 10 سنت , ولكن تأكد من مشاركاتك وردودك صحيحة وتخص الموضوع
اتمنى لك النجاح فى هذا المنتدى

ahmedmomen
06-12-2014, 14:44
اخي الكريم انت اي مشاركة بتاخد عليها 10 سنت بونص لكن طبعا في حالة انا الموضوع كان صغير
او غير مفيد او سطر واحد مثلا ممكن مش يتحسب عشان كده من الافضل الانتباه عند عمل المواضيع

zasdqwer
06-12-2014, 19:38
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
عليك باتباع التعليمات وعدم مخالفاتها طرح موضوع منقول او رد منقول بالحرف ولا يقل الرد عن سطرين

ahmedhathout
06-12-2014, 20:56
حضرتك هو اخر قسم في المنتدى بتاع
free dialog
هو اللي مش بيتحسبله بونص
لو بتكتب في قسم تاني ومش بيتحسبلك يبقى اكيد ردودك قصيره

ehab_salah
06-15-2014, 04:53
عليكم السلام .. كل ما انا متاكد منه ان قيمه الردود والمشاركات
فى اقسام الفوركس هى 0.10 سنت ولا يوجد اكثر بل اقل وهو 0.05 فى
بعض الاقسام و لابد ان تكون المشاركات جيده وعباره عن سطرين
...
تحياتي

monylaser
06-15-2014, 08:44
اخي الكريم لهذا المنتدى الرائع قانون يقول لك لابد من مشاركتك مشاركة فعلياً ليس بالسلامات او شكراً
ولا يقل عن عشرين كلمة او سطرين عل ما اظن ولابد من ابتكار ووضع موضوع شيق من خبرتك في مجال الفوركس حتى
يدخل الاخوة الاعضاء للمشاركة فيه وانت ترد عليهم كل هذا يحسب لك بالبونص

سمسم
06-15-2014, 09:38
وعليكم السلام اخى اتمنى لك التوفيق واحب اعرفك ان البونص بيحسب فى الاسبوع الاول من كل شهر فعليك الانتظار وان لم تحصل على البونص يمكنك سؤال المشرفين.
تقبل مرورى اخى

waleed hassona
06-15-2014, 20:54
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخوانى اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام ... اخى الكريم هناك اقسام
لاتحتسب بها الردود وهنا اقسام ب 5 سنت فقط ولكن هبا ب 10 سنت الرد

LTF
06-15-2014, 21:00
السلام عليكم و رحمة الله
يجب ان تكون الردود فعالة و مفيدة للمنتدى تخدم الأعضاء المبتدءين و المحترفين على حد سواء
و ان تتفادى الردود عديمة القيمة مثل شكرا......الخ
بالتوفيق

balou
06-15-2014, 21:14
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين محمدا و على اله وصحبه و سلم و تسليما اما بعد انت تشارك في اقسام لا تعطي بونص اتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله تعالى

shellfish_ssa
06-15-2014, 21:17
بسم الله الرحمن الرحيم وبه دائما نستعين
والسلالام عليكم اخى الكريم لابد ان لا تقل المشاركة عن سطرين وتكزون فى صلب الموضوع
ولابد ان تطلع على قوانين المشاركة وخلى بالك ان هناكم اقسام لا تحسب فيها البونص

ynwa1892
06-15-2014, 21:45
السلام اخي
انت تشارك في اقسام في المنتدى يكون فيها البونص لا يحتسب او قليل جدا يجب ان تقوم بردود في هذا القسم
وفقك الله

yacrao
06-15-2014, 22:10
شكرا لك اخي الكريم على الموضوع موضوع مهم جدا انت اخي الكريم قباقي المشاركين تشارك بمشاركات صغيرة وهذا مخالف لقوانين الكمنتدى كما ذكر الكثير من المشاركين في الموضوع

kaouimal
06-15-2014, 22:25
الخطوات الصحيحة للربح فى الفوركس

جميع تجار الفوركس الرابحون يستخدامون مجموعة من القواعد ، وهي نظام لتوجيه قراراتها. التجارة في سوق الصرف الاجنبي دون جيده جيدا بالنظام هو ما يعادل القمار. انه حيوي لنجاحكم كتجار فوركس هو ايجاد نظام مربح والتجاره حسبه.

سواء كنت من المحللين الاساسين والمدقيقن في اتجاهات اسعار الفاءده ، اسواق العمل ، والناتج المحلي الاجمالي او تقني بحت وتاجر ، وقفز استخدام فيبوناتشي ، المحور نقطة ، والمؤشرات التقنيه ، يجب ان يكون لديك مجموعة من القواعد التي تحدد الاجراءات الخاصة بك. والأهم من ذلك ، انت بحاجة الى تحديد العناصر الأساسية الخمس التالية : نقطة الدخول ، نقطة الخروج ، وقف الخسارة ، لازواج التجارة ، وحجم الموقف.

نقطة الدخول من عناصر النظام هي على الارجح ان يدفع احد اكبر قدر من الاهتمام. العثور على اتباع نهج متسق الى الدخول في التجارة امر بالغ الاهميه. تريد التركيز على الاتساق والموضوعيه وتحديد القاعده وهذا هو تكرارها. تريد تجنب المادة التاريخية التي تعتمد على ملاحظات او اكثر مما ينبغي على التفسير.

نقطة الخروج هي المادة التي تعطي الكثير من التجار والكثير من المتاعب. تريد محاولة زيادة الأرباح الى اقصى حد قدر المستطاع ولكن في الوقت نفسه اتخاذ جيدا عندما ربح لديك واحد. هناك نهجين اساسا لتحديد نقطة الخروج. الاول هو استخدام ما قبل مستهدفة محددة او عدد محدد من نقاط. النهج الثاني هو استخدام السوق ولدت نقطة الخروج ، التي يمكن ان تساعد على إبقاء لكم في الاتجاهات طويلة الامد وتحقيق الحد الاقصى من الربح الخاص بك.

فان وقف الخسارة يجب ان يكون مطلق عند المتاجره في فوركس. ولحسن الحظ ، ونظرا لطبيعه على مدار 24 ساعة فوركس ، تلقى طيبة يسد على وقف الخسائر هو ممكن ؛ هناك القليل جدا من خطر وجود فجوه وراء وقف الاسعار الخاصة بك. نقطة خروج مثل هذه القاعده ، قاعدة وقف الخسارة حلين. يمكنك استخدام اما ثابت او وقف الخسارة وقف الخسارة التي تقوم على موقفكم والحجم والخصائص الفريده للفرد العملة.

والعنصر الرابع من النجاح في الفوركس هو الاختيار اي زوج من العملات تريد ان تتاجر به . وهذه خطوة في كثير من الاحيان هو ان الافراط في النظر من قبل تجار الفوركس الجديدون . العديد من الناشئين لا يدركون ان طويلة في اليورو / الدولار جنيها استرلينيا و / دولارا من دولارات الولايات المتحدة ، على سبيل المثال ، هي مشابهة جدا للتجارة ؛ والواقع ان هذا الجمع قد تكون فعلا تزيد من المخاطر.

انت بحاجة الى تحديد قاعدة تحول دون لكم من الافراط في رفع عملة واحدة او التجاري عدد كبير جدا من ازواج ترابطا وثيقا.
الخامس والاخير من عناصر النجاح في تجارة العملات هو نظام تحديد موقف الحجم. وهذا هو ربما أكثر - إغفال جانب من جوانب التجارة. العديد من فرق الناشئين حتى أبدأ التفكير في كيفية الكثير للاستثمار في التجارة واحد. وللأسف ، فإن عدم فهم للموقف حجم الخراب معظم تجار الفوركس جديدة.

الطريق نحو هذا الخطر هو تقسيم حسابك الى اجزاء متساويه ، والى انتشار اموالك بها عبر عدة الحرف. جميع تجار العملات الناجحون يدمجون هذه العناصر الأساسية الخمسة. اذا لم تفعل ذلك

فانه محكوم عليها بالفشل. تأكد من تحديد نقاط الدخول والخروج ، وقف الخسائر ، أزواج ، والموقف الخاص بك في حجم تجارة العملات.

Skrizar
06-15-2014, 22:25
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، أخي الفاضل
لأخذ البونصات من الردود عليك أن ترد في نفس الموضوع و يجب أن يكون الرد لا يقل عن سطر و النصف

hellelali2
06-15-2014, 22:33
اخي الكريم يجب ان يكون الرد طويل نسبيا لان التداول يتطلب البونص وانا اعلم ان الكثير يريد جمع البونص باسهل الطرق ولاكن المهم اخي الكريم مواضيع جيدة للتداول وفق استراتجية جيدة والسعي المباشر لكسسب البونص وافادة المنتدي

WASEM DALLOUL
06-15-2014, 22:40
السلام عليكم
جميع المواضيع المختصة بالفوركس يا أخي الكريم تعطي بونص 10 سنت ويجب ان تكون المشاركة مستوفية الشروط المطلوبة
وشكرا

عدي
06-15-2014, 22:51
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته.. اخي الكريم المشاركات لها قواعد و ن اهمها ان تكون المشاركه لا تقل عن سطرين و بالتوفيق ليك ان شاء الله

RomanyMoreed
06-15-2014, 23:31

شوف حضرتك في اقسام زي الدردشه مش بيتحسب بونص فيها والمشاركات القصيره مش بتتحسب برضو

ilyes chaieb
06-16-2014, 04:14
اخى الكريم انت دخلت صفحة ردودك و وجدتها كلها قصيرة جداا جداا يعنى مجرد جملة بها اربع او خمس كلمات و هذا طبعا مخالف
لقانون المنتدى , لذلك خلى ردودك طويلة نسبيا

مع اجمل تحياتى

GM.LAVAL
06-16-2014, 06:56
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته مرحبا اخوانى الافاضل ..
اخى الكريم البونص المدفوع لكل مشاركة هو 0.10 سنت دولار امريكى وانصحك بالاقسام التالية لكى تحصل على 10 سنت جنرال فوركس وقسم التعلم ايضا وربنا يوفقك

a7med84
06-16-2014, 17:28
اخى الكريم بص علشان تبقى عارف انت ردودك فى المنتدى هنا لا تحسب

اما لان انت بتعمل ردود قصيره لايحسب لها بونص او فى اقسام لا يون عليها بونص

saro123
06-16-2014, 17:34
كل المشاركات هنا تعطى نفس البونص بل فى قسم تعطى فية خمسة سنت وهو قسم الدردشة هو كانت المشاركطة ب عشرين سنت
بس شركة انستا هى التى قامت بتقليل ذلك البونص

mounim1994
06-16-2014, 17:59
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخي الكريم انا اظن ان لا توجد
ردود احسن من التي تفضلا بها الاعضاء الكريم و بالتوفيق للجميع

forexarabi
06-16-2014, 18:51
السلام عليكم
الامر يتعلق اخى الكريم بنوع المشاركه ومطابقتها للمواصفات المنصوص عليها فى لوائح وضوابط المنتدى
كان لا تكون مشاركة قصيرة قصر مخل بها
او ان لا تكون خارج الموضوع اطار النقاش المطروح

---------- Post added at 03:51 PM ---------- Previous post was at 03:50 PM ----------

السلام عليكم
الامر يتعلق اخى الكريم بنوع المشاركه ومطابقتها للمواصفات المنصوص عليها فى لوائح وضوابط المنتدى
او ان لاتكون فى اقسام ليس عليها بونص كالترفيهيه مثلا
او ان لا تكون مكرره او منسوخة من مشارك اخر
او ان لاتكون منسوخة من منتدى او اى موقع اخر
باختصار ان تكون من وحى فهمك الخاص (انتاجك الشخصى) وتضيف للنقاش المطروح
ارجو لك التوفيق فى المنتدى

doaa sary
06-23-2014, 19:37
واضح انك بتعمل ردود ف اقسام لا يتم احتساب بونص فيها
البونص ف القسم الرابع والحامس
كمان الرد لا يقل عن سطر ونص ولا يكون كوبى وبست

khalil houbaichi
06-23-2014, 19:51
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اتبع التعليمات
سجل دخولك بالمنتدى >> ادخل "ملفي الشخصي" >> bonus for post
مثلا انا بلاقي

Trading Discussion Area0.10 USD (1 post)
Trading Software 0.00 USD (0 posts)
Brokers & Payment processors 0.10 USD (1 post)
Free Dialog 0.05 USD (1 post)
يعني مثلا في البوست في قسمTrading Discussion بيكسبك 0.1
بس في قسم Free Dialog بيكسبك 0.05
و بيكون بدون مردود في قسم Trading Software
اتمنى اني بكون افدتك

abdelaziz 10
06-23-2014, 20:08
ارجو يا اخي انك تطل اطلالة على قوانين حملة البونص ومنها البونص على الرد في مختلف اقسام المنتدى وهذا جد مهم طبعا
يعني الاقسام في المنتدى ليست متكافئة من حيث حجم البونص على الرد الواحد فهذا القسم مثلا هو الافضل 10 سنت للرد

عدي
06-23-2014, 23:40
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... نعم خي الكريم المشاركه عليها 10 سنت و بالتوفيق ان شاء الله لجميع الاعضاء الكرام

rami007
06-29-2014, 05:41
السلام عليكم
اخي الكريم انت اي مشاركة بتاخد عليها 10 سنت
بونص لكن طبعا في حالة انا الموضوع كان صغير
او غير مفيد او سطر واحد مثلا ممكن مش يتحسب
عشان كده من الافضل الانتباه عند عمل المواضيع
سلام تحياتي
بالتوفيق

examido300
06-29-2014, 05:42
انتبه للردود التي تكتبها يجب ان لا تكون منقولة من غيرك اعنى منقولة حرفيا و ليس منقولة كفكرة ان تكون في الموضوع لا خارج الموضوع ان تكون من سطر او سطر و نصف تقريبا ان تكون هادفة و ليست اي كلام يقال تملا به السطر وفقط و اخير ليست كل الاقسام يمكن ان تاخذ منها بونص انتبه لهذا

asifali
06-29-2014, 05:56
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخوانى بمنتدى فوركس العرب الكرام اخى الكريم فى هذا القسم
اى رد يحتسب ب 10 سنت المهم ان تقرا موضوع المشاركات المحتسبه وشروطها جيدا اخى ممكن يكون فى حاجة غلط فى الموضوع دة

او ان دى اول مشاركة ليك فى الشهر الجديد والحساب فى اخر كل شهر بيتم تصفيرة لحين الانتهاء من مراجعة المشاركات الخاصة بالاعضاء

فياريت تنتظر لغاية يوم 7 فى الشهر ولو استمرت المشكلة دى معاك تقدر تكلم المشرفين بالمنتدى

i m in the Wc
06-30-2014, 15:11
لقد قمت بشراء سيارة من وكالة السيارات بسعر 10.000$ وتم خصم مبلغ 1000$ من حسابك كهامش مستخدم وتبقى في حسابك مبلغ 2000$ كهامش متاح .

أنت الآن لديك سيارة باسمك يمكنك بيعها في السوق .. ولتحقيق الربح ستحرص على بيعها بسعر يفوق 10.000$ .

ستذهب الآن إلى السوق وتبحث عن مشتري للسيارة بسعر أعلى من 10.000$ ..أليس كذلك ؟ لا .. ليس كذلك ..!!

selmon
06-30-2014, 19:43
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم لازم يكون ردودك في القسم دا ويكون ردوك كبيره ومفيده بس

younesboughnim
06-30-2014, 20:57
اخي الكريم لهذا المنتدى الرائع قانون يقول لك لابد من مشاركتك مشاركة فعلياً ليس بالسلامات او شكراً
ولا يقل عن عشرين كلمة او سطرين عل ما اظن ولابد من ابتكار ووضع موضوع شيق من خبرتك في مجال الفوركس حتى
يدخل الاخوة الاعضاء للمشاركة فيه وانت ترد عليهم كل هذا يحسب لك بالبونص

malak_maloka
07-01-2014, 00:12
في اقسام يااخي هيا البتعطيك البونص زي الانت فيه دلوقتى ده بيعطيك علي كل بوست 10 سنت وفي
اقسام اخري لا تعطي شيء الهيا بتاعت الاستفسارات وغيرها حاول انك تبحث عنهم وهتعرفهم

undertaker47
07-01-2014, 00:31
اخي العزيز اطنك دخلت الاقسام التي لاتعطي بونص
يمكنك الاطلاع على الملف الشخصى خانة البونص و ستجد الاقسام المتاحة للبونص

payza
07-06-2014, 16:26
اخي عليك كتابة مشاركات جيدة لا تقل عن سطر ونصف
وان تكون مشاركات مفبيدة وفعالة

--------------------------------------------------------------------------

gr53
07-26-2014, 17:13
السلام عليكم
ارجو المسااااااااعدة

قد تكون مشاركاتك في أقسام لا يحسب فيها بونص أو أن مشاركاتك مخالفة لشروط الرد في المنتدى
فيجب أن تكون طويلة بعيدة عن النقل و باللغة العربية

houdabluegolden
07-31-2014, 17:31
كل المشاركات زي بعض يعني الرد زي الموضوع لكن طبعا في اقسام بيكون فيها البونص اقل
يعني حوالي 5 سنت وفي اقسام مش بتدي بونص خالص فحاول تسأل عن القسم قبل ما ترد فيه

ramzi14
07-31-2014, 17:32
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم أذق قلب كاتب الموضوع والمشارك فيه وقارئه
برد عفوك وحلاوة حبك ..
وافتح مسامع قلبه لذكرك وخشيتك ..
واغفر له بكرمك ..
وأدخله جنتك برحمتك

wanxe
07-31-2014, 17:35
سلام أخي الكريم مرحباً بك في فوركس عربى إنه موضوع جميل ونقاش جيد ومهم لكن خبرتي محددات لأنني مبتدئ عيد مبارك سعيد بكل صحة وعافية وسرور

dranass92
07-31-2014, 17:39
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل تاكد بانك فى الاقسام التى تعطى بونص لان هناك بالمنتدى اقسام لا تعطى بونص على الرودود وايضا تاكد بانك تقوم بالرودود وفقا لشروط المنتدى حتى تحتسب لك

wanxe
07-31-2014, 17:40
سلام أخي الكريم مرحباً بك في فوركس عربى إنه موضوع جميل ونقاش جيد ومهم لكن خبرتي محددات لأنني مبتدئ عيد مبارك سعيد بكل صحة وعافية وسرور

el andaloussi
07-31-2014, 20:44
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، أخي الكريم واضح انك تضع ردود قصيرة ، و يجب عليك ان تضعها كبيرة قليلا

AMLAK
08-05-2014, 16:01
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم اخوانى بمنتدى فوركس
العرب الكرام اخى الكريم فى هذا القسم اى رد يحتسب ب 10 سنت المهم ان تقرا
موضوع المشاركات المحتسبه وشروطها جيدا مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

بشير حمدان
08-05-2014, 16:05
السلام عليكم
اخى الكريم حضرتك اكيد لا تراعى شروط احتساب البونص . لابد ان تكون مشاركتك فعاله وفى الموضوع وكذلك يجب الا تكون قصيره . على الاقل سطريين

ayoubbouziki
08-05-2014, 16:29
سلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
شكرا لك اخي الفاضل على الطرح

الردود خاضعة اخي الى عديد من الشروط لكي تكسب البونص

جزاك الله خيراً وشكر
سلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

monylaser
08-05-2014, 18:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم لابد من ان يعدي حروف الرد على اي موضوع علشان يضع لك
البونص بشكل صحيح شكراً لك على اثارة الموضوع وتقبل مروري

gr53
08-18-2014, 03:04
قد تكون مشاركاتك في أقسام لا يحسب فيها بونص أو أن مشاركاتك مخالفة لشروط الرد في المنتدى
فيجب أن تكون طويلة و غير منسوخة و باللغة العربية

AMLAK
08-29-2014, 12:36
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم مشكور اخى الفاضل على هذا الموضوع اولا عليك
ان تشارك فى الموضوعات المنتشرة والافضل فى قسم المشاركات والاستفسارت وان لا تقل مشاركتك عن سطرين
من ثم انظر للبونص اذا لم يتغير شيئ راجع المشرفين بالتوفيق تقبل مرورى مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

lakamora221
09-01-2014, 00:27
أخي الكريم يعطى البونص في أقسام
مخصصة لدلك وأيضا يعطى البونص للردود الطويلة و المفيدة
أرجوا أن أكون قد أفدتك وتقبل مروري وشكرا

downlaod1
09-08-2014, 22:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين محمد صلى الله عليه وسلم

sharshabil
09-09-2014, 00:09
السلام عليكم
ارجو المسااااااااعدة

يا اخي لازم تعمل مشاركات فيب القسم اللتي تجتسب فيه البونص
و ايضا لازم تكون مشاركات ليست بقصيرة لاوم تقرا الشروط و القوانين لتفهم

mohamed ghardallou
09-09-2014, 00:11
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركتو وصلاة وسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلام جزيل الشكر لتقديمك هذا الموضوع نعم أخي هناك قسم لا يحتسب فيه بونس

payoneer
09-09-2014, 01:10
قد يكون حسابك فيه مشكله
انصحك بالدخول للمنتدى ثم المشاركات الجديده والرد عليها هذا مااقوم به والحمدلله البونصات جيده

amermazzen
09-09-2014, 11:11
السلام عليكم ورحمة الله أخي الكريم لابد من أن تكون الردود واضحة وذات صلة بالموضوع المطروح حتى يستفيد من باقي الأعضاء في المنتدة كما يجب أن تتعدى السطر حنى يحتسب بونتص ربما مواضيعك أو مشاركاتك كانت قصير وعير مجدية تعلم اخي الكريم جيد حتى تكسب الخبرة الكافية في كيفية التعامل مع البونص.

haffoudhi
09-09-2014, 11:31
هذا القسم الذي انت فيه والقسم الذي من بعده اي التعليمي مثلا يعطون عن كل مشاركة فعاله مفيده ومستوفية الشروط 0.1 دولار اي 10 مشاركات تحصل بها على دولار وهناك اقسام اخرى ليس بها بونص واخرى بها نصف ما ذكرت

أسماء نعناع
09-09-2014, 11:34
يا ريت حضرتك تقرأ شروط المشاركات بتاعت البونص كويس جدا مش اي مشاركة بتتحسب لان فيه مشراكات قصيرة جدا مش بتحسب عليها اي بونص

عاشق الفوركس
09-09-2014, 12:04
الســــلام عليكـــــم ورحـمــــــة الله تعالــى وبركاتـــه , اخـــــي الكـريــــم ...اعلى قيمة للمشاركة هي عشرة سنت ولتطرح مواضيع في الاقسام المدفوعة لكي تحتسب لك

ProForex
09-09-2014, 12:04
السلام عليكم رحمة الله وبركاته اخي الكريم ممكن ان تكون تعليقاتك قصيرة جدا لا تتجاوز سطرين او تشارك في قسم خالي من البونص

sof
09-09-2014, 12:07
صباح الخير ربما يكون المشكل في الحساب وكذلك الردود لها علاقة بذلك
فمتى كانت الردود والمعلومات كانت قيمة يحتسب البونص وعندها شورط
وأن تشارك في أقاسم البونص

Ahmed2020eg
09-09-2014, 12:13

forexmonim
09-09-2014, 12:20
اخي الفاضل انا لا اعرف سوى هده الشركة و لكن يمكنك ربح البونص
عند قيامك بدعوة للاصدقاء و قيامهم بالتعليقات في هدا المنتدى

haffoudhi
09-09-2014, 12:53
هذا القسم البذي انت فيه والذي يليه في القائمه يعطون بونص 0.1 دولار عن كل مشاركة زيادة عن المعلومه التي تتحصل عليها من خلال النقاشات المستمرة في المنتدى

yasserbb
09-09-2014, 13:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي العزيز
يجب ان تعرف ان الرد يجب ان يكون فوق سطرين او اكثر و يجب ان يكون غير منقول و يجب ان يكون الرد ذا معنى

Saadqnet
09-09-2014, 13:07
بعض اقسام المنتدى لا تعطي البونص و هي الاقسام المسؤولة عن الاسئلة بخصوص المنتدى و
بخصوص الدعم الفني للاعضاء اما ما تبقى من الاقسام فهي تعطي 10 سنت على كل رد او موضوع

HONTKLONT
09-09-2014, 13:23
السلام عليكم اخى العزيز
لابد من وجود خطا فى الردود باماكن لايتم احتساب البونص بها
لذلك انتظر ليوم 7 من الشهر لو فى استمرار للمشكلة
خاطب مسئولين المنتدى
بالتوفيق

haleeim
09-09-2014, 13:23

mohamed bnali
09-09-2014, 15:03
تشكر اخي العزيزي على موضوعك المهم الديي يفيد في المشاركات وكم يمكنك ان تحصل على مشاركة قمت بها
في اول الامر عليك ان تقرا عن الفركس ما تيسر لك من كتب وتشاهد الفيديوهات
التي ستنمي افكارك وتغوسع مخيلتك وتغدي مداركك
ثم انتقل الة الرد على اجوبة الاعضاء ولكن احذر ان ان تقوم بنسخ ما يكتبه الاعضاء في المنتدى فقد يعرض ذلك الى خطر الحظر وانت في غنى عن ذلك لذلك التزم بالقواعد واكتب ردودك في حدود تلاثة اسطر ولتكن في صلب الموضوع
اما كم يمكنك ان تخصل من البنص على ردودك فبعض القسام لا تعطيك سوى 5 سنت اما القسم الحالي فهو يعطيك عشرة سنت فكل عشرة مواضيع بقيمة واحد دلار ارجو ان اكون قد افدتك
ولك مني كل التقدير والاحترام

eslamsallam
09-09-2014, 15:27

mohamedsaber
09-09-2014, 17:16
35 مشاركة معناها ان حضرتك معاك بونص 3 دولارات ونص ، هذا بسبب ان مشاركاتك قصيرة جدا لانك تهتم بعدد المشاركاتك وليس فائدة المشاركة للاخرين ، انصحك ان تضع مشاركات مفيدة وليست قصيرة ، حتي يحتسب لك كل مشاركة تقوم بها
تقبل مروري اخي

amiano
09-09-2014, 18:12
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
اخي الكريم يجب مراقبة ردودك و ان تكون فيهم نوعا من الافادة
و انصحك بمراسلتهم و الاستفسار
و احدرك من النقل لردود الاخرين
اتمنى ان اكون قد افدتك

eslamsallam
09-09-2014, 18:15

oussin
09-09-2014, 19:11
السلام عليكم
أخي بكل بساطة أنت تشارك ولكن لا تتحصل على بونصات حسب عدد مشاركتك
لانو تعليقك ليست فالمستوى المطلوب يعني لزمك أقل شي سطرين مع الإفادة

abdulrazag
09-09-2014, 19:28
السلام عليكم ورحمة الله
لربما تعليقاتك لم تتحصل على الشروط المطلوبة لربما هي غير مهمة او ليست ذات جدوى
انصحك بان تكتب اسطرا طويلة مع كلام مفيد

midooo258261
09-09-2014, 19:56
اهلا وسهلا اخواني بالمنتدي الكريم كل المشاركات اخي الكريم بتعطي بونص بس في شروط ان الرد يكون طويل موش كلمة والسلام يعني يعدي العشرين كلمة على الاقل علشان الرد يتحسب ويكون هادف وفي صلب الموضوع
تقبل ودي واحترامي

lyes1977
09-09-2014, 20:14
وعليكم السلام ورحمة الله تعالى وبركاته
نعم اخي الكريم والله المنتدى يطرح موضوع مثبت يشرح كيفية عمل الردود والمشاركات والشروط الاساسية في ذالك للحصول على البونص كاملا يرجى مراجعته وقرائته وحاول ان تطبق ما يحتويه الموضوع من نصائح وارشادات، على العموم شكرا جزيلا على موضوعك الطيب وبالتوفيق للجميع

nounou48
09-09-2014, 20:44
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخوانى بمنتدى فوركس العرب الكرام اخى فى هذا القسم
اى رد يحتسب ب 10 سنت المهم ان تقرا موضوع المشاركات المحتسبه وشروطها جيد

nabigha
09-09-2014, 20:53
السلام عليكم ورحمت الله وبركاته
مشكور اخي على سؤالك الجميل
انا اعتقد ان في اقسام مجانية لا تعطي
البونص ويجب عليك ان تعطي 10ردود
فعالة لتحصل على دولار وشكرا

moroo
09-11-2014, 12:39
السلام عليكم ورحمة الله أخي الكريم لابد من أن تكون الردود واضحة وذات صلة بالموضوع المطروح حتى يستفيد من باقي الأعضاء في المنتدة كما يجب أن تتعدى السطر حنى يحتسب بونتص ربما مواضيعك أو مشاركاتك كانت قصير وعير مجدية تعلم اخي الكريم جيد حتى تكسب الخبرة الكافية في كيفية التعامل مع البونص.

yasserbb
09-11-2014, 13:58
يجب ان يكون الرد على الموضوع اكثر من سطرين و ذو معنى دون الكتابة بالفرنسية او الانجليزية
و هنالك اقسام لا تدفع البونوص فاذا كانت ردودك دون معنى و قصيرة فسوف يغلقون حسابك في نهاية الشهر

abokarem
09-11-2014, 14:49
عليكم السلام
الردود والمشاركات التى تحتسب بتكون 0.10 سنت ولابد ان تتعرف على الاقسام التى تعطى البونص وبامكانك ا نتدخل لتتعرف على الشروط
فى المنتدى حتى تستطيع تكوين راس مال وتتداول به

forexachraf
09-11-2014, 15:26
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ’ أخي الفاضل
أضن أنك تقوم بردود قصيرة لدى لا تحصل البونصات المرجو الانتباه لردود

Wassa04
09-11-2014, 15:46
مرحبا اخي الكريم عليك بمشاركات فعالة حتى يحتسب البونص
ثم انصحك بالتركيز بالاستفادة من المواضيع افضل من التركيز على البونص
تقبل مروري

asafiforex
09-11-2014, 16:58

salmaa15
09-11-2014, 18:20
لا اكيد فى حاجه غلط انك تعمل العدد دا من المشاركات و
ميتحسبش ليك الا مشاركه واحده بس ف اكيد فى حاجه غلك ممكن يكون انك
بتكتب اقل من سطريين او تلاته انت بس اطلع على الرساله المثبته فى اول
المنتدى فيها شروط المنتدى وان شاء الله هتعرف السبب

Ahmed2020eg
09-11-2014, 18:26

brahimoo
09-11-2014, 18:27
لا أعرف ما معنى بونص

aymen done
09-11-2014, 18:34
لازم تكون تعليقاتك اكثر من سطرين لان دلك بيزيد في البونص يا اخي الكريم اي لازم تكتب
تعليق بيتجاوز سطرين ليس فقط تكتب كلمتان او ثلاث و تكمل و لازم اجابتك تكون
بتشمل الموضوع يلي انطرح و ادا لم يزد البونص بهي الطريقة لازم يا اخي الكريم تشوف
المششرفين و شكرا

md5diablo
09-11-2014, 21:33
بسم الله الرحمان الرحيم
صديقي الكريم هناك اقسام لا يتم احتساب البونصات فيها و هناك اقسام البونصإت
تكون ضعيفة مثال قسم الرياضه الذي يعطي 0.05$ و في هذه الاقسام يمكنك ربح بونص 0.1 $

mody555
09-15-2014, 10:46
من أجل تطبيق تحليل الإطارات الزمنية المتعدّدة، عقب تحديد الإتّجاه، نرغب بإلقاء نظرة على عدد من الرسوم البيانية ذات الإطارات الزمنيّة القصيرة وعدم دخول المواقع الى حين تطابق تلك الرسوم مع الرسم ذات الإطار الزمني الأطول الذي استخدمناه من أجل تحديد الإتّجاه. عندما تتطابق جميعها مع بعضها البعض، نعمد الى دخول الموقع.

gehad87
09-20-2014, 04:26
انت اللي تقدر تساعد نفسك في الموضوع ده من ناحية الالتزام بقوانين وشروط المنتدى في الحصول على البونص
لان المشاركات القصيرة واللي عبارة عن شكر وسلام ودعوات
او مشاركات في غير سياق الموضوع
او موضوعات مكررة او قصيرة فهي لا تحتسب

payza
09-20-2014, 17:10
اكيد في عيب لربما تعليقاتك لم تتحصل على الشروط المطلوبة لربما هي غير مهمة او ليست ذات جدوى
انصحك بان تكتب اسطرا طويلة مع كلام مفيد ......

doaa sary
09-21-2014, 18:08
انت يجب عليك تعمل ردود هنا والرد بي 10 سنت اخي مش زي ما انت بتقول طبعا يعني مفيش افضل من كدا اخي وتقبل مرروي

saraso
09-21-2014, 18:14
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لسه مبتدئة وانا لا اعلم عن هذا الموضوع ونرجو من المحترفين المساعده
وياريت لو حد يقولنا لو فيه كورسات فى الفوركس والتعامل فية ياريت يقولنا فين وامتة والتكلفة
وشكرا

محمد المحضار
09-21-2014, 18:18
___لسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
والسلام عليكم

Elrayes
09-26-2014, 01:06
السلام عليكم
ارجو المسااااااااعدة

اعتقد انه لا يوجد مشكلة في ذلك لان ما اعلمه هو ان المنتدي يتطلب منك حوالي 30 مشاركة فعالة وبعد كدا البونص يبدا
يتحسب و ده مثل اختبار للتاكد انك لا تنشر ردود اسبام

GirL
09-26-2014, 01:12
الســــــــــــلام عليـــــــــــــكم ورحــــــــــــــــمة الله وبـــــــركــــاتـــه ممكن اخي الكريم انت تسوي ردود يعن مش في صلب الموضوع عشان كذا مش محتسبه لك

nada2012
09-26-2014, 01:41
الســــــلام عليـــــــــكم ورحمه الله وبركاته ...... عشان الردود بتاعك قليله يا اخى
عموما حاول تزود الردود عموما تقبل تحياتى يا رييييييييييييييييييييت

Ahmed2020eg
09-26-2014, 18:14

younesboughnim
09-26-2014, 18:53
عليك باتباع التعليمات وعدم مخالفاتها طرح موضوع منقول او رد منقول بالحرف ولا يقل الرد عن سطرين

abdelhak redouane
09-26-2014, 19:15
السلام عليكم ورحمة الله زوبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الاستفسار ان اغلب الشركات التي تعطي على المشاركات او الردود اكثر من سنت هي متهمة بالاحتيال والغش وعليك التاكد منها قبل العمل عليها
بالتوفيق للجميع

abdelloo31
09-27-2014, 04:09
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته المشاركة فى قسم المناقشات يعطيك ملبغ 10 سنت , ولكن تأكد من مشاركاتك وردودك صحيحة وتخص الموضوع

vaaas
10-13-2014, 13:22

dellos
10-13-2014, 13:24
السلام عليكم
مرحبا اخي العزيز انت تقوم برد قصير جدا لدلك لا يتم احتساب البونص يجب عليك وضع رد لا يقل عن سطر ونصف ام كل اقسام
تعطي 0.10 سنت

waelo
10-14-2014, 13:53
عليكم السلام
كل ما انا متاكد منه ان قيمه الردود والمشاركات فى اقسام الفوركس هى 0.10 سنت ولا يوجد اكثر بل اقل

AMLAK
10-18-2014, 12:33
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم لردود خاضعة اخي الى عديد
من الشروط لكي تكسب البونص اي ليس كل رد يمكن ان تكسب عليه اعتقد انك تقوم ان بردود في اقسام اخرى في المنتدى وتلك الاقسام
لا تقدم البونص على الردود التي تكتبها والله اعلم بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

OmarAbdo
10-18-2014, 12:40
السلام عليكم ورحمه الله وبركته

اخى العزيز انا مازلت مبتدء وسانتظر ردود الاخوه الاعضاء للتوضيح لانى ايضا اريد ان اعرف وجزاك الله خيرا على فتح الموضوع ده

تحياتى لك
تقبل مرورى

balou
10-18-2014, 12:41
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشااركتك اما انها اقل من سطر او انها
غير فعالة بالمرة اخي كريم

اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

salichou
10-18-2014, 12:53
السلام عليكم و رحمة اله وبركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد
علي ما اعتقد اخي الحبيب فان مشاركاتك قصيرة جدا و لهذا لا يتم اعتماد البونيص بها و الله اعلم

عاشق الفوركس
10-18-2014, 13:11
السلام عليكم .....ربما يكون المشكل في انك تضع ردود في اسقام لا يحتسب البونص فيها او ان مشاركاتك قصيرة لذالك لا تحسب لك

magedman
10-18-2014, 13:15
السلام عليكم ورحمة الله
هنالك شروط لا حتساب المشاركة
يجب ان تكون في اقسام معينة يجب ان لا تقل
عن سطرين وتبتعد عن النسخ واللصق

thabt
10-18-2014, 13:16
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي في الحقيقة هناك اقسام لا يحتسب عليها المشاركات وهذا القسم الرد فيه ب0.1 دولار

Mohamed Fadhel
10-18-2014, 13:38
أهلا و سهلا برواد منتدانا الغالي
موضوع رائع و مفيد
شكرا على المجهود و تقبل مروري

Wassa04
10-18-2014, 20:34
مرحبا اخي الكريم اكيد انت لم تتجاوز السطرين
هدا امر مهم حتى بتحتسب في البونص تقبل مروري

جرودي يوسف
10-18-2014, 20:43
السلام ورحمة الله تعالى وبركاته أخي الغالي موضوعك من المواضيع النهمة التي يجب أن تناقش بشكل ضروري وعلى الأعضاء أن يولو كل الاهتمام لهدا الموضوع
الردود خاضعة اخي الى عديد من الشروط لكي تكسب البونص اي ليس كل رد يمكن ان تكسب عليه
اعتقد انك تقوم ان بردود في اقسام اخرى في المنتدى وتلك الاقسام لا تقدم البونص على الردود التي تكتبها والله اعلم

AMLAK
10-22-2014, 18:59
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم اولا عليك ان تشارك فى الموضوعات المنتشرة والافضل فى قسم المشاركات والاستفسارت وان لا تقل مشاركتك عن سطرين , من ثم انظر للبونص اذا لم يتغير شيئ راجع المشرفين بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

مروة
10-22-2014, 19:01

mafdy88
10-22-2014, 21:23
اخي العزيز بعد التحيه
البونص الواحد مقابله 10 سنت لكن يجب ان يكون
هادف ويحتوي علي سطرين وايضا هناك منتديات يكزن فيها الرد بلا اجر تقبل مروري

karam22
10-22-2014, 22:26
الموضوع ليس باكثر اخي
يجب الالتزام بشروط احتساب المشاركة اولا وسوف تجد كثير من المشاركات في رصيدك ......................

marwafawzy122
10-22-2014, 23:57
أنت يا آخى الفاضل تستطيع أن تزيد حجم البونص في المنتدى عن طريق ثلاثة طرق الأولى هي بكثرة الردود على المشاركات والثانية هي بكثرة كتابة المواضيع والثالثة والأخيرة هي عن طريق الريفيلز الذي يأتي تحتك ...

BYE
10-22-2014, 23:58
اهلا وسهلا بك في منتدي فوركس العرب أنت تشارك ولكن لا تتحصل على بونصات حسب عدد مشاركتك لانو تعليقك ليست فالمستوى المطلوب وشكراً والي الافضل بأذن الله

fte2020
10-27-2014, 14:44
إن لم یکن المشارکات مخالفا لضوابط المنتدێ و یکون المشارکه نوعا ما داخل نطاق المنطق، بالتوفیق

samieh
10-27-2014, 15:46
ااعتقد ده ممكن يكون سببه ان ردودك قصيرة واقل من سطرين
او انها ليست فى صلب الموضوع او انك ترد فى اقسام لا يحتسب فيها بونص
وحاول تكلم احد مشرفى المنتدى وتشرحله المشكلة
بالتوفيق

forexabdo2014
10-31-2014, 06:16
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى الفاضل على هذا الموضوع واتمنى ان يستفيد منه الاخوة
بالتوفيق للجميع
تقبل مرورى

hassene
10-31-2014, 06:44
يجب مراقبة ردودك و ان تكون فيهم نوعا من الافادة, تكون الردود
واضحة وذات صلة بالموضوع المطروح حتى يستفيد باقي الأعضاء

DABDOUB
11-01-2014, 13:59
بعض اقسام المنتدى لا تعطي البونص و هي الاقسام المسؤولة عن الاسئلة بخصوص المنتدى و
بخصوص الدعم الفني للاعضاء اما ما تبقى من الاقسام فهي تعطي 10 سنت على كل رد او موضوع

sheka10
11-09-2014, 01:26
السلام عليكم و رحمه الله
اخر العزيز انه من الواضح انه يوجد خطا فى الموضوع ذاته فعليك التاكد اولا و الاستفسار عن ذلك من المنتدى
و بدوام التوفيق لك و للجميع

breakss08
11-11-2014, 19:02
في اقسام يااخي هيا البتعطيك البونص زي الانت فيه دلوقتى ده بيعطيك علي كل بوست 10 سنت وفي
اقسام اخري لا تعطي شيء الهيا بتاعت الاستفسارات وغيرها حاول انك تبحث عنهم وهتعرفهم

Mohammed8847
11-11-2014, 19:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الفاضل اولا يجب ان تكون الردود التي تكتبها غير منقولة و ان تكون في الموضوع لا خارج الموضوع ان تكون من سطر او سطر و نصف تقريبا ان تكون هادفة و ليست اي كلام يقال تملا به السطر وفقط و اخيرا يختلف البونص من قسم لاخر وشكرا

maasofiane
11-11-2014, 21:22
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته يجب عليك ان تكون
الجملة ويلة يا اخي كي يحتسب البنوص فكل المواضيع
التي في منتدى تعطي البنوص

Tro
11-13-2014, 00:16
هناك هدع اسباب منها ان ممكن تكون ردودك منقوله
او ردوده قصيره جدا لدرجه انها لا تحسب
او ردودك في الاقسام اللي لا تعطي بونص
تحياتي

mayali
11-13-2014, 00:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم لابد من ان يعدي حروف الرد على اي موضوع علشان يضع لك
البونص بشكل صحيح شكراً لك على اثارة الموضوع وتقبل مروري

esshazly
11-13-2014, 00:49
السلام عليكم .. انا نظرت علي التعليقا ت الخاصة بك الحقيقة ان التعليقات بتاعتك كلها لا تزيد عن نص سطر والمشاركة القصيرة لا يتم احتسابها .. بالتوفيق في المشاركات القادمة

خيرالدين مهدي
11-13-2014, 01:07
عليك اخي الكريم ان تشارك بفعالية في الردود وليش شكرا . احسنت بارك الله فيك
الهدف من هذه الطريقة هي تفاعل الاعضاء
وليس نسخ لصق للجمل ولردود
السلام عليكم
ارجو المسااااااااعدة

sasa11
11-15-2014, 21:10

adil17
11-15-2014, 21:17
اخي الكريم اعتقد ان مشاركاتك غير محسوبة لانها قد تكون منقولة او صغيرة جدا فعليك ان تقرا شروط المشاركة في المنتدى و بالتوفيق

محمد عبد اللطيف
11-15-2014, 21:50
عليكم السلام
اعتقد انه لابد ان تعرف لماذا لم تحتسب لك المشاركات وحاول ان تعرف الاقسام التى تعطيك البونص والاقسام الاخرى فقط
وحاول ان تكون الردود وفق الشروط فى المنتدى

lola12
11-15-2014, 22:15

worldg04
11-18-2014, 10:36
عليكم السلام
الردود والمشاركات التى تحتسب بتكون 0.10 سنت ولابد ان تتعرف على الاقسام التى تعطى البونص وبامكانك ا نتدخل لتتعرف على الشروط
فى المنتدى حتى تستطيع تكوين راس مال وتتداول به

may0
11-18-2014, 10:36

downlaod4
11-18-2014, 14:24

aber
11-18-2014, 14:50
أنت تشارك في المنتديات المجانية بص أخي ليس جميع الأقسام تدفع على كل مشاركة هناك أقسام لا تدفع على المشاركات وأيضاً هناك أقسام قمة البونس فيها قليل يكن في بعد الأحيان 0.05 راجع قوانين المنتدى

ahmed mahmoud abdelhady
11-19-2014, 14:57
بعد السلام

تقبل مروري♫☼↕

mor
11-20-2014, 00:27
اعتقد ان كل قسم وليه نسبة بونص معينة يا اخي الكريم
واعتقد ان القسم ده هو اعلى نسبة بونص
والله الموفق

lola12
11-20-2014, 01:49
اخى الكريم انا اعتقد ان قسم جنرال فوركس وقسم تريدينج فوركس هما اعلى قسمين لهذا انصحك بالمشاركة فيهم وان تبذل بعض الجهد وإن شاء لله تصل لما تريد فى نهاية الامر

kimo.san
11-20-2014, 03:37
البونص ما بيزدش عن ال 10 سنت دا اكتر حاجه ممكن ان انت تكسبها بس ومفيش حاجه تانيه واعتقد ان كل اقسامم واحده فى الردود وان دا هيبقا سهل اوى انه يتحقق شكرا لك طبعا على هذا الموضوع ويارب تكون استفدت

zoza
11-20-2014, 03:48
لا توجد مشاركات ممكن انت من خلالها تزيد من قيمه البونص دا بيبقا نوع من ا ناوع الردود المتركرره الى هيبقا منش محسوب لازم تغير الموضيع الى هتقجر تزود ليك البونص وانشاء الله تقدر تعمل دا

tawfik200
11-20-2014, 04:06
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين يا اما الردود قصيرة او منقولة او انت تذهب لقسم اخر لا يحتسب فيه البونص وتقبلل مروري وبالتوفيق

masry928
11-20-2014, 04:24
المشاركات التى تعطى بونص هى موجوده فى القسم اللى انتا منزل عليه الموضوع ده ويجب ان تكون مشاركه مفيده وغير مختصرة اخى الكريم وبالتوفيق

alis
11-20-2014, 04:35
يبقا انت مبتقول حاجه مفيده اخى الكريم ولا حاجه بتقدر ان الناس هنا تستفيد منها ياريت تطول اكيد ردك شويه وان دا هيفرق بصوره كبيره اوى معنا شكرا وتقبل تحياتى لك وانشاء الله البونص يزيد معاك

egyptian200100
11-20-2014, 05:38
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الكريم
الرد فى المنتدى يساوى 0.01 سنت واحد سنت
ولكن ليس كل الردود فهناك مشرفين وظيفتهم هى مشاهدت الردود
هل هى مجديه ام لا علاقه لها بالموضوع اصلا واذا كان الرد غير مجدى ومفيد يحذف الرد ولا يزيد من مكسبك

eslam22
11-20-2014, 06:11
اكيد انت مقرتش الارشادات كويس اون الى بيقول فيها لازم تبقا مواضيعم مهمه وهادفه وكمان متبقاش قصيره ياريت لو تراجع اللاراء الى بترد علينا بيها هتلاقيها زى ما بقولك كدا وانشاء الله تاخد بالك المره الى جايا شكرا لك

sayd665
11-20-2014, 07:24
اخى الكريم جميع الشركات تحتسب بمبلغ ثابت وهو 10 سنت فلا يوجد فرق فى الردود ولكن بالتاكيد ان مشاركاتك صغيرة او ليس لها معنى للموضوع التى تحدثت به او تقوم بتكرار الردود فى الكثير من المواضيع لذلك لا يتم احتساب مشاركاتك فيمكنك الدخول الى صفحه القوانين و القواعد للمنتدى واتباعها و الالتزام بها

tedjboyka
11-23-2014, 00:39

biotech228
11-23-2014, 00:41
عذرا هل يوجد بالمنتدى اقسام لا يتم احتساب البونص فيها ارجو التنوية لها لو سمحت

gr53
11-24-2014, 22:12
فيجب أن تكون طويلة و مناسبة للموضوع و بعيدة عن أي تعبيرات غريبة و باللغة العربية

alikimo
11-24-2014, 23:27
اعتق دا انت الرود بتاعتك مبتبقاش موفقه بشكل كبير اونك لازم تبقا عارف ازاى تحاول انك تزيد ممن جوده الردود بتاعتك علشان تقدر انك تستفيد اكتر من انك بترد بيها وان دا امر سهل جدا ممكن تعمله اخى الكريم وبالتفويق لك اانشاء الله وتقبل تحياتى وشكرى

wallo
11-25-2014, 18:12

toutou1
11-26-2014, 17:13
ه اخى الفاضل تاكد بانك فى الاقسام التى تعطى بونص لان هناك بالمنتدى اقسام لا تعطى بونص على الرودود وايضا تاكد بانك تقوم بالرودود وفقا لشروط المنتدى حتى تحتسب لك

ايمان الباز
12-05-2014, 20:39
اهلا بك وبكل اعضاء الجروب كيف احوالكم
اخي الكريم يجب ان تكون مشاركاتك زياده عن سطرين وفي الموضوع وان تكون فيي هذه القسم
General Forex Conversation
وبالتوفيق للجميع في المنتدي ان شاء الله

maha mas
12-05-2014, 23:25
لســـــــلام عليكـــم ورحــمه الله وبركـــاته .....موضــوع رائــع وممتـــاز يا اخــى وشيـــق جداااعن
الفوركـــس وموضـــوع انا مش عارفه والله يا اخى

hichamhiya
12-05-2014, 23:31
بسم الله الرحمان الرحيم
والسلام عليكم

DANDOUNE
12-07-2014, 04:39

bdrxx
12-07-2014, 14:07
اعتقد ان الحساب بتاعك فيه مشكله كبيره اخى الكريم ياريت لو تقدر ان انت تحلها علشان تقدر ان انت تكسب منها اخى الكريم وان المضوع دا لازم ان انت تقدر تحله مع الادراه بشكل كبير علشان توصل للى انت عايزه شكرا لك وبالتوفيق

samer5s
12-07-2014, 17:58
يبقا انت مبتقول حاجه مفيده اخى الكريم ولا حاجه بتقدر ان الناس هنا تستفيد منها ياريت تطول اكيد ردك شويه وان دا هيفرق بصوره كبيره اوى معنا شكرا وتقبل تحياتى لك وانشاء الله البونص يزيد معاك

ibrahim forex
12-07-2014, 18:03
بسم الله الرحمن الرحيم
تقبل مرورى

chouai
12-13-2014, 11:32

Mohamed Fadhel
12-13-2014, 12:46
موضوع مميز و غاية في الأهمية
تقبل مروري و بالتوفيق

gr53
12-19-2014, 19:39
فيجب أن تكون طويلة و مناسبة للموضوع و بعيدة عن أي مخالفة

boulafrah
12-20-2014, 02:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته فوركس العرب الكرام اخى الكريم فى هذا القسم

---------- Post added at 12:08 AM ---------- Previous post was at 12:07 AM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها لا يحسب فيها بونص أو أن مشاركاتك مخالفة لشروط الرد في المنتدى
فيجب أن تكون طويلة و مناسبة للموضوع

a.mahmoud07
12-20-2014, 02:11
و عليكم السلام اخي..عليك مراجعه شروط الحمله و هو موضوع مثبت و الخاص بقوانين المنتدي
المشاركات القصيره او المشاركات غير الفعاله لا يتم احتسابها و ربما يكون هذا هو سبب عدم احتساب مشاركاتك

nagwann
12-24-2014, 18:35
هناك احتمالات : 1- انك بتضعى ردود فى اقسام لا تحسب البونص
2- ردودك قصيرة لازم الردود تكون اكتر من سطرين

yasmenyy
12-24-2014, 20:17

azerty
12-24-2014, 21:29
السلام عليكم
اخي يجب ان تعلم بان هناك بعض الاقسام داخل المنتدى لا تعطي بونص عن اي مشاركة كيفما كان نوعها
كماان بعض الاقسام المشاركة فيها تحتسب ب 5 سنت فقط لكن اغلب اقسام المنتدى البونص يحتسب ب 10 سنت ان استوفى الشروط
بالتوفيق

Ahmed2020eg
12-24-2014, 23:01

tedjboyka
12-29-2014, 22:01
من المفروض کل مشارکه تحصل منها علێ 10 سنتات،

kokou
01-05-2015, 01:54
اخى الكريم السلام عليكم ورحمه الله وبركاته على ما اظن ان لا يحسب لك البونص لانك لا تتبع القواعد فى الردود او انه هناك مشكله ما
وبالتوفيق والله الموفق

hpacer
01-08-2015, 00:05

snnaky
01-13-2015, 00:12
ليس لهذا الأمر سوى اما ان مشاركاتك بتكون فى غير الموضوع وغير هادفة وناقصة او ترحيبية يعنى ان المشاركة او الرد تكون عبارة عن السلام عليكم او ترحيب فقط واذا كانت غير هذا ربما لأنها قصيرة جدا للدرجة التى لا تحتسب فيها كمشاركة والمفروض ان تكون لا تقل عن سطرين تقريبا وفى سياق وهدف الموضوع
وربما ابضا مشاركاتك ليست فى الفوركس

Doodysamsom
01-13-2015, 00:40
وعليكم السلام ورحمة الله؟؟..
اكيد انت بترد فى مواقع مجانية...
او ردودك غير مطابقة ومخالفة للشروط؟؟؟؟

---------- Post added at 09:40 PM ---------- Previous post was at 09:40 PM ----------

وعليكم السلام ورحمة الله؟؟..
اكيد انت بترد فى مواقع مجانية...
او ردودك غير مطابقة ومخالفة للشروط؟؟؟؟
علشان كدة البونض مش بيتحسب

mostaffaq
01-13-2015, 02:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الكريم انصحك بقراءه تعليمات المنتدى و قوانينة جيدا تقبل مرورى و شكرا لك

eslamsallam
01-13-2015, 06:04

FullyActive
01-13-2015, 06:45
السلام عليكم
ارجو المسااااااااعدة

اخى احتمال تكون بتسارك فى اقسام الردود فيها بدون بونص مثل قسم خدمة العملاء

باقى الاقسام تعطى بونص على كر رد 10 سنت وقسم الدردشة 5 سنت

ويجب ان يكون الرد بتاعك مش اقل من سطرين ويكون مفيد وفى صميم الموضوع فى هذه الحالة سوف يحسب لك البونص

alimahmoad
01-13-2015, 11:40
اخي الكريم عليك ان تقرا قوانين المنتدي جيدا قبل المشاركة لان يوجد الكثير من الاخطاء اللتي يجب ان تبعد عنها حتي يتم احتساب مشاركاتك ولكي تعلمها يحجب ان تقرأ قوانين المنتدي واتمني لك النجاح ان شاء الله

hodaoo
01-13-2015, 15:01

sanadiab
01-13-2015, 15:07
اخى لابد ان تتعدى المشاركه السطرين وفيه اقسام مجانيه وفيه ايضا اقساب بنصف البونص
لاكن لابد من ان هناك خطا فى حسابك كلم حد فى الدعم

mohamed teama
01-13-2015, 15:08
اولا اخى الكريم عليك ان تتاكد من انك تقوم بالرد فى الاقسام التى يحتسب فيها البونص ثانيا ان يكون
ردك مفيد ولايقل عن عشرين كلمه والافضل ان تقرا شروط احتساب البونص هنا ى المنتدى

sara..
01-13-2015, 15:17
بسم الله الرحمان الرحيم
والسلام عليكم

maliko
01-13-2015, 17:11

kokou
01-19-2015, 21:40

payza
01-25-2015, 23:06
هو ممكن اخي لربما تعليقاتك لم تتحصل على الشروط المطلوبة لربما هي غير مهمة او ليست ذات جدوى
انصحك بان تكتب اسطرا طويلة مع كلام مفيد ...............

ssnsafi
01-25-2015, 23:12
هذا يعني انك تكتب مشاركات في القسم العام الترفيهي وهو للمواضيع العامة وليست للفوركس وهذا القسم لا يحتسب فيه بونص على أي رد وايضا قد تكون تكتب ردود صغيرة عبارة عن شكر وتحية فقط وهذه الردود لا تنال عليها أي بونص فراجع ردودك وانتبه الى القسم الذي تكتب فيه وايضا انتبه الى نوعية الردود فكل رد يتصر على الشكر او السلا غير مقبول وكل رد قصير عبارة عن كلمتين ثلاث غير مقبول ايضا

maachou abdo
01-25-2015, 23:25
المشكل اخيعلى ما اضن في الردود التي تقوم بردها فهي على مايبدو قصيرا جدا
فيجب ان تكون الردود طويلة بما يكفي لكي تأخد 0.10 وان لا تكون مكررة والله اعلم بالتوفيق تحيـــــــــاتي

mesteraden
01-26-2015, 18:32
أخي الكريم اعتقد بإنك تكتب مشاركات في اقسام التي لاتحسب عليها بونص,لهذا يجب عليك ان تكتب المشاركات في الأقسام التي تحسب عليها البونص مثل القسم العام وقسم الأستراتجيات واتمنى لك التوفيق

jasonKBX
01-26-2015, 18:52
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﻛﺎﺗﻪ
ﺃﺷﻜﺮﻙ ﺃﺧﻲ ﺍﻟﻌﺰﻳﺰ ﻋﻠﻲ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﻤﻮﺿﻮﻉ ﺍﻟﻬﺎﻡ
ﻭ ﺃﺭﺟﻮ ﺃﻥ ﺗﻌﻢ ﺍﻟﻔﺎﺋﺪﺓ ﻟﻠﺠﻤﻴﻊ
و السلام

wafaaff
01-26-2015, 19:42

mousa67
01-26-2015, 19:45
عليكم السلام

mooor
01-26-2015, 20:02
اخي العزيز اعتقد انك تكتب الردود قصيرة جدا لذلك لا تحتسب
بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس

mohamed ghardallou
01-26-2015, 20:04
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركتو أشكرك أخي الكريم على مجهودك الرائع يجب عليك تحديد مشكلتك جيداً أخي شكراً

mida2014
01-26-2015, 20:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته للاسف اخي الكريم المنتدى العربي يقدم بونص منخفظ عن باقي المتديات الاجنية ولانعلم السبب ربما الشركة فرضت دالك

dolaxx123
01-26-2015, 20:47
زم نقدرن تلوفيق كلو قتبتل حياىت لكاخى اكلريم باتلوفيق كلو قتبلت يحاىت لكاخى اكلريم
شكرالك اخى اكلريم حققق الكثير اخى اكلريمم نخل لال الكثير اخى اكلرمي بالتفويق لك

payza
01-26-2015, 22:09
هو المهم ياا خي بساطة أنت تشارك ولكن لا تتحصل على بونصات حسب عدد مشاركتك
لانو تعليقك ليست فالمستوى المطلوب يعني لزمك أقل شي سطرين مع الإفادة .........

mohammedali88874
01-26-2015, 22:38
اعتقد يا اخى مشاركتك تكون قصيرة جدا
يجب ان لا تقل عن سطرين ويكون لهم علاقة بالموضوع

yasme
01-26-2015, 22:39

mohyeldinnoor3783
01-26-2015, 23:32
ممكن تكون مش بتشارك بموضوعات او تعليقاتك في الاقسام اللي بتدي بونص اصلا وممكن يكون ردك او تعليقك مخالف لقواعد المنتدي فمبتخدش عليها بونص ياريت تشوف قواعد المنتدي اللي بتنظم اعطاء البونص وده حتلاقيه في الصفحة الرئيسية ان شاء الله

imank0
01-27-2015, 20:56
عليكم السلام

zahrankh
01-28-2015, 01:52
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركتو وصلاة وسلام على رسول الله صلى الله عليه
وسلام جزيل الشكر لتقديمك هذا الموضوع نعم أخي هناك قسم لا يحتسب فيه بونس

nacersf
01-28-2015, 01:52
السلام عليكم
اخى الكريم حضرتك اكيد لا تراعى شروط احتساب البونص . لابد ان تكون مشاركتك
فعاله وفى الموضوع وكذلك يجب الا تكون قصيره . على الاقل سطريين

retared10
01-28-2015, 06:17
السلام عليكم
ارجو المسااااااااعدة

السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
لازم تلتزم بقوانين و قواعد المنتدي
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

maimonhaged3810
01-28-2015, 07:36
اكيد مشاركاتك في قسم لا يحسب في البونص او المشاركات تكون ليس لها قيمه يعني يجب ان تكون مشاركتك لها تاثير حتي يتم احتساب البونص ولا يتم حذف الردود منك

kimoaa14
01-28-2015, 10:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الكريم شكرا على الموضوع اى رد اخى بترده بتحسبلك سنت واحد شكرا لك تقبل مررورى

hamadaali12
01-28-2015, 10:40
اخي الكريم انت لا يتم حساب البونص لك وذلك اكيد بسبب انك تخالف قوانين المنتدي في الدود ولذلك لا تأخذ بونص وانصحك بان تقرأ قوانين المنتدي حتي لا يتم غرق حسابك وتقبل مروري

aseer
01-28-2015, 10:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم بعد التحيه اتمنى ان تكون فى كامل العافيه انتا الكومنتات بتعتك

قصيره علشان كده ممكن مش بينزلك عليها بونص عاول تزود الكلام علشان تستفاد

hamed ali
01-28-2015, 11:28
السلام عليكم
اخى الكريم البونص 10 سنت تضاف عند مشاركتك مباشره الى حسابك بالمنتدى
ولكن اذا لم تضاف فعلى الاغلب انك تقوم بمشاركات قصيره حدا
تقبلوا مرورى

tazi larbi
01-28-2015, 11:36
السلام عليكم كل الشركات تحسب ب نفس قية وهي0.10سنت المشكل عندك انك ممكن تنسخ الشاركات او ان الردود قصيرة في غير مكانها ارجو الاطلاع على التعليمات اتمنى والله الموفق

midouknight
01-28-2015, 11:41
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
أخي الغالي يجب أن يكون الرد أكثر من سطرين وإنتباه إلى الأقسام التي ترد فيها

payza
01-28-2015, 13:32
هو الرد لازم يكون كبير بالاضافة انه انا اعتقد ان في اقسام مجانية لا تعطي البونص ويجب عليك ان تعطي 10ردود
فعالة لتحصل على دولار وشكرا .....بالتوفيق

sharshabil
01-28-2015, 13:36
لازم يلالخي تقرا موضوع متيب عل قواني المشاركت حتلا تفهم
لتن بعض الاقسم لا تحتسب بونص وز ايضا الردو التي تكون قصيرة ا تحتسب في البيونص و امور الخرى اطلع عغليها

jamal4
01-28-2015, 19:30
عليكم السلام .. كل ما انا متاكد منه ان قيمه الردود والمشاركات
فى اقسام الفوركس هى 0.10 سنت ولا يوجد اكثر بل اقل وهو 0.05 فى
بعض الاقسام و لابد ان تكون المشاركات جيده وعباره عن سطرين

FullyActive
01-28-2015, 19:38
احتمال تكون مشاركاتك او ردودك اقل من سطرين
واحتمال تكون ردودك اغلبها فى الاقسام التى لا تعطى بونص على الردود فيها

mons
01-28-2015, 23:41
المشاركات التي تنحسب عليها البونص يااخي الكريم في المنتدى مثل القسم العام وقسم الأستراتيجيات وقسم يتعلق بوسائل الدفع ولكن الأقسام الأخرى يااخي الكريم اعتقد ان لاتحسب عليها بونص في كتابة المشاركات فيها وتقبل مروري