PDA

View Full Version : وندسور بروكرز Windsor brokers عصابة منظمة للنصب والاحيتال بالصوت والصورة

fady_younan
06-06-2014, 12:38
اكتر الناس عارفة مشكلتى مع الشركة المذكورة التى تحدثت عنها فى جميع منتديات الفوركس
وماقامت بة الشركة من خلال فتح صفقات على حسابى الشخصى
ذهبت الى معرض ترند بالقاهرة يوم23/4/2012 لمواجهة وندسور بروكرز فوجئت ب2 بودى جارد يمنعونى من الدخول الشركة كانت مظبطة الموضوع مع ادارة المعرض عشان عارفين انى رايح لهم المعرض اتصلت بالشرطة لطلب المساعدة وتم تقديم بلاغ رسمى بان ادارة المعرض تقوم باستضافة شركات محتالة وتم تحويل البلاغ الى نيابة الاموال العامة
فى هذا اليوم ليلا طلب منى احد الاصدقاء من الذين يتعاملون مع وندسور سابقا ان الاستاذ رامى نعيمى والاستاذ وائل كمال ممثلين الشركة عاوزين يقعدو معايا عشان يحلو المشكلة قعد معاهم قولتلهم انا متنازل عن حقوقى المادية انا طالب منكم اعتذار يرد لى اعتبارى قالولى ماشى واحنا هنبلغ الادارة هما كانو بينيمو الموضوع لحد مالفترة بتاعت معرض ترند تنتهى جايين بعد شهر ونص يتصل بيا الاستاذ وائل كمال مدير الكول سنتر فى مصر يقولى الادارة مش موافقة على الاعتذار ولو عاوز تخلص الموضوع ممكن تسافر قبرص وهما هيخلصو الموضوع معاك الناس دى خيالهم واسع جدا
انا هفضل وراة حقى ومش هسيبة وهعرض للجميع كل مكالمتهم
راسلونى بعض الاشخاص من الاردن بهذة الاوراق الخطيرة عندما كنت اكتب لكى ابحث عن حقى من العصابة المذكورة
دى قضية فى المحكمة الاردنية فى عام 2009على وندسور بروكرز والشاهد فيها امام المحكمة الاردنية هو
مدير الديلنج رووم الان وهو رياض جودت حنا وردة وشهاتة امام المحكمة ان هو بيخلى مسؤليتة من القضية وبيتهم فيها وندسور بروكرزبالنصب على العملاء فى الاردن ازى فى 2009 بيشهد على وندسور بروكرز ان هما نصابين وفى 2014 مدير الديلنج رووم
يعنى ذهب الى الارن للاستيلاء على اموال بعض الاشخاص وعندما تم موجهتة قال امام المحكمة وندسور بروكرز المسؤلة ورجع تانى الى قبرص ليعمل بالديلنج رووم وبالصدفة البحتة هو نفس الشخص اللى تعاملت معة فى الشركة

انا هعرض ورق القضية وهعرض مكالمة رياض جودت وهو بيكلم احد الوكلاء السابقين لديهم بخصوص مشكلتى وبيعترف فيها بكل حاجة من شتيمة وفتح صفقات وان هما ماركت ميكر بيعترف بكل فضايح وندسور
ورق القضية الاردنية
شهادة رياض
احد الشهود
المكالمة الهاتفية
https://www.youtube.com/watch?v=cqcmHvOTaoI

payza
06-06-2014, 13:45
انا مش عارف ليه يا فادي يا يونان دايما توقع مع شركات نصابة مواضيعك مالية المنتديات
اهم حاجة الشركة نبحث عليها في جوجل الاول قبل التسجيل فيها ونشوف كلام الناس عليها لاقينا كلام حلو والناس بتسحب + الخطوة التانية نشوف انهي شركة رقابة الشركة مسجلة تحتها لقينا شركة رقابة كويسة
يبقي كدا الشركة دي مضمونة
بالتوفيق

fady_younan
06-06-2014, 13:52
هى دى الشركة الوحيدة النصابة اللى وقعت فيها وانا وراهم ولسة عندى حاجات كتير ليهم وكل حاجة هتنزل فى وقتها

محمد السيد محمد
06-06-2014, 14:14
ياجماعة با اخواننا في المنتدي يا مشرفين .. لازم نحط ايدينا كلنا مع بعض
ونقف ضد النصابين في اي مكان .. كل واحد فينا يعمل اللي ربنا يقدرو عليه لمساعدة هذا الانسان المظلوم
ونفضح النصابين ارجوكم .. حد فيكم يهتم بحصر الشركات على الناس ويكتب اسماؤهم بخط يقرا ويتنشر في كل المنتديات
احت عنوان احذروا والتحدذير يكون بكل لغات العالم .. دي مافيا هو احنا ناقصين الله يخرب بيوتهم

walidmax1974
06-06-2014, 18:42
السلام عليكم ... اخى الكريم اولا انا بأسف فعلا لما بعرف ان احد الزملاء تم النصب عليه لاننا فى الاول و الاخر بنسعى لزيادة دخلنا بطريقة حلال و لم نقرب الى اى طريقة حرام و الحمد لله و على العموم ربنا يعوض على حضرتك بالخير طبعا و يا ريت يا ريت كما قال الزملاء
تسأل عن الشركة فى بحث جوجل و حتشوف حالات و مشاكل كل شركة و ان شاء الله وجود حضرتك معانا فى شركة ممتازة مثل انستا فوركس ربنا يجعلها سبب
لتعويض خسارتك إن شاء الله
و شكرا

محمد المتيم
06-07-2014, 21:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

لا حول ولا قوة الا بالله يا اخي في ناس ما عندهم ضمير

الله يكون بعونكم الواحد لازم قبل ما يتعامل مع شركه يكون واثق فيها

وان شاء الله دير بالك علي حالك المره المقبله

WASEM DALLOUL
06-08-2014, 00:36
السلام عليكم
كان الله بعونك يا أخي الكريم وكان يجب عليك التأكد من مصداقية الشركة قبل التعامل معها ولا حول ولا قوة الا بالله
وشكرا

monylaser
06-08-2014, 17:29
كان الله في عونك يا اخي ولا تتنازل عن حقك وانا معك وكل الاعضاء على ما اظن وفعلاً الشركات دي كلمتني كثير وبعتولي ايميلات كثيرة
لكن انا كنت لسه مش عارف فوركس اصلاً والحمد لله على كل شئ والان نحن مع منتدى رائع وشركة ايضاً رائعة حتى الان ( انستافوركس)

مصطفى حمدان
06-13-2014, 14:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل قرات مواضيع كثيرة عن نصب هذه الشركة ولكن لم اتعرض للتعامل معها من قبل واتمنى ان يكون الاخوة على حرص فى التعامل مع مثل هذه الشركات النصابة

a7med84
06-20-2014, 12:08
غريبه الشركه دى من الشركات المعروفه فى السوق ومشهوره

ولكن فى الفتخه الاخيره فى كلام كتير عليها وقضايا فى الهيئات الرقابيه

وربنا يوفقك فى اخد حقك منها

doola2020
06-23-2014, 16:04
والله يا أخي هذا النصب الذي تتعرض له يجعلني لا أضع أي أموال في أي شركة فوركس وان وضعت لا أضع أكثر من مائة دولار ولو خسرتها بسبب غير منطقي في الشركة دي أتركها وأبحث عن شركة أخري

fady_younan
06-30-2014, 15:13
احذرو شباب صاحب هذة العصابة ويدعى جونى واسمة الحقيقى عونى ابو عيطة من عرب 48 يحمل الجنسية الاسرائلية

fido
07-11-2014, 18:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بارك الله فيك على طرحك المميز وإفادتك القيمة لنا
ننتظر كل جديد ومفيد إن شاء الله
.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ................

waael sami
08-06-2014, 07:49
بسم الله الرحمن الرحيم
شكرا أخي الكريم على هذه المعلومات القيمه
وتقبل مروووووووووووووري :)

fathimourad
08-06-2014, 15:00
أجــمل وأرق باقات ورودى لردك الجميل ومرورك العطر تــحــياتيـلكــكل الود والتقدير
دمت برضى من الرح ــمن لك خالص إحترامى أتمنــــى لكـ من القلب .. إبداعـــاً يصل بكـ إلى النجـــوم ..سطرت لنا أجمل معانى الحب بتلك الردود الشيقة التي تأخذنا إلى أعماق البحار دون خوف بل بلذة غريبة ورائعة دمت لنا ودام قلمك وماذا يمنع أن تنجو ل في صفحاتك ونتمتع بما يزرعه قلمك من فن وإبداع متقن تقبل مرورى وشكرى

ismaiil
08-07-2014, 19:02
بسم الله الرحمان الرحيم هذا الموضوع جدير بالإهتمام
مواضيع كثيرة عن نصب هذه الشركة ولكن لم اتعرض للتعامل معها من قبل واتمنى ان يكون الاخوة على حرص فى التعامل مع مثل هذه الشركات النصابة

dalirap
08-08-2014, 03:42
الضاهر أنك تعرضت للنصب لأنك لم تقم بالبحث في الشركات ومصدقيتها ، أنصحك قبل المتاجرة في أي شركة
أن تقوم بتقرير مفصل لكي لا ينصب عليك مرة ثانيت

fatimaido
08-15-2014, 12:11
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته موضوع بجد مهم وفيه اهميه كبيره للاعضاء المنتدى
تشكرلوضع الموضوع الهام ولكن عندي مشكل دايما عند فتحي للمنصه بيعطيني خطا الدخول

mohamed bnali
08-15-2014, 13:25
عزيزي المحترم والعضو المبجل لا تدخلنا في مالا طاقة لنا به
نحن في منتدى فركس العرب وشركة الوساطة انستا نريد ان نتعلم ونتداول وما اكقصر المدة التي نضيعها في القيل والقال والقضاء والمقاضاة والشتم والملابسات
من اول الامر عليك ان تسال عن شركة وساطة فغوغل ينبؤك بالخبر ويؤتك بالاخبار من لم تزودي
والمثل يقول (حضي راسك يا فلان لا يفوزو فيك القومان اوحضي راسك او حضيس راسك)
تفضل معنا في منتدى فركس العرب وشركة الوساطة انستا فركس فالوله ما علمنا عليها الا الخير الاتقان في معاملة الزبناء والاخلباص في تسييرهم وتعليمهم
وضع النصابة والمحتالين عمرهم قصير وسينالون المصير والعاقبة للمتقين
وتقبل مروري

abdgaribtc
08-15-2014, 22:16
حسبي الله ونعم الوكيل اخي انا بنصحك تاني مرة افتح الغوغل ومن هنيك تاكد من مصداقية الشركة قبل البدء والسلام عليكم

GUERITLI
08-15-2014, 22:20
اكتر الناس عارفة مشكلتى مع الشركة المذكورة التى تحدثت عنها فى جميع منتديات الفوركس
ذهبت الى معرض ترند بالقاهرة يوم23/4/2012 لمواجهة وندسور بروكرز فوجئت ب2 بودى جارد يمنعونى من الدخول الشركة كانت مظبطة الموضوع مع ادارة المعرض عشان عارفين انى رايح لهم المعرض اتصلت بالشرطة لطلب المساعدة وتم تقديم بلاغ رسمى بان ادارة المعرض تقوم باستضافة شركات محتالة وتم تحويل البلاغ الى نيابة الاموال العامة
فى هذا اليوم ليلا طلب منى احد الاصدقاء من الذين يتعاملون مع وندسور سابقا ان الاستاذ رامى نعيمى والاستاذ وائل كمال ممثلين الشركة عاوزين يقعدو معايا عشان يحلو المشكلة قعد معاهم قولتلهم انا متنازل عن حقوقى المادية انا طالب منكم اعتذار يرد لى اعتبارى قالولى ماشى واحنا هنبلغ الادارة هما كانو بينيمو الموضوع لحد مالفترة بتاعت معرض ترند تنتهى جايين بعد شهر ونص يتصل بيا الاستاذ وائل كمال مدير الكول سنتر فى مصر يقولى الادارة مش موافقة على الاعتذار ولو عاوز تخلص الموضوع ممكن تسافر قبرص وهما هيخلصو الموضوع معاك الناس دى خيالهم واسع جدا
راسلونى بعض الاشخاص من الاردن بهذة الاوراق الخطيرة عندما كنت اكتب لكى ابحث عن حقى من العصابة المذكورة
دى قضية فى المحكمة الاردنية فى عام 2009على وندسور بروكرز والشاهد فيها امام المحكمة الاردنية هو
مدير الديلنج رووم الان وهو رياض جودت حنا وردة وشهاتة امام المحكمة ان هو بيخلى مسؤليتة من القضية وبيتهم فيها وندسور بروكرزبالنصب على العملاء فى الاردن ازى فى 2009 بيشهد على وندسور بروكرز ان هما نصابين وفى 2014 مدير الديلنج رووم
يعنى ذهب الى الارن للاستيلاء على اموال بعض الاشخاص وعندما تم موجهتة قال امام المحكمة وندسور بروكرز المسؤلة ورجع تانى الى قبرص ليعمل بالديلنج رووم وبالصدفة البحتة هو نفس الشخص اللى تعاملت معة فى الشركة

انا هعرض ورق القضية وهعرض مكالمة رياض جودت وهو بيكلم احد الوكلاء السابقين لديهم بخصوص مشكلتى وبيعترف فيها بكل حاجة من شتيمة وفتح صفقات وان هما ماركت ميكر بيعترف بكل فضايح وندسور

---------- Post added at 08:20 PM ---------- Previous post was at 08:19 PM ----------

abokarem
08-23-2014, 22:31
السلام عليكم
اولا الف شكر لنصيحه المتداولين لمنع الوقوع فى نفس المشكله مع شركات اخرى واتمنى ان تجد حقك ولا تتنازل ابدا ولا حق مالى
او اعتذار وحاول وان لم تصل فانت ربحت من شكوتهم

gehad87
09-25-2014, 14:54
وندسور بصراحة قمة في النصب انا شفت قبل كده حد من الاصدقاء على الفيس بوك
عارض صورة لشارت الفضة شمعة مش معقولة خالص
ومش موجودة على اي شارت في اي شركة منهم لله

Hassan Owen
09-27-2014, 17:42
السلام عليكم ... اخى الكريم اولا انا بأسف فعلا لما بعرف ان احد الزملاء تم النصب عليه لاننا فى الاول و الاخر بنسعى لزيادة دخلنا بطريقة حلال و لم نقرب الى اى طريقة حرام و الحمد لله و على العموم ربنا يعوض على حضرتك بالخير طبعا و يا ريت يا ريت كما قال الزملاء

samieh
09-28-2014, 02:51
يا اخى قبل ما تفتح حساب مع اى شركة وساطة اسأل على سمعتها الاول
وشوف رأى الناس عنها ايه فى جوجل وانا عارف شركة ويندسور نصابة محترفة
وكل شوية يتصل بيا واحد من خدمة العملاء عندهم اسمه جون لكن بخده على قد عقله وبهاوده
عشان اغرمه مكالمات دولية زى ما بينصبوا على الناس

محمد عبد اللطيف
10-27-2014, 00:16
السلام عليكم
ربنا يعوض عليك واعتقد انه بالامكان ان تضع الموضوع فى ل مكان تقدر توصل له لمساعده الاعضاء
قبل ان تنصب عليهم الشركه مره اخرى لان اكيد بيبحثوا عن اعضاء ينصبوا عليهم

esshazly
11-07-2014, 23:51
السلام عليكم........شكرا علي التوضيح للشركات الغير جادة في مجال الفوركس نتمني مجهود منك اكبر في المرة القادة والاستفادة لكل اعضاء منتدي فوركس العرب

ahmedibrahim258259
11-09-2014, 18:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع الرائع عن نصب شركة وندسور بروكر جزاك الله خير
تقبل مروري اخي الكريم

مصراوى
11-09-2014, 18:52
اخى الكريم اعتقد ان منتدى فوركس العرب قد وفر لنا التعامل مع شركة لها مصداقية كبيرة والشهرة فى هذا المجال على مستوى العالم وهى الافضل انستافوركس

balou
11-20-2014, 21:24
اخي انتبه من شركات التي ليس لها ترخيص
نتظر منك مواضيع جديدة

اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

Hassan Owen
11-27-2014, 22:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل قرات مواضيع كثيرة عن نصب هذه الشركة ولكن لم اتعرض للتعامل معها من قبل واتمنى ان يكون الاخوة على حرص فى التعامل مع مثل هذه الشركات النصابة

shimoo_102
12-19-2014, 19:57
السلام عليكم
بالفعل لقد قرات العديد من الموضوعات الغير جيده عن وندسور ولا اعتقد اننى لدى اى معلومات ولم اتعامل الى الان مع اى شركات
وساطه الا انيستا واجد ان بها العديد من المميزات الجيده بها

Hassan Owen
12-30-2014, 14:41
ياجماعة با اخواننا في المنتدي يا مشرفين .. لازم نحط ايدينا كلنا مع بعض
ونقف ضد النصابين في اي مكان .. كل واحد فينا يعمل اللي ربنا يقدرو عليه لمساعدة هذا الانسان المظلوم
ونفضح النصابين ارجوكم .. حد فيكم يهتم بحصر الشركات على الناس ويكتب اسماؤهم بخط يقرا ويتنشر في كل المنتديات
احت عنوان احذروا والتحدذير يكون بكل لغات العالم .. دي مافيا هو احنا ناقصين الله يخرب بيوتهم

hpacer
01-11-2015, 02:10
السلام عليكم
كان الله بعونك يا أخي الكريم وكان يجب عليك التأكد
من مصداقية الشركة قبل التعامل معها ولا حول ولا قوة الا بالله
وشكرا.

bilelchelseano
01-16-2015, 01:54
تلك شركة نصابة يا اخي في لعتقادي لا تتعامل معها
اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

alya
01-16-2015, 11:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ياجماعة با اخواننا في المنتدي يا مشرفين .. لازم نحط ايدينا كلنا مع بعض
ونفضح النصابين وربنا ينتقم من كل ظالم والله الموفق والمستعان

---------- Post added at 08:49 AM ---------- Previous post was at 08:33 AM ----------

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته غريبه الشركه دى من الشركات المعروفه فى السوق ومشهوره

ولكن فى الفتخه الاخيره فى كلام كتير عليها وقضايا فى الهيئات الرقابيه

وربنا يوفقك فى اخد حقك منها والله الموفق والمستعان

hacene90
01-16-2015, 21:08
فى هذا اليوم ليلا طلب منى احد الاصدقاء من الذين يتعاملون مع وندسور سابقا ان الاستاذ رامى نعيمى والاستاذ وائل كمال ممثلين الشركة عاوزين يقعدو معايا عشان يحلو المشكلة قعد معاهم قولتلهم انا متنازل عن حقوقى المادية انا طالب منكم اعتذار يرد لى اعتبارى قالولى ماشى واحنا هنبلغ الادارة هما كانو بينيمو الموضوع لحد مالفترة بتاعت معرض ترند تنتهى جايين بعد

alya
01-16-2015, 21:23
بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم
ان شاء الله ربنا هيعوضك خير وياريت بجد تعرفونا اسماء الشركات النصابه عشان
يبقا عندنا فكره ومانتعاملش معاهم وجزاكم الله خيرا

Hassan Owen
01-19-2015, 23:45
تسأل عن الشركة فى بحث جوجل و حتشوف حالات و مشاكل كل شركة و ان شاء الله وجود حضرتك معانا فى شركة ممتازة مثل انستا فوركس ربنا يجعلها سبب
لتعويض خسارتك إن شاء الله
و شكرا

ayoubharrab1
04-10-2015, 18:59
السلام عليكم اخي الكريم
لا طبعا الاستراتجيات شي والاسكريبتات شي الاستراتجية هيا التي تتداول بها
اما الاسكريبت دة برامج فاااااااااااااااااااااااا ااشلة تماما وانصحك بعدم استخدامها
تقبل مروري والله ولي التوفيقgfjgfjg

RomanyMoreed
08-28-2015, 00:53
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

شكرآ يا اخي الفاضل علي هذا التحذير وربنا يستر علي الناس وعلي أموالهم وفي اشخاص بينجذبوا للاعلانات وبينضحك عليهم

حسنى صادق
08-28-2015, 16:30
من بداية تعاملاتها و ارى ان هذا البروكر ليس لة فى التعالماتل الصريحة و كان الكثير من المتعاملين معة يشكوون التعامل بها

zizo199
02-20-2016, 14:11
بسم الله الرحمان الرحيم هذا الموضوع جدير بالإهتمام
مواضيع كثيرة عن نصب هذه الشركة ولكن لم اتعرض للتعامل معها من قبل واتمنى ان يكون الاخوة على حرص فى التعامل مع مثل هذه الشركات النصابة

krimokrimo
02-22-2016, 21:37
اهم حاجة الشركة نبحث عليها في جوجل الاول قبل التسجيل فيها ونشوف كلام الناس عليها لاقينا كلام حلو والناس بتسحب + الخطوة التانية نشوف انهي شركة رقابة الشركة مسجلة تحتها لقينا شركة رقابة كويسة
يبقي كدا الشركة دي مضمونة
بالتوفيق

karinho1991
04-23-2016, 18:21
يا اخى قبل ما تفتح حساب مع اى شركة وساطة اسأل على سمعتها الاول
وشوف رأى الناس عنها ايه فى جوجل وانا عارف شركة ويندسور نصابة محترفة
وكل شوية يتصل بيا واحد من خدمة العملاء عندهم اسمه جون لكن بخده على قد عقله وبهاوده
عشان اغرمه مكالمات دولية زى ما بينصبوا على الناس

aimanshaboury
06-18-2016, 20:27
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
موضوع مميز رائع ومفيد وشكرا ليك
تتسابق الكلمات وتتزاحم العبارات لتنظم عقد الشكر الذي لا يستحقه الا انت
اليك يا من كان له قدم السبق في ركب العلم والتعليم
اليك يا من بذلت ولم تنتظر العطاء
اليك أهدي عبارات الشكر والتقدير.
ووفقك الله وسدد خطاك الي الخير دائما

zeco2020
06-29-2016, 07:10
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى العزيز
بارك الله فيك وجزاك الله الخير كله وتقبل مرورى يا مان
وبالتوفيق ليك ولينا جميعا ان شاء الله والى الامام يا فوركسويه

bilal0007
01-20-2017, 21:35
الضاهر أنك تعرضت للنصب لأنك لم تقم بالبحث في الشركات ومصدقيتها ، أنصحك قبل المتاجرة في أي شركة
أن تقوم بتقرير مفصل لكي لا ينصب عليك مرة ثانيت

بروفسير العرب
02-24-2017, 02:20
الفوركس فى الاساس كله مجال شديد المخاطرة وبه
نسبه كبيرة من التلاعب لذالك كن حظر من اى شركه تتعامل معها