PDA

View Full Version : كيفية تفعيل الحساب

mouhi41
06-11-2014, 12:05
ارجو من الجميع افادتي بوضوح كيف ادخل حساب انستا

---------- Post added at 10:05 AM ---------- Previous post was at 10:05 AM ----------

عليك بالرجوع لليوتوب و متابعة الشرح

walidmax1974
06-11-2014, 21:22
السلام عليكم ... اخى الكريم بالنسبة لتفعيل حساب حضرتك فى شركة انستا بيتم على مرحلتين المرحلة الاولى تفعيل للمستوى الاول برفع صورة البطاقة الشخصية أو رخصة القيادة او جواز السفر وجه و ظهر على اسكانر و رفعها على تفعيل الحساب للمستوى الاول
و المرحلة الثانية بيكون بتفعيل المستوى الثانى و هو للعنوان بيكون برفع فاتورة الكهرباء او التليفون او المياة على اسكانر و ايضا رفعها لتفعيل المستوى الثانى
بس نصيحة حاول ببرنامج الرسام على الويندوز تعديل مقاييس الصورة لتكون وسط لا كبيرة قوى و لا صغيرة
و شكرا

maghribia
06-11-2014, 21:28
لسلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى الكريم

ان تفعيل الحسب ف ياشكرة اسنتا
فهو التفعيل الذي يتم عبر وسيليتن و هما
اثابت الهوية و العنوان
تقبل احتراماتيى

Mustapha.Ayadi
06-12-2014, 03:51
السلام عليكم،
شكرا لتفاعل الاخوة الاعضاء
اخي الكريم ، الامر سهل للغايه في التفعيل الاول وثيقة هوية و في التفعيل الثاني وثيقة تحمل عنوان السكنى و يتم ذلك في الموقع الرسمي للشركة.
كان الله في العون.

مصطفى حمدان
06-13-2014, 14:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل بما انك مش عارف تدخل لحسابك يبقى لسه مبتدىء وينقصك الكثير من المعلومات لذا فالطريقة الافضل هى ان تتعلم جيدا كل ما عليك ان تبدا بالبحث وان تتعلم

zasdqwer
06-14-2014, 03:28
تفعيل الحساب على الانستافوركس بيكون عن طريق مستويين اول وتانى وبيطلبوا منك صورة لبطاقتك الشخصية وفاتورة كهربا او غاز
طبعا بتكزن صورة سكار والبطاقة تصورها على الوجهين .. بالتوفيق

a7med84
06-20-2014, 12:02
اعمل تسجيل دخول لغرفه التاجر على موقع انستا

وهتلاقى مكتوب تفعيل الحساب خش فيها هتلاقى

المستوى الاول والتانى ارفع الوثائق وانتظر الرد على قبولها او رفضها

doola2020
06-23-2014, 16:38
أخي إن كنت تريد أن تفعل المستوي الاول يجب رفع صورة من البطاقة الشخصية لك وبعد الموافقة عليها ممكن ترفع أي اثبات لعنوان السكن في المستوي الثاني

karam22
06-23-2014, 16:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بعد التسجيل اخي سوف تصلك رسالة علي بريدك الالكتورني بها كل تفاصيل الدخول الي حسابك من رقم الحساب وكلمة المرور والسيرفر الذي سجلت عليه

abokarem
08-27-2014, 15:55
السلام عليكم
بامكانك ان تقوم بالدخول على حسابك من خلال الموقع الرسمى لانيستا والتفعيل كما اوضح لك الخراء
واعتقد ان السؤال ليس مفهوم

esshazly
10-16-2014, 14:06
السلام عليكم .. التفعيل للحساب بيكون علي مستويين .. المستوي الاول ارسال بطاقة الهوية الشخصية والمستوي التاني بيكون عن طريق اثبات العنوان ... بالتوفيق ان شاء الله

مروة
10-18-2014, 23:01
اخي الكريم ، الامر سهل للغايه في التفعيل الاول وثيقة هوية و في التفعيل الثاني وثيقة تحمل عنوان السكنى و يتم ذلك في الموقع الرسمي للشركة.
كان الله في العون.

محمد عبد اللطيف
10-23-2014, 23:31
السلام عليكم
كما اوضح لك الخراء بالامكان ان تدخل لتفعل حسابك فى انيستا بكل سهوله وبدون اى مشكلات
والمهم ان تكون المستندات واضحه وظاهره لتقبل من اول مره

aymanso
10-23-2014, 23:32
السلام عليكم اخي يتم تفعيل الحساب وذلك عن طريق خطوتين موجودين فى غرفة العميل فى موقع انستا فوركس الخاصين بك والخطوةالاولي هى ارسال صورة للبطاقة الشخصية او الباسبور والخطوة الثانية هى ارسال صورة من ااى وصل مرفق مثل الكهرباء او الغاز او المياة يكون باسمك وبالتوفيق للجميع

doola2020
11-10-2014, 04:25
كل ما عليك هو الدخول علي الموقع الالكتروني لشركة انستا فوركس وتقوم بإدخال الرقم الخاص بك يعني رقم الحساب والرقم السري فقط

Doodysamsom
11-17-2014, 14:46
التسجيل بيكون سهل جدا عن طريق حسابك الشخصى
وممكن مشاهدة بعض الفيديوهات على اليوت يوب التى تشرح كيفية التسجيل فى منتدى الفوركس
كل ما عليك ان تملا البيانات الشخصية الخاصة بك وستصل رسالة تاكيد على حسابك الشخصى لتاكيد تسجيل العضوية فى المنتدى....
بالتوفيق للجميع

وسام العراقي
11-18-2014, 19:56
ادخل من الموقع الرسمي لشركة انستا فوركس ومن غرفة العميل الخاصة حيث تدخل بتسجيل اسم المستخدم وكلمة المرور وتفتح صفحتك الخاصة

---------- Post added at 04:56 PM ---------- Previous post was at 04:55 PM ----------

وايضا انصحك بتفعيل حسابك قبل كل شيء لانك لن تستطيع سحب ارباحك مالم يكن الحساب مفعلا مع تحياتي لك عزيزي

lyes1977
11-18-2014, 21:40
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اهلا وسهلا بك اخي الكريم في المنتدى الكريم ، نعم اخي يتطلب تفعيل حسابك ارسال صورة رقمية لبطاقتك الشخصية او جواز السفر لاثبات الهوية اولا ثم اي وثيقة لاثبات الاقامة ثانيا، شكرا جزيلا اخي على الموضوع الشيق وبالتوفيق للجميع

balou
11-20-2014, 20:47
ادخل غرفة عميل اخي اولا
و بعدين هتضع رقم حساب و اسورد خاص بيك
و بعد فتح حساب اذهب للتفعيل الحساب ستجد ماهي ملفات المطلوبة للتفعيل

اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

Hassan Owen
11-27-2014, 22:59
السلام عليكم،
شكرا لتفاعل الاخوة الاعضاء
كان الله في العون.

shimoo_102
12-18-2014, 13:32
السلام عليكم
هناك العديد من الموضوعات المصوره للتفعيل وهو هام جدا وخصوصا للحسابات التى تعتمد على البونص
وبيتم على مستويين الاول اثبات هويه والثانى اثبات سكن

ranyxrany
12-18-2014, 21:01
ترفع صورة بطاقة او باسبور و ترفع صورة من فتورة المياة او فتورة الغاز او فتورة التليفون وتنتظر حتي يفعل الفوركس حسابك

Hassan Owen
12-30-2014, 15:07
السلام عليكم ... اخى الكريم بالنسبة لتفعيل حساب حضرتك فى شركة انستا بيتم على مرحلتين المرحلة الاولى تفعيل للمستوى الاول برفع صورة البطاقة الشخصية أو رخصة القيادة او جواز السفر وجه و ظهر على اسكانر و رفعها على تفعيل الحساب للمستوى الاول
و المرحلة الثانية بيكون بتفعيل المستوى الثانى و هو للعنوان بيكون برفع فاتورة الكهرباء او التليفون او المياة على اسكانر و ايضا رفعها لتفعيل المستوى الثانى
بس نصيحة حاول ببرنامج الرسام على الويندوز تعديل مقاييس الصورة لتكون وسط لا كبيرة قوى و لا صغيرة
و شكرا

aymanso
12-30-2014, 15:56
السلام عليكم اخي يتم تفعيل الحساب وذلك عن طريق خطوتين موجودين فى غرفة العميل فى موقع انستا فوركس الخاصين بك والخطوةالاولي هى ارسال صورة للبطاقة الشخصية او الباسبور والخطوة الثانية هى ارسال صورة من ااى وصل مرفق مثل الكهرباء او الغاز او المياة يكون باسمك وبالتوفيق للجميع

hpacer
01-11-2015, 00:36
بعد التسجيل اخي سوف تصلك رسالة علي
بريدك الالكتورني بها كل تفاصيل الدخول
الي حسابك من رقم الحساب وكلمة المرور
والسيرفر الذي سجلت عليه.

Hassan Owen
01-20-2015, 12:07
و شكرا

mohamed9004
02-05-2015, 01:57
السلام عليكم ورحمه الله .. ايه ده يا اخى عنوان الموضوع بتتكلم عن تفعيل الحساب وفى الموضوع بتسال ازاى ادخل على الحساب ازاى ديه امال عاوز تفعل ايه بالضبط لما انت بتسال على طريقة الدخول وبالنسبة للرد اللى انت رده بتقول لمين عليك بالرجوع لليوتيوب ومراجعة الشرح:accute:

khaled barakat
02-05-2015, 03:00
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

لكى تفعل حساب فى انستا فوركس يجب التسجيل ثم الولوج للقائمه الحمراء على يسار الشاشه ثم النقر على تفعيل الحساب

وفى التفعيل من الدرجه الاولى يجب تصوير بطاقتك الشخصيه من الامام ومن الخلف ثم رفعها على الموقع من خلال ادخال الملف

اما فى التفعيل من الدرجه الثانيه يجب تصوير شيئ به عنوانك مثل جواز السفر او البطاقه الشخصيه او رخصه القياده ورفعها على موقع مثل ما فعلنا فى التفعيل من الدرجه الاولى .. :)

ثامر روين
02-05-2015, 14:36
السلام عليكم
يمكنك اخي الكريم تفعيل حسابك علي انستا بارسال الوثائق المطلوبة عبر دخولك لموقع انستا و ستجد اسم دولتك و امامها الوثائق المطلوبة ثم تقوم بارسالها على اسكانر
والسلام

حلم
02-22-2015, 18:33
بص ياسيدى انت هتدخل على موقع الشركة عادى وهتدخل
على حسابك وهتلاقى فى الجنبكده قايمةكبيرة وهتلاقى فى الاخر كلمة اسمها تفعيل الحساب ادخل عليها

---------- Post added at 03:25 PM ---------- Previous post was at 03:18 PM ----------

السلام عليكم
يمكنك اخي الكريم تفعيل حسابك علي انستا بارسال الوثائق المطلوبة عبر دخولك لموقع انستا و ستجد اسم دولتك و امامها الوثائق المطلوبة ثم تقوم بارسالها على اسكانر
والسلام
اهم حاجة بس فى التفعيل الثنى هى مسالة الوثائق هى الوثيقة القانوينة التى تثبت عنوانك السكنى وغالبا التى لايتم الاعتراف الا بشاشياء معينة وهنا تعرفها الشركة هل هى حقيقة ام لا

---------- Post added at 03:33 PM ---------- Previous post was at 03:25 PM ----------

لكى تفعل حساب فى انستا فوركس يجب التسجيل ثم الولوج للقائمه الحمراء على يسار الشاشه ثم النقر على تفعيل الحساب

وفى التفعيل من الدرجه الاولى يجب تصوير بطاقتك الشخصيه من الامام ومن الخلف ثم رفعها على الموقع من خلال ادخال الملف

اما فى التفعيل من الدرجه الثانيه يجب تصوير شيئ به عنوانك مثل جواز السفر او البطاقه الشخصيه او رخصه القياده ورفعها على موقع مثل ما فعلنا فى التفعيل من الدرجه الاولى .. :)
مبدأ التسجيل فى حقيقته هو مسالة من اجل اثبات حق التاجر فهى
ليست من الشركة ولكنها من ناحية الهيئة الرقابية التى تعمل بها ولكن يجب عليكان تدخل وئائق صحيحة

gehad87
02-26-2015, 20:06
اخي العزيز بتدخل على خانة تفعيل الحساب من غرفة العميل
اما لو عاوز تفتح الحساب على المنصة
فبتختار انة تسجيل الدخول وتدخل رقم الحساب والباس وورد والسيرفر

aminoos
02-27-2015, 00:06
السلام عليكم ... اخى الكريم بالنسبة لتفعيل حساب حضرتك فى شركة انستا بيتم على مرحلتين المرحلة الاولى تفعيل للمستوى الاول برفع صورة البطاقة الشخصية أو رخصة القيادة او جواز السفر وجه و ظهر على اسكانر و رفعها على تفعيل الحساب للمستوى الاول ان تفعيل الحسب ف ياشكرة اسنتا اخي الكريم ، الامر سهل للغايه في التفعيل الاول وثيقة هوية و في التفعيل الثاني وثيقة تحمل عنوان السكنى و يتم ذلك في الموقع الرسمي للشركة.

Mohamed Ibrahm
02-27-2015, 15:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم بالنسبة لتفعيل حساب حضرتك فى شركة انستا بيتم على مرحلتين المرحلة الاولى تفعيل للمستوى الاول برفع صورة البطاقة الشخصية أو رخصة القيادة او جواز السفر وجه و ظهر على اسكانر و رفعها على تفعيل الحساب للمستوى الاول
و شكرا

tazi larbi
03-01-2015, 01:05
السلام عليكم ادخل حسابك في انيستا بكلمة السر ورقم الحساب في الموقع ثم انتقل الى خانة تفعيل الحساب وقم برفع الوثائق المطلوبة اتمنى لكم النجاح والله الموفق

aimen boughariou
03-01-2015, 01:15
سلام عليكم
شكرا لك اخي على هده القصة الجيدة لانها
ستكون حافزا لنا كي نزيد التعلم و نتطور في
هدا السوق الكبير كي نحقق مكاسب جيدة منه دائما
موفق اخي.

chennana
03-08-2015, 23:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،
تفعيل الحساب يكون من داخل الموقع الرسمي للشركه و له مستويين
المستوى الاول اثبات الهوية بصورة عن البطاقة
المستوى الثاني وصل الكهرباء

hager omar
03-09-2015, 16:22
و شكرا

هذا الرد سليم جدا

kheireddine
03-10-2015, 01:33
التفعيل بسط ما عليك الى اتباع المراحل التي يوفرها انستافوركس
ارسال الهوية و ارسال اثبات السكن _________________________________________و اي استفسار انا هنا

antoine
03-10-2015, 12:11
سؤال يا استاذ اين موجود هذا الفيديو والشروحات المصورة على هذا المنتدى ؟

ahmedibrahim258259
03-18-2015, 15:21
بسم الله الرحمن الرحيم اخي الكريم انت بترد على نفسك امال فتحت الموضوع ليه من الاول على العموم التفعيل بيتم على مرحلتين الاولي ترسل الجواز والتانية فاتورة باسمك
تقبل مروري

doola2020
05-19-2015, 04:54
أخي الكريم أي حساب ممكن تفعله ببطاقتك الشخصية وأي ايصال يفيد بعنوان سكنك الذي قمت بكتابته اثناء عملية تسجيلك في شركة انستا

marwanadam
06-26-2015, 21:22
اخى التفعيل فى الشركة يمر بمرحلتين الاولى يتم فيها ارسال وتائق الهوية مثل البطاقة الوطنية او رخصة القيادة او الباسبور
وبعد ما يتم التفعيل الاول تمر الى التفعيل التانى الى يستوجب ان ترسل فى وثائق تتبت السكن مثل فاتورة الماء او الكهرباء او الهاتف او حتى البنك
وبتوفيق

جابر1979
06-26-2015, 21:24
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، يتم إسناد المواضيع التي تتعلق بتفعيل الحساب على منصة انستا فوركس من اجل القيام لسحب الأرباح ، بالتوفيق اخي الكريم ..

big.pharaoh
06-27-2015, 15:27

---------- Post added at 10:05 AM ---------- Previous post was at 10:05 AM ----------

يا باشا انت بتكلم وترد على نفسك؟ عموما لو عايز تفعل حسابك لازم ترفع في المستوى الاول من التفعيل .. بطاقه شخصيه او جواز سفر .. والمستوى التاني من التفعيل ايصال كهربا او كشف حساب بنكي او وصل غاز او فاتورة تليفون

wafaa benhsain
06-28-2015, 00:51
افضل شئ بيعجبنى فى حسابات انستا فوركس انها سهلة الفتح ولايوجد تعقيدات وحتى التفعيل بالوثائق اختيارى وليس اجبارى شرح مميز ومهم
يثبت الموضوع +
هل تفعيل الوثائق اختياري كما سمعت ؟

تحياتي

احمد محسن
06-28-2015, 00:59
السلام عليك ورحمة الله وبركاتة
كنت اريد ان افيدك بس للاسف انا مستجد فى عالم الفوركس
انصحك بزيارة المنتدى التعليمى
اكيد هيفيدو ك بالكثير من العلم ان شاء الله

hhpr1212
06-29-2015, 03:47
و شكرا

faisseli
07-27-2015, 20:23
للاسف اخي ليس لدي معلومات دقيقة بخصوص تساؤلك المطروح هنا
ان شاء الله تلاقي اجابة من باقي اعضاء المنتدى

justsmile
12-31-2015, 04:05

اخي الدخول بحساب انستا عن طريق رقم حسابك و الرقم السري الذي سجلت بهما ..
واذاكنت قد نسيتهم فالشركة تكون بعثتهم لك على ايميلك الذي سجلت به .. راجعه لتأخذ معلوماتك ..

heroo252
12-31-2015, 14:54
لو دخولك من منطقة الاعضاء بيبقى بالباسورد ورقم الحساب لو من
لمنهص لازم كمان بجانب الباسورد سيرفرتسجيل الدخول والرقم بتاع الحساب كمان

joker7diaa
01-01-2016, 23:43
لقد شرح لك الاعضاء كيفية تفعيل حسابك وهناك موضوع شرح مثبت عن كيفيفة تفعيل الحساب
واتمنى ان تكون فعلت حسابك اخى الكريم بالتوفيق لك

ابوفؤاد
01-04-2016, 22:04
شئ يدعو الى الاشمئزاز ان تقوم بالسؤا و الرد عليه و ما غلبك على هذا الموضوع مساوى للرد
و ها هو المنتدى يرينا ما يفعله الاعضاء الغير قادرين على تحمل المسئوليه من مشاركات اقل ما يقل عنها تافهه

csebai12
01-05-2016, 23:02
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
بالنسبة للتفعيل عليك ان تتجه الى غرفة العميل و قسم التفعيل و ترفق الوفائق يمكنك الدخول الى حسابك على المنصة او غرفة العميل من خلال رقم الحساب و كلمة السر

douerapark
01-06-2016, 00:05
طريقة تفعيل حساب فوركس شركة ns** يجب عليها الالتزام لقواعد وقوانين fiau من غسل الاموال والمبادئ التوجيهية . وبالتالي شركة ns** ملزمة لتطبيق اجراءات العناية الواجبة كلما انضم عميل جديد الى الشركة ومعني الحصول على حساب حقيقي يجب ان تتضمن الوثائق التالية :
1. اثبات الهوية
الوثيقة يجب ان تكون بصورة واضحة (1) , الاسم الكامل لمقدم الطلب (2) , ورقم اثبات الهوية (3) , شكل مقبول لتحديد الهوية يمكن ان يكون واحدة من الوثائق التالية :
صورة من رخصة قيادة صالحة وغير منتهية .
صورة من جواز سفر غير منتهي .
صورة من بطاقة الهوية الوطنية غير منتهية.

---------- Post added at 09:51 PM ---------- Previous post was at 09:16 PM ----------

طريقة تفعيل حساب فوركس شركة ns** يجب عليها الالتزام لقواعد وقوانين fiau من غسل الاموال والمبادئ التوجيهية . وبالتالي شركة ns** ملزمة لتطبيق اجراءات العناية الواجبة كلما انضم عميل جديد الى الشركة ومعني الحصول على حساب حقيقي يجب ان تتضمن الوثائق التالية :
1. اثبات الهوية
الوثيقة يجب ان تكون بصورة واضحة (1) , الاسم الكامل لمقدم الطلب (2) , ورقم اثبات الهوية (3) , شكل مقبول لتحديد الهوية يمكن ان يكون واحدة من الوثائق التالية :

---------- Post added at 10:05 PM ---------- Previous post was at 09:51 PM ----------

ريقة تفعيل حساب فوركس شركة ns** يجب عليها الالتزام لقواعد وقوانين fiau من غسل الاموال والمبادئ التوجيهية . وبالتالي شركة ns** ملزمة لتطبيق اجراءات العناية الواجبة كلما انضم عميل جديد الى الشركة ومعني الحصول على حساب حقيقي يجب ان تتضمن الوثائق التالية :
1. اثبات الهوية

justsmile
01-06-2016, 03:02

اخي لم افهم ماذا تريد بالضبط ؟؟
اتريد كيفية تفعيل حساب انستا ؟؟
ام كيفية الدخول لحسابك بانستا ؟؟
لان العنوان يختلف عن مضمون الموضوع .

نادر صباح الدين
01-06-2016, 11:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، تفعيل الحساب صديقنا العزيز ضرورة أساسية من ضروات التعامل مع شركات التداول ويتم في شركة انستا عبر مرحلتين، الأولى يتم فيها إثبات الشخصية من خلال بطاقة الهوية أو وثيقة رسمية كجواز السفر، أو رخصة قيادة السيارة، وفي الثاانية إثبات الإقامة من خلال إثبات فاتورة هاتف ارضي، أو فاتورة كهرباء أو مياه او أية خدمة يمكن اثباتها بالوثائق.

reboot
01-06-2016, 15:59
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم تفعيل حساب انستا ليس بصعب
كل ما يجب عليك ارسال صورة تثبت الهوية كفتورة ماء او كهرباء او اي فتورة وصلتك اقل من 3 اشهر وبطاقة تعريف او جواز السفر

douerapark
01-06-2016, 16:00
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم تفعيل حساب انستا ليس بصعب
كل ما يجب عليك ارسال صورة تثبت الهوية كفتورة ماء او كهرباء او اي فتورة وصلتك اقل من 3 اشهر وبطاقة تعريف او جواز السفر

OsamaNasser
01-07-2016, 23:56
تفعيل الحسابات بشركه انستا فوركس بيتم بمرحلتين وعشان تكون قادر علي سحب ارباحك لازم تكون معدي مستويين التفعيل
المستوي الاول ممكن تفعله بوسيله تحقيق الشخصيه
والمستوي التاني ممكن تفعله باي فاتوره فيها اسمك وعنوانك
بفضل ان تكون الوثائق المستخدمه في التفعيل بدقه عاليه وباللغه الانجليزيه

maticdz
01-14-2016, 21:23
تفعيل الحساب على الانستافوركس بيكون عن طريق مستويين اول وتانى وبيطلبوا منك صورة لبطاقتك الشخصية وفاتورة كهربا او غاز
طبعا بتكزن صورة سكار والبطاقة تصورها على الوجهين .

zizo199
02-19-2016, 17:41
السلام عليكم
كما اوضح لك الخراء بالامكان ان تدخل لتفعل حسابك فى انيستا بكل سهوله وبدون اى مشكلات

krimokrimo
02-24-2016, 21:57
... اخى الكريم بالنسبة لتفعيل حساب حضرتك فى شركة انستا بيتم على مرحلتين المرحلة الاولى تفعيل للمستوى الاول برفع صورة البطاقة الشخصية أو رخصة القيادة او جواز السفر وجه و ظهر على اسكانر و رفعها على تفعيل الحساب للمستوى الاول
و شكرا

The_Gahbaz
03-30-2016, 21:06
بالنسبه لتفعيل الحساب في انستا فحضرتك عندك مستويين للتفعيل
المستوي الاول بتفعله بارسال اي مستند لاثبات الشخصيه خاص بحضرتك
اما المستوي التاني فانت ممكن تفعله بارسال اي مستند اثبات سكن يكون باسمك وعنوانك اللي متسجل في الشركه

bmw22077
04-01-2016, 06:11
السلام عليكم .. تغالي الشركات في الحد الادني للتداول حتي تصل بالمتداولين الي مستوي معين من الربح لديهم... فلا يكون العدد كبير في العملاء ... والارباح منهم ضعيفة

karinho1991
04-22-2016, 20:56
السلام عليكم

mnar
03-11-2017, 23:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة.... اخي ان كنت انت شخص جديد فشاهد الفيديوهات من اليوتوي ب وا شاء الله ستجد الكثير من الشروحات وان شاء الله بالتوفيق للجميع ان شاء الله
تقبل مروري اخي الكريم والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة....

sheka2017
03-11-2017, 23:32
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته أخى الكريم بالنسبة لتفعيل الحساب لابد من تفعيل المستوى الأول بالبطاقة او جواز السفر و
المستوى الثاني يتم تفعيله بواسطة فاتورة الكهرباء والمياه او الغاز تقبلو مرورى وتحياتى

ragab012
03-13-2017, 13:42
بامكانك اخى ان تقوم بالدخول على حسابك من خلال موقع انستا
واريد توضيح اكثر للسؤال اخى
وبالتوفيق لجميع الاعضاء

colonel
03-13-2017, 14:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ارفع صورة من الجهتان لبطاقتك الشخصية مسحوبة اسكانر
ولتفعيل المستوى الثانى برخصة القيادة او وصل مرافق او عقد شراء خط فودافون وكل شئ تفعل به الحساب
يجب ان يتم سحبه بجهاز اسكانر عند اى مركز تصوير
تقبل مرورى

kariim18
03-13-2017, 19:38
اخي العزيز بتدخل على خانة تفعيل الحساب من غرفة العميل
اما لو عاوز تفتح الحساب على المنصة
فبتختار انة تسجيل الدخول وتدخل رقم الحساب والباس وورد والسيرفر

hosam2020
03-13-2017, 19:41
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
لتفعيل حسابك فى شركه انستا فوركس بتفعل مستويين
المستوى الاول الرقم القومى و التانى العنوان

kariim18
03-28-2017, 18:17
أخي الكريم أي حساب ممكن تفعله ببطاقتك الشخصية
وأي ايصال يفيد بعنوان سكنك الذي قمت بكتابته اثناء عملية تسجيلك في شركة انستا

baker31
03-28-2017, 23:50
اسلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
عليك بمتابعة الفيديوهات على اليوتوب احسن اخي
موفق

amin49
05-18-2017, 21:06
فما كل عليك القيام به هو ان تقوم برفع المستنات
الخاصة بك وفي حالة خفقك في اعد المحاولة مرة
اخرى وكذالك قنوات اليوتيب لها دور فعال
في توضيح طريقة التفعيل

Ayoya
05-19-2017, 12:50
بامكانك ان تقوم بالدخول علي حسابك من خلال الموقع الرسمي
لانيستا والتفعيل كما اوضح لك الخبراء واعتقد ان سوال ليس مفهوم
تقبل مروري وتحياتي لكل اعضاء المنتدي الكرام بالتوفيق لكم جميعا

ahmedyosri73
05-19-2017, 18:04
السلام عليكم وا رحمة الله وا بركاتة
تفعيل حساب مرحلة اولى بطاقة شخصية وش و ضهر بيانات مطابقة تماما كما فى حسابك فى انتسا
مرحلة ثانية باسبور او كشف حساب بنكى انجليزى او وصل كهرباء باسمك .

mr.khalled
05-21-2017, 11:33
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة .... لابد من تفعيل حسابك فى انستا فوركس
ومن خلال طريقيتين الطريقه الاولى رفع مستند الهويه الخاص بك
والمستوى التانى رفع مستند اثبات سكن خاص بك بنفس البيانات والعنوان

ahmedyosri73
05-21-2017, 18:31
السلام عليكم وا رحمة الله وا بركاتة
التفعيل فى انتسا سهل مرحلة اولى بطاقة وش وا ضهر
مرحلة ثانية باسبور او كشف حساب بنكى .

akram mohamed obaid
05-21-2017, 20:09
تفعيل الحساب في شركه انيستافوركس يتم عن طريق ارسال البطاقه الشخصيه او جواز السفر للمستوى الاول وارسال الاثبات السكني مثل كشف حساب بنكي او فاتوره ماء او كهرباء او فاتوره انترنيت

ahmedhathout
05-24-2017, 16:02
تفعيل الحساب للمرحله الاولى بتبعت اثبات الشخصيه ولازم يكون الاسم مطابق للحساب
وفي المرحله التانيه اثبات سكن زي اي فاتوره مثلا

fouadd19
06-07-2017, 19:07
أخي الكريم أي حساب ممكن تفعله ببطاقتك الشخصية
وأي ايصال يفيد بعنوان سكنك الذي قمت بكتابته اثناء عملية تسجيلك في شركة انستا

zakariacr07
06-17-2017, 20:51
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

أخي الكريم في القسم التعليمي للمنتدى يوجد شرح لطريقة التفعيل بالصور و ما عليك سوى التطبيق فقط

mostafa1995
06-19-2017, 08:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ................. يا اخي كيف تدخل الى انستا انت تدخل الموقع وتحط رقم حسابك وم ن ثم الباسوورد وتدخل عادي حط اللغة عربي عشان انت جديد