PDA

View Full Version : ليه بنصدم زملائنا و نخوفهم من الرد على مواضيعنا ؟؟؟؟

walidmax1974
06-14-2014, 20:37
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أخوانى الكرام ... اسف إن الموضوع خارج شوية عن مجال الفوركس انما فى صميم طبيعة تعاملاتنا فى المنتدى
مع كل احترامى و تقديرى ليه يا جماعة بنمنع زملائنا من المشاركة و نصدمهم بكلمة اللى يعرف بس يرد و اللى جرب بس يرد و
اللى عاوز يرد علشان البونص بلاش ... أنا عن نفسى عمرى ما منتعت زميل ممكن يكون بيرد علشان البونص
إنما ممكن اتعلم من كلامه حاجة و فيها ايه لو زميل جديد فى المنتدى يجد كلنا بنضيق عليه و هو جديد و من قبل ما يرد حاسس انه مرفوض

a7med84
06-19-2014, 21:09
والله اخى الكريم عندك حق واللى اصعب من كده فى المنتدى ا

اللى بيعمل موضوعات لمجرد البونص وهو ناسخهم من اى مكان اخر وهو مش فاهم ايه اللى كاتبه ومفيش منه اى استفاده فى السوق

abokarem
08-23-2014, 01:46
عليكم السلام
بالفعل لابد ان نرد على كل موضوع فربما يرد يحمل معلومه لا تكون فى راس الموضوع وصدقنى احاول جاهدا ان يكون الرد
فى صميم الموضوع واحاول ان اضع تجربتى وما اعرفه

ahmedibrahim258259
09-20-2014, 14:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته فعلا اخي الكريم الواحد بيخاف انه يعمل مشاركة وحد يشتكي للادارة وتنحذف عضويته بسببها
تقبل مروري

مروة
10-18-2014, 14:49
فعلا اخي الكريم الواحد بيخاف انه يعمل مشاركة وحد يشتكي للادارة وتنحذف عضويته بسببها
تقبل مروري

ashrafshawky
10-18-2014, 15:03
اخى الكريم اعتقد انة لابد على كل عضو ان يقوم بقرائة قوانين المنتدى حتى تكون المشاركات صحيحة وبالتوفيق للجميع والربح الكبير

esshazly
10-22-2014, 09:33
انت بجد حاسس بالناس الجدد انا حسيت نفس الاحساس اول ما دخلت المنتدي .. نرجوا فعلا من الجميع انهم يشجعوا كل الناس علي التعليقات وعلي الشغل علشان الحركة في المنتدي والتفاعل مش يموت .. ودة مش في مصلحه اي حد .. سواء ادارة المنتدي او الاعضاء نفسهم ..ومش هو دة الهدف من المنتدي

محمد عبد اللطيف
10-22-2014, 12:43
عليكم السلام
بالفعل لابد ان تكون هناك القليل من التعامل الجيد والاول والاخر كلنا هنا من اجل البونص ولا يجب ان نمنع اى عضو ان يضع رده
وربما يكون هو الرد الجيد والف شكر على موضوعك

KHALDIN ALATRASH
12-17-2014, 22:04
السلام عليكم اخي الكريم
بالفعل لابد ان نرد على كل موضوع فربما يرد يحمل معلومه لا تكون فى راس الموضوع وصدقنى احاول جاهدا ان يكون الرد

siko
12-30-2014, 23:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته فعلا اخي الكريم الواحد بيخاف انه يعمل مشاركة وحد يشتكي للادارة وتنحذف عضويته بسببها
تقبل مروري

Doodysamsom
12-31-2014, 03:26
وعليكم السلام ورحمة الله.....
عادى ممكن يكونوا بيردوا فى الاول وبيشجعوا نفسهم علشان يشوفوا رصيدهم بيزيد ويتحفزوا وبعد كد هيبدأو يتعلموا ويكتسبوا خبرة من الردود

---------- Post added at 12:26 AM ---------- Previous post was at 12:25 AM ----------

وعليكم السلام ورحمة الله.....
عادى ممكن يكونوا بيردوا فى الاول وبيشجعوا نفسهم علشان يشوفوا رصيدهم بيزيد ويتحفزوا وبعد كد هيبدأو يتعلموا ويكتسبوا خبرة من الردود
بالتوفيق للجميع ان شاء الله.؟؟

gold1
03-26-2015, 16:33
السلام عليكم اخواني الأعزاء و تحية طيبة
اعتقد ان المنتدى هو لكل الناس المبتدئين و المحترفين و كلنا بنتعلم
بالتوفيق للجميع إن شاء الله. ......

hager omar
03-26-2015, 18:07
السلاااااااام عليكم ورحمة الله وبركاته

نعم كلااااااااااااااااامك صحيح جدا يااخي ربنا يبارلك فان بستفييييد جدا من الردود وذلك بسب اختلاف طريقة الرد فهناك ردود بسيطة تستطيع منها الفهم الجيد للمووووضووع

تمنياتي لنا جميعا بالتووووفيق والنجاح

تقبل مروروي

ilyes chaieb
05-24-2015, 17:43
بسم الله الرحمن الرحيم
أخوانى الكرام ... اسف إن الموضوع خارج شوية عن مجال الفوركس انما فى صميم طبيعة تعاملاتنا فى المنتدى
مع كل احترامى و تقديرى ليه يا جماعة بنمنع زملائنا من المشاركة و نصدمهم بكلمة اللى يعرف بس يرد و اللى جرب بس يرد و
اللى عاوز يرد علشان البونص بلاش ... أنا عن نفسى عمرى ما منتعت زميل ممكن يكون بيرد علشان البونص
إنما ممكن اتعلم من كلامه حاجة و فيها ايه لو زميل جديد فى المنتدى يجد كلنا بنضيق عليه و هو جديد و من قبل ما يرد حاسس انه مرفوض

لا يا اخى انا لا اتفق معك في الرأي فالعضو لازم يعمل اجابة مفيدة ؛ لو هو مبتدء يبقى يقرء الموضوع و يقرء ردود الاخوة و هكذا ستتكون لديه فكرة و يقدر يصيغ اجابة مفيدة
بس هو مبتدء و مش فاهم حاجة و مش عاوز يضيع وقته في قراءة الموضوع و لا حتى قراءة الردود و عاوز بسرعة يفضل يجمع في البونص
فهذ برأي مرفوض
الناس اللى مستعجلة على جمع البونص معروفة .. تلقى ردوده كلها تحية و سلام و يفضل على ذلك الحال الى ان ترتقي عضويته الى خبير فوركس مصر مش عارف انا خبير في ايه في البسملة و التحية
انا اعرف كثير من الاعضاء يفضل متابع معنا في المنتدى لفترة تصل حتى الشهر و بعد ان يفهم و يتعلم يصبح يشاركة بكثرة و مشاركته كلها مفيدة و هذا هو عين العقل
خلاصة الحديث ؛ تقبل تحياتى

FullyActive
05-25-2015, 16:11
الاحساس دة خاطىء لا اعتقد ان حد بيخاف يرد على المواضيع الكل بريد عادى
ولكن المشكلة فى الاعضاء اللى بتنسخ الردود وتعمل سبام كثير دول اللى مرفوض وجودهم فى المنتدى لكن غير كدة الكل مرحب به

hafed84
06-02-2015, 00:41
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته وصلاة وسلام على رسول الله صلى الله عليه و سلم شكراً لك على الموضوع لكسب الخبرة للأعضاء الجدد فى النهايه كلنا نتعلم و لا احد كبيربالفعل لابد ان نرد على كل موضوع احاول جاهدا ان يكون الرد

hafed84
06-04-2015, 03:32
سلام عليكم إخوتي و أخواتي أحب أن أشكركم على هذه المعلومات القيمة و المجهودات التي قمت بها جزاك الله و واصل على هذا المنوال حتى يستفيد الإخوة من ذالك

---------- Post added at 08:12 PM ---------- Previous post was at 08:09 PM ----------

سلام عليكم إخوتي و أخواتي أحب أن أشكركم على هذه المعلومات القيمة و المجهودات التي قمت بها جزاك الله و واصل على هذا المنوال حتى يستفيد الإخوة من ذالك

---------- Post added 06-04-2015 at 12:32 AM ---------- Previous post was 06-03-2015 at 08:12 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها مشكور اخي عل المجهود الرئع موضوع رائع دائما بوضع المزيد من المواضيع المفيدة بنصدم زملائنا و نخوفهم من الرد على مواضيعنا لأن جل الماضيع جديدة ولم يتعرض لها القارء في حياته اليومية

dhiebj316
06-05-2015, 12:55
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الشكر لكم أخواتي الاعزاء على هذه الردود الجميلة
لاحساس دة خاطىء لا اعتقد ان حد بيخاف يرد على المواضيع الكل بريد عادى

iponcho
06-09-2015, 17:18
موضوع أخي في الصميم لا بد على الإخوة الأعضاء أن يتفاعلوا مع المواضيع بجدية تامة وأن ننفع إخواننا المبتدئين تقبلوا تحياتي

مصراوى
06-09-2015, 17:27
اخى الفاضل اعتقد انة لابد من كثرة المشاركات للتمكن من جمع الخبرة التى لابد منها للعمل فى هذا المجال وبالتوفيق للجميع والربح الدائم

santa-dz
06-14-2015, 12:51
لكل شخص منا غاية من خلف الرد فهناك من يريد الافادة لكن الاغلبية العظمى ترد من اجل البونص

704460
06-14-2015, 13:33
السلام عليكم ورحمة الله عليكم وبركاته
ان لم يكن لك رد فلن يكون لك بونص
فان كان الرد من اجل البونص فستخسر المعرفة وتربح البونص
وان كان الرد من اجل المعرفة فستربح المعرفة و البونص

theusefularticles
06-18-2015, 17:27
السلام عليكم و رحمة الله تعلى و بركاته اخي الكريم
لكن بيني و بينك انت بجد حاسس بالناس الجدد انا حسيت نفس الاحساس اول ما دخلت المنتدي

wafaa benhsain
06-19-2015, 16:16
عليكم السلام ورحمة الله وبركاته
فعلا اخي الكريم لابد ان نرد على كل موضوع فربما يرد يحمل معلومه لا تكون فى راس الموضوع وصدقنى احاول جاهدا ان يكون الرد
فى صميم الموضوع واحاول ان اضع تجربتى وما اعرفه تقبل مروري

hhpr1212
06-19-2015, 23:23
السلام عليكم ورحمة الله وبراته الاخوة
..اللى بيعمل موضوعات لمجرد البونص وهو ناسخهم من اى مكان اخر
وهو مشفاهم ايه اللى كاتبه ومفيش منه اى استفاده فى السوق
يمكن الرد على الردود بكل حرية وبالتوفيق

jaouad ouaiss
06-26-2015, 18:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نعم اخي انا اتفق معك يجب ان نستفيد من مواظع الاعظاء ونتبادل التجارب . وليس فقط كتابة ردود لجمع البونص .تحياتي

Elkhadi
06-27-2015, 17:19
بسم الله الرحمن الرحيم و السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخواني الكرام اشكركم على فتح باب النقاش في خصوص هذا الموضوع الذي لا طالما لم يتم يعرف عنه شيء بحيث يخيف الاعضاء الجدد وشكراً

marwanadam
06-27-2015, 17:36
طبعا اخى يجب ان نستفيد من بعضنا البعض فى
هدا المنتدى اد يقدم خدمتين فى نفس يقم الدعم التعليمى والفنى وكدا يساعد فى ان تدخل سوق العملات بدون اى رصيد مصبقا
لدى يجب ان نستغل كل الفرص
وبتوفيق

mamdouh.adil
07-25-2015, 16:33
فعلا انا مش برد غير لو كان الموضع يهمنى وعايز اتعلم منه بس انا نفسى فى موضع خاص بشركات النصب
ومش عارف المنتدى هنا بيسمح بوضع اسامى شركات ولا لا
لانه فى شركه نصبت عليه فى 300 دولار
وفى الاخر طلعت شركه اسرائيليه مقرها قبرص
الموضع ده يهمنى اوى وفعلا انا حاسس انا فى ناس كتير بتتعلم بالطريقه الصعبه لما ينضحك عليها

med1985
08-21-2015, 22:10
فعلا اخي الكريم الواحد بيخاف انه يعمل مشاركة وحد يشتكي للادارة وتنحذف عضويته بسببها
تقبل مروري

RomanyMoreed
08-27-2015, 12:48
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

مفيش حد بينمع اي حد من الرد بس المشكلة في ناس بتكتب ردود خارجة عن الموضوع المطروح تمامآ وهمهم البونص بس مش اكتر

MOHAMED2701
01-23-2016, 17:06
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

شكرا لك اخى الكريبم علا الموضوع القيم و الدي امدنا بكثير من المعلومات القيمة
والله الموفق والمستعان لى ولكم جميعا

abdokarim
02-03-2016, 21:05
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
مشكور اخي الكريم على الطرح المميز
واصل تقديم المزيد وكل جديد وجزاك الله كل خبر بالتوفيق للجميع
تقبل تحياتي

zaza1991
02-08-2016, 21:25
عليكم السلام
بالفعل لابد ان تكون هناك القليل من التعامل الجيد والاول والاخر كلنا هنا من اجل البونص ولا يجب ان نمنع اى عضو ان يضع رده

zizo199
02-18-2016, 20:51
موضوع أخي في الصميم لا بد على الإخوة الأعضاء أن يتفاعلوا مع المواضيع بجدية تامة وأن ننفع إخواننا المبتدئين تقبلوا تحياتي

krimokrimo
02-26-2016, 19:55
انت بجد حاسس بالناس الجدد انا حسيت نفس الاحساس اول ما دخلت المنتدي .. نرجوا فعلا من الجميع انهم يشجعوا كل الناس علي التعليقات وعلي الشغل علشان الحركة في المنتدي والتفاعل مش يموت .. ودة مش في مصلحه اي حد .. سواء ادارة المنتدي او الاعضاء نفسهم ..ومش هو دة الهدف من المنتدي

حسام العدل
03-25-2016, 01:03
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
مشكور أخي
على هذا الموضوع الرائع ونتمنى أن نرى المزيد من
مواضيعك المميزة عسى ان نستفيد منها

nour83
03-25-2016, 20:18
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته مشكور اخى على المجهود و المشاركه والله اخى الواحد بيحال يرد فى حدود معلومته ولا يتجه للفتى او اى كلام للافادة

محمد فاروق
03-30-2016, 23:23
يا اخى الكلام ليس كما تقول .. فاذا كان عضو جديد يقوم بكتابة السلام عليكم .. ومشكور ...... والخ الخ وهذا فى جميع ردوده بدون ان يقرا حتى ما هو المكتوب .... العضو الجديد لو تعب نفسه وقرا كتاب الفوركس المنشور فى المنتدى بشكل كبير وتعب نفسه تلات او اربع ايام وخلص الكتاب اتحداك انه يقف عليه اى رد لاى موضوع ... انا من ضمن هؤلاء لم اكن افهم الفوركس بطريقة جيدة ولكن عندما قرات كتاب الفوركس اصبحت ولله الحمد قادر على الاجابة على اى موضوع او على الاقل فهم الموضوع وابتكار اجابه

mayegywep
03-31-2016, 21:29
شرفنى دخولى على هذا الموضوع التى قد وجدت فيه مالم اجده فى المواضيع الاخرى ولا المنتديات اشكر القائم على هذا الموضوع واشكر القائمين على عمل المنتدى التى يعج بكل ما هو مفيد لكل متداول سواء احترافى او...

elm3lem
03-31-2016, 21:35
فعلا انا جديد فى المنتدى واجد مثل تلك الامور
يمكن فى البداية الدخول علشان البونص لكن مع قراءة الموضعوات فى المنتدى بدات التعلم
وبتطوير الذات سوف استطيع الرد علي الجميع باذن الله

Ahmadsaid
04-06-2016, 19:50

joker7diaa
04-08-2016, 16:36
هناك قوانين واضحة في المنتدى بخصوص الردود والمواضيع ويمكنك الطلاع عليها .
ومن يخالف هذه القوانين يتم تحذير في بإداء الامر .

aymen guema
04-08-2016, 18:28
إلى صاحب التميّز والأفكار النيّرة،
أزكى التحيّات وأجملها وأنداها وأطيبها،
أرسلها لك بكلّ ودّ وحبّ وإخلاص،
تعجز الحروف أن تكتب ما يحمل قلبي من تقدير واحترام،
وأن تصف ما اختلج بملء فؤادي من ثناء وإعجاب.

midou277
04-09-2016, 03:15
حياك الله يا اخي الكريم.....
لك الحق اخي الكريم في هذا فانا شخصيا اذا كنت لا اعرف شيئ ارد عليه لكن بتشكر او طلب او...... ولكن مش باجابة خاطئة ممكن اضر بها احد من اجل الحصول على البونص.....
ربي يهدينا ان شاء الله...

ahmedyosri73
04-23-2016, 04:26
السلام عليكم وا رحمة الله وا بركاتة
فعلا اخى بلاحط ان الكثير من الاعضاء بيرد بهدف البونص انا كمان ساعت بتكتب بهدف البونص لكن براعى
ضميرى فى الرد بالتوفيق للجميع ..

mohcine amari
04-23-2016, 19:43
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحة الله وبركاته
كلام في الصميم اخي يجب المشاركة الهادفة ليستفيد الكل
وشكرااا لطرحك الموضوع

Hozyfa
04-24-2016, 19:31
السلام عليكم ورحمها لله
كنت عاوز اقول حاجه قبل مادخل المنتدي عشان البونص
انا الاول كنت دخله عشان كدا بس لاقيت رجال كتير بتفيد وتستفاد
فا انا لو بعرف حاجه هقولها ومش عخبي

---------- Post added 04-24-2016 at 04:31 PM ---------- Previous post was 04-23-2016 at 11:02 PM ----------

السلام عليكم ورحمها لله

معلومه جديده اوووووول مره اسمعها
شكرا جدا لمجهودك العظيم دا وربنا يوفقنا ويوفقك
تقبل مروري

Mohamed mandor
04-24-2016, 20:59
والله عندك حق اخي الكريم
معلومه او فكره ممكن تكون من شخص تفرق معاك كتير وتوجهك صح
انا دائما لا اتورع اني اخد معلوماتي من اي حد واى شخص
الاستعلاء والتكبر ليسوا من الدين
جزاك الله خيرا اخي

karinho1991
04-24-2016, 22:21
عليكم السلام

rafiktlm
04-25-2016, 01:47
لسلام عليكم و رحمة الله شكرا لك على هذا الشرح الشافي و الكافي
لقد فهمت الكثير من الأمور التي كانت تبدوا غامضة

ahmed5
04-25-2016, 05:14

emma91
04-25-2016, 05:22
بسم الله الرحمن الرحيم وصلى الله على حبيبي وشفيعي محمد
نعم اخي شكرا على مشاركتك واصل معنا
جزاك الله خيرا

mirooo91
05-21-2016, 22:57
السلام عليكم و رحمة الله تعلى و بركاته اخي الكريم
بالفعل لابد ان نرد
لكن بيني و بينك انت بجد حاسس بالناس الجدد انا حسيت نفس الاحساس اول ما دخلت المنتدي

abo adham
05-21-2016, 23:25
تقبل مروري

elamir84
05-22-2016, 14:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا جزيلا يا اخي الكريم على هده المعلومات جزاك الله
متشكر لتعبك لعل الجميع يستفيد

ميد
05-26-2016, 20:00
بسم الله الرحمن الرحيم

كلامك صحيح ليس من حق احد ان يمنع احد من الكلام لكن فى بعض الاشياء ممكن
شخص يحكى عن قصه حدثت معه وهو لم يمر بها اصلا هذا الغير مطلوب حتى لايؤذى احد

kariim18
02-14-2017, 19:51
ان لم يكن لك رد فلن يكون لك بونص
فان كان الرد من اجل البونص فستخسر المعرفة وتربح البونص
وان كان الرد من اجل المعرفة فستربح المعرفة و البونص

lionhmada
02-14-2017, 19:55
ساعات كاتب الموضوع محتاج اجابة واضحة على سؤاله

انا بصراحة بشوف بعض المواضيع فيها ردود غريبة وفي بعض الاحيان لا تمت لموضوع المناقشة المطروح بصلة

ragab012
03-16-2017, 17:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا اتفق معك اخى 100ف 100 على هذا الكلام
كنت اود ان اقوله من زمان ياريت الناس اللى تمنع زملائها من هذا يتعلموا من هذا الكلام
جزاك الله خيرا اخىعلى هذا
تقبل مرورى

forexguid
03-24-2017, 17:52
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته جميع الاعضاء الكرام
اخي لا يوجد مثل هذا الكلام الذي تقوله ولكن لابد كذلك من اصحاب الردود
احترام جهود اصحاب المواضيع

ahmedyosri73
03-27-2017, 00:38
فعلا اخى كلامك صحيح اغلب الردود علشان البونص لا يوجد تفاعل حقيقى
بالتوفيق للجميع .

mahmoud552
03-31-2017, 14:30
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
لا يا اخى فى مواضيع بتبقى للمحترفين فصاحب الموضوع
اعتقد يعنى بيبقى عاوز اجابة قاطعة انما المبتدا لابد من ان ياخذ حقة فعلا فى المنتدى والتعليم

mohamed ebrahim khatab 1
05-04-2017, 19:48
بالفعل لابد ان نرد على كل موضوع فربما يرد يحمل معلومه لا تكون فى
راس الموضوع وصدقنى احاول جاهدا ان يكون الرد

ابوفؤاد
05-04-2017, 21:16
هذا المنتدى اصلا تم لكى يتعلمكل من هو ليس بمتعلم للفوركس و عليه فان لابد من احترام اى سؤال اى مكان لانه يريد التعليم و ليس الا و الواجب علينا ان نساعده لا ان نبغضه و ننير له الطريق

ahmedyosri73
05-05-2017, 13:26
فعلا كلامك صحبح اغلب من يكتب رد بيكون علشان البونص للاسف
تقبل مرورى .

zakariacr07
06-18-2017, 02:17
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

أخي الكريم يجب علينا الرد على المواضيع لكي يستفيد الغير و نستفيد نحن أيضا

mostafa1995
06-18-2017, 08:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .....ز في ناس جديدة لا تعرف اي شيء يجب ان نكون معهم ونساعدهم ولله اول ما بلشت ما كنت اعرف انه في اقسام كنت افكر المواضيع اللي هو واجهة المنتدى فقط هههههههههه تخيل معي اوفقك الراي

3ar3ar
06-22-2018, 17:35
اضم صوتى لصوتك
انا عن نفسى لما اقوم بعمل اى موضوع اجعله موضوع بمعنى ادق شعبى يعنى يمكن لاى شخص الرد عليه ولا اخصص الموضوع لفئة معينه
يمكنكم الاطلاع على كل مشاركاتى وستعرفون صدق كلامى

ikasel022
10-20-2018, 20:45
بسم الله الرحمان الرحيم
شكرا لك علي هذه المعلومات يوجد الكثير من المبتدئين هنا سيستفذون منه
بالتوفيق لك