PDA

View Full Version : كنوز فوركسيه (وجهة نظر)ليس الا

Pages : [1] 2 3

didaaass
06-15-2014, 18:55
• السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

• أولا:كل عام وانتم بخير جميعا بقرب حلول شهر رمضان الكريم اعاده الله علينا وعلي الناس جميعا بالخير والبركات

• • ثانيا: احب ان اوجه تحياتي وشكري للاخوه والاخوات الافاضل ولم يبخلوا علينا بافكارهم ولابتجاربهم التي ساعدتني انا شخصيا في هذا المجال المتلاطم .جزاكم الله كل خير.

• ثالثا :اعرفكم بنفسي انا احد المتابعين بصمت من حوالي سنتين باحثا عن هدفي في الفوركس (الحمد لله اظن اني وصلت لبدايه الطريق الصحيح بالنسبه لي ......)والان حان وقت سداد الدين(والحمد لله خلصت فتره الامتحانات ادعولي ...) وان ادلوا بتجربتي والكنوز التي وجدتها في طريقي الفوركساوي لعلي اكون سبب في مساعده احد (همسه :ساقوم بنشر الموضوع في المنتدايات التي كنت اتابع فيها ولا مانع لدي من ان يقوم اي احد في نشر الموضوع اذا وجد فيه الافاده)
• طب ليه سميت الموضوع كنوز.....هل اتيت بشئ جديد في الفوركس؟
لا انا لم اتي بشيئ جديد ولكني ساتطرق لمفاهيم وثوابت في الفوركس معروفه للجميع

• طب ازاي كنوز ؟
لان الكنوز هي معروفه للجميع (دهب ,وياقوت,ومرجان....احمدك يارب)ولكن قليل من الناس من وجدها واكتشفها
مثل المفاهيم التي ساذكرها كثيرنا يعرفها ولكن قليل جدا من طبقها

عوده للتكمله

ahmedibrahim258259
06-17-2014, 18:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع جزاك الله خير ومنتظرين منك المزيد
تقبل مروري

ahmedmomen
06-19-2014, 23:08
شكرا اخي الكريم على هذا الموضوع الرائع والمتميز
وفي انتظار المزيد من المواضيع المفيدة لاعضاء المنتدى الكرام
وتقبل مروري

maao2008
06-19-2014, 23:10
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع جزاك الله خير ومنتظرين منك المزيد
تقبل مروري

BrahimForex
06-20-2014, 01:43
السلام عليكم مشكور جدا على الموضوع القيم والمفيد لنا نحن المتداولين واتمنى لك التوفيق اخي الكريم ولكل الاعضاء في المنتدى

GM.LAVAL
06-20-2014, 04:31
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته مرحبا إخوانى الكرام .
وانت ايضا اخى الكريم كل عام وجميع المسلمين بخير وإن شاء الله يكون شهر مبارك لكل وجزاك الله خيرا على هذا الموضوع الرائع

zasdqwer
06-20-2014, 05:52
كل عام وانت بخير ..
في انتظارك كنوز فوركس للاستفادة منها واشكرك على اضافة الموضوع وانك لم تبخل علينا وخاصة المبتدئين بمعلوماتك ومعرفتك ...

darsh
06-20-2014, 06:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
منتظرين كنوزك يا ريس وهو ما سوف نستفيد منه بالتاكيد بس اوعى تخلع ومتكملش عشان سعتها حيبقى مقلب جامد اوى

a7med84
06-20-2014, 11:03
الفوركس وسق قوى جدا يحتاج الى التعلم بشكل جاد ومستمر

من اجل الاستمرارا به ومن اجل الاستفاده من الفرص الموجوده به واداره رأس المال اهم شئ به

balou
06-20-2014, 12:46
السلام عليكم و صلاة و سلام على محمد اشرف خلق و امام مرسالين و على آله و صحبه و سلم تسليما كثير اما بعد انك مبدع في هذا الموضوع و اتمنى للجميع التوفيق ان شاء الله

بشير حمدان
06-20-2014, 12:51
السلام عليكم
اخى الكريم قليل من يحاول المساعده وكشف الاسرار التى توصل اليها فجزاك الله خيرا على افاده الجميع ومنتظرين ومتابعين لكى نستفيد من خبرتك

lyes1977
06-20-2014, 12:59
وعليكم السلام ورحمة الله تعالى وبركاته
اهلا وسهلا بك اخي الكريم وكل عام وانت بخير وجزاك الله خيرا ونحن في انتظار ما اسميته كنوز فوركسية للاطلاع عليها والاستفادة منها وبما انك فوركسي منذ اكثر من سنتين كما قلت فاكيد انك ستفيدنا بخبرتك وشكرا

RomanyMoreed
06-20-2014, 17:38
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

كل عام وانت بخير الفوركس يعتبر كنزآ من وجهة نظري للعاطلين خصوصآ لانه طريقهم الوحيد لأيجاد العمل

Jo.Cena
06-20-2014, 19:43
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى العزيز
ياه الموضوع شكله قديم شويه ياريت يكون صاحبه
لسه فاكره ويحط لينا تجديد ليه باستمرار وبالتوفيق للجميع

GM.LAVAL
06-21-2014, 09:52
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته مرحبا إخوانى الكرام جميعا ....
بارك الله فيك اخى الكريم ونتظر المزيد من ابداعك حول تجربتك وإن شاء الله خير يا اخى الفاضل وربنا سيطر

wanxe
06-21-2014, 12:23
سلام أخي الكريم مرحباً بك ف منتدى فوركس عرب إنه موضوع مهم لكن خبرتي محددات ورير كافية لأنني مبتدئ وجديد على ساحة لفركس وبتوفيق ورمضان كريم بكل عام وأنتم بخير

samozein
06-21-2014, 12:30
اولا كل عام وانت بخير بمناسبه شهر رمضان الكريم واعاده الله علينا باليمن والبركات
ثانيا شكرا اخى فعلا المعلومات ليست سر بل كنز من الكنوز واتمنى من الجميع الاستفاده
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

masry92
06-21-2014, 12:41
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع جزاك الله خير ومنتظرين منك المزيد
من اجل الاستمرارا به ومن اجل الاستفاده من الفرص الموجوده به واداره رأس المال اهم شئ به

abdelaziz 10
06-21-2014, 13:07
لا يمكن انكار ان الفوركس سوق مليء بالكنوز والحمد لله وطريق نحة الثروة والنجاح المادي ولكن الامر مشروط كما تعلم
الشرط الاهم ان الواحد يكون متاجر مجتهد في السوق من حيث اكتساب المعارف المختلفة والاستفادة من كل خطا سابق

sabirdaba
06-21-2014, 13:45
مشكور اخي على الموضوع وانا اتمنى ان تقدم لنا شيء نستفيد منه من خلال التجربة التي تتحدث عنها اكيد ان هذا ممكن ان يساعدنا على فهم حركة السوق

brahim.alg
06-21-2014, 16:59
نعم اخي سوق الفوركس يحتوي على الكثير من الاشياء الجيدة لكن هذا لا يعني ان ننسى كل شيء اخر و نبقى نفكر فقط فيه و في كيفية تحقيق الارباح
الحياة يجب ان تكون متوازنة يعني تقسيم الوقت بين اشياء مفيدة حتى نستمتع بالحياة في النهاية شكرا على موضوعك الرائع و الجيد .

sadz2
06-21-2014, 17:08
السلام عليكم اخي الكريم
احسن شيئ هو الفوركس فهو يحتوي على عدة ايجابيات ومنها تعليمك للصبر والتحفض والحفاظ على راس المال وشكرا لك

doaa sary
06-21-2014, 20:04
طيب اهلا بيك مستنين باقى تكملة القصه بتاعتك
ونستفاد من الكنوز .. وازاى كانت بدايتك مع الفوركس ووصلت ل اية
وبالتوفيق لك وللجمييع

younesboughnim
06-21-2014, 20:51
نعم اخي سوق الفوركس يحتوي على الكثير من الاشياء الجيدة لكن هذا لا يعني ان ننسى كل شيء اخر و نبقى نفكر فقط فيه و في كيفية تحقيق الارباح
الحياة يجب ان تكون متوازنة يعني تقسيم الوقت بين اشياء مفيدة حتى نستمتع بالحياة في النهاية شكرا على موضوعك الرائع و الجيد .

forexarabi
06-21-2014, 21:56
السلام عليكم
نحن فى انتظار ان تتحفنا وتجود علينا بما فى كنوزك وخيراتها اخى الكريم الشكر لك مسبقا على اللنوايا الطيبه
ودفعا الى الامام ليتبادل الاخوة الزملاء الخبرات دعم لبعضنا فى مسيرة التداول المالى فى الفوركس وتحقيقا لغاية المنتدى لك الشكر

mounim1994
06-21-2014, 22:38
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اهلا و سهلا باعضاء المنتدى الكرام
شكرا جزيلا اخي الكريم على هدا الموضوع المتميز و بالتوفيق

saro123
06-21-2014, 22:58
المعرفة هى طريق النجاح ولكى نعرف الشئ لابد ان نعمل بة جيدا وطبيعه اى عمل انها تاخذ وقت وبالتالى نحن بحاجة الى الصبر
حتى نستطيع ان نجنى ثمار الصبر

rojan22
06-21-2014, 23:04
السلام علیکم،
شکرا اخی علێ طرح الموضوع و اتمنێ لك النجاح الدائم،
فعلا فورکس فیها کثیر فرص للنجاح لمن یکن اهلا لها و لمن یجد بدایة طریق العمل فی فورکس،
بالتوفیق للجمیع

kachary
06-21-2014, 23:32
السلام عليكم اخي الكريم لا اعرف مالدي تقصده بالظبط بموضوعك لكن الواضح انك ستتكلم عن الفرص
التي يتيحها الفوركس لنا على كل حال نحن في انتضار تكملة موضوعك

Skrizar
06-22-2014, 01:58
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، أخي الكريم
أشكرك على التقديم ، و اتمنى أن تكمل الموضوع في القادم الحاجل

karam22
06-22-2014, 02:08
قلبت الموضوع من فوقيه لتحتيه ملقيتش ساعة بلاستك حتي
فين يا عمنا الكنوز دي ربنا يكرمك عايزين نغرف غرفة منها ........................................

modyadel6
06-22-2014, 02:33
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع جزاك الله خير ومنتظرين منك المزيد ولك كل التفدير

houdabluegolden
06-22-2014, 02:56
شكرا لك أخي العزيز على هذا الموضوع وهذا الطرح عن الكنوز الفوركسية وعرضك لهذه الكنوز التي ترى
أنها من عوامل النجاح في الفوركس بعد خبرتك في هذا المجال وطرح هذه المفاهيم والثوابت في الفوركس

GM.LAVAL
06-22-2014, 03:30
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته مرحبا إخوانى الكرام جميعا .....
بارك الله فيك يا اخى الكريم وإن شاء الله ننتظر ابداعاتك وإن شاء الله خير لجميع الاعضاء ودمت بخير وتقبل مرورى وتقديرى لك

مصطفى حمدان
06-23-2014, 19:34
ههههههه السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اولا احب اهنيك بانتهاء الامتحانات واتمنى لك التوفيق وطبعا الموضوع اللى يقرا عنوانه يتطلع شوقا لقرائته اتمنى ان نجدالمزيد من الاشياء المفيدة والله الموفق

chomehdi
06-23-2014, 23:33
السلام عليكم ورحمه الله تعلى وبركته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
شكرا يا إخواني على الموضوع المهم وجزاكم الله خيرا

ehab_salah
06-26-2014, 21:34
اخي الفاضل .. نعم اخي سوق الفوركس يحتوي على الكثير من الاشياء الجيدة لكن
هذا لا يعني ان ننسى كل شيء اخر و نبقى نفكر فقط فيه و في كيفية تحقيق الارباح
الحياة يجب ان تكون متوازنة يعني تقسيم الوقت بين اشياء مفيدة حتى نستمتع بالحياة
في النهاية شكرا على موضوعك الرائع والجيد
...
تحياتي

BILALBEN
06-27-2014, 20:47
نحن فى انتظار ان تتحفنا وتجود علينا بما فى كنوزك وخيراتها اخى الكريم الشكر لك مسبقا على اللنوايا الطيبه
ودفعا الى الامام ليتبادل الاخوة الزملاء الخبرات دعم لبعضنا فى مسيرة التداول المالى فى الفوركس وتحقيقا لغاية المنتدى لك الشكر

abdelaziz 10
06-27-2014, 20:59
الفوركس صحيح هو سوق فيه كنوز من المال والثروات ولكن للاسف السوق ايضا مليء بالمخاطر الكبيرة طبعا
بالتالي ممكن اعتبار الفوركس سلاح ذو حدين اما ان يربحك ان كنت شاطر او ان يفلسك لو كنت فاشل للاسف

hunter_world
06-29-2014, 21:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل الممنتدي ام بعد اخي الكريم كلامك مظبوط اخي مشكور وتقبل مروري اخي

examido300
06-29-2014, 21:50
وانت ايضا اخى الكريم كل عام وجميع المسلمين بخير وإن شاء الله يكون شهر مبارك لكل وجزاك الله خيرا على هذا الموضوع الرائع

ahmed kabo
06-30-2014, 07:39
بداية الموضوع مشوق ارجو ان يكون هناك تكملة فعلا وما يكونش موضوع اشهارى او غرضة لم الردود فقط بالتوفيق للجميع

i m in the Wc
06-30-2014, 14:21
إذاً : إذا أمرنا الوكالة أن تبيع السيارة بسعر 8000$ فلن نضيف من جيبنا شيئاً فكل ما لدى وكالة السيارات هو 1000$ , لذا سنجعل وكالة السيارات هي التي تتحمل الخسارة ..

لذا لن ندفع شيئاً ... سنهرب ..!!

لكي لا يحدث ذلك فعلاً , فإن التعامل مع وكالة السيارات بطريقة الهامش له نظام خاص يمكننا أن نختصره بجملة واحدة :

لابد أن تودع أقصى مبلغ يمكن خسارته في الصفقة مسبقاً لدى وكالة السيارات .

ali2000
06-30-2014, 14:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا اخي العزيز على هذا الموضوع الرائع وننتضر منك المزيد من هذه المواضيع المهمة والشيقه كما نشكرك على اداءك الرائع هذا ولك كل الحب والتقدير والاحترام

سمسم
06-30-2014, 15:46
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
أشكرك على التهنئة ورمضان كريم وكل عام وان بخير
عندك حق أخى فأهم ما يميز هذا المنتدى الرائع أن كل الاعضاء اخوة لا يبخل الأخوة المحترفين بمساعدة اخوانهم المبتدئين
أشكرك وانتظر التكملة

Jo.Cena
06-30-2014, 15:55
اهلا وسهلا بك في منتدي فوركس العرب بتمنالك التوفيق وارجو منك تقبل مروري بصدر رحب حتي اذا كان يختلف معك في الرأي
مش عارف بجد الناس بتحكم ليه ع الحاجة قبل حتي ما تجربها كله بيقول الفوركس بنك الفوركس ثروة الفوركس كنز وفي الاخر بيخسرو فلوسهم

amermazzen
06-30-2014, 16:05
السلام عليكم ورحمة الله مشكور أخي الكريم على موضوعك لكن لم أجد الجديد ولا اي شيء افادني ان شاء الله في المواضيع القادمة قم بوضع مواضيع مفيدة للتاجر حيتى يتسنة معرفة المزيد عن الفوركس بالتوفيق

BOULBOUL2
06-30-2014, 16:11
شکرا اخی علێ طرح الموضوع و اتمنێ لك النجاح الدائم،
فعلا فورکس فیها کثیر فرص للنجاح لمن یکن اهلا لها و لمن یجد بدایة طریق العمل فی فورکس،
بالتوفیق للجمیع

ahmed kabo
06-30-2014, 22:28
الفوركس مجال كير جدا جدا لازم علشان تبقى محترف فية تعرف كل حاجة عنة وتقبى محدث بياناتك بستمرار يعىن ماتستكفيش بحاجة بالتوفيق للجميع

asifali
06-30-2014, 22:58
وانت ايضا اخى الكريم كل عام وجميع المسلمين بخير وإن شاء الله يكون شهر مبارك لكل وجزاك الله خيرا على هذا الموضوع الرائع و صلاة و سلام على محمد اشرف خلق و امام مرسالين و على آله و صحبه و سلم تسليما كثير اما بعد انك مبدع في هذا الموضوع و اتمنى للجميع التوفيق ان شاء الله

DABDOUB
07-01-2014, 00:02
اشكرك على المبادرة و لو انني لا اهرف ان كنت ستكمل و تفي بوعدك
ام تعمل كما باقي الاعضاء على كل حال اتمنى لكالتوفيق و يارينت ان كنت هناك اضافة تكون تحديث للموضوع الاصلي
حتى لا نبحث بين الصفحات الكتير و الردود الككتيرة ايضا

didaaass
07-03-2014, 03:00

• أولا:كل عام وانتم بخير جميعا بقرب حلول شهر رمضان الكريم اعاده الله علينا وعلي الناس جميعا بالخير والبركات

• • ثانيا: احب ان اوجه تحياتي وشكري للاخوه والاخوات الافاضل ولم يبخلوا علينا بافكارهم ولابتجاربهم التي ساعدتني انا شخصيا في هذا المجال المتلاطم .جزاكم الله كل خير.

• ثالثا :اعرفكم بنفسي انا احد المتابعين بصمت من حوالي سنتين باحثا عن هدفي في الفوركس (الحمد لله اظن اني وصلت لبدايه الطريق الصحيح بالنسبه لي ......)والان حان وقت سداد الدين(والحمد لله خلصت فتره الامتحانات ادعولي ...) وان ادلوا بتجربتي والكنوز التي وجدتها في طريقي الفوركساوي لعلي اكون سبب في مساعده احد (همسه :ساقوم بنشر الموضوع في المنتدايات التي كنت اتابع فيها ولا مانع لدي من ان يقوم اي احد في نشر الموضوع اذا وجد فيه الافاده)

• طب ازاي كنوز ؟
لان الكنوز هي معروفه للجميع (دهب ,وياقوت,ومرجان....احمدك يارب)ولكن قليل من الناس من وجدها واكتشفها

عوده للتكمله
• ملخص الموضوع :
• اولا:الجزء النظري(المفاهيم)مثل:
• وهاعرض ليكم نتائج تطبيقها عملي(كشوف حسابات)
• ا_اداره راس المال
ب_الاتجاه صديقك
ج_stop loss_take profit
ح_نقاط الدخول والخروج
• د_الاهداف=المخاطره
ه_التعزيز,التبريد
و_الهيدج
خ_استفد من خسارتك وحولها ربح
ج_المتاجره بدون خساره
ى_ازاي تخلي اي استراتجيه مهما كانت ضعيفه وتقول عليها 100%ارباح واكثر كمان دي ليها شروط
• اخيرا واولا :ازاي تحافظ علي ارباحك وتضمن انها مش هاتقل ابدا (ارباح في الدنيا وفي الاخره)
(ان شاء الله هاتطرق للعناصر السابقه عنصر عنصر مع الدليل من الكشوف وشرح كيفيه الاستفاده منه في المتاجره في المشاركات القادمه وهانتعب معانا المشرفين في تعديل المشاركه الاولي لتنسيق الموضوع)

نفهم ان ملخص الموضوع هي طريقه عمل مكونه من العناصر النظريه السابقه واللي هاوريك نتيجه الالتزام بيها بالتطبيق العملي(ادام عنيك) وبعد ما تقتنع بيها وتفهمها تروح تطبقها علي الاستراتجيه الخاصه بيك انتا وهاتشوف الفرق (وان شاء الله ربنا يوفقني واخليك تقدر تطبقها علي اي استراتجيه انت مقتنع بيها)
• يعني فيه طريقه عمل تنفع لكثير من الاستراتجيات لتحسين ربحيتها والقضاء علي خسارتها ومش توصيات

اخيرا اي شئ اتطرق ليه دي وجهه نظر خاصه بي ولا الزم اي احد بها ولكن هي دعوه لالتفات لشق مختلف
وفقنا الله واياكم لما فيه الخير

• (((المشاركه الثالثه)))+من الجزء النظري
الخطوه الاولي: (اختيار طريقه المتاجره)
من اهم مميزات الفوركس انه من اكثر المجالات التي تتيح لك فرصه للحصول علي مايسمي الاستقلال المالي (بمعني انه يكون ليك دخل ثابت او متغير من مجال مستقل دون وصايه اوقيد من احد الا نفسك يعني الطالب بيتجه للفوركس ليكون له دخل اثناء مرحله الدراسه دون اخذالمصروف او من اجل الهروب من العمل تحت امره احد او النظام البيقراطي **مش عارف يعني ايه بيوقراطي**للوظيفه وهكذا)
• طب ليه احنا بنحوله الي طريقه جديده للتبعيه!!!!!!!!!ونروح نبحث عن توصيات او ننتظر حد يمن علينا ويئولنا نخش من ونخرج امته (طب ايه الحل ما انا مش عارف)
• الحل ياسيدي انك متوفر ليك جميع الكتب اللي بتشرح الفوركس من الالف للياء *ماليش في القراءه* عندك فيديوهات اون لاين كتيرررررررر*عاوز اجيب من الاخر* عندك المنتديات الناس مشكوره كاتبه وشرحه طرقها باسلوب عملي وتطبيقي ولو ركزت معاهم شويه هاتطلع بخلاصه تجارب السنين بتاعتهم في وقت قصير *ومقدمه علي طبق من دهب*
• يبقي انت بعد ماتعلمت الاساسيات وشفت الطرق المختلفه*كلاسيكي,فني,رقمي,ف لكي,4_4_2*
يتوقف عليك عمل توليفه عمل خاصه بيك انت ولا تاخذ طريقه او استراتجيه من احد دون ان تضيف عليها ما يناسبك ويناسب شخصك وروحك انت*التتش بتاعك*
• طب تيجي ازاي؟
هنا بقي يجي وقت التطبيق العملي علي الديموا (يعني في الاول بتطبق الطريقه زي ماقال صاحبهابالحرف وبعدين انتا بتعدل عليها بما يناسبك سواء كنت بتغيروقت التداول (بتصحي علي الفتره الاوربيه او مش فاضي غير الفتره الاسيويه دا ليها ظروف والتانيه ليها ظروف تانيه خالص)اوفريم الشارت(بتزهق بسرعه فتحلل علي الفريمات الصغير او بالك طويل بتحلل علي الفريمات الكبيره وعندك صبر) اوالاهداف والاستوب (قلبك جامد ,قلبك ضعيف)او......ومن الاعجاز العلمي اللي في الفوركس ان جميع الاختيارات السابقه اللي ذكرتها كلها صح ولكن الصعوبه او السر انك تجمع الاختيارات المتناسبه مع بعضها(يعني ماتؤليش هاحلل علي الديلي وهدفك عشر نقاط دي صعبه شويه *مع انه صح بردو!!! بس ليها ظروفها الخاصه بيها*)
• يبقي الخلاصه للرغي السابق انك تحدد طريقه خاصه بيك انت علشان تتاجر بيها دون تبعيه لاي احد (دون النقص من قدر المعلم اومخترع الطريقه او الاستراتجيه دول لن يستطيع احد ان يجازيهم الا الله عز وجل)ولكن انت لن تربح الامن عرق تفكيرك انت والدليل علي ذلك المثل المشهور علي افواه المتداولين (الاثنين بيتاجروا بنفس الطريق والاستراتجيه وراس المال ولكن واحد بيكسب والتاني بيخسر)بسبب اختلاف تنسيق الاختيارات السابقه وتاثيرها علي النفسيه و......

• 2_الثبات علي طريقه واحده(ابوس ايدك اثبت علي طريقه)
والنقطه دي مهمه جدا جداجدااااااااا
لاني اكيد كلنا بنعاني منها ولكن انا عن نفسي لم اجد الربح الثابت او المجدي الابعد ان استقريت علي استراتجيه واحده
لكن انك تعجبك استراتجيه وتابعها شهر شهرين وبعدين تبتدي تجربها ماتعجبكش النتائج تاركها ومدور علي استراتجيه تانيه تضيع فيها شهر شهرين (دا يبقي عمل زي واحد عجبته اللغه الانجليزيه وقعد يسمعها فتره ولما ابتدي ينطق اول كلمه مانطقهاش صح *مع انه سمعها اكتر من مره وفهم معناها وعرف شكل حروف مكونات الكلمه* ولكنه من اول تطبيق للنطق كان عنده اخطاء فراح تركها وحاول يتعلم كلمه تانيه * كده عمره ما هايتعلم اللغه الانجليزيه*) غيرلما يدرك ان المعرفه النظريه مش كافيه للنجاح في التطبيق العملي ولكن الاخطاء الاوليه ومحاوله تخطيها والتغلب عليها هي الطريق الوحيد للتميز في التطبيق العملي
والدليل علي كده هانلاقي رواد (دون التطرق لذكر اسماء حتي لاننسي احد) عندهم ورش في منتداياتنا العربيه اخذوا طرق تداول مش ليهم عملوا ليها ورش والتزموا بيها لمده تتجاوز السنه والاتنين والتلاته ولسه بيكسبوا منها وبيطورا فيها لدرجه انها اصبحت طريقه جديده خاصه بيهم وحدهم واستفادوا وافادوا الناس (معني كده ان دي مش دعوه علشان ننغلق في طريقه محدده ولكن دعوه للالتزام بالطريقه *هناك فرق* مع العمل علي تطويرها والاطلاع علي مايحدث من مستجدات واضافه مايناسبها لتطوير الطريقه)
يبقي الملخص :
1_البحث عن الطريقه المستقله المناسبه ليك وعدم الاتكال علي احد
2_الالتزام بالطريقه المنشوده فتره مناسبه علي الاقل لبيان هل هي متناسبه معك ام لا

(((اعذروني علي الاستطاله في الكلام ويعلم الله ان حاولت اتناول الموضوع علي قدر المستطاع من جميع الجوانب فان وفقت في الطرح فمن الله وان وجد تقصير فاعذورني *ارجوا الاهتمام بالامثله او التوضيح بين الاقواس ومتقولش انا قريت الكلام ده قبل كده طلبي منك القي نظره اخيره علي هذا الكلام *)))
وبالتوفيق ان شاء الله

didaaass
07-03-2014, 03:03
• (((المشاركه الرابعه والاهم )))
• كيفيه ترقيه طريقتك الي نسبه 100% ربح
• ا_لو كنت بتاجر ببونص الشركات(اقصد البونص المجاني بدون ايداع او بونص المسابقات التجريبيه) يبقي بالعقل انت تجارتك مافيهاش اي نسبه مخاطره او خساره لاموالك وكده انت وصلت لطريقه 100%(وفي ناس متخصصه في المتاجره بالبونص فقط والشركات اللي بتيح كده كتير)
• 2_انك تتاجر بهدف انك اول ماتوصل لتدبيل حسابك تقوم بسحب رصيدك الابتدائي (فورا مهما كانت المغريات)وكده انت رفعت نسبه الامان في متاجرتك اللي نسبه 100%
• ملحوظه مهمه جدا جدا :لازم تسحب من الارباح بنسب معقوله ولاتترك الارباح جميعها تراكميه دون سحب (لان هدف الوسطاء سواء كان في الفوركس او الاوراق الماليه البورصه واكل العيش بتاعهم من الاخر انهم يخلوك تتاجر لحد ماتخسر رصيدك بالكامل وبدليل الرافعه وجميع المغريات الاخري)لان مصدر ربحهم المعلن من عموله فتح الصفقات فهو كل هدفه انك تفتح صفقات حتي ولو بقيم تعادل اضعاف رصيدك الحقيقي(الرافعه الماليه)
• 3_ اجاده استخدام فنيات المتاجره
1- اداره راس المال:هل تعلم انك لو تاجرت بنسبه 10%خساره
انك لو ربحت 7صفقات متتاليه هاتضاعف حسابك طب لو خسرت 7صفقات متتاليه هاتكون خسرت نصف الرصيد فقط شايفين النسبه والتناسب يبقي لازم تحدد انت مستعد تخاطر بكام علشان تربح كام وتلتزم بالنسب اللي وضعتها لنفسك (السر في الالتزام)
الجدول الاحق مثال علي اداره راس المال بالارقام (راس المال الاساسي $1000)
عدد الصفقات نسبه المكسب نسبه الخساره
1 1100 900
2 1210 810
3 1331 729
4 1461 656
5 1607 591
6 1767 532
7 1943 479
2_الاستوب لوز
ماذا يمثل ليك الاستوب لوز
مثال :واحد يقولك انا داخل شراءاو بيع هدف 50 واستوب 20 والناس تصفقله دا داخل بنسبه مخاطره (1:2.5) كويس جدا
لازم نسال دلوقتي الاستوب ده (20 نقطه)يمثل ايه انعكاس الاتجاه يعني لو ضرب نخش صفقه في الاتجاه المعاكس لو كده يبقي الله ينور عليك وانت كده فعلا محلل ومتاجر
ولكن لو (20نقطه) دول رقم انت متعود عليه او رقم ثابت يبقي انت كده مقامر ليه (انت دخلت صفقه مش عارف اخرها ايه يعني مش عارف امتي تخرج منه وتكون في الاتجاه الصح فبتخمن رقم وتقول كغايه عليع عشرين يعني يا صابت ياخابت وكده احنا دخلنا في منطقه الحظ )فبتحط اي رقم وخلاص كاستوب وبعد كده تقول دا السعرلمس الاستوب وبعد كده راح للتارجت طب ده كلام .........
طب يرد عليك ويقولك انا متاكد من الاتجاه بس بحط الاستوب كتامين مش اكتر تقوله تامين من ايه هو السوق ياصاعد يا هابط يعني لو عندك تحليل واضح يبين ليك مناطق الصعود والهبوط (متؤليش اخبار حركه غير متوقعه الكلام ده معناه انك مش واخد احد العناصر اللي فاجاتك بالحسبان يبقي العيب مش علي السوق العيب عليك انته اللي ورطت نفسك في صفقه انت مش عارف اولها من اخرها)
يبقي متعملش الاستوب الاعند تغيرر الاتجاه وتخش في الاتجاه الجديد ماتقولش هاستني لما يرجع لاتجاهي تاني (دا معناه انك هاتستني كتير قوي)
3_عاوز تكون ارباح 100% يبقي ماتخسرش طب ازاي ما اخسرش ماتستخدمش الاستوب لوز واستخدم التيك بروفت طب ازاي (مع الاخذ في الاعتبار ان الطرق دي خطيره جدا مع التعامل الخاطيئ معها)
1_تبديل الاستوب بالهيدج (احدي فنيات المتاجره )
2_او التعزيز
3_او المضاعفات العكيسه

وفي الاخير ان شاء الله انا مستعد ان اساعد اي احد ان يطور استراتجيته في ان يصل بها اللي نسبه 100% دون اضافه اي شئ عليها سوي الفنيات السابقه وبالتطبيق العملي المباشر علي الشارت (علي شرط ان وفقت في مساعده ان يتعهد بمساعده اثنين اخرين فقط لتطبيق تللك العناصر) واي استفسار اي مساعده انا في الخدمه
اما اذا ارتم ان لاتطورا استراتجيتكم والاستسهال والبحث عن التوصيات فانا في الخدمه برضوا فسوف اقوم بوضع توصيات بمناسبه الشهر الكريم ولكن بشرط انه كل اللي يقتنع بها ويدخل معايا (لاني اقوم بتنفيذها من علي حسابي )ان يقوم باخراج (10%من الارباح )في اي عمل خيروهذا شرط ملزم علي كل من يستفيد من التوصيات (اي كانت هويته او ديانته) فعمل الخيرليس مشروط اومحدود علي احد بعينه والله الموفق والمعين.
طريقه التوصيه هاتكون عباره عن شارت للعمله عليه خطين واحد احمر(يمثل البيع) والتاني اخضر(يمثل الشراء )
بالنسبه للاهداف اول قمه مكسوره تقابل السعر(في حاله البيع)
والعكس بالنسبه للشراء مع متابعه السلوك السعري
بالنسبه للاستوب (التوصيه تاتي بهدفها من اول مره بنسبه 60%_وبتجيب هدفها من التعزيز الاول(بنستخدم نفس اللوت) بنسبه 30%والعشره في الميه بتجيب هدفها من التعزيزالثاني والثالث (بنبتدي نضاعف اللوت)) بيقي اللي عاوز يستخدم الاستوب انا افضل بعد التعزيز الاول اويتابع معنا علي حسب اداره راس المال
التوصيات انا بادخلها علي حسابي معاكم وانا اتحمل مسؤليه حسابي انا فقط اما اللي حابب يدخل معايا ووجد انها بتناسب تحليله واداره راس ماله يدخلها علي مسؤليته وعلي حسب اداره راس ماله الخاصه بيه اللي تتناسب مع الاستوب اللي ذكرته في السابق والله المستعان والموافق
واللي حابب يتفرج اهلا وسهلا بيه وانا هارفق بيانات حسابين لمتابعه التوصيات واحد للتوصيات كلها وواحد لرحله المليون من 100$ في 17 مرحله تم الانتهاء من المرحله الخامسه اليوم بفضل الله ( ديموا طبعا)
في الجدول بيان بالمراحل المطلوبه للوصل اللي المليون
10$
20$
40
80
160الحمد لله تم تخطي المرحله دي بعد مشكله بسيطه هاتلاقوها في الكشف
320
640
1280
2560
5120
10240
20480
40960
81920
163840
327680
655360
لحد مانوصل اللي(1200000$)تخاريف صيااااااااااااااااااااااا ااام(الله كريم وبالتوفيق ان شاء الله)

نقطه اخيره وهامه جدا اذا فتح الله عليك بباب خير فقم بمعاونه اخوانك حتي يديم الله عليك هذا الباب من الخير ان لم يكن بسببك فبسبب من تعينهم (والله في عون العبد ما كان العبد في عون اخيه) والسلام ختام(سر استدامه الارباح)

didaaass
07-03-2014, 03:12
اعتذر عن التاخير في تكمله الموضوع
مرفق التكمله في الاعلي وان شاء الله اضع بيانات الحسابات في المشاركه القادمه
والف شكر لكل من انتظر وكل عام وانتم بخير جميعا

dalito
07-03-2014, 03:40
السﻻم عليكم
مشكور على هذا الموضوع اخي واشكرك على الكنوز التي تريد طرحها
وبالنسبة لي فان كنوز الفوركس هي المعارف والاساسيات التي على كل مضارب تعلمها
وبالتوفيق وتقبل مروري

farouk100082
07-03-2014, 03:43
نتمنى اخى الفاضل منك ان تمدنا بتلك الكنوز التى تتحدث عنها فى موضوعك فى المرة القبلة
كى نستطيع ان نستفيد منك اخى الفاضل وكى نتفاعل فى تلك الكنوز مع باقى اعضاء المنتدى

الاسد التاجر
07-03-2014, 03:54
انا زيك بلضبط وصلت لي اهم كنز الي هو المعرفه
مريت بتجارب كثيييره جدا لن انساها وياما مريت بمرحله اليائس
الي اغلب التجار مرو فيها والحمدلله الان ارتحت وان شالله قريب ابدا
مشواري الحقيقي مع المضاربه ويارب ينكتب لنا التوفيق

مصراوى
07-03-2014, 04:11
اخى الكريم لك كل الشكر على هذا الموضوع وعلى هذا الجهد الكبير المبزول بة وننتظر المزيد وبالتوفيق للجميع والربح من الفوركس

bombasasa
07-03-2014, 09:53
اولا مبرووك علي انتهاء الامتحانات وشكرااا لك علي موضوعك ونتمني منك المزيد من مفاهيمك
لتزيد علينا معرفتنا بالفوركس اكتر وربنا يوفقك في مشوارك الفوركساوي

poop3
07-03-2014, 12:10
اهلا وسهلا بكم اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام
شكرا لك اخى الكريم على موضوعك كنوز فوركسويه
بالتوفيق للجميع هنا ان شاء الله

mohd1236
07-03-2014, 12:13
الربح يعتمد على الخبرة و الدراية و القناعة و عدم الطمع و الصبر و سرعة اتخاذ القرار بهدوء تام
و يجب أن تكون على دراية بالأخبار الاقتصادية و الحروب و البيانات و قرارات فائدة البنوك المركزية

eragon
07-03-2014, 13:41
وعليكـــم الســــلام ورحمـــــة الله وبركاتـــــــــــــه
وانتا بخير وكل اعضاء ومشرفي موقع فوركس مصر بخير ان شاء الله
احنا منتظرين مساهماتك في المنتدي وبنتمنالك التوفيق

redaabbas2014
07-03-2014, 15:01
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته الفوركس يوجد العديد منه من الكنوز حقا انه سوق العملات
العالميا واذا لو احد يعرف السوق سليما سوف يربح منه الكثير من الاموال

mezo
07-03-2014, 17:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركتو اهل المنتدى الكرام ام بعد اخى الكريم انا مبتدأ ولا اعلم ما تقول وفقق الله وعن قريب تجد ما تتسأل فى وشكران

عدي
07-19-2014, 23:31
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... موضوع مفيد و منسق جميل بارك الله فيك اخي الكريم و زادك من الخير و بالتوفيق ان شاء الله

poop
07-22-2014, 04:47
مرحبا بكم اعضاء المنتدى الغالى
شكرا جدا لك اخى الكريم على موضوعك كنوز فوركسيه
بالتوفيق للجميع هنا فى هذا المنتدى الكبير

عدي
07-22-2014, 16:28
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... مشكووور جدا اخي الكريم علي المعلومات الرائعه بارك الله فيك و زادك من الربح و بالتوفيق ان شاء الله

abdelaziz 10
07-26-2014, 22:19
الفوركس يا اخي من جهة مكان للكنوز وممكن من خلاله الواحد يربح ارباح مادية جد كبيرة طبعا
انما من جهة اخرى الفوركس هو متلف الكنوز اي انه ممكن يفلس الواحد ويبعثر امواله لا قدر الله

AMLAK
08-06-2014, 14:22
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم سلام أخي الكريم مرحباً بك ف منتدى
فوركس عرب إنه موضوع مهم لكن خبرتي محددات ورير كافية لأنني مبتدئ وجديد على ساحة
لفركس وبتوفيق ورمضان كريم بكل عام وأنتم بخير مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

zinga
08-09-2014, 17:44
وقد علمت التاجر الاستراتيجية أيضا الكثير عن نفسه في هذه العملية. إلى
المثال، أنه قد تعلم مقدار المال الذي هو على استعداد للمخاطرة على أي تجارة.

redasmarth
08-09-2014, 17:47
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا قبل كل شيء على الموضوع يمكن حقا كما قلت أن نجعل من الفوركس منجم كنوز لكن الأمر ليس بالسهل أخي يحتاج نوعا من الصبر والمتابرة

gr53
08-12-2014, 19:44
الفوركس علم واسع و بحر من المصطلحات و المفاهيم لذا فمتاجر الفوركس دائم التعلم
كلما زاد بحثا توصل لجديد لم يكن على علم به و نحن ننتظر منك التكملة و نتمنى أن تكون متجددة

abdelaziz 10
08-13-2014, 17:28
كنوز الفوركس يا اخي هو المال الذي ممكن نجنيه منه ان شاء الله بجهدنا واجتهانا طبعا
بالتالي لا يمكن في رايي الحصول على اية كنوز من غير العمل على ذلك بكل قوتنا

BILALOU4
08-14-2014, 13:48

aysamiman
08-14-2014, 15:48

yara alaa
08-14-2014, 16:01
سلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ماشا الله يا اخى معلومات ممتازه يا اخى عن الكنوووووووووووووز ف الفوركس تحياتى لميككككككككككككككككككك

dont
08-14-2014, 16:03
اكيد الفوركس كنز كبير جدا ويجب انه يكون كل تاجر فى الفوركس
عارف قيمة الفوركس
وايكد الفوركس مجال مربح جدا وهى من اكب المجالات وافضلها على النت

asafiforex
08-14-2014, 16:04

Amine27482
08-14-2014, 16:07
بـــــســـــم الله الرحمن الرحيم
شكرا لك يا أخي الكريم على هدا الموضوع الممتاز والشرح الدقيق و القيم وجزاك الله كل خير وبارك الله فيك
بالــــتـــوفــــيــــق للجميع إنشاء الله :bravo:

abderrahmenanis
08-16-2014, 00:55
كل عام وانت بخير ..
في انتظارك كنوز فوركس للاستفادة منها واشكرك على اضافة الموضوع وانك لم تبخل علينا وخاصة المبتدئين بمعلوماتك ومعرفتك ...

محمد السيد محمد
08-16-2014, 02:04
طيب انت كده شوقتنا فين هي الكنوز دي يالا طلع ما في جعبتك ايها الحكيم وما تعلقناش
اااااااه شكلك كده هتخلينا نستني كتير .. لذا اكرر رجاء اخونا العزيز اوف بوعدك واطلعنا على كنوزك

shaheen96
08-16-2014, 02:11
السلام عليكم ورحمة الله اخي الكريم
على هذا الموضوع جزاك الله خير
ارجو ان يستفيد منه الجميع والله الموفق

bombasasa
08-16-2014, 09:09
كذلك الأرباح مما ليس من السهل عليك
أن تتعلم الفوركس التجريبي قبل، وقراءة الكتب والمقالات والعربات التعلم

ahora
08-20-2014, 05:34
مرحبا اخي الكريم
مبروك عليك الكنوز التي تمكنت من اكتشافها في سوق الفوركس
اتمنى لك المزيد من النجاح و ننتظر جديدك في المنتدى

عدي
08-20-2014, 12:44
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته...مشكوور اخي علي طرح هذا الموضوع الرائع بارك الله فيك و اتمني لك التوفيق ان شاء الله

awa
09-01-2014, 21:24
انا اعتقد ان كل معرفة فى الفوركس هى جزء من الكنوز التى يخفيها
عالم الفوركس لان الفوركس تقوم على المعرفة و حجم رأس المال

azad aradni
09-02-2014, 07:27
السلام عليكم
سوق الفوركس يحتوي على الكثير من الاشياء الجيدة لكن هذا لا يعني ان ننسى كل شيء اخر و نبقى نفكر فقط فيه و في كيفية تحقيق الارباح

أسماء نعناع
09-02-2014, 11:18
مع اني ما فهمت شيء من الموضوع بس طلعت بانك بتقدم مساعدة للاخرين وهذا شيء طيب ان شاء الله الناس المبتدئة تساعدهم وتاخد بايديهم

downlaod1
09-03-2014, 11:56
وتقبل مروري

Elrayes
09-20-2014, 23:06
لا اعتقد ان فيه حاجه اسمها كنوز و معتقدش ان فيه حد تعب و سهر الليالي في تعلم الفوركس و ببساطه هينشر
اسراره و قليل جدا اللي يعمل كدا

msamir2013
09-22-2014, 17:45
اخى الكريم بالفعل هناك الكثير من الاشخاص الذين لهم الفضل بعد الله سبحانة وتعالى على المتداولين

من خلال محاوله مساعدتهم من خلال الاخطاء اللى وقعوا فيها لكى لا يكررها او لكى يستفيد منها المتداولين ويضعوها فى الاعتبار

وفى انتظار المزيد من مواضيعك الهادفة التى قد تساعد الاعضاء فى التداول ان شاء الله

ynwa1892
09-22-2014, 17:56
السلام اخي للاستمرارية في السوق يجب تسعى للتعلم من مثل هذه المواضيع الرائعة شكرا اخي بارك الله فيك
جديدك يهمنا

dranass92
09-22-2014, 17:59
اهلا وسهلا بك اخي الكريم وكل عام وانت بخير وجزاك الله خيرا ونحن في انتظار ما اسميته كنوز فوركسية للاطلاع عليها والاستفادة منها وبما انك فوركسي منذ اكثر من سنتين كما قلت فاكيد انك ستفيدنا بخبرتك وشكرا

AMLAK
09-24-2014, 14:20
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم الفوركس وسق قوى جدا يحتاج الى التعلم بشكل جاد ومستمر
من اجل الاستمرارا به ومن اجل الاستفاده من الفرص الموجوده به واداره رأس المال اهم شئ به بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

GirL
09-24-2014, 18:34
الســــــــــــلام عليـــــــــــــكم ورحــــــــــــــــمة الله وبـــــــركــــاتـــه بار الله فيك فك اخي الكريم لانو الفوركس افضل شيء وليان كنوز

dalirap
09-24-2014, 19:29
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على اشرف الانبياء و المرسلين
الآن العلم هو أكبر كنز ولا يقارن بأي كنز آخر

nada2012
09-24-2014, 20:09
السلام علــــــــيكم ورحـــمه الله وبركاته .... كتوز غوركساويه
مهمه اوى يا اخى فى الفوركسة عموما يا اخى تقبل تحياتى

AMLAK
09-26-2014, 19:16
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم اولا كل عام وانت بخير بمناسبه شهر رمضان الكريم واعاده الله علينا باليمن والبركات ثانيا شكرا اخى فعلا المعلومات ليست سر بل كنز من الكنوز واتمنى من الجميع الاستفاده بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

abdelloo31
09-27-2014, 04:03
احسن شيئ هو الفوركس فهو يحتوي على عدة ايجابيات ومنها تعليمك للصبر والتحفض والحفاظ على راس المال وشكرا لك

gehad87
09-29-2014, 18:05
فين بقا التكملة مفيش في الموضوع اي تكملة ولا هو اي كلام بيتقال وخلاص
ولو هعتعملها في موضوع تاني
بتكتبه على جزئين ليه
ولو كتبته في نفس الموضوع طب ما هو هو نفس البونص
ولا هو انت نقلت الموضوع من مكان تاني وكسلت تنقل الراجل صاحب الموضوع ده كتب ايه ؟؟؟

thabt
09-29-2014, 18:21
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي مرحبا بك معنا ونحن ننتظر منك الجديد ان شاء الله في مجال الفوركس طبعا واتمنى ان يكون الموضوع القادم لك عن استراتيجيتك في التداول

downlaod1
09-29-2014, 19:35
هذا الموضوع جزاك الله خير ومنتظرين منك المزيد

---------- Post added at 05:35 PM ---------- Previous post was at 05:28 PM ----------

صلاح اسعد
09-29-2014, 19:38
السلام عليكم مشكور اخى الكريم على جهودك فى هذا الموضوع الجميل والمعلومات المفيدة
ان شاء الله الكل يستفيد منها
وبالله التوفيق للجميع........

كريـــم
09-30-2014, 03:10
نعم اخي سوق الفوركس يحتوي على الكثير من
الاشياء الجيدة لكن هذا لا يعني ان ننسى كل
شيء اخر و نبقى نفكر فقط فيه و في كيفية تحقيق الارباح
الحياة يجب ان تكون متوازنة يعني تقسيم الوقت
بين اشياء مفيدة حتى نستمتع بالحياة في النهاية شكرا على موضوعك الرائع و الجيد .

فريــــد
09-30-2014, 05:52
اهلا وسهلا بك اخي الكريم وكل عام وانت بخير وجزاك الله
خيرا ونحن في انتظار ما اسميته كنوز فوركسية للاطلاع عليه
ا والاستفادة منها وبما انك فوركسي منذ اكثر من سنتين كما قلت
فاكيد انك ستفيدنا بخبرتك وشكرا

dranass92
09-30-2014, 13:17

midouknight
09-30-2014, 13:18
أهلاً بجميع أعضاء منتدانا الغالي
أهلاً بك أخي الغالي نحني بانتظرك بفراغ الصبر ولك مني أهل تحية

AMLAK
10-02-2014, 17:31
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم الفوركس وسق قوى جدا يحتاج الى التعلم بشكل جاد ومستمر من اجل الاستمرارا به ومن اجل الاستفاده من الفرص الموجوده به واداره رأس المال اهم شئ به بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

محمد عز الدين عيد خضري
10-02-2014, 17:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الفاضل
اهلا بيك ننتظر منك المزيد
اتمني لك التوفيق
تحيباتي

downlaod1
10-02-2014, 17:34
اخي الكريم وكل عام وانت بخير وجزاك الله خيرا ونحن في انتظار ما اسميته كنوز فوركسية للاطلاع عليها والاستفادة منها وبما انك فوركسي منذ اكثر من سنتين كما قلت فاكيد انك ستفيدنا بخبرتك وشكرا

feras abo dimmu
10-02-2014, 20:44
وعليكم السلام ورحمة الله تعالى وبركاته رمضان كريم على الأخوة في المنتدى وأخي صاحب الموضوع ... يا أخي أنت شوقتنا بصراحة موضوع الكنوز ده عاملي قلق :dance: هههههههه لاعليك سوف أصبر أشكرك من كل قلبي على طرحك المبارك في إقتراب حلول هذا الشهر وأتمنى أن يكون الموضوع فعلاً يحتوي على الكنوز وما نتفاجئ إنه غير كدا :o هههههه نحن والأخوة الأعضاء في المنتدى ننتظر موضوعك الفوركسي الذهي على أحر من الجمر وأتمنى لك وللأخوة التوفيق بالتداول وحصد الكنوز... سلام ;)

الشاعر
10-02-2014, 21:18
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخوتي واحبتي في الله شكرآ لكم جدآ علي ما قدمتم من معلومات في غايه الاهميه والافاده والربح والي الافضل بأذن الله

mohamedsaber
10-02-2014, 21:46
فعلا اخي الفترة الاولي للمتاجر بتكون فترة دين (خسارة ) وبيتعلم منها فقط المتاجر المصمم علي النجاح
بالنسبالي افضل كنز ربحته من سوق الفوركس هو التفكير باسلوب راقي باسلوب اقتصادي والاهتمام بالاخطاء الصغيرة لانها ممكن تؤدي الي كوارث كبيرة
شكرا علي موضوعك بالتوفيق

abdelhak redouane
10-02-2014, 21:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الطرح المقدم انا لا ارى ان تقديم الجديد من الكنوز التي نجنيها من الفوركس بل هل انا تحصلت على الجديد من خلال التجارة في هذا العالم ام لا
بالتوفيق للجميع

medo2013
10-02-2014, 22:29
انا اعتبر ان الفوركس مممكن بالفعل يكون كنوز فوركسية بالفعل لو احسنا اتباع السوق وكمان لو احسنا اختيار العملات واختيار وقت التداول بيكون فية السوق كلة نشط وكل التجار موجودين وكل الصفقات موجودة

mohammed hussien
10-07-2014, 11:48
كل عام وانت بخير
في انتظارك كنوز فوركس للاستفادة منها واشكرك على اضافة الموضوع وانك لم تبخل علينا وخاصة المبتدئين بمعلوماتك ومعرفتك

forexabdo2014
10-31-2014, 05:23
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى الفاضل على هذا الموضوع واتمنى ان يستفيد منه الاخوة
بالتوفيق للجميع
تقبل مرورى

Murad
11-01-2014, 01:31
والله يا اخي ياريت كل المتاجرين مثلك يفكرون نفس تفكيرك ويحبون الخير لغيرهم اعتقد ان التعاون فيما بيننا ومساعدت بعضنا لبعض شيء جميل اتمني لك التوفيق من كل قلبي يا اخي :)

forex.free
11-09-2014, 20:27
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم الفوركس وسق قوى جدا يحتاج الى التعلم بشكل جاد ومستمر من اجل الاستمرارا به ومن اجل الاستفاده من الفرص الموجوده به واداره رأس المال اهم شئ به بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

sameas
11-09-2014, 20:39
اعتقد فعلا انها وجهه نظر غير قابله للتصديق او المصدقيه وان دا فيه نوع من انواع التحايل بطريقه بكبيهر على المكسب وان ليس من المستحيل ان يحدث هذا بشكل من الاشكا ف انها فى الاول او الاخر وجهه نظر فعلا

breakss08
11-10-2014, 20:41
الربح يعتمد على الخبرة و الدراية و القناعة و عدم الطمع و الصبر و سرعة اتخاذ القرار بهدوء تام
و يجب أن تكون على دراية بالأخبار الاقتصادية و الحروب و البيانات و قرارات فائدة البنوك المركزية

downlaod3
11-11-2014, 19:09
اعتقد فعلا انها وجهه نظر غير قابله للتصديق او المصدقيه وان دا فيه نوع من انواع التحايل بطريقه بكبيهر على المكسب وان ليس من المستحيل ان يحدث هذا بشكل من الاشكا ف انها فى الاول او الاخر وجهه نظر فعلا

mayali
11-13-2014, 12:01

Tro
11-13-2014, 22:55
في حاجات كتيره جدا في الفوركس
فعلا تعد كنوز و لازم الناس تعرفها عشان تستفيد منها .....
تحياتي ,,,

wallo
11-14-2014, 00:34
لا يمكن انكار ان الفوركس سوق مليء بالكنوز والحمد لله وطريق نحة الثروة والنجاح المادي ولكن الامر مشروط كما تعلم
الشرط الاهم ان الواحد يكون متاجر مجتهد في السوق من حيث اكتساب المعارف المختلفة والاستفادة من كل خطا سابق

alikimo
11-14-2014, 00:59
كلام جميل جدا فعلا موضوعمهم اوى واحب اشكرك عليه ف لك لك التحيه والتقدير وانشاء الله الناس تبقا مع وجهه نظظرك دى وان الكنوز ف الفوركس فعلا بتتمثل فى المعرهف ولا شىء غير المعرفه ف شكرا لك اخى الكريم وبالتوفيق لك انشاء الله شكرا ليك

downlaod3
11-14-2014, 02:03
شكرا اخى الكريم على هذه المعلومات القيمه جد ا التى تخص الفوركس بشكل عام وفى انتاظر المزيد من
المشاركات ولك لكالتحيه والتقدير وانشاء الهل فى المزيد من التقدم ولك كل الشكر والواجب
شكرا اخى الكريم على هذه المعلومات القيمه جد ا التى تخص الفوركس بشكل عام وفى انتاظر المزيد من
المشاركات ولك لكالتحيه والتقدير وانشاء الهل فى المزيد من التقدم ولك كل الشكر والواجب

al.hany
11-14-2014, 03:50
المعرفه فعلا فى حد ذاتها كنز كبير اوى تقدر انك تستغله بصوره كبيره اوى فى انك تنمى مهاراتك فى كل المجالات ف دا مى مطلبو اخى الكريم ف انك تقدر تحقق الكنوز الاخر ى وهى المال ولكل كلالتحيه والشكر وباتلوفيق انشاء الله شكرا لك

allh
11-14-2014, 04:40
موضوع جميل بجد والهل والكنوز فى النفوس ايها الى هى بتخليك تقدر انك تجرب فىالموضوع دا اكتر وانشاء الله تقدر ان كلو احد يستغل الكنز بتاعك فى اى حجاه علشان يقدر انه يحقق الى هو عايزه من نجاح

zoza
11-14-2014, 06:48
ممكن يبقا بداخلك كنز وان لا تعلم اخىا لكريم فعليك بان تستغل كل ميزه فيك علشان تعرف توصل للى انت عايزه وانشاء الهل تقدر من خلاللها تقدر تحقق هدفك ف بالتوفيق لكانشاء الله وتقدر توصل للى انت عايزه شكرا لك اخى الكريم وتقبل تحياتى

alis
11-14-2014, 07:08
فعلا على كل متداول ان يكون عارف اهم ثوابت الفوركس الى ممكن هي تخليها احسن فى الفوركس بشكل عام ودا امر مهم لازم يبقا عن كل المتداولين بشكل كبير ف بالتوفيق للكل انشاء اله وفعلا موضوع مميز والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

hpacer
11-14-2014, 07:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ممتاز
أخي الفاضل على موضوعك الجميل مع إحترامي
وتحياتي أخي الفاضل الكريم كما أقدم الشكر لجميع
أعضاء الفوركس على ردودكم وتحياتي لكم
وكل التقدير والاحترام

ahmed mahmoud abdelhady
11-14-2014, 08:27
السلام عليكم
وتقبل مروري,,,
شكراااا

downlaod3
11-14-2014, 11:41
شكرا اخى الكريم على هذه المعلومات القيمه جد ا التى تخص الفوركس بشكل عام وفى انتاظر المزيد من المشاركات ولك لكالتحيه والتقدير وانشاء الهل فى المزيد من التقدم ولك كل الشكر والواجب

محمد عبد اللطيف
11-14-2014, 12:06
عليكم السلام
للاسف اعتقد ان سبب الخساره لنا هو هذه الموضوعات التى تشرح الفوركس كانه الثراء والكنوز واعتقد ان نسبه الخاسرين حسب الاحصائيات تتجاوز 95 %
لانهم يبحثوا عن الثراء بسرعه وقوه

ام زياد
11-14-2014, 12:11
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اخى الفاضلمن اجل الاستمرارا بالفير فوكس ومن اجل الاستفاده من الفرص الموجوده به واداره رأس المال اهم شئ به

garen
11-14-2014, 12:17
جزاك الله خير ومنتظرين منك المزيد
من اجل الاستمرارا به ومن اجل الاستفاده من الفرص الموجوده به واداره رأس المال اهم شئ

ali 9
11-14-2014, 14:35
سوق الفوركس يحتوي على الكثير من الاشياء الجيدة لكن هذا لا يعني ان ننسى كل شيء اخر و نبقى نفكر فقط فيه و في كيفية تحقيق الارباح

sasa11
11-14-2014, 14:35
لا اعتقد ان فيه حاجه اسمها كنوز و معتقدش ان فيه حد تعب و سهر الليالي في تعلم الفوركس و ببساطه هينشر
اسراره و قليل جدا اللي يعمل كدا

marwafawzy122
11-14-2014, 14:58
إن الخبرة في الفوركس يا آخى الفاضل مطلوبة وبشدة وضرورية للنجاح فبدون الخبرة نكون عرضة للخسارة الفادحة التي تودى بنا إلى الهاوية والى الخسائر الفادحة ولا تأتى الخبرة إلا بالعمل الدائم الدؤوب والممارسة المستمرة والصبر ...

masry928
11-14-2014, 15:38
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
حضرتك قايل كنوز فركساويه فينها بقى عاوز اعرف لو سمحت يعنى

milanowolf18
11-14-2014, 15:40
سوق الفوركس يحتوي على الكثير من الاشياء الجيدة لكن هذا لا يعني ان ننسى كل
شيء اخر و نبقى نفكر فقط فيه و في كيفية تحقيق الارباح الحياة يجب ان تكون متوازنة
يعني تقسيم الوقت بين اشياء مفيدة حتى نستمتع بالحياة في النهاية
شكرا

adil17
11-14-2014, 15:41
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مشكور اخي الكريم على موضوعك و على اهتمامك باخوانك و قرارك ان تشاركهم في ما توصلت اليه في دراستك للفوركس و تمنى لك التوفيق

محمود مرعى
11-14-2014, 15:54

• طب ازاي كنوز ؟

عوده للتكمله
عليكم السلام ورحمة الله وبركاته وكل عام وحضرتك طيب ومعلشى انى مقدرتش اوصل للمشاركة بتاعتك فى رمضان علشان اهنيك بنفس التحية الخاصة برمضان وربنا يعيده عليك بالخير واليمن والبركات
وفعلا يا اخى الفاضل الفوركس لو التجار قدرت انها تفهمه هتعرف فعلا ان الفوركس ده كنز ملئ بالاموال بس مش كل التجار بتعرع تكسب منه وربنا يكرم ويوفق الكل

y4x
11-14-2014, 16:25
اين تكمله الموضوع يا اخي

اين الكنوز على العموم الكنوز

في انك تفهم السوق كويس ولا تطمع ولا تتسرع في الدخول من نقطه غير قويه

payza
11-14-2014, 16:55
بالتاكيد ي اخي لازم تتعلم في الفوركس عشان تقدر تتاجر في اي وقت كان لان السوق والتوقع بيكون صعب فلازم التحليل يكون بدقة كبيرة ................

mooor
11-14-2014, 17:38
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي العزيز
اشكرك علي هذا الموضوع الاكثر من رائع
و بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس

ibrahim forex
11-14-2014, 17:59
تقبل مرورى

OLSOPIDRO
11-14-2014, 19:14
سلام الله عليكم اخي اختي كل سنه وانتم بالف خير وبعد اخي الفاضل نحن في انتظارك كنوز فوركس للاستفادة منها واشكرك على اضافة الموضوع وانك لم تبخل علينا وخاصة المبتدئين بمعلوماتك ومعرفتك تحياتي لكم اخوتي

eng_medhat
11-14-2014, 20:09
شكرا اخى الكريم ولك كل الشكر والتقدير واتمنى لك التوفيق والنجاح فى حياتك كما ابعث بخالص الشكر الى جميع الاعضاء الكرام

خيرالدين مهدي
11-14-2014, 20:22
اتمنا من الجميع ان يستفيد من المشاركات الجيدة
فهنالك من لديه علومة يمكن ان تفيدك في تجارتك
والعكس بالنسبة لمعاوماتك الشخصية
يمكن ان تفيد غيرك وتنير له الطريق الصحيح نحو النجاح

• طب ازاي كنوز ؟

عوده للتكمله

maha mass
11-14-2014, 23:07
الســــــــــلام عل ـــيكم ورحـــمه الله وبركاته ....... شكرا يا اخى على طرح الموضوع
الاكتر من رائع والمفيج عن كنوز الفوركس يا اخى اكييييد

eng_medhat
11-14-2014, 23:34
شكرا ايها العضو الكريم على نصائحك الغالية والتى يسرنى ويسعدنى ان اتبعها مع تحياتى لك ولجميع الاعضاء الكرام

aliali
11-19-2014, 21:58
ممكن يبقا بداخلك كنز وان لا تعلم اخىا لكريم فعليك بان تستغل كل ميزه فيك علشان تعرف توصل للى انت عايزه وانشاء الهل
تقدر من خلاللها تقدر تحقق هدفك ف بالتوفيق لكانشاء الله وتقدر توصل للى انت عايزه شكرا لك اخى الكريم وتقبل تحياتى

mkamal
11-19-2014, 22:03
مشكوور كتيير ع الجهوود الطيب..
وان شاءالله ربنا بعطيك الصحة..
ع قد مااا بتفيد هالنااس..
ومنكم نستفيد..
مشكوريين...تحيااتي لالكم..

gr53
11-21-2014, 16:38
عليه أن يجتهد في البحث و التعرف على كل جديد فيه و الالتزام بقوانينه

BOULBOUL2
11-21-2014, 17:04

alimohamed
11-21-2014, 17:56
لا يمكن انكار ان الفوركس سوق مليء بالكنوز والحمد لله وطريق نحة الثروة والنجاح المادي ولكن الامر مشروط كما تعلم الشرط الاهم ان الواحد يكون متاجر مجتهد في السوق من حيث اكتساب المعارف المختلفة والاستفادة من كل خطا سابق

ahmeed
11-21-2014, 17:58
فعلا تعلم أسس الفوركس كنوز لأنها هي مفتاح الكنز نفسه منتظرين كنوزك

lola12
11-21-2014, 19:16
الحياة يجب ان تكون متوازنة يعني تقسيم الوقت بين اشياء مفيدة حتى نستمتع بالحياة في النهاية شكرا على موضوعك الرائع و الجيد

mela
11-21-2014, 21:40

gemi619
11-27-2014, 13:24

DANDOUNE
11-27-2014, 23:54
كل عام وانت بخير ..
في انتظارك كنوز فوركس للاستفادة منها واشكرك
على اضافة الموضوع وانك لم تبخل علينا وخاصة
المبتدئين بمعلوماتك ومعرفتك ...
Smart System

medomedomedo
11-28-2014, 01:16
الكنز من مجال الفوركس هو التعليم الجيد لان التعليم الجيد يمكن ان ياتي لك بي الارباح لكن ليس الاموال هي الكنز كما يقول ممكن يكون معاك 1000 دولار وتخسرهم وممكن يكون معاك 10 دولار وتكسب بهم وتستمر في السوق

bibou
11-29-2014, 11:50
السلام عليكم
اخى الكريم قليل من يحاول المساعده وكشف الاسرار التى توصل اليها فجزاك الله خيرا على افاده الجميع ومنتظرين ومتابعين لكى نستفيد من خبرتك

---------- Post added 11-29-2014 at 09:50 AM ---------- Previous post was 11-28-2014 at 05:22 PM ----------

السلام عليكم

omoro
11-29-2014, 18:40

tawfik200
11-29-2014, 18:48
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم شكرا اخي الكريم على هذا الموضوع الرائع والمتميز و المفيد و تحياتي لك من المغرب

madmax07
11-29-2014, 19:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا اخي الكريم على الموضوع المهم عن كنوز فوركسيه ليس الا اتمنى يستفيد منه الجميع خصوصا المبتدئين بهذا الموضوع وجزاك الله خيرا.

aminoos
11-29-2014, 19:49
• • ثانيا: احب ان اوجه تحياتي وشكري للاخوه والاخوات الافاضل ولم يبخلوا علينا بافكارهم ولابتجاربهم التي ساعدتني انا شخصيا في هذا المجال المتلاطم .جزاكم الله كل خير. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع جزاك الله خير ومنتظرين منك المزيد وفي انتظار المزيد من المواضيع المفيدة لاعضاء المنتدى الكرام في انتظارك كنوز فوركس للاستفادة منها واشكرك على اضافة الموضوع وانك لم تبخل علينا وخاصة المبتدئين بمعلوماتك ومعرفتك ...

omar223
11-29-2014, 20:30
عليه أن يجتهد في البحث و التعرف على كل جديد فيه و الالتزام بقوانينه

Ahmed2020eg
11-29-2014, 21:38

---------- Post added at 06:38 PM ---------- Previous post was at 05:34 PM ----------

maha kz
11-29-2014, 22:41
الســـــــلام عليكـــم ورحــمه الله وبركـــاته .....موضــوع رائــع وممتـــاز يا اخــى وشيـــق جداااعن
الفوركـــس وموضـــوع كنوورز فوركساويه يا اخى يا رييييييييييييت

ايمان الباز
12-06-2014, 00:22
اهلا بك وبكل اعضاء الجروب كيف احوالكم
شكرا اخي علي هذه الموضوع جزاك الله كل الخير
وبالتوفيق للجميع في المنتدي ان شاء الله

sendrela
12-06-2014, 00:29
اهلين اخى ..وبالنسبه لموضوعك ياريت لو كان مكتمل لتعم الفائده على الجميع حقا

لان تجارب الاخرين تعطيك معلومات صادقه اتت من خلال تجربه حقيقيه بعضها مؤلم والبعض منها ناجح

وبالتالى نستطيع ان نستخلص منها الدروس المفيده لنا كمتداولين جدد

تحيتى

man133
12-06-2014, 00:32

في انتظارك كنوز فوركس للاستفادة منها واشكرك على اضافة الموضوع وانك لم تبخل علينا وخاصة المبتدئين بمعلوماتك ومعرفتك و جزاك الله عنا كل خير

تحياتي

belhadjnokia
12-06-2014, 00:50
تحيتا طيبتا مني لكم أصدقائي أعضاء
الفوركس الجيد ين شكرا أخي على موضوعك الرائع
هدا ولو ممكن أن تفيدنا أكثر لأنني لم أفهم جيدا المعنى

md5diablo
12-06-2014, 01:06
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكوم و رحمه الله و بركاته ،،الحمد لله لك انك نجحت اخي الكريم و بما انك ستكون من ناشري المواضيع فانا انصحك ان تشدد على التدرب

madmax07
12-06-2014, 01:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا اخي الكريم على الموضوع المهم عن كنوز فوركسيه اتمنى يستفيد منه الجميع خصوصا المبتدئين بهذا الموضوع وجزاك الله خيرا.

xdorex
12-06-2014, 02:06
وفقك الله اخي الكريم في كل ما تقوم به وان شائ الله ستصل الى هدفك ادا عزمة على دالك
فقط توكل على الله ولا تستسلم للصعوبات

selmi
12-06-2014, 02:10
فوركس يحتوي على الكثير من الاشياء الجيدة لكن هذا لا يعني ان ننسى كل شيء اخر و نبقى نفكر فقط فيه و في كيفية تحقيق الارباح
الحياة يجب ان تكون متوازنة يعني تقسيم الوقت بين اشياء مفيدة حتى نستمتع بالحياة ,,

said32
12-07-2014, 02:06
اعتقد مفهوم مهم جدا لازم نبقا عارفين كل الاهميه اللى بتبقا قابله للفوركس فى النجاح والكنوز اخى الكريم وان شاف انه فعلا مممكن يحقق لللكثير الاهميه والفوز الكبير شكرا لك اخى الكريم على الموضوع المهم دا واحب احيك بصوره كبيره

ASMAA TAHA
12-14-2014, 22:35
الفوركس هو كنز لمن يعرفه ولمن يفهمه ولمن يتعلمه
الفوركس ليس فقط هو علم نستفيد منه بالنقود والارباح
انما هو يعلمنا اشياء كثيرة جدا مثل الصبر فى الحيارة والقناعة الكاملة
وايضا يعلمنا الذكاء ويعلمنا الهدوء والتحكم فى انفعالاتنا وعواطفنا
شكرا على الموضوع الرائع

chouai
12-19-2014, 13:32

saleh athamneh
12-19-2014, 14:17
الحياة يجب ان تكون متوازنة يعني تقسيم الوقت بين اشياء مفيدة حتى نستمتع بالحياة في النهاية شكرا على موضوعك الرائع و الجيد

hicham1991
12-20-2014, 19:13
وتقبل مروري

Jek_So
12-20-2014, 19:33
فعلا سوق الفوركس سوق صعب ولكن مع احترام قواعده ومعرفة كيفية
اللعب بالستراتايجيات والمؤشرات الموجودةاولمتوفرةستجد نفسك بدات تفهمه اكثر فاكثرمع مواكبة التطور

sarass11a
12-24-2014, 04:38
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
نورت المنتدى اخى الكريم
كان نفسى افيدك لكنى جديدة فى هذا المجال
يارب حد يقدر يفيدك من الاعضاء
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

wafaaff
12-24-2014, 13:45
شكرا لك أخي العزيز على هذا الموضوع وهذا الطرح عن الكنوز الفوركسية وعرضك لهذه الكنوز التي ترى
أنها من عوامل النجاح في الفوركس بعد خبرتك في هذا المجال وطرح هذه المفاهيم والثوابت في الفوركس

8150017
12-24-2014, 13:47
مافهمتش اى حاجه من كلامك ولكن ممكن ااقول ان العمل فى الفوركس ممتع لمن يجتهد فى تعلم هذه التجاره ووضع استراتيجيات ناجحه لنفسه ويصبر على المكسب ويصبر على الخساره وربنا يوفق

Mohamed Fadhel
12-24-2014, 22:01
موضوع مميز و غاية في الأهمية
تقبل مروري و بالتوفيق

ybrahmi
12-24-2014, 22:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أما بعد فيا أخي العزيز كل الشكر
و المحبة الخالصة على هذه المعلومات المفيدة
طابت أوقاتكم و إلى اللقاء
اتمنى التوفيق للجميع

ahmed mohamed ragheb
12-24-2014, 22:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .........

مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع جزاك الله خير ومنتظرين منك المزيد
تقبل مروري..............

Ahmed2020eg
12-24-2014, 22:37
وتقبل مروري

Wassa04
12-24-2014, 22:45
شكرا لك اخي الكريم في انتظار جديدك
و مفاهيمك بالتوفيق لك تقبل مروري

sharshabil
12-24-2014, 23:53
طيب ان كنت من المتابعيمن بضمت و استفدت كتيلاا هل لك
ان تعطينا شيء نستفيد منه ايضا يااخي و نطبقه على كل شكرا على الموضوعع

biotech228
12-24-2014, 23:53
هناك اختلاف ضخم بين الشراء بسعر منخفض قبل ارتفاع السوق ، والشراء بنفس السعر أثناء انخفاض السوق ، في الحالة الأولى يكون لديك أرباحا جيدة وفي الحالة الثانية يكون سعر شراؤك هو أعلى سعر .

waelee
12-25-2014, 15:38
اعتقد اخى اكريم نا املوضوع دا لزام نقدر نحقق الكثير بشكل بكير ف اتلوفيق لك اخى اكلرمي ا وان اللموضوضع املهم دا لاز منقدر نحقق الكثير
باتلوفيق لك اخى الكرمي اتلوفيقشكرالك

katagoroumma
12-25-2014, 15:54
السلام عليكم
لمعرفة هى طريق النجاح ولكى نعرف الشئ
لابد ان نعمل بة جيدا وطبيعه اى عمل
انها تاخذ وقت وبالتالى نحن بحاجة الى الصبر
حتى نستطيع ان نجنى ثمار الصبر
بالوفيق لك اخي
شكرا

angleenann
12-25-2014, 18:51
هي في كنوز من مجال الفوركس ولكن المهم ان الواحد لما يحاول يحصل علي كنز انه يحاول يصل اليه عن طريق التعليم والتدريب وهو ده سر النجاح ومش كل العملات زي بعض في عملات لا تحترم التحليل الفني زي اليورو-دولار من وجهه نظري

chouai
12-27-2014, 18:43
لسلام عليكم اخي الكريم

hichamhiya
12-29-2014, 21:15
منتظرين كنوزك يا ريس وهو ما سوف نستفيد منه بالتاكيد بس اوعى تخلع ومتكملش عشان سعتها حيبقى مقلب جامد اوى

nada forex
12-29-2014, 23:11
الســـــــلام عليــكم و رحــمة الله و بركـــــاته ......ماشاء الله يا اخى شكرا
على طرح الموضوع الاكتر من رائع عن طريقه ااسكالبنج فى الفوركس يا اخى

kokou
01-05-2015, 02:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع جزاك الله خير ومنتظرين منك المزيد
تقبل مروري

3s2lany
01-05-2015, 04:21

حنين القصاص
01-05-2015, 05:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اشكرك اخي العزيز على متل هذا الموضوع واتمنى لك مزيدا من التوفيق والنجاح وان تستمر في اضافة مثل هذه المواضيع القيمه والهامه

esshazly
01-06-2015, 11:10
السلام عليكم ... الفوركس سوق قوى جدا يحتاج الى التعلم بشكل جاد ومستمر من اجل الاستمرارا به ومن اجل الاستفاده من الفرص الموجوده به واداره رأس المال اهم شئ به... بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي الرائع والتداول

ro2a22
01-06-2015, 11:47

Hassan Owen
01-06-2015, 11:47
تقبل مروري

omar20
01-06-2015, 11:50

Mohamed Morsy
01-06-2015, 15:47
شكرا ليك أخي العزيز على هذا الموضوع وهذا الطرح عن الكنوز الفوركسية وعرضك لهذه الكنوز التي ترى
أنها من عوامل النجاح في الفوركس بعد خبرتك في هذا المجال و طـرح هذه المفاهيم والثوابت في الفوركس
تحياتي ...

omar20
01-06-2015, 20:13

شبه منحرف
01-06-2015, 20:29
شكرا اخى الكريم على اخلاقك فى افادة الخير ونتمنى ان تكمل الموضوع عما قريب حتى نستفيد من اخطائك ونجاحاتك خلال رحلتك وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

alimahmoad
01-06-2015, 20:49
السلام عليكم مشكور جدا علي هذا الموضوع الرائع والمفيد جدا واعتقد ان المبتدأين نثلي سوف يستفيدوا منه كثيرا شكرا اخي الكريم علي تعبك ومجهودك وفي انتظار المزيد منك تقبل تحياتي

omar20
01-07-2015, 00:13

nagwann
01-10-2015, 18:50
شكرا لك اخي على الموضوع الرائع
وعلى هذه النصائح الغالية وسوف اعتمد عليها ان شاء الله
ربنا يوفقك

oday4ever11
01-14-2015, 23:09

sara..
01-16-2015, 22:05
وتقبل مروري

nosaesla12
01-16-2015, 22:23
اخي الكريم مشكور علي هذه الكنوز لانها فعلا هامة جدا ويجب تسميتها كنوز لان التعريفات هامة جدا لكل متداول في الفوركس ويجب ان يعلمها تماما ويفهم كل معني لها وتقبل تحياتي

bilalqhse
01-17-2015, 15:00

kokou
01-20-2015, 12:08
الحياة يجب ان تكون متوازنة يعني تقسيم الوقت بين اشياء مفيدة حتى نستمتع بالحياة في النهاية شكرا على موضوعك الرائع

kimoaaq
01-20-2015, 13:18
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة شكرا اخى و الله افدانى كثير من اجل التطور و التعلم تسلم تقبل مرورى اخى الفاضل

imank0
01-20-2015, 14:44

hamoeslam
01-20-2015, 16:02
شكرالك اخى اكلرمي على الموضوع املهم دا اخى اكلرمي الى لزام قندر نستفيد اخى اكلريم باتلوفيق لك وتقبلت حياتى لكاخى اكلريم تقبلت حياتى لك اخى اكلريم
شكرالك

oday4ever11
01-20-2015, 20:55
وتقبل مروري

hananll
01-21-2015, 23:17
الشرط الاهم ان الواحد يكون متاجر مجتهد في السوق

Bouani
01-22-2015, 16:51
السلام عليكم و رحمة الله
اخي الكريم مشكور على التهاني برمضان
و عندك الف حق ان المعارف كنوز
بس الفوركس سيبقى ديما لغزا شيقا
و يا ريت نكون رابحين فيه
تقبل مروري

mesteraden
01-22-2015, 17:59
أخي الكريم شكرا لك على طرحك لهذا الموضوع وشكرا لك لحبك الخير للأخرين المهم إن شاءالله سأقرأ موضوعك جيدا لكي اركز على النقاط المهمه في موضوعك لأن موضوعك طويل جدا ويحتاج الى التركيز عند قرائتها واتمنى لك التوفيق

hamdochi
01-22-2015, 18:49
سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد ان الربح يعتمد على الخبرة و الدراية و القناعة و عدم الطمع
و الصبر و سرعة اتخاذ القرار بهدوء تام و يجب أن تكون على دراية بالأخبار الاقتصادية
و الحروب و البيانات و قرارات فائدة البنوك المركزية بالتوفيق ان شاء الله

brahim19
01-24-2015, 17:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا اخي العزيز على هذا الموضوع الرائع وننتضر منك المزيد من هذه المواضيع
المهمة والشيقه كما نشكرك على اداءك الرائع هذا ولك كل الحب والتقدير والاحترام

abdallah7
01-24-2015, 17:29

sabrey14
01-24-2015, 18:02
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة شكرا اخى على الموضوع و جهة نظر تحترم تقبل مرروى اخى الفاضل و بالتوفيق

maliko
01-26-2015, 04:17

Ahmed Taher M
01-26-2015, 08:22
السلام عليكم مشكور جدا على الموضوع القيم والمفيد لنا نحن المتداولين واتمنى لك التوفيق اخي الكريم ولكل الاعضاء في المنتدى

al7assen
01-26-2015, 09:50

mahmoudatiya
01-26-2015, 09:50
اشكرك على المبادرة و لو انني لا اهرف ان كنت ستكمل و تفي بوعدك
ام تعمل كما باقي الاعضاء على كل حال اتمنى لكالتوفيق و يارينت ان كنت هناك اضافة تكون تحديث للموضوع الاصلي
حتى لا نبحث بين الصفحات الكتير و الردود الككتيرة ايضا

mons
01-26-2015, 16:50
مشكور يااخي الكريم على الموضوع الجيد والمفيد ولقد رأيت تكملة الموضوع ولكن ياريت تعطينا ملخص للموضوع لأن الموضوع بصراحه طويل جدا وياريت تركز على النقاط المهمه جدا في موضوعك وتقبل مروري

oumaima
01-28-2015, 01:04

samyarr
01-28-2015, 01:59
أخى الكريم جزاكم الله كل الخير والعافية على ماتقدمة من موضوعات رائعة مفيدة جدا
موضوع فى قمة الخيااال
طرحت فأبدعت
دمت ودام عطائك
ودائما بأنتظار جديدك الشيق
لك... خلص احترامى
تقبل مروورى
بالتوفيق

Jaouad Aafir
01-28-2015, 02:54
شكرا اخي على المعلومات وننتظر المواضيع التكميلية من اجل التعلم و ارجو ان تواصل مشاركة نجاحك مع اعضاء المنتدى

retared10
01-28-2015, 03:23
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
انشاء الله ربنا يكرمك و يحققلك كل شئ و حاول تتعلم كويس لدخول الفوركس
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

mooor
01-28-2015, 03:36
اخي العزيز اشكرك علي هذا الموضوع الاكثر من رائع
بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس

chouai
02-04-2015, 13:21
السلام عليكم

Jaouad Aafir
02-17-2015, 17:44
شكرا اخي على الموضوع والفكرة الجميلة واتمنى ان تكون قد وجدت ضالتك في عالم الفوركس وارجو ان لا تبخل علينا بالمساعدة

hunter_world
02-17-2015, 20:32
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ام بعد اخي الكريم مشكور علي موضعك توضيحك النقاط دي اخي الكريم وتقبل مروري بخالص الشكر

mohammednasser
02-17-2015, 20:48

bidaaaaaaaaa
02-17-2015, 21:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخى الكريم اشكرك على التقديم واتمنى ان تكمل الموضوع فى القادم الحاجل وبالتوفيق للجميع
مع التمنى بالتفوق دائما

sherouk55
02-17-2015, 21:08
في انتظارك كنوز فوركس للاستفادة منها واشكرك على اضافة الموضوع
وانك لم تبخل علينا وخاصة المبتدئين بمعلوماتك ومعرفتك .
موفق ان شاء لله

adkins
02-18-2015, 02:07
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
انا سعيد بأني عضو في هدا المنتدى الكبير و الرائع و الاول على المستوى العربي
و قد أخدت معلومات كثيرة من خلال الاسئلة و أجوبة الاعضاء الكرام
مشكور للكل

مامون سباعنة
02-18-2015, 02:45
أخي الكريم ......
أما بعد :
أشكرك أخي على لمنشور الذي عرفتنا به على نفسك ... اتمنى لك التقدم والاستمرار في هذا المنتدى الرائع وان ييسر لك الله امورك أخي , جميعنا انشالله اخوان وأعز ... اتمنى لك حيات يسيرة وان يوفقك الله بالسوق وأخذ الصفقات ...
تحيااتي أخي

investoo
02-18-2015, 03:04
يا كبير يا كبير بس فعلا الموضوع كبير اوى اوى لدرجة انى مش عارف انى اقراه يا كبير لو بس تنسق الموضوع شويا يبقى 100 100