+ Reply to Thread
Page 2 of 114 1 2 3 4 12 52 102 ...
Results 11 to 20 of 1137

Thread: الدعم العربى لشركة إنستافوركس

• Thread Tools
  1. #11 Collapse post
    engcu90 is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    2478 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    لوبريس وإنستافوركس: التقاليد، التنمية، القيادة

اليس لوبريس هو طيار ومدير العلاقات العامة لفريق لوبريس إنستافوركس، ومساهم فى صناعة اجزاء الشاحنات تاترا.
    ولد اليس لوبريس فى 10 يناير 1980 فى أولوموك، جمهورية التشيك. وقد ولد فى عائلة من ابطال السباقات وترعرع فى جو من الاستعدادات للسباقات التى لا نهاية لها. منذ أيامه الأولى قام اليس باصلاحه المركبات وكان يقضى وقت فراغه فى ورشة العمل وليس فى المنزل.
    فى مقابلة حصرية مع تليفزيون إنستافوركس، كارل لوبريس - عم اليس، وبطل سباق رالى داكار-باريس، واحد من أفضل السباقات صعوبة فى العالم، قال أن اليس كان عنده 7 سنين فقط عندما أخذ اول شاحنة تاترا واختار أن تكون هى مشيئته فى الحياة. على الرغم من اصرار أبواه على استكمال دراسته فى جامعة التشيك، لم يكن لاليس ابداً ان يصبح محامى.
    مع السباقات المتعددة كان اليس حريص ايضاً على ممارسة عدة رياضات آخرى. استكشف الجبال على دراجته، وتسلقها. فى واحدة من مغامراته كسرت فقرتين لاليس ولكن لحسن الحظ لم يكن هناك مضاعفات. مع ذلك كان عليه التخلى عن تجارب الطيران.
    اصيب كارل لوبريس فى سباق عام 2006 أدت إلى نهاية حياته الرياضية. قرر اليس استكمال نجاح عمه وفى عام 2007 تولى قيادة احدى الشاحنات وحصل على مركز متميز فى سباق داكار.
    فى عام 2008، 2009 حصل اليس على ميدالية برونزية فى سباق أوروبا الوسطى وسباق الطريق الحرير.
    كجزء من فريق لوبريس إنستافوركس، حقق اليس الذهب الذى طال انتظاره فى رالى طريق الحرير عام 2011.
    وفقاً لاليس، السباقات ليست هواية أو عمل بالنسبة له، لكنها تاريخ عائلته وأسلوب حياته.

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. #12 Collapse post
    kingman is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    1599 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by engcu90
    وقت الاخبار حركة السعر بتكون قوية
    وبيتم تنفيذ الاوامر عند اقرب سعر ومش بالضرورة تتنفذ عند السعر المحدد
    مثلا لو عامل الاستوب لوز 1.0330
    والسعر الحالى كان 1.0350
    وجه خبر نزل السعر 50 نقطة مرة واحدة
    هيتم تنفيذ امر الاستوب عند 1.0300
    او بمعنى آخر عند اقرب سعر يصل اليه الزوج
    ولو الرصيد مش كفاية ممكن فعلاً يكون الرصيد بالسالب عادى
    انت مش مديون للشركة..لو كلمت الدعم المباشر وقولتلهم هيتم تصحيح الحساب وهيشيلوا -50 ويرجعوا الحساب للصفر
    بالتوفيق ان شاء الله
    :-)
    انا كنت منتظر التصحيح تلقائى كما يحدث فى بعض الشركات لكن ان شاء الله اكلمهم غدا بخصوص التصحيح للحساب
    وايضا بخصوص تاخر السحب عادة لمدة تصل الى يومين
    وشكرا لك

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

3. #13 Collapse post
    hmadi is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    44 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    انا انتظرك التصحيح من الشركة نفسها

هل ارسلهم للتصحيح

ام راح تقوم به تلقائي

4. #14 Collapse post
    engcu90 is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    2478 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by kingman
    انا كنت منتظر التصحيح تلقائى كما يحدث فى بعض الشركات لكن ان شاء الله اكلمهم غدا بخصوص التصحيح للحساب
    وايضا بخصوص تاخر السحب عادة لمدة تصل الى يومين
    وشكرا لك
    كلم الدعم الفنى الاونلاين وهيتم تصحيح الحساب فى وقتها وانت بتكلمهم
    حصلت معايا قبل كده :-)

5. #15 Collapse post
    kingman is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    1599 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    كلم الدعم الفنى الاونلاين وهيتم تصحيح الحساب فى وقتها وانت بتكلمهم
    حصلت معايا قبل كده :-)
    انا بقى حصل معايا العكس خلص كلمت القسم المالى رفضوا السحب ورجعوه للحساب وتم اعتبار ان الخمسين دولار دين
    وسو السحب بالمديوينة يعنى دى الوقتى لوصفروا الحساب المبلغ اللى كنت ساحبه هيضيع
    حركة مش كويسه خالص
    هحاول اكلم الدعم لايف دى الوقتى

6. #16 Collapse post
    kingman is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    1599 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    الموضوع سهل ومكنش محتاج لكل ده
    انا دى الوقتى بتبع استراتيجية مع الأخبار بأوامر معلقة ومش بسيب فى حسابى ده الا حجم عقد مينى فقط للصفقة عشان اى خسارة ساعة الخبر يبقى مبلغ بسيط وكان حسابى حوالى 27 دولار
    سحبت 13 $ الباقى فى الحساب 14 دولار دخلت عليه صفقة على الأسترالى ساعة الخبر السيرفر هنج ولم اعرف ماذا حصل لكن الواضح ان أمر الشراء تفعل فاصبح رصيدى سالب 50 دولار
    والسحب بقاله يومين ومتمش
    راسلت القسم المالى اليوم ان السحب موصلش وانهم يصححو البلانس
    كل اللى عملوه رجهوا السحب للحساب وبدل البلانس مايبقى سالب خمسين اصبح سالب -37
    هو 13 دولار مبلغ بسيط جدا لكن ده تعامل مالى ولازم الصح يحصل سواء دولار ولا الف
    وده كان رد الدعم المباشر فى نهاية الأمر
    Order of business, claims and contentious case adjustment.
    5.1. When *contentious cases occur, the Client is entitled to file a claim with the *Company. Claims are accepted within two working days from the date the *problem occurs.
    5.2. The claim is to be sent to the Trading *Operations Department: dealer@instaforex.com - as an electronic letter *(e-mail). The claim essence is not subject to revelation by the claimant *until the inquiry is finished.
    Claims submitted in other ways will *not be taken into account.
    5.3. The Client claim will take no longer *than 10 working days to be settled by the Company:
    If the *Client's claim is considered fair, the Company will accept it and *deposit funds in the Client's trading account within one working day. *
    InstaForex Companies Group follows generally accepted market *practices and internal policy, for those claims not mentioned in the *present Agreement.
    5.4. The Client's claim form should have: *
    - Full name;
    - Account number ;
    - Date and time *contentious case occurred;
    - Contentious case ticker or order; *
    - Description of claim, leaving out emotions.
    --------------------------------------
    الموضوع مش مستاهل اعمل نزاع مع الشركة
    لكن انا عايز 13 دولار فى حسابى قبل خبر البطالة على النيوزلاندى ده المهم عندى
    وده المفروض يبقى حقى الطبيعى
    ان شاء الله لو تقدر ساعد اخى الفاضل هذا رقم حسابى
    5089723
    وانا من هواة المتاجرة على الأخبار وحاليا مش قى غير انستا بالمواصفات اللى انا عايزها
    وبالطريقة دى للأسف مش هقدر ازيد المخاطرة معاها مثلا كان ادخل عقد استاندرد
    وآسف على الأطالة

7. #17 Collapse post
    engcu90 is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    2478 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    الموضوع سهل ومكنش محتاج لكل ده
    انا دى الوقتى بتبع استراتيجية مع الأخبار بأوامر معلقة ومش بسيب فى حسابى ده الا حجم عقد مينى فقط للصفقة عشان اى خسارة ساعة الخبر يبقى مبلغ بسيط وكان حسابى حوالى 27 دولار
    سحبت 13 $ الباقى فى الحساب 14 دولار دخلت عليه صفقة على الأسترالى ساعة الخبر السيرفر هنج ولم اعرف ماذا حصل لكن الواضح ان أمر الشراء تفعل فاصبح رصيدى سالب 50 دولار
    والسحب بقاله يومين ومتمش
    راسلت القسم المالى اليوم ان السحب موصلش وانهم يصححو البلانس
    كل اللى عملوه رجهوا السحب للحساب وبدل البلانس مايبقى سالب خمسين اصبح سالب -37
    هو 13 دولار مبلغ بسيط جدا لكن ده تعامل مالى ولازم الصح يحصل سواء دولار ولا الف
    وده كان رد الدعم المباشر فى نهاية الأمر
    Order of business, claims and contentious case adjustment.
    5.1. When *contentious cases occur, the Client is entitled to file a claim with the *Company. Claims are accepted within two working days from the date the *problem occurs.
    5.2. The claim is to be sent to the Trading *Operations Department: dealer@instaforex.com - as an electronic letter *(e-mail). The claim essence is not subject to revelation by the claimant *until the inquiry is finished.
    Claims submitted in other ways will *not be taken into account.
    5.3. The Client claim will take no longer *than 10 working days to be settled by the Company:
    If the *Client's claim is considered fair, the Company will accept it and *deposit funds in the Client's trading account within one working day. *
    InstaForex Companies Group follows generally accepted market *practices and internal policy, for those claims not mentioned in the *present Agreement.
    5.4. The Client's claim form should have: *
    - Full name;
    - Account number ;
    - Date and time *contentious case occurred;
    - Contentious case ticker or order; *
    - Description of claim, leaving out emotions.
    --------------------------------------
    الموضوع مش مستاهل اعمل نزاع مع الشركة
    لكن انا عايز 13 دولار فى حسابى قبل خبر البطالة على النيوزلاندى ده المهم عندى
    وده المفروض يبقى حقى الطبيعى
    ان شاء الله لو تقدر ساعد اخى الفاضل هذا رقم حسابى
    5089723
    وانا من هواة المتاجرة على الأخبار وحاليا مش قى غير انستا بالمواصفات اللى انا عايزها
    وبالطريقة دى للأسف مش هقدر ازيد المخاطرة معاها مثلا كان ادخل عقد استاندرد
    وآسف على الأطالة
    اخى الكريم قوانين الشركة واضحة فى الموضوع ده
    فى حالة الحساب كان -50 من حقك تطلب تصحيح الحساب..لايداع اموال واستخدامه مرة آخرى
    وده اللى حصل معايا قبل كده..السوق فتح على جاب كبير خسرنى وخلى الرصيد بالسالب وطلبت التصحيح من الشركة وتم بالفعل
    والصورة فى المرفقات للتوضيح

يوم 19 سبتمبر اليورو فتح على جاب لأسفل وكانت النتيجة ان رصيدى بقى -68.13 دولار

انا كلمتهم اول ما السوق ما فتح وبالفعل تم اضافة 68.13 دولار لحسابى عشان يبقى فيه الرصيد صفر
    ولاحظ وقت ايداع الأموال...الساعة 00:15 فى بداية افتتاح السوق اول ما كلمتهم مباشرة

لكن مادام العميل ليه سحب يبقى من حق الشركة تخصم الفلوس لأن الخسارة دى خسارتك مش خسارة الشركة
    وزى ما قولت هى ليست خطأ من السيرفر..لكن الحركة السريعة هى اللى بتسبب الخسارة دى
    واى شركة بتتعامل مع الميتاتريدر كان هيحصل معاك فيها زى ما حصل والصفقة تقفل على رصيد بالسالب
    ايضاً فى حاجة مهمة
    يفضل جدااااااااااا انك لما تسحب فلوس من الحساب، تستنى لما الفلوس توصلك وبعد كده تتداول مرة آخرى
    لأن عند تنفيذ سحب معين بيتم مراجعة السحب عشان يشوفوا فى مخالفات فى الحساب فى وقت تنفيذ السحب وليس فى وقت طلب السحب

عموماً لو تحب تراسل الشركة هاكتبلك الصيغة اللى هم عاوزينها وتبعتها ليهم
    لكن اعتقد الرد هيكون زى ما قولتلك
    بالتوفيق ان شاء الله
    Attached Images  

8. #18 Collapse post
    kingman is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    1599 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    اخى الكريم قوانين الشركة واضحة فى الموضوع ده
    فى حالة الحساب كان -50 من حقك تطلب تصحيح الحساب..لايداع اموال واستخدامه مرة آخرى
    وده اللى حصل معايا قبل كده..السوق فتح على جاب كبير خسرنى وخلى الرصيد بالسالب وطلبت التصحيح من الشركة وتم بالفعل
    والصورة فى المرفقات للتوضيح

يوم 19 سبتمبر اليورو فتح على جاب لأسفل وكانت النتيجة ان رصيدى بقى -68.13 دولار

انا كلمتهم اول ما السوق ما فتح وبالفعل تم اضافة 68.13 دولار لحسابى عشان يبقى فيه الرصيد صفر
    ولاحظ وقت ايداع الأموال...الساعة 00:15 فى بداية افتتاح السوق اول ما كلمتهم مباشرة

لكن مادام العميل ليه سحب يبقى من حق الشركة تخصم الفلوس لأن الخسارة دى خسارتك مش خسارة الشركة
    وزى ما قولت هى ليست خطأ من السيرفر..لكن الحركة السريعة هى اللى بتسبب الخسارة دى
    واى شركة بتتعامل مع الميتاتريدر كان هيحصل معاك فيها زى ما حصل والصفقة تقفل على رصيد بالسالب
    ايضاً فى حاجة مهمة
    يفضل جدااااااااااا انك لما تسحب فلوس من الحساب، تستنى لما الفلوس توصلك وبعد كده تتداول مرة آخرى
    لأن عند تنفيذ سحب معين بيتم مراجعة السحب عشان يشوفوا فى مخالفات فى الحساب فى وقت تنفيذ السحب وليس فى وقت طلب السحب

عموماً لو تحب تراسل الشركة هاكتبلك الصيغة اللى هم عاوزينها وتبعتها ليهم
    لكن اعتقد الرد هيكون زى ما قولتلك
    بالتوفيق ان شاء الله
    الحساب الى الآن لم يصحح حتى بعد اضافة
    رجوع السحب اليه
    والتصحيح وجدت فى شركات كثيرة بيتم اتوماتيك حتى دون طلب ذلك
    وانا سحبت عشان عارف بالخطورة وقت تداول الأخبار
    ولم اكن اتوقع ان يرجع السحب مرة اخرى الى الحساب لأنى اعرف انى لااقوم باى مخالفة على الحساب
    وعلى فكرة انا سحبت على الحساب اكثر من مرة وكان السحب اتوماتيك فمرتين اعتقد اول مافتحته حتى استغربت من ذلك
    ام الآن اصبح السحب يستمر 48 ساعة

9. #19 Collapse post
    engcu90 is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    2478 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    الحساب الى الآن لم يصحح حتى بعد اضافة
    رجوع السحب اليه
    والتصحيح وجدت فى شركات كثيرة بيتم اتوماتيك حتى دون طلب ذلك
    وانا سحبت عشان عارف بالخطورة وقت تداول الأخبار
    ولم اكن اتوقع ان يرجع السحب مرة اخرى الى الحساب لأنى اعرف انى لااقوم باى مخالفة على الحساب
    وعلى فكرة انا سحبت على الحساب اكثر من مرة وكان السحب اتوماتيك فمرتين اعتقد اول مافتحته حتى استغربت من ذلك
    ام الآن اصبح السحب يستمر 48 ساعة
    طيب اخى الكريم هيتم التحدث مع القسم المالى واشوف وضع الحساب ايه :- )

10. #20 Collapse post
    kingman is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    1599 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    طيب اخى الكريم هيتم التحدث مع القسم المالى واشوف وضع الحساب ايه :- )
    شكرا اخ حسان وانا اتحدث معك لأنى اعلم جيد حسن تعاملك المميز من خلال المنتديات
    ومحاولتك لأفادتك الجميع وان شاء الله توفق دائما
    وللأسف كده هيضيع منى خبر النيوزلاندى الليلة لأنى لاادخل على الأخبار بحسابى الحقيقى لخطورة الوضع وكنت مخصص 13 دولار دول للخبر ده
    وخصوصا بعد ان قمت بتصفير حسابى الليبرتى
    قدر الله ماشاء افعل
    وتقبل تحياتى

+ Reply to Thread
Page 2 of 114 1 2 3 4 12 52 102 ...

Subscribe to this Thread (13)

Tags for this Thread