+ Reply to Thread
Results 1 to 9 of 9

Thread: البونص جاى ولا مش جاى يا جماعة الصراحة الواحد حاسس انه بيشحت

• Thread Tools
  1. #1 Collapse post
    kareemeldakrory is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    2853 USD
    Thanks
    3,702
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0

question البونص جاى ولا مش جاى يا جماعة الصراحة الواحد حاسس انه بيشحت

بسم الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
    ا يا جماعة البونص جاى ولا مش جاى الواحد الصراحةبقى مستاء جدا يا جماعة

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. الاعضاء التاليين يشكرون kareemeldakrory علي هذه المشاركة المفيدة

LeaderGladiateur(02-13-2019)

3. #2 Collapse post
    amrelkomy is offline
    Banned Array
    قابلت الضيوف
    88 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    1444 USD
    Thanks
    8,518
    Quote Originally Posted by kareemeldakrory
    بسم الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
    ا يا جماعة البونص جاى ولا مش جاى الواحد الصراحةبقى مستاء جدا يا جماعة
    مشكلة كل شهر مليون بوست يسالوا علي البونص سعات يجي بدري وسعات يجي متاخر

وبرضه مفيش اي جديد بيحصل اول ما يوصل البونص كله يسكت حتي لو اخر الشهر علشان كده الشركة مش فارقة معاها المنتدي العربي واسئلتكم لان من الاخر كده الشركة بتعتبره هدية منها لينا يعني من الاخر بتقولنا
    انتوا مش دافعين حاجة من جيبكم فمحدش يتكلم

بصراحة انا نفسي المنتدي ده يبقي زي المنتدي الاجنبي الدفع كل اسبوع والله كده تبقي تمام

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

4. الاعضاء التاليين يشكرون amrelkomy علي هذه المشاركة المفيدة

LeaderGladiateur(02-13-2019)

5. #3 Collapse post
    LeaderGladiateur is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    279 USD
    Thanks
    203
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0

السلام عليكم ورحمة الله

بسم الله الرحمان الرحيم
    الصراحة أمر غريب ومحير هذا التأخير ولا تجد من لديه المعلومة كل شيئ في حكم المبهم .
    إن أعجبك المحتوى فضلا وليس أمرا دعمي بلايك ولك جزيل الشكر

6. الاعضاء التاليين يشكرون LeaderGladiateur علي هذه المشاركة المفيدة

amrelkomy(02-13-2019)

7. #4 Collapse post
    kareemeldakrory is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    2853 USD
    Thanks
    3,702
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by amrelkomy

وبرضه مفيش اي جديد بيحصل اول ما يوصل البونص كله يسكت حتي لو اخر الشهر علشان كده الشركة مش فارقة معاها المنتدي العربي واسئلتكم لان من الاخر كده الشركة بتعتبره هدية منها لينا يعني من الاخر بتقولنا

بصراحة انا نفسي المنتدي ده يبقي زي المنتدي الاجنبي الدفع كل اسبوع والله كده تبقي تمام
    طيب لما ننحب نشتكى حتى لو استلمنا البونص نشتكى فين بالظيط

8. #5 Collapse post
    amrelkomy is offline
    Banned Array
    قابلت الضيوف
    88 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    1444 USD
    Thanks
    8,518
    Quote Originally Posted by kareemeldakrory
    طيب لما ننحب نشتكى حتى لو استلمنا البونص نشتكى فين بالظيط
    انا بتكلم خصوصا عن البونص انما اي مشكلة تانية مرتبطة بالردود او المواضيع يعني اي حاجة داخل المنتدي بعيد عن الشركة هتتحل بسهولة اي حاجة تبع الشركة زي البونص او السحب فدي بتاخد وقت

9. #6 Collapse post
    aymansaleh is offline
    خبير فوركس مصر Array
    قابلت الضيوف
    3 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    4742 USD
    Thanks
    42,757
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0

رد البونص

Quote Originally Posted by amrelkomy

اخي الكريم
    اذا كانوا مش قادرين يظبطوا ميعاد الدفع كل شهر, هايقدروا يدفعوا كل اسبوع, العرب احسن ناس

10. The Following 2 Users Say Thank You to aymansaleh For This Useful Post:

amrelkomy(02-13-2019), doaa sary(02-13-2019)

11. #7 Collapse post
    tazi larbi is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    5995 USD
    Thanks
    4,294
    SubscribeSubscribe
    subscribed 1

come لماذا القلق ؟احسبوها صح

السلام عليكم اخوتي الافاضل نعرف ان البونص يكون بعد شهر واذا تاخر اسبوع مسموح بفتح مواضيع استفسار نحن استلمنا بونص شهر 12 في 10 من شهر جانفي يعني المفروض اننا نستلم بونص شهر 1 في 09 من هذا الشهر لكن صادف كان يوم السبت يعني عطلة ولو حسبنها جيدا فالبونص تاخر فقط 4 ايام لم يكمل الاسبوع حتى يعني لا داعي للقلق والبونص سيصل اكيد ارجو انني قدمت الافادة اتمنى لكم النجاح والله الموفق
    [SIZE=6][/SIZاتمنى لكم النجاح والله الموفق

12. الاعضاء التاليين يشكرون tazi larbi علي هذه المشاركة المفيدة

mido elshabrawy(02-13-2019)

13. #8 Collapse post
    mido elshabrawy is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    11781 USD
    Thanks
    1,311
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
    اخواني الافاضل احنا بالفعل أتكلمنا مليون مره في موضوع البونص ده
    و بالخصوص كل لما يحصل تأخير او يكون في مشكله مثلا بسبب مخالفه قوانين المنتدي او التلاعب بيها للحصول علي بونص عالي
    و قلنا مليون مره قبل كدا ان الشركه و المنتدي قالو في البنود الي حضرتك موافق عليها ان البونص ده حاجه رمزيه كمكفأه للمبتدئيين
    الي حابيين يبداء المجال ده و مش معاهم رأس مال او كهديه لتقدير مجهود الناس الي عندها خبره في المجال و بيحاولو يسعدو المبتدئيين في تعلم الفوركس
    طيب نرجع بقي لموضوع البونص الي مش هنلاقي اي بونص في اي شؤكه تانيه بنفس شروط سحب الارباح الي هو اساسا مفيش اي شروط لسحب الارباح
    يعني حضرتك اول ما بتحقق ولو دولار واحد ربح تقدر سحبه علي طول او لو حتي حققت 1000 دولار او أكتر بدون اي شروط طالما لم تخالف شروط التداول
    طيب ليه بقي الشركه بتدي بونص و ليه بترعي المنتدي
    طبعا الشركه مش عبيطه و لا هبله عشان تدينا بونص كدا و خلاص كل شهر نشتغل بيه و نكسب و نسحب و ناس تاخد البونص و تتمرجن من اول اسبوع او من اول صفقه تفتحها ناس مش بتشتغل بأدارهرأس مال و لا بتشتغل بحساب لانها مش فلوسها دي فلوس بونص و طبعا انا واحد من الناس دي في بعض الوقت و بنسي ساعات حاجه اسمها اداره رأس مال
    طيب ليه الشركه بتدينا البونص و ليه بترعي المنتدي برده انا مفهمتش طيب الي انا فهمته هنا ان:-
    اولا الشركه بترعي المنتدي هنا عشان تعلم المبتدئيين اساسيات التداول و اذاي تكون متداول محترف و تتعلم صح و تقدر تحقق اراباح و مكاسب
    و طبعا لو انت كنت عميل لشركه انستافوركس و قدرت انك تحقق ارباح باستمرار ده شئ هيكون في مصلحه الشركه و هتكسب أكتر من خلال الاسبريد الي هي بتاخده علي كل صفقه حضرتك بتفتحها و بالتالي كل ما ارباحك زادت و كبرت و استمريت في الربح الشركه كمان ارباحها بتزيد و بتكبر و بتستمر في الربح
    طيب برده ليه بتدينا بونص:-
    برده من وجهة نظري الي مفيش اي حد ملزوم بيها نهائيا ان الشركه بتدينا بونص عشان نقدر نبداء التداول و نطبق كل الي اتعلمناه في المنتدي عشان نكسب و نكسبها
    لان لو الشركه اساسا مدتش حد البونص ده انا متأكد ان اغلب من 90% من اعضاء المنتدي هنا او ممكن أكتر كان زمانهم علي الحساب الديمو ده لو كانو اشتغلو فوركس اساسا
    فبالتالي ان المستفيد الاكبر من المنتدي و البونص و الارباح و العلم و المعرفه هو احنا كأعضاء
    اه صحيح ان المنتدي بيكبر و بيشتهر أكتر كل يوم عن اليوم الي قبله و الشركه بتستفيد من عدد العملاء و من خلال الصفقات الي بتكسب و الاسبرد و كدا
    بس ذي ما قلت ان الاعضاء هنا هما المستفيد الاكبر من العلاقه الي بتربط بينا و بين المنتدي و بين الشركه
    و افتكر ان كل الاعضاء عارفين النقطه دي كويس اوووي
    و يا جماعه ياريت بدل ما كل شهر بنبقي متلهفين اووووووووي علي البونص هينزل امتي و بسبب التسرع ده بنبقي عايزين نفتح صفقات و خلاص عشان نكسب و نربح و نسحب و في الاخر بسبب التسرع ده نلبس في المارجن و نخسر الحساب
    ممكن نتعامل ان الموضوع عادي و انه مفيش تأخير و نشتغل عادي في المنتدي و البونص ينزل وقت ما ينزل لانه في النهايه انا من ساعه ما دخلت المنتدي هنا عمري ما شفت ان في شهر البونص منزلش فيه بالعكس هو بينزل كل شهر بانتظام بأختلاف يوم النزول سواء متأخر او متأخر شويه او متأخر اوووي بس في النهايه البونص بينزل
    يبقي احنا نعمل ايه نعتبر ان التأخير ده تدريب للنفس علي الصبر تدريب للنفس علي الالتزام تدريب للنفس علي أذاي تتحكم في نفس و في مشاعرك و متبقاش متسرع و عايز تشتغل و تفتح صفقات انك تكون هادي و دارس كويس انت بتعمل ايه و بتشتغل اذاي

ثانيا انا اسف جدا علي الاطاله و كلامي الكتير الي عارف انه مش هيعجب ناس كتير و هيحسو اني بدافع عن الشركه او اني بدافع عن المنتدي في نقطه التأخير
    لكن انا من ساعه ما دخلت هنا و انا بشوف ان المشكله الحقيقيه الي بتواجه المنتدي و دفع البونص من الشكره كل شهر هو تلاعب بعض الاعضاء القليلين في موضوع و شروط البونص و كتبنا برده قصائد في الموضوع ده كتير اوووووي
    فانا فعلا بحيي الناس الملتزمه بقوانين المنتدي و ملتزمه بانها تحصل علي بونص بدون تلاعب من خلال مجهودها و خبرتها
    و بلوم الناس الي بتتلاعب بالقوانين و بتحاول انها تحصل علي حق مش حقها و بتعطل نفسها و بتعطل ناس تانيه كتير جدا وراها

و سوري مره ثالثة في حاجه هقولها و انا عارف انها تقيله اوووي و اني مش من حقي اقولها بس برده هقولها
    و هي عباره عن استفسار انا عايز افهمه و ياريت الي يقدر يرد عليا فيه يرد هو ليه اي عضو هنا شايف ان المنتدي مش علي القدر الكافي من الالتزام و ان هو لو كان في المنتدي الاجنبي كان هيحقق أنجازات لا حصر لها و لا تعد نهائيا مرحتش المنتدي الاجنبي ليه وشارك هناك بمواضيعه و سبنا احنا هنا نستني البونص الي بيتأخر كل شهر ليه مش بيروح المكان الي كل ألتزام و انتظام ؟
    و برده من وجهة نظري هو لو كان عارف انه هيحقق فعلا هناك او كان هيبقي قد مسؤليه هناك و ألتزام هناك أفتكر انه برده اكتر من 90% من الاعضاء مكنوش هيبقو هنا في المنتدي فياريت يا جماعه نشوف شغلنا و بس و نسيب الباقي علي ربنا و سوري مره رابعة علي كلامي ده

بعتزر مره ثانيه علي الاطاله و تقبلو مروري و بالتوفيق للجميع أن شاء الله
    Last edited by mido elshabrawy; 02-13-2019 at 15:11.

14. The Following 5 Users Say Thank You to mido elshabrawy For This Useful Post:

amrelkomy(02-13-2019), capoeira(02-13-2019), Gehad Anwar(02-13-2019), m.abdo1020(02-14-2019), tazi larbi(02-13-2019)

15. #9 Collapse post
    tazi larbi is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    5995 USD
    Thanks
    4,294
    SubscribeSubscribe
    subscribed 1
    السلام عليكم شكرا اخي ميدو على الموضوع الشافي الكافي وكلام كله صح والله وانا لي 6 سنوات مع المنتدى ولا مرة خالف ميعاد الدفع ولا حتى الشركة ربما هناك مشاكل تقنية والشركة ليس لها منتدى واحد فقط وربما كما قلت مخالفة القوانين والتلاعب هي التي تؤخر الدفع وتؤخر المنتدى بشكل عام بارك الله فيك اخي اتمنى لكم النجاح والله الموفق
    [SIZE=6][/SIZاتمنى لكم النجاح والله الموفق

16. الاعضاء التاليين يشكرون tazi larbi علي هذه المشاركة المفيدة

mido elshabrawy(02-13-2019)

+ Reply to Thread

Subscribe to this Thread (1)

Open