Closed Thread
Page 2 of 4 1 2 3 4
Results 11 to 20 of 33

Thread: نقاشات الجولة الخامسة من مسابقة أفضل الأجوبة

• Thread Tools
  1. #11 Collapse post
    Forex Masr is offline
    Administrator Array
    1,978
    Accrued Payments
    947 USD
    Thanks
    388

نقاشات الجولة الخامسة من مسابقة أفضل الأجوبة

نقاشات الجولة الخامسة من مسابقة أفضل الأجوبة

السلام عليكم ورحمة الله تحية عطرة عليكم جميعا
    اذا كان لديك استفسار او تساؤل أو تبادل الآراء مع بقية الاعضاء حول
    مسابقة أفضل الأجوبة
    فهذا الموضوع هو المكان المخصص للنقاش وتبادل الآراء حول المسابقة
    مدة المسابقة من 5 مارس 2019 وحتي 5 مايو 2019

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. الاعجابات (الشكر) تحت المشاركة الاولي لا يعتد بها في توزيع الجوائز
  3. #12 Collapse post
    mido elshabrawy is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    11781 USD
    Thanks
    1,311
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    This post was written as part of the payout program for content, in which anyone can participate and earn through their authoring talent.
    Quote Originally Posted by Sisimoner
    ليه ياخي وهو انت منصب نفسك اعلي من المشرف اسمارت
    وبتاكد ان اسمارت حيرد علي العضو
    مش انت عضو زي اي عضو
    انا بصراحه داخل اشوف المنتدي لقيت حاجه غريبه عضو نفسه يبقي مشرف باي وسيله
    وعلي حساب الاعضاء وخلاص
    السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
    لا و الله يا اخي انا مش منصب نفسي مكان حد و لا اعلي من حد
    بس لو حضرتك كنت متابع معانا من اول المسابقه في الجوله الاولي و الجولات التي تليها
    و حصل مشاركات زي دي كدا و قام الاستاذ سمارت بنقلها الي الاقسام المخصصه بلها بدون أي مشكله مع التنبيه علي الاعضاء اصحاب المشاركات
    و بما ان الاستاذ سمارت هو المشرف المسؤل عن قسم موسوعه الفوركس فهو من يقوم بمراجعة المواضيع الموضوعه بهذا القسم
    و بالتالي انا بتكلم بناء علي ما حدث من قبل و ما فعله الاستاذ سمارت
    و بما ان العضو المحترم صاحب الموضوع نفسه قال انه مكنش يقصد و سأل و عن شئ كان غائب عنه
    فالبتالي الاداره ان شاء الله هتكون متفهمة للوضع و الأمر ان شاء الله هيكون بسيط
    و انا مش نفسي ابقي مشرف اساسا و انا عضو زي اي عضو زي ما حضرتك قلت بالظبط
    و الي حضرتك متعرفوش اني الحمد لله عندي بدل الشغلانه 3 و الحمد لله ربنا كرمني بفضله عليا
    و مش معني اني بحاول أساعد اني عايز ابقي مشرف او اني بعمل كدا عشان خاطر سبب معين
    رحم الله أمراء عرف قدر نفسه
    و بما اني شايف اني اقدر اساعد فبحاول اساعد حضرتك بقي شايف ان الي عملته غلط تقدر تتوجهة للأدارة بشكوي
    و لو الأدارة نفسها قالتلي اني غلطان صدقني مش هرد علي أسألة حد تاني
    و بعتزر علي الاطالة

تقبل مروري و بالتوفيق للجميع أن شاء الله

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

4. The Following 13 Users Say Thank You to mido elshabrawy For This Useful Post:

m.abdo1020(03-26-2019), Unregistered (11)

5. #13 Collapse post
    arablegond5000 is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    1 USD
    Thanks
    195
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    This post was written as part of the payout program for content, in which anyone can participate and earn through their authoring talent.
    مسابقة ممتازة و فكرة رائعة و تنسيق جيد جدا من المنتدى لهذه المسابقة نتمنى الاستمرار فى مثل هذه المسابقات و العمل الدائم على الرقى بالمنتدى العربى ..

6. #14 Collapse post
    boshra is offline
    Banned Array
    Accrued Payments
    1540 USD
    Thanks
    16,057
    مش انت عضو زي اي عضو
    وعلي حساب الاعضاء وخلاص
    شكلك عامل العضويه دى علشان تدخل تكتب الكلمتين دول حاجه غريبه فعلا متدخل تتكلم بعضويتك افضل

7. الاعضاء التاليين يشكرون boshra علي هذه المشاركة المفيدة

mido elshabrawy(03-26-2019)

8. #15 Collapse post
    m.abdo1020 is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    1128 USD
    Thanks
    8,370
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    مش انت عضو زي اي عضو
    وعلي حساب الاعضاء وخلاص
    هو مش نفسه يبقا مشرف ولا حاجة هو بيرد عشان بيحب يساعد الناس وواضح انك عامل العضوية عشان تهاجم الناس الناجحة فالمنتدي وعامل موضوع مخصوص عشان تهاجم الناس المجتهدة المفروض الادارة تاخد اجراء ضدك وبسرعه
    صلو علي محمد

9. The Following 2 Users Say Thank You to m.abdo1020 For This Useful Post:

mido elshabrawy(03-28-2019), Unregistered (1)

10. #16 Collapse post
    tazi larbi is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    5995 USD
    Thanks
    4,294
    SubscribeSubscribe
    subscribed 1
    السلام عليكم لا ارى اي ضرر في تدخل الاخ ميدو من حين لاخر لانه عضو فعال ويريد المحافظة على المنتدى كباقي لاعضاء الاخرين هو يقدم النصح وانا عن نفسي برغم من اني اقدم منه لكنني استشيره في بعض الامور الخاصة بالمنتدى ثم ان كان ياخذ بونص جيد فلكل مجتهد نصيب انظر لمواضيعه منسقة جيدة تجلب القارئ وبها الافادة وان كان دائما الاول فقط لانه يستحق دون اي محسوبية او غير ذلك وعوض ان نقدم نقد لاذع دون بناء نتنافس في كتابة المواضيع الجيدة والرزق بيد الله اتمنى لكم النجاح والله الموفق
    [SIZE=6][/SIZاتمنى لكم النجاح والله الموفق

11. The Following 3 Users Say Thank You to tazi larbi For This Useful Post:

HOPE2014(03-29-2019), mido elshabrawy(03-28-2019), Unregistered (1)

12. #17 Collapse post
    MohamedAhmed1973 is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    387 USD
    Thanks
    269
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    اخواني الكرام

اولا : تحياتي لكل من يساهم في معلومه اوتصحيح خطاء غير مقصود من الاعضاء و خاصه الاخ mido elshabrawy فهو بذلك يساعد العضو و يساهم في الحفاظ علي مستوي المنتدي

ثانيا : كيف لي ان اعرف و اتاكد ان اجابتي 500 رمز او اكثر لكي تكون معتمده في المسابقه

بالتوفيق للجميع
    Last edited by MohamedAhmed1973; 03-30-2019 at 18:01.
    ..... إنك لا تخسر حقاً إلا إذا توقفت عن المحاولة .....

13. #18 Collapse post
    osama147 is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    867 USD
    Thanks
    2
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    اعتقد اخي ان افضل النقاضات هي ان نكون فى طريق التعلم لا فقط المشاركات فى المنتدي بحيث ان نكون فى سوق
    الفوركس كتجار لا نكون كلاعبين قمار ولذالك كلما نشرنا العلم فى بيينا كلما جميعنا استفاد من السوق بشكل افضل
    وحقق ارباح بشكل جيد فى عالم الفوركس..

14. الاعضاء التاليين يشكرون osama147 علي هذه المشاركة المفيدة

hassanata(03-31-2019)

15. #19 Collapse post
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    11781 USD
    Thanks
    1,311
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by MohamedAhmed1973
    اخواني الكرام

اولا : تحياتي لكل من يساهم في معلومه اوتصحيح خطاء غير مقصود من الاعضاء و خاصه الاخ mido elshabrawy فهو بذلك يساعد العضو و يساهم في الحفاظ علي مستوي المنتدي

ثانيا : كيف لي ان اعرف و اتاكد ان اجابتي 500 رمز او اكثر لكي تكون معتمده في المسابقه

بالتوفيق للجميع
    اخي العزيز حتي الان لا يوجد مؤشر في خانة كتابه الردود تبين لك عدد الأحرف التي تكتبها
    و لكن حاول أن لا يقل ردك عن ثماني أسطر متوسطه الطول أو أكثر من ذلك
    و حاول ان تكون أجابتك وافيه و كافيه
    ففي بعض الاحيان تكوني ردودي أكبر بكثير من ال 500 حرف
    فكلما أردت ان تطلق العنان لمعولمات في الأجابة فسوف تجد ان تسرد المعلومة بكل تفاصيلها
    و بالتالي فسوف تكون ردودك أكثر من 500 حرف و بكثير و حاول ان تدعم شرحك ببعض الصور
    التوضيحية لتسهيل الشرح و خصوصا للمبتدئيين

16. The Following 2 Users Say Thank You to mido elshabrawy For This Useful Post:

Unregistered (2)

17. #20 Collapse post
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    11781 USD
    Thanks
    1,311
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by hassanata
    السلام عليكم كل الاخوة والاخوات الاعضاء الحقيقة اني انا عضو جديد في موقعكم الجميل المحترم
    انا اعرف ان الردود والمسابقات ليها جوايز ماديه وده طبعا شيء جميل ومحفز بس بصراحه
    انا مش عارف ازاي اشترك في المسابقات اللي عاملها الموقع فيا ريت الاعضاء اللي يعرفو يعرفونا بالخطوات ازاي الاشتراك في المسابقات وايه هي الاشياء اللي ممكن الاعضاء تستفيد منها علميا وماديا ولكم جميعا كل الشكر والتقدير[/b][/u][/b]
    اخي العضو الكريم ان شروط الاشتراك في المسابقة موجوده من خلال الرابط التالي

https://forex-arabic.com/showthread....88%D8%A8%D8%A9

و بأختصار بسيط للشروط
    أولا يجب ان تقوم بعمل مشاركة واحدة علي الاقل عبارة عن سؤال أو نظره عامة و في حاله السؤال يجب ان ينتهي العنوان ب ؟ و في حالة نظره عامة يجب ان ينتهي ب .
    ثانيا يجب ان تقوم بالرد علي أسألة الأخوة الاعضاء في المواضيع التي تتعلق علي سؤال او تقوم بمناشقة المحتوي الموجود في المواضيع المتعلقة بنظره عامة
    ثالثا لا يجب عليك ان تقوم بالرد علي ردود الاعضاء في المواضيع حتي لا يتحول الموضوع الي نقاش بين الاعضاء
    رابعا يجب ان لا يقل عدد الاحرف و الرموز في الموضوع عن 500 بخلاف عبارات السلام و الشكر
    خامسا يجب ان تقوم بعمل شكر لي ردو أو أثنين أو كما ترا لأفضل ردود للأخوة الاعضاء فيما لا يقل عن 20 موضوع
    سادسا يجب ان يكون المحتوي جيد و مشاركتك فعالة و فيها فائدة و تتحدث عن نفس الموضوع الذي تشارك فية
    تعتبر تلك أهم الشروط التي يجب ان تلتزم بها للمشاركة في المسابقة ان شاء الله
    و نصيحة أخوية حاول ان تكون ردودك مميزه و معبره بالفعل عن الموضوع الذي تكتب فية
    حاول ان تدعم شرحك بالصور في المواضيع المتعلقه بالاستراتيجيات و المؤشرات و التي تخص منصه الميتاتريدر او التداول عموما

تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

18. #21 Collapse post
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    11781 USD
    Thanks
    1,311
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by hassanata
    ياجماعة الخير انا اشتركت في بونص التداول بدون ايداع اللي هو 1000 دولار من شركة انستافوركس وعندما حققت 10 بالمائه من الحساب تم تعليق الحساب والشركة راسلتني على الميل اني لازم اودع 100 دولار حتى اتمكن من الحصول على ال 100 دولار مكسب البونص فهل حد جرب البونص ده ؟ ثانيا هل لو انا اودعت ال100 دولار ممكن اسحب بعد كده على طول ولا في شروط تاني يعني مثلا لازم اتداول فتره معينه او عدد لوتات معين علشان اقدر اسحب البونص او كل الفلوس ؟ نرجو الافاده ممن سبق له التجره دي
    اولا اخي العزيز انا لم اتداول علي بونص ال 1000 دولار و لكنني تحدث مع أحد ممثلي خدمة عملاء شركة انستافوركس
    و بالسؤال عن شروط البونص بدون ايداع 1000 دولار أخبرني بالأتي
    1- يحصل العضو الجديد علي بونص 1000 دولار بدون ايداع
    2- يتم أيقاف التداول علي الحساب حين تصل نسبه الأرباح 10% من قيمه البونص أي ( 100 دولار )
    3- يتم تعليق الحساب و المطالبة بعمل ايداع بقيمه 10% من قيمه البونص اي ( 100 دولار )
    4- يمكن الحصول علي 30% بونص ايداع اي (30 دولار ) و بذلك يكون الان لديك رصيد 230 دولار بعد عمليه الايداع
    100 دولار ايداع و 130 دولار كمكافأه
    5- يمكنك سحب أموال المكافأه التي تبلغ 130 دولار عند تحقيق 390 لوت و اللوت يساوي (10000 وحده من العمله الأساسيه للزوج )
    أي ان كنت تتداول علي زوج اليورو دولار فأن اللوت سوف يساوي (10000 من اليورو )
    6- يمكنك سحب المبلغ المودع و الارباح في اي وقت أن أردت و لكن سوف يتم ألغاء مبلغ المكافأه ( 130 دولار ) مع أول عملية سحب تقوم بها
    اتمني ان تكون الأجابه كافية بأذن الله

19. The Following 3 Users Say Thank You to mido elshabrawy For This Useful Post:

Unregistered (2), Yasmin5000(04-05-2019)

Closed Thread
Page 2 of 4 1 2 3 4

Subscribe to this Thread (1)

Open