+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2
Results 1 to 10 of 14

Thread: انا شايف ان فيه اسباب تم حظرى منها فى انستا

• Thread Tools
  1. #1 Collapse post
    kareemmahmoud is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    56 USD
    Thanks
    345
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0

انا شايف ان فيه اسباب تم حظرى منها فى انستا

بسم الله والصلاى والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم

انا كنت شايف بوست لاخت اسماء واعضاء اخرين كلمنونى على الخاص وقالولى ان السبب فى قفل حساب انستا الخاصبى هو عمرو الكومى
    فانا عايز اعرف هل يسطيع اى عضو ان يقفل حساب فى انستا كمان وليس المنتدى لان لو كدا فانا ساعتزل المنتدى

لان المعروف فعلا ان الاخ ايمن يعمل الاعيب بحق الاعضاء
    فهو لم يسطيع ان يقدر عليا فى المنتدى لذلك حاول قفله فى اسنتا فهل فعلا يسيطيع اى عضو ان يقفل حساب فى انستا او يبلغ عنه ام ا ذلك يتم عن طريق الادارة ام انه من انستا فقط
    وللعلم اخ ايمن انا كان ليا حساب وااحد وهو كريم الدكرورى ولم تم قفل حساب انستا غعملت حساب جديد وهوهذا الات وعليه صورتى
    انا كنت اتجاهلك معظم الوقت لانك اقل من ان ارد عليك خصوصا انك شمت فيا لما حساب اتقفل لانك زعلان انى بلغت عنك انك كنت مخالف وبالفعل كنت مخالف وتم ارسال الصور لادارة وليس انك مظلوم يا صديقى اما انا والحمد لله لم اخالف ابدا والحساب اتقفل من انستا فارجو من الله ان يحفظنا من عينك
    لكن كلام الاعضاء كتر ليا وقالولى هو السبب فاعيز اعرف منهم الان ومن الادارة هنا عل بسطيع اى شخص بالمنتددى الابلاغ عن حساب باسسنتا وقففله وشكرا مقدما
    وسؤال اخير الادارة ارجو فك الربط عن حسابى القديم
    kareemeldakrori لقد راسلتكم مرارا وتكرار فاريد ان اعمل بهذا الحساب ففيه قضيت سنيتن من العمل والشغل وهو مرجع لى ولاشخاص فارجو فك الربط لكى اربطه بحساب اخر ولا تقولوا انستا لان كلمتهم وقالللى انتم تفكوا الربط وليس هم
    Last edited by kareemmahmoud; 05-16-2020 at 21:05.

2. The Following 2 Users Say Thank You to kareemmahmoud For This Useful Post:

Asmaa29(05-16-2020), tohamy4(05-16-2020)

3. #2 Collapse post
    naif111 is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    1111 USD
    Thanks
    6,695
    SubscribeSubscribe
    subscribed 5
    اخي الكريم
    بالنسبة لحظر حسابات الاعضاء هنا ليس هناك قدرة لأي عضو ان يتسبب في حظر حساب شخص اخر ظلما الادارة تحث الاعضاء على الابلاغ عن اي مخالفات لأن هذا يسبب ضرر للمنتدى اولا وللاعضاء الجادين والملتزمين ثانيا

وكما اشار الاخ سمارت فى مواضيع اخرى ان حظر الحسابات لا يتم مباشره وانما يتم تحذير العضو من ارتكاب اي مخالفات مجددا(بعد التحقق من صحة البلاغ ومعاينة مشاركات العضو) واذا استمر في ذالك (سواء كان نسخ ولصق ردوده الخاصه او مواضيع من مواقع خارجية او تبادل الشكر فى مجموعات) فانه يحق للاداره حظر حسابه وقد يتم حظر حساب التداول الخاص به ايضا طبقا لقوانين حملة البونص وقد يحرم من المشاركة في حملة البونص بشكل كلي اي انه حتى وان قام بفتح حساب اخر فلن يتمكن من الحصول على البونص لأنه يوضع فى القائمة السوداء لدى الشركة

واذا حدث هذا فذلك ليس ظلم فى حق ذالك العضو ولا انه حظر بسبب شخص اخر انما الحظر هو نتيجة لمخالفة القوانين اذا هو تسبب في ذالك لنفسه

بالنسبة للتبليغ لدى الشركة بشكل مباشر فهذا لا اعتقد انه ممكن لأنه ببساطه الادارة هنا هي المسؤولة عن الغش والتحايل فى المنتدى بمعنى انه اذا قام شخص بمراسلة الشركة فان الرد سيكون بالتوصل مع مدير المنتدى او ان الرسالة تحول للمسؤولين في المنتدى للتحقيق واتخاذ الاجراءات

فى النهاية اريد ان أؤكد على نقطه محدده وهي ان الابلاغ عن المخالفات ليس جريمه ولا وشايه كما يصورها البعض وليست حسد فببساطه من يرتكب مخالفات يستحق العقاب فكلنا نعرف حديث "من غشنا فليس منا" فوق ذالك التحايل والغش يدخل العضو في خانة اكل مال حرام فهو يأخذ ربح بغير وجه حق سواء كان البونص يأتيه 5 دولار او 1000 دولار في الشهر لهذا اتمنى من كل من يقوم بذالك ان يراجع نفسه لمصلحته هو اولا

اتمنى من الجميع يترك الخلافات القديمه فهي لن تفيد في شيئ ما دام من قام بمخالفات قديمة قد توقف ومن يرى مخالفات جديدة يبلغ الادارة واكرر هذه ليست وشاية او حسد انما هو الصواب فالادارة لن تقدر على مراقبة المئات من الاعضاء و المنشورات اليوميه ومن يقوم بمخالفات في الوقت الحالي يتوقف ويفتح صفحة جديدة

Last edited by naif111; 05-16-2020 at 21:32.

4. The Following 2 Users Say Thank You to naif111 For This Useful Post:

amrelkomy(05-17-2020), tohamy4(05-16-2020)

5. #3 Collapse post
    kareemmahmoud is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    56 USD
    Thanks
    345
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    نعم اوافقك الراى اختى الكريمة فى ان اغش حرام
    لكن انا لست خبير فى الاعيب المنتدى والكل يشهد لى بذلك فانا حسابى القديم موجود وشغلى معروف وطريقة عملى ايضا لذلك انا الحمد لله كنت لااحتاج الى الغش لكن
    كلمنى كثير من الاعضاء وحذرونى منه ومن الاعيب اعضاء اخرين ايضا فاردت التاكد وما زلت مندهشا من صمت الادارة عندما طلب منهم فك الربط عن حسابى القديم حيث انستا قالت لى مرار وتكرار وقس الغش هناك قال لى يكون الفك من ادارة المنتدى وليس هم
    فانا احب الحساب القديم كثير واريد فك الربط واريد ان اعمل موواضيع ى عن الفوليوم ولكن مستنى انشرها فى حسابى القديم

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

6. الاعضاء التاليين يشكرون kareemmahmoud علي هذه المشاركة المفيدة

ashrafshaqwer(05-17-2020)

7. #4 Collapse post
    naif111 is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    1111 USD
    Thanks
    6,695
    SubscribeSubscribe
    subscribed 5
    مشكلة فك الحسابات يواجهه الكثيرون فى المنتدى وكذالك مشكلة حظر الحسابات فلا تأخذ الامر على نحو شخصي لأن في القوانين يحق للشركة حظر الحساب دون اي مبرر كما ان فك الحسابات القديمة اصبح يواجه الكثير من الاعضاء ولا ادري اذا كانت المشكلة تقنية ام ان الادارة وراء ذالك واعرف ان الحساب القديم قد يكون عزيز عليك ولكن ارى ان تبدأ صفحة جديدة في هذا الحساب وتتوكل على الله هناك الاخت دعاء ايضا تواجه مشكلة في حسابها منذ شهور ولكنها لم تحل ولم يرد عليها احد
    اذا الامر ليس شخصي
    اتمنى الناس يكون عندها سعة صدر وتترك الخلافات الضغائن القديمة وعفى الله عما سلف
    إِنَّ اللَّهَ وَمَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

8. The Following 2 Users Say Thank You to naif111 For This Useful Post:

amrelkomy(05-17-2020), Efat(05-17-2020)

9. #5 Collapse post
    Asmaa29 is offline
    Banned Array
    Accrued Payments
    0 USD
    Thanks
    1,008

أخي كريم انا اقول لك ان المسمى

amrelkomy

هو ورا حضرك من انستا فوركس , و هو اتهمني البارحة اتهامين , قال في الاول اني انا هي اللي اتقفلها الحساب بسبب موضوع ميدو ده,
    و انه حساب افتراضي و كلام لا وزن له, و بعدين خاف و هرب لعندو سمارت علشان ينقده مني بعد ما راسلته خاص و عاد و اتكلم و قال اني
    انا هو كريم الدكروري و انه عامل حسابين و هذا ممنوع طبعا

و بدأ ينط من هنا و هناك و فتح اكثر من موضوع هنا في قسم الدعم , و حاول يزعبر شوية لكنه افتضح انه انسان مشبوه و لعين

يبقى هو روا الكل المصايب دي اللي بتحصل في المنتدى و هو ورا قفل حسابك في الشركة , و انا اقولها الان امام العيان, انا وراه وراه لحين ما يكره نفسه و يمل من المنتدى

و يا ربي يبقى يتمرجن و يخسر كل شهر و لا يعرف معنى الربح و انا وراه ان شاء الله و راح افضحه و اجيبلك خبره قريبا

يبقى المشاكل اللي تجيك يا اخ كريم هي منه تحديدا

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

10. الاعضاء التاليين يشكرون Asmaa29 علي هذه المشاركة المفيدة

Efat(05-17-2020)

11. #6 Collapse post
    Ayman Abdellatif is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    11127 USD
    Thanks
    34,214
    SubscribeSubscribe
    subscribed 1
    Quote Originally Posted by kareemmahmoud

انا كنت شايف بوست لاخت اسماء واعضاء اخرين كلمنونى على الخاص وقالولى ان السبب فى قفل حساب انستا الخاصبى هو عمرو الكومى
    فانا عايز اعرف هل يسطيع اى عضو ان يقفل حساب فى انستا كمان وليس المنتدى لان لو كدا فانا ساعتزل المنتدى

فهو لم يسطيع ان يقدر عليا فى المنتدى لذلك حاول قفله فى اسنتا فهل فعلا يسيطيع اى عضو ان يقفل حساب فى انستا او يبلغ عنه ام ا ذلك يتم عن طريق الادارة ام انه من انستا فقط
    وللعلم اخ ايمن انا كان ليا حساب وااحد وهو كريم الدكرورى ولم تم قفل حساب انستا غعملت حساب جديد وهوهذا الات وعليه صورتى
    انا كنت اتجاهلك معظم الوقت لانك اقل من ان ارد عليك خصوصا انك شمت فيا لما حساب اتقفل لانك زعلان انى بلغت عنك انك كنت مخالف وبالفعل كنت مخالف وتم ارسال الصور لادارة وليس انك مظلوم يا صديقى اما انا والحمد لله لم اخالف ابدا والحساب اتقفل من انستا فارجو من الله ان يحفظنا من عينك
    لكن كلام الاعضاء كتر ليا وقالولى هو السبب فاعيز اعرف منهم الان ومن الادارة هنا عل بسطيع اى شخص بالمنتددى الابلاغ عن حساب باسسنتا وقففله وشكرا مقدما
    kareemeldakrori لقد راسلتكم مرارا وتكرار فاريد ان اعمل بهذا الحساب ففيه قضيت سنيتن من العمل والشغل وهو مرجع لى ولاشخاص فارجو فك الربط لكى اربطه بحساب اخر ولا تقولوا انستا لان كلمتهم وقالللى انتم تفكوا الربط وليس هم

يا استاذ كريم انت ذكرت اسم ايمن فى موضوعك ممكن توضح تقصد ايمن مين بالظبط انا ولا ايمن تانى علشان اسمى بقى
    ملطش كل واحد داخل يعمل موضوع و يحط اسمى فى النص من غير ما افهم السبب اية
    و بالنسبة لموضوعك نفسة مفيش عضو له الصلاحية انه يخاطب الشركة مباشرتا علشان يشكتى عضو تانى
    الموضوع الخاص بالشكاوى دا برا الشركة و كمان منين يعرف العضو رقم حسابك فى الشركة علشان يبلغ عنه
    و الشركة لو افترضنا جدلا انها بتاخد بشكوة العضو يبقى لازم ترجع للمنتدى و تطلب منهم التاكد من الشكوى الاول
    و بعد كدة تطلب منهم رقم حساب العضو اللى مربوط عندهم بالشركة علشان تتعامل معاه بالايقاف دى نقطة
    الشركة بقى عندها برنامج حماية خاص بالمؤسسات المالية الكبرى زى البنوك مثلا دا بيفلتر الايبيهات يعنى لو الحساب
    دخل من نفس الاى بى على حسابين بيظهر عندهم و بيدى لهم اشارة اللى بيها بياخدوا قرار حظر الحساب علشان موضوع التحايل
    الكلام دا مش كلامى خد منهم اسم البرنامج و اعمل عليه سيرش تعرف طبيعة عمل البرنامج و حتلاقى البرنامج فلوس و فلوس كتيرة كمان صعب كسرة
    المهم ياريت توضح تقصد ايمن مين فى موضوعك

12. الاعضاء التاليين يشكرون Ayman Abdellatif علي هذه المشاركة المفيدة

amrelkomy(05-17-2020)

13. #7 Collapse post
    kareemmahmoud is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    56 USD
    Thanks
    345
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    لا مش انت يا استاذ ايمن انت راجل محترم قصدى عمرو الكومى عذرا انا مش بحقظ اسامى كويس وداة بيزعل ناس كتير منى اسف مرة تانية
    Last edited by kareemmahmoud; 05-17-2020 at 00:15.

14. The Following 2 Users Say Thank You to kareemmahmoud For This Useful Post:

ashrafshaqwer(05-17-2020), Ayman Abdellatif(05-17-2020)

15. #8 Collapse post
    Ayman Abdellatif is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    11127 USD
    Thanks
    34,214
    SubscribeSubscribe
    subscribed 1
    لا مش انت قصدى عمرو الكومى عذرا انا مش بحقظ اسامى كويس وداة بيزعل ناس كتير منى اسف مرة تانية

ماشى ى استاذ كريم على اى حال انا وضحت لك اغلاق الحسابات بيتم ازاى دى الالية اللى بيشتغلوا بيها
    و البرنامج اللى بيشتغلوا بيه بتشتغل بيه البنوك و شركات الوساطة المالية كلها لانه مخصص لكدة علشان
    محدش يقدر يتحايل و لو دخل على حساب عميل من اكتر من اى بى المؤسسة المالية دى بتخاطب العميل
    و تطلب منه تاكيد على انه صاحب الحساب او انه هو فعلا اللى بيستخدم الحساب مش حد تانى تامين يعنى
    و بالنسبة لانستافوركس علشان الحساب بيكون بيشتغل تحت بونص مش بيرجعوا يسالوا العميل ان دا الاى بى بتاعة
    ولا لاء بيقفلوا على طول ، اتمنى لك التوفيق

16. الاعضاء التاليين يشكرون Ayman Abdellatif علي هذه المشاركة المفيدة

amrelkomy(05-17-2020)

17. #9 Collapse post
    amrelkomy is offline
    Banned Array
    قابلت الضيوف
    88 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    1444 USD
    Thanks
    8,518

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اولا قبل ما ابدا اتكلم في الموضوع ده والاتهام الي انت موجهولي بدون سبب وعلشان نخلص من كتر الكلام وكل واحد يشوف شغله ويعلم ربنا ان من يوم ما انت بلغت عليا وبسببك اخدت حظر شهر وعندك الادارة واستاذ سمارت لو كلامي غلط انا راضي باي حاجة يعملوها ومش هزعل انما يتم اتهامي ظلم وبدون اي دليل قاطع فانا هرد عليك وعايز تصدق صدق مش عايز براحتك لان انا عمري ما بصيت لاي عضو جاله كام ولا كسب كام لان دي في الاول وفي الاخر ارزاق وعلشان اريحك واريح بقيت الاعضاء مع اني مش المفروض اقول الكلام ده بس هقوله علشان الناس كلها تشوفه وتبطل تتكلم كتير
    حضرتك في بداية الامر قولت ان الحساب اتقفل من خلالي علشان بدخل عليه كل شوية والكلام ده طبعا مش صحيح لاني مدخلتش حسابك غير اليوم الي انت نزلت فيه موضوع بغلق حسابك وشتمتني فيه فقط لا غير اما عن التبليغ علي حسابك عندك حجتين المشرفين والادارة لو حد منهم قال اني بلغت عليك في اي موضوع يتم ايقاف العضوية بتاعتي فورا ده بالنسبة للمنتدي

بخصوزص الشركة بقي :- طبعا حضرتك المفروض انك عضو قديم وعارف الشروط كويس وان فيه شرط بيقول انه يحق للشركة اغلاق حساب البونص بدون اي سبب ده كلام الشركة
    طيب حضرتك في مرة ذكرت ان الشركة حذفتلك ارباحك بسبب صعود الباوند القوي وانك كنت عامل ارباح كبيرة حصل ولا محصلشي ده سبب
    يبقي كده حضرتك اكيد بتعمل حاجة غلط خلت الحساب يتقفل يبقي شوف نفسك الاول عملت ايه بدل ما ترمي اتهامات بالباطل

ثانيا بقي:- الاعضاء الي بتقولك اني السبب في غلق حسابك معلش دول اكتر ناس منافقين لكذا سبب
    السبب الاول :- انهم مش عايزني ابلغ الادارة عن اي موضوع مخالف يضر المنتدي لانهم مش فارق معاهم المنتدي اصلا فعايزينك تبقي معاهم علشان كده بيقوموك عليا كل ده ميهمنيش
    السبب الثاني :- اغلب الاعضاء الي دخلولك هما اكتر ناس مخالفين في المنتدي والسبب بسيط جدا ممكن تدخل علي صفحتهم وانت تعرف
    السبب الثالث والاخير : علشان بس اعرفك انهم منافقين الاخت الي اسمها اسماء الي بتقولك اني سبب في غلق حسابك اتفضل دي رسالة منها شخصيا
    Name:  12.jpg
Views: 76
Size:  42.6 KB
    يبقي منين عايزاني اسامحك وانتي داخلة تتهميني اني اغلقت حسابات كتير ومن ضمنهم كريم الدكروري
    ودول اعضاء منهم مواضيعهم كلها متكررة ومنهم حسابات وهمية وده مخالف برضه علشان تعرف بس الاعضاء نفوسها عاملة ازاي
    Name:  10.jpg
Views: 74
Size:  86.1 KB
    ياريت بقي بعد اذن الاعضاء الكرام انهم ينتبهوا لشغلهم وميبصوش لرزق حد علشان ربنا يكرمكم
    نسيت حاجة تانية
    انا لما اتريقت عليك كان قصدي ان ده اخرة الي بيبلغ علي حد مظلوم والي مفكر اني بطبل للادارة والمشرف سمارت علشان مصلحة ياريت يكبر دماغه شوية وينتبه لشغله
    اما بالنسبة للي داخل يعملي تقيمات سلبية في كل ردودي احب اوضحلك حاجة انك لو عملت من هنا للسنة الي جاية ولا هتفرق معايا
    والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    Last edited by amrelkomy; 05-17-2020 at 00:37.

18. The Following 4 Users Say Thank You to amrelkomy For This Useful Post:

Unregistered (2), malooka(05-18-2020), tohamy4(05-17-2020)

19. #10 Collapse post
    kareemmahmoud is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    56 USD
    Thanks
    345
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    عارف تسلم يا غالى هو الغلق كان من انستا رغم ان البونص كان صغير الارباخ صغيرة بردوا بس تقريبا والله اعلم بيقفلوا الحسابات نمزاجهم شكرا للمساعدة اخى توهامى اشكرك جدا والله على المساعدة

20. The Following 2 Users Say Thank You to kareemmahmoud For This Useful Post:

ashrafshaqwer(05-17-2020), tohamy4(05-17-2020)

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2