+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2
Results 1 to 10 of 12

Thread: استفسار مهم بخصوص العمل فى المنتدى

• Thread Tools
  1. #1 Collapse post
    nagwa_ali is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    0 USD
    Thanks
    4
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0

information استفسار مهم بخصوص العمل فى المنتدى

السلام عليكم
    لو سمحتو عندى استفسار بخصوص المنتدى من فترة كان عندى حساب منتدى مربوط بحساب انستا و شغالة عليه عادى و بعد كدة اتقفل
    حساب المنتدى اللى اتقفل لكن حساب انستا فضل شغال عادى و كان فيه بونص قليل
    طبعا لما حساب المنتدى اتقفل مقدرتش ادخل عليه و افك ربط الحساب و فضل حساب انستا مربوط فيه
    حاليا انا لو حابة ارجع اشتغل فى المنتدى اى الطريقة الصح اللى ارجع بيها ؟ هل لو عملت حساب انستا جديد بنفس اسم و بيانات الحساب القديم و ربطه بحساب منتدى جديد هقدر اشتغل عادى و اسحب و لا ممكن حساب انستا الجديد يتقفل بعد فترة نتيجة انى كدة عندى حسابين انستا بنفس الاسم مربوطين بحسابين منتدى
    و لو التوقع اللى انا قلته ده صح .. اى الطريقة الصحيحة اللى اقدر ارجع بيها المنتدى من غير مكون خايفة ان حساب انستا يتقفل
    ارجو التوضيح و الافادة من حضراتكو او من مشرفين المنتدى
    ياريت لو حد عنده معلومة يكون متاكد منها او مر بنفس الموضوع ده عشان بس معملش حاجة غلط و اشتغل و التعب يروح على الفاضى
    لو كان عندى حساب انستا مفعل ببيانات مختلفة كنت ممكن رجعت بيه لكن للاسف مقدرش اعمل حساب غير باسمى

Last edited by nagwa_ali; 01-24-2021 at 06:28.

2. #2 Collapse post
    naif111 is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    1111 USD
    Thanks
    6,695
    SubscribeSubscribe
    subscribed 5
    بعد فتح الحساب الجديد تواصل مع الدعم واطلب منهم تعطيل حساب البونص القديم

ارسل الرسالة التالية مع اضافات البيانات المطلوبة وهي رقم الحساب والكود وورد التي ستجدها في الرسالة التي وصلتك عندما فتحت الحساب القديم

I want to disable this bonus account because I have opened a new account

account number

codeword

ارسلها ل support@mail.instaforex.com

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

3. The Following 2 Users Say Thank You to naif111 For This Useful Post:

anhar(01-24-2021), nagwa_ali(01-24-2021)

4. #3 Collapse post
    nagwa_ali is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    0 USD
    Thanks
    4
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by naif111
    بعد فتح الحساب الجديد تواصل مع الدعم واطلب منهم تعطيل حساب البونص القديم

ارسل الرسالة التالية مع اضافات البيانات المطلوبة وهي رقم الحساب والكود وورد التي ستجدها في الرسالة التي وصلتك عندما فتحت الحساب القديم

I want to disable this bonus account because I have opened a new account

account number

codeword

ارسلها ل support@mail.instaforex.com

مشكور اخى الكريم على اهتمامك
    و لكن انا تواصلت مع الدعم و للاسف قالو انهم لا يملكون صلاحية لاغلاق حسابات انستا فوركس بشكل فورى
    و انه اذا اردت تعطيل الحساب يجب عدم القيام بفتحه او مزاولة اى نشاط عليه لمدة ثلاثة اشهر و بعدها سيتم أرشفة الحساب او حذفه تلقائيا
    طبعا ده حل صعب جدا انى انتظر الوقت ده كله لحد ما الحساب يتقفل من نفسه
    كمان ناس قالتلى ان مش فى كل الاوقات الحساب بيتارشف ممكن الحساب ميكونش عليه نشاط و يفضل شغال مدة كبيرة عادى
    يعنى حتى بعد انتظار الوقت ده كله هيكون مش مضمون ان الحساب اتقفل ممكن يفضل شغال عادى
    هل من حل بديل ؟

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

5. #4 Collapse post
    naif111 is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    1111 USD
    Thanks
    6,695
    SubscribeSubscribe
    subscribed 5
    Quote Originally Posted by nagwa_ali
    مشكور اخى الكريم على اهتمامك و لكن انا تواصلت مع الدعم و للاسف قالو انهم لا يملكون صلاحية لاغلاق حسابات انستا فوركس بشكل فورىو انه اذا اردت تعطيل الحساب يجب عدم القيام بفتحه او مزاولة اى نشاط عليه لمدة ثلاثة اشهر و بعدها سيتم أرشفة الحساب او حذفه تلقائياطبعا ده حل صعب جدا انى انتظر الوقت ده كله لحد ما الحساب يتقفل من نفسه كمان ناس قالتلى ان مش فى كل الاوقات الحساب بيتارشف ممكن الحساب ميكونش عليه نشاط و يفضل شغال مدة كبيرة عادى يعنى حتى بعد انتظار الوقت ده كله هيكون مش مضمون ان الحساب اتقفل ممكن يفضل شغال عادى هل من حل بديل ؟

منذ خمسة ايام فقط طلبت تعطيل حساب بونص وتم ذالك ولاكن كان هناك تواصل مكثف مع الدعم قبل ذالك بسبب مشكلة في الحساب خارجة عن ارادتي وكانو يعرفون سبب طلبي لتعطيل الحساب وليس هذا فقط بل حتى انه تم نقل البونص من الحساب قبل تعطيله الى حسابي الجديد

بالنسبة لك انت اذا قلت لهم ان السبب هو ان حسابك مربوط بعضوية محظورة فلا اتوقع ان يقومو بتعطيله

اما بالنسبة للشطر الثاني من ردك بالفعل الحساب ممكن يبقى يعمل لسنوات دون تداول فانا كان لدي حساب بونص من سنة 2015 ولم يتم ارشفته بشكل تلقائي الا في اواخر 2020 ولاكن قد يكون تغير الامر بالنسبة للحسابات الجديدة انت وحظك

اذا لم يقم الدعم بتعطيل حسابك تواصل مع المشرف ربما يرفع عنك الحظر لتقوم بفك ربط الحساب
    إِنَّ اللَّهَ وَمَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

6. الاعضاء التاليين يشكرون naif111 علي هذه المشاركة المفيدة

nagwa_ali(01-24-2021)

7. #5 Collapse post
    nagwa_ali is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    0 USD
    Thanks
    4
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0

منذ خمسة ايام فقط طلبت تعطيل حساب بونص وتم ذالك ولاكن كان هناك تواصل مكثف مع الدعم قبل ذالك بسبب مشكلة في الحساب خارجة عن ارادتي وكانو يعرفون سبب طلبي لتعطيل الحساب وليس هذا فقط بل حتى انه تم نقل البونص من الحساب قبل تعطيله الى حسابي الجديد

بالنسبة لك انت اذا قلت لهم ان السبب هو ان حسابك مربوط بعضوية محظورة فلا اتوقع ان يقومو بتعطيله

اما بالنسبة للشطر الثاني من ردك بالفعل الحساب ممكن يبقى يعمل لسنوات دون تداول فانا كان لدي حساب بونص من سنة 2015 ولم يتم ارشفته بشكل تلقائي الا في اواخر 2020 ولاكن قد يكون تغير الامر بالنسبة للحسابات الجديدة انت وحظك

اذا لم يقم الدعم بتعطيل حسابك تواصل مع المشرف ربما يرفع عنك الحظر لتقوم بفك ربط الحساب

انا بالفعل تواصلت مع المشرفين و منتظرة الرد
    و لكن مفيش اى سبب ممكن اقوله للدعم فى الرسالة يقنعهم يقفلو الحساب او يعطلوه
    انا بحاول احل الموضوع باسرع وقت سواء من جهة المنتدى او من جهة الشركة
    لانى محتاجة ابدا شغل خلال الفترة الحالية جدا
    لو فيه حاجة ممكن اقولها للدعم تساعد على تنفيذ طلبى ياريت تنصحنى بيها
    كمان انا لو اترفع عنى الحظر مش هعرف افك الربط انا كنت مسجلاه من حوالى 3 او 4 شهور و لما ربطته بالمنتدى كان فى النظام الجديد و كان مكتوب عبارة انه من المستحيل فك ربط الحساب للمزيد من المعلومات تواصل مع الادمن
    فعشان كدة بحاول احلها عن طريق انستا

8. #6 Collapse post
    naif111 is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    1111 USD
    Thanks
    6,695
    SubscribeSubscribe
    subscribed 5

انا بالفعل تواصلت مع المشرفين و منتظرة الرد
    و لكن مفيش اى سبب ممكن اقوله للدعم فى الرسالة يقنعهم يقفلو الحساب او يعطلوه
    انا بحاول احل الموضوع باسرع وقت سواء من جهة المنتدى او من جهة الشركة
    لانى محتاجة ابدا شغل خلال الفترة الحالية جدا
    لو فيه حاجة ممكن اقولها للدعم تساعد على تنفيذ طلبى ياريت تنصحنى بيها
    كمان انا لو اترفع عنى الحظر مش هعرف افك الربط انا كنت مسجلاه من حوالى 3 او 4 شهور و لما ربطته بالمنتدى كان فى النظام الجديد و كان مكتوب عبارة انه من المستحيل فك ربط الحساب للمزيد من المعلومات تواصل مع الادمن
    فعشان كدة بحاول احلها عن طريق انستا

لا اعتقد ان هناك شيئ ممكن ان تقوله للدعم حتى يتم تعطيل الحساب الا اذا كانت لديك مشكلة حقيقة لا ذنب لك فيها

للعلم احيانا ممكن تتلقى ردود مختلفة من الدعم فقد يقول لك احجهم انه لا يمكن تعطيل الحساب ولاكن يقول لك اخر انه ممكن فانا مثلا تواصلت مع شخص من الدعم بخصوص نقل البونص الى حسابي الجديد فكان رده ان نقل البونص غير ممكن بينما جهة اخرى من الدعم عرضو علي نقل البونص حتى بدون ان اطلب بمجرد عرض المشكلة عليهم

هناك حل يحتاج ان يكون لديك رصيد في الحساب وهو ان تقوم بمخالفة شروط التداول وتحقيق ربح ثم طلب السحب بمعنى ان تحقق ارباح وتقوم بفتح صفقات واغلقها مباشرة على سبيل المثال دون الانتظار 5 دقائق هذا سيجعل قسم مكافحة الغش يعطل حسابك عندما تطلب السحب
    إِنَّ اللَّهَ وَمَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

9. الاعضاء التاليين يشكرون naif111 علي هذه المشاركة المفيدة

nagwa_ali(01-24-2021)

10. #7 Collapse post
    nagwa_ali is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    0 USD
    Thanks
    4
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    لا اعتقد ان هناك شيئ ممكن ان تقوله للدعم حتى يتم تعطيل الحساب الا اذا كانت لديك مشكلة حقيقة لا ذنب لك فيها

للعلم احيانا ممكن تتلقى ردود مختلفة من الدعم فقد يقول لك احجهم انه لا يمكن تعطيل الحساب ولاكن يقول لك اخر انه ممكن فانا مثلا تواصلت مع شخص من الدعم بخصوص نقل البونص الى حسابي الجديد فكان رده ان نقل البونص غير ممكن بينما جهة اخرى من الدعم عرضو علي نقل البونص حتى بدون ان اطلب بمجرد عرض المشكلة عليهم

هناك حل يحتاج ان يكون لديك رصيد في الحساب وهو ان تقوم بمخالفة شروط التداول وتحقيق ربح ثم طلب السحب بمعنى ان تحقق ارباح وتقوم بفتح صفقات واغلقها مباشرة على سبيل المثال دون الانتظار 5 دقائق هذا سيجعل قسم مكافحة الغش يعطل حسابك عندما تطلب السحب

و الله مع لاسف الرصيد اللى ف الحساب صعب يتعمل منه ربح عشان يتسحب كمان انا الحساب كان خسران جزء كبير منه و اخر صفقة قفلتها بنفسى مش الستوب اوت اللى قفلها فمعنى كدة عشان اعمل ربح لازم اعوض القديم الاول و بعد كدة اعمل ربح يكون متاح للسحب
    فالحل ده صعب جدا
    مفيش قدامى كدة غير انى استنى رد المشرفين يمكن يكون فى عندهم حل

11. #8 Collapse post
    naif111 is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    1111 USD
    Thanks
    6,695
    SubscribeSubscribe
    subscribed 5

و الله مع لاسف الرصيد اللى ف الحساب صعب يتعمل منه ربح عشان يتسحب كمان انا الحساب كان خسران جزء كبير منه و اخر صفقة قفلتها بنفسى مش الستوب اوت اللى قفلها فمعنى كدة عشان اعمل ربح لازم اعوض القديم الاول و بعد كدة اعمل ربح يكون متاح للسحب
    فالحل ده صعب جدا
    مفيش قدامى كدة غير انى استنى رد المشرفين يمكن يكون فى عندهم حل
    ان شاء الله يكون عندهم حل

بالتوفيق

12. #9 Collapse post
    lotmani1987 is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    45 USD
    Thanks
    169
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0

الأفضل لك أخي وكوني مررت بنفس تجربتك أن تقوم بفتح حساب جديد في شركة إنستافوركس وتربطها بحسابك السابق المفعل وهدا من أجل تجنب إعادة عملية التفعيل لأنه بمجرد ربطه سوف يفعل مع شرط التسجيل بنفس البيانات ، وكدلك إفتح عضوية جديدة في المنتدى وقم بريطها بحسابك الجديد وبدلك تعود للعمل من جديد وبدون أي تأخير لأن الطرق الأخرى لمحاولة فك الحساب تأخد منك وقت طويل وقد لا تنجح أصلا.

موفق أخي كريم

13. #10 Collapse post
    nagwa_ali is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    0 USD
    Thanks
    4
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    شكرا لكل اللى حاول يفيدنى
    و لكن للاسف بعد ما عملت زى ما الناس قالت و فتحت حساب انستا جديد و منتدى جديد و ربطهم ببعض
    شركة انستا قامت باغلاق الحسابين بتوعى
    الحساب القديم المربوط بالعضوية المحظورة
    و الحساب الجديد اللى ربطته بالعضوية الجديدة
    و السبب هو مخالفة قواعد حملة البونص
    هل معنى كدة انى مستحيل اقدر ارجع اشتغل فى المنتدى تانى ؟

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2