Closed Thread
Page 4 of 20 ... 2 3 4 5 6 14 ...
Results 31 to 40 of 199

Thread: فكره جاتلي مجربتهاش و عايز رايكم فيها

• Thread Tools
  1. #31 Collapse post
    yassoo011 is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    1278 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    فعلا هي مخالفة للقانون
    والشركة عندما تكتشفها تبلغ العميل بحظرها
    واذا اصر فانه يخالف قوانين الشركة وممكن تقفله الحساب لو اصر عليها

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. #32 Collapse post
    ana1990
    Guest
    Quote Originally Posted by كريم
    ده احتيال رسمي و هتتكشف بمنتهى السهولة و فيه تلاعب

بقوانين الشركة و هتبقى النهايه سوده دائما

و كان فيه مشاكل قبل كده بسبب نفس الحركة

و ربنا يبعدها عنا و الله يوفق الجميع
    Quote Originally Posted by kingman

رأيى فى الموضوع ان معظم الشركات هترفض الطريقة دى وهتعتبرها طريقة للأحتيال من وجهة نظرها تبعا لقوانينها
    لكن هو افضل شئ ان الحسابين يكونوا فى شركتين مختلفتين وهنا مفهاش اى شئ وانت ساعتها حر تعمل اللى عايز تعلمه
    مع انى بفضل المتاجرة افضل ومحاولة النجاح والألتزام بدل ماضيع حساب ممكن بفضل الله استطيع ان احقق منه ارباح اذا تاجرت متاجرة صحيحة
    Quote Originally Posted by yassoo011
    فعلا هي مخالفة للقانون
    والشركة عندما تكتشفها تبلغ العميل بحظرها
    واذا اصر فانه يخالف قوانين الشركة وممكن تقفله الحساب لو اصر عليها
    كلامكم على عيني و على راسي و انا مجربتش الطريقه اساسا ولا في نيتي النصب لكن اللي مش قادر افهمه ايه النصب هنا بمعنى فين القانون اللي انا خرقته علشان كده الشركه هتحظر حسابي ؟ ايه الفرق بيني و بين اللي فتح اي صفقة بيع او شراء في نفس الوقت ؟هيكون ايه راي الشركه لو انا اتفقت مع صديق بمعنى كل واحد فينا مثلا معاه 100 دولار و اتفقنا انت تبيع و انا اشتري و الربح بالنصف و هكذا لحد ما برده هيبقى في حساب فيه مكسب و هنقدر نسحب المكسب و نقسمه بالتساوي ؟ ارجو اجابة الاعضاء و عموما النقاش مفتوح للجميع (بس بلاش هجوم و يتقال علي نصاب او مبتدا او كده انا بطرح فكره مش اكتر) شكرا

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

Claim this post to be qualified

3. #33 Collapse post
    tarek22 is offline
    Banned Array
    Accrued Payments
    325 USD
    Thanks
    0
    فكرة شيطانية ورائعة لكني افضل التعلم واربح واخسر حتى احترف

4. #34 Collapse post
    Mohamed90 is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    607 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم طبعا كما قال الاخوة الطريقة غير جيدة و فيها احتيال و خداع للشركة يعني انت لا تعتمد على طريقة في تداول ناجحة بل على حسابين تمرجن واحد و ضمان واحد و اكيد لو عرفت الشركة ان صاحب الحسابين نفس الشخص راح تتعرض للحظر انا فقط اقول لا توجد اي اثباتات على كلامي و كما قال الاخوة لو عملت حسابين من شركات محتلفة اعتقد انه ليس فيه اي مشكل او اختراق للقوانين

السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

الشجاعة ليست غياب اليأس، وإنما القدرة على المضي قدماً رغم اليأس
    من يموت يائساً عاش حياته بأكملها دون جدوى

5. #35 Collapse post
    ana1990
    Guest
    Quote Originally Posted by Mohamed90
    السلام عليكم طبعا كما قال الاخوة الطريقة غير جيدة و فيها احتيال و خداع للشركة يعني انت لا تعتمد على طريقة في تداول ناجحة بل على حسابين تمرجن واحد و ضمان واحد و اكيد لو عرفت الشركة ان صاحب الحسابين نفس الشخص راح تتعرض للحظر انا فقط اقول لا توجد اي اثباتات على كلامي و كما قال الاخوة لو عملت حسابين من شركات محتلفة اعتقد انه ليس فيه اي مشكل او اختراق للقوانين
    الكلام ده جميل ولو ان الشركه غلط جدا انها تحظر الحسابين بتوعي لو مفيش قانون بكده يعني فين نص القانون اللي بيمنع الحركه دي (ولو اني واثق انهم قاعدين دلوقتي بيعملولي واحد مخصوص بس ماشي) طب و ايه رايكم لو احنا 2 اصدقاء ؟ بنفذ العمليه في نفس لوقت ما نفس الشئ واحد فينا هياخد 100% ارباح و التاني حسابه هيتمرجن و هكذا لحد ما نسحب فلوسنا احنا الاتنين هل ده احتيال برده

Claim this post to be qualified

6. #36 Collapse post
    Ahmed EL Deeb is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    80 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    هي فكره قويه لكن اولا اذا كنت تود العمل مع منتدي انستا العربي فقط ف الحسابين فعليك الاستمرار ما لا يقل عن 3 شهور لا من شروط المنتدي انك متقدرش تغير رقم حساب الميتا تريدر اللي انت ربطته بالمنتدي قبل شهرين من تاريخ ربطه تاني حاجه ان وارد جدا انك بعد ما تتعب ف دا كله وتخسر حساب منهم ميردوش يخلوك تسحب ساعتها هتقدر تعمل حاجه ؟

7. #37 Collapse post
    Forex Masr is offline
    Administrator Array
    1,978
    Accrued Payments
    947 USD
    Thanks
    388
    Quote Originally Posted by Forex Masr
    الاخوة على مااظن فهموا كلامك غلط
    العبد لله فهم قصدك
    انت معاك حسابين كل واحد مثلا فيه 50 دولار
    تفتح فى الحساب الاولانى صفقة شراء على زوج وتفتح فى الحساب التانى صفقة بيع على نفس الزوج ويكون الهدف 50 دولار مثلا
    احد الحسابات هيوصل للهدف ويتحول من 50 دولار الى 100 دولار والحساب التانى هيبقى صفر
    تروح حضرتك ساحب ال 50 دولار اللى كسبتهم من الحساب الاولانى ويفضل معاك حساب فيه 50 والحساب التانى صفر

هى طبعا فكرة صايعة بس الشركة مليانة موظفين صييع هههه
    يعنى حضرتك هيكتشفوا طريقتك وساعتها

بص انا هقفل لك الموضوع ده بالضبة والمفتاح عشان متفكرش فيه تانى
    سيبك ان كانت الطريقة دى قانونية او غير قانونية
    والله اعلى واعلم طريقتك حرام شرعا لانها مثل المقامرة يعنى بتعتمد على الحظ
    والفوركس ده مجال للاجتهاد وليس للحظ
    وانا بقولها تانى اهوا عشان محدش يتكلم الله اعلى واعلم

8. #38 Collapse post
    deadlyfox is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    278 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    انا مش مع الفكرة دى
    لانى مش عارف ايه هى جوانبها كويس

9. #39 Collapse post
    mohamed eldamnhorey is offline
    فنــــان فوركس مصــــر Array
    Accrued Payments
    918 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by Forex Masr

بص انا هقفل لك الموضوع ده بالضبة والمفتاح عشان متفكرش فيه تانى
    سيبك ان كانت الطريقة دى قانونية او غير قانونية
    والله اعلى واعلم طريقتك حرام شرعا لانها مثل المقامرة يعنى بتعتمد على الحظ
    والفوركس ده مجال للاجتهاد وليس للحظ
    وانا بقولها تانى اهوا عشان محدش يتكلم الله اعلى واعلم
    انا معك ياغالى واوافقك الرأى انها طريقه مخالفه

وبلاااش احسن نفكر فيها

الله الغنى

10. #40 Collapse post
    biznoor is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    8 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    والله يا اخي ولو اني لا اعتقد ان ماتقوله فيه مخالفة لو كان قصدك ان ليك حسابين مستقلين وحبيت تفتح في واحد بيع والثاني شراء فأكيد احدهما سيربح والاخر سيخسر لكن ليه تخليه يخسر عالاخر صحيح انت مبلغ البونص متقدرش تسحبه بس لولاه انت مكنتش حققت ارباح خالص يعني بالعكس المفروض تخاف عليه لانه فايدك ثم لا بأس بما تقول لم افهم لماذا رد عليك بعض الاخوة على انه نصب؟؟؟؟؟؟ يعني اين نقطة النصب؟ اي واحد حر انه يفتح صفقة بيع واخرى شراء بس انا لا انصحك بالمتاجرة بطريقة عشوائية ربما تفيدك هذه الطريقة وقت الاخبار حيث لاتدري لاي اتجاه سيتحرك السوق فتفتح قبل الخبر حتى تلحق تستفاد من الحركة بس حط ستوب لوز على مسافة مقبولة لكل صفقة حتى الحساب الماشي عكس الاتجاه ماتخسرهوش عالاخر وانصحك تسحب فلوسك مباشرة حتى تبقى متاجرتك قاصرة على مبلغ البونص الذي يمكن تعويضه لاحقا وبالمناسبة هناك شروط للسحب ارجو ان تكون اطلعت عليها حيث انك تسحب ما فوق قيمة البونص يعني لو لديك 50 دولار وخسرت منهم 30 ثم اشتغلت بال30 وصارو 60 يحقلك سحب 10 فقط لان بونصك اصلا 50 والي فوق ال50 هو 10 فقط وارجو لمن لديه اي قانون من الشركة يرفض الطريقة بتاع الاخ ان ينزله علشان نعرف

Closed Thread
Page 4 of 20 ... 2 3 4 5 6 14 ...

Tags for this Thread