Closed Thread
Page 1 of 20 1 2 3 11 ...
Results 1 to 10 of 197

Thread: صدمه من بنك اليرت باي (بايذا) و لازم نلحق نفسنا ارجو الدخول من الجميع

• Thread Tools
  1. #1 Collapse post
    ana1990
    Guest

صدمه من بنك اليرت باي (بايذا) و لازم نلحق نفسنا ارجو الدخول من الجميع

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

وبعد..,
    بصراحه مش عارف ازخرف الموضوع ولا عارف حتي اقول ايه وابدأ ازاي
    من سدة النفس اللي انا فيها
    بعد اما شوفت مواضيع الاخ فرفوش الله يعوض عليه
    عن الفلوس اللي اتعملها استعاده من شركتي Buxtc & Masterbux
    قررت اني اعمل بحث عن حوار الـ Reverse ده
    وازاي البنك يسيبها مفتوحه للناس كده تسرق في بعض
    وبدأت عملية الجوجله
    ويا ريتني مابدأت
    الاول بدأت ابحث عن ارتباط كلمة Reverse بكلمة Alertpay

ظهرلي الكلام ده في بعض نتايج البحث
    اقتباس:

AlertPay now allows you to reverse funds added

from your credit card back to that same credit card, anytime.

Read More (http://www.alertpay.com/?26584 )

قولت يمكن يكون مش تمام الكلام ده

واللي شككني اكتر اللينك مش شغال
    قومت مضيق نطاق البحث شوية
    ظهرلي بردو كلام مشابه بعض الشئ
    قولت طيب اما ادخل عشان اتأكد بنفسي
    ومسكت الاتفاقيه شرط شرط
    وظهرلتي مفاجأه عمري ماتخيلتها

اتفضلوا شوفوها بنفسكوا
    اقتباس:

Chargeback. A chargeback can occur when the sender disputes the charges incurred to his/her account (credit card or bank account) that was used to directly fund his/her AlertPay account. Any account that receives funds which are deemed fraudulent by AlertPay or have been disputed by the sender will be reversed from your account. You understand that if you receive any funds to your account funded by the sender's credit card or bank account (ACH transaction), in the event the credit card, or ACH transaction is reversed, you agree to hold AlertPay harmless for the reversal amount incurred and agree to reimburse AlertPay through your AlertPay account or through other means.

طبعا انا ظللت الكلام بالاحمر مش البنك

والكلام فيما معناه التالي

اولا اسم الشرط

استرداد الاموال

بيقولك يا سيدي ان مرسل الاموال يقدر يسترجع الاموال المرسله
    لحسابه مره اخي

سواء كان Credit Card او Bank Account

يعني يقدر يسحب الاموال تاني اللي ارسلها بشرط ان تكون علي نفس الفيزا او الحساب البنكي اللي تم شحن الحساب في البنك به.

وان هناك حالتين يتم خصم فيهم المال من حسابك

حالة اذا كانت الاموال دي مشبوهة ( عن طريق اي يا طريقه من طرق النصب او الغش)

والحاله الثانيه وهي اذا ماقام مرسل الاموال بعمل استعاده للامول المرسله.

والبنك بيأكد موافقتك علي كلامه اللي هوا قايله

وبيقوله بصريح العباره وبأسلوب مباشر

اقتباس:

You understand that if you receive any funds to your account funded by the sender's credit card or bank account (ACH transaction), in the event the credit card, or ACH transaction is reversed, you agree to hold AlertPay harmless for the reversal amount incurred and agree to reimburse AlertPay through your AlertPay account or through other means.
    انك علي علم تام

بانه في حالة ما اذا تم استلامك لأموال من اي حساب

تم شحنه ببطاقة ائتمان

وقام المرسل بعمل استعاده لهذه الامول.

فأنك تكون موافق علي هذه العمليه (عملية استعادة الاموال).

وان بنك الالرت باي برئ من هذه العمليه (استعادة الاموال)

وان البنك سوف يعيد ما قام بدفعه مرسل الاموال اليه من رصيد حسابك.

واعتقد ان الكلام ده كلام كبير ومحتاج واقفه

ولازم نفكر في السؤال اللي بيطرح نفسه

ليه البنك كاتب بند زي ده؟

الاجابه مفتوحه للكل

عشان نستفيد من خبرات بعضنا

ويا ريت اسمع اراء الاعضاء الكبار

لأن الموضوع دلوقتي اصبح يمس كل كبير وصغير ومحترف ومبتدئ
    الموضوع منقول من منتدى اخر و اشكر من وضعه في المنتدى الاخر و تم نقه للافاده (ارجو لو الموضوع مخالف يتم اخباري)

ده اقتباس لكلام عضو معانا هنا بياكد اللي كتبته :
    Quote Originally Posted by xxmarouanexx
    اخي هد القانون مودود اخي فادا قمت بارسال المال لاحد قصد القيام بخدمة يمكنك ارجاعها و انا وقعت في فخ واحد نصاب قال لي اعمل لي اكونت بموقع اعطيك 10 دولار ع الالرتباي عملت النية و بدئت ارسل لي الاموال بعد يوم دخلت للحساب لقيتهم رجعو له و عندما سئلته قال لي شكرا لك على الخدمة المجانية و عندما راسلت الالرتباي قالو لنا انه قال انت نصبت عليه
    Last edited by ana1990; 06-13-2012 at 22:51.
    Claim this post to be qualified

2. #2 Collapse post
    AhmedMagnifico is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    192 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    اخى الفاضل مع احترامى لك ولراى صاحب الموضوع الاصلى لكن يا اخى حكاية استعادة الاموال دى معروفة من بايزا
    وكمان انت لازم تقدم ضمانات معينة لاسترجاع الاموال
    واظن انها لن تكون ابدا ضد العميل
    فالجميع يناشد الليبرتى ان يقوم بتفعيل هذه الخاصية مثل بايزا فهى خاصية مفيدة للجميع عميل وتاجر لكى يامن على امواله ان نصب عليه لا قدر الله !!

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

3. #3 Collapse post
    ana1990
    Guest
    Quote Originally Posted by AhmedMagnifico
    اخى الفاضل مع احترامى لك ولراى صاحب الموضوع الاصلى لكن يا اخى حكاية استعادة الاموال دى معروفة من بايزا
    وكمان انت لازم تقدم ضمانات معينة لاسترجاع الاموال
    واظن انها لن تكون ابدا ضد العميل
    فالجميع يناشد الليبرتى ان يقوم بتفعيل هذه الخاصية مثل بايزا فهى خاصية مفيدة للجميع عميل وتاجر لكى يامن على امواله ان نصب عليه لا قدر الله !!
    حضرتك برده مفهمتنيش القانون القديم بيحقلك النزاع على الاموال القانون الجديد بيخليك موافق اجباريا على ان اي حد يحولك فلوس يقدر يرجعها حتى بدون موافقتك و مشرف المنتدى اللي انا جبت منه الموضوع دخل بنفسه و كتب انه ضاع منه 35 دولار بسبب الحكايه دي ادفعوله و بعد 5 دقائق اتاخده منه القانون ده مجنون بغباوه و للاسف اي حد مشترك في الالرت مجبر انه يوافق عليه

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

4. #4 Collapse post
    kingman is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    1599 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by ana1990
    حضرتك برده مفهمتنيش القانون القديم بيحقلك النزاع على الاموال القانون الجديد بيخليك موافق اجباريا على ان اي حد يحولك فلوس يقدر يرجعها حتى بدون موافقتك و مشرف المنتدى اللي انا جبت منه الموضوع دخل بنفسه و كتب انه ضاع منه 35 دولار بسبب الحكايه دي ادفعوله و بعد 5 دقائق اتاخده منه القانون ده مجنون بغباوه و للاسف اي حد مشترك في الالرت مجبر انه يوافق عليه
    قانون عجيب فعلا اذا كان موجود انا مش بستخدم بستعمل اليرت بس حاجة زى كده من من غيراكي سيئة جدا يعنى ازاى اى حد ممكن يرجع فلوسه بمزاجه بعد التحويل قانون عجيب فعلا اذا كان موجود وده مش هيخلى اى حد يتعامل مع البنك ده وانا عن نفسى افضل عدم وجود نزاع فى ليبرتى حتى لايتعرض الواحد لمواقف زى دى وافضل شئ ان الواحد يتحرى الناس اللى هيتعامل معاهم قبل اى تحويل

5. #5 Collapse post
    ana1990
    Guest
    Quote Originally Posted by kingman
    قانون عجيب فعلا اذا كان موجود انا مش بستخدم بستعمل اليرت بس حاجة زى كده من من غيراكي سيئة جدا يعنى ازاى اى حد ممكن يرجع فلوسه بمزاجه بعد التحويل قانون عجيب فعلا اذا كان موجود وده مش هيخلى اى حد يتعامل مع البنك ده وانا عن نفسى افضل عدم وجود نزاع فى ليبرتى حتى لايتعرض الواحد لمواقف زى دى وافضل شئ ان الواحد يتحرى الناس اللى هيتعامل معاهم قبل اى تحويل
    انا برده اتعجبت ذي حضرتك كده بالظبط بعد و افتكرتهم مش فاهمين القانون صح بعد كده لما لقيت ناس كتير و منهم مشرف المنتدى و هو رجل محترم في المجال بيقول الفلوس بعد ما بتدفع بتاخد قلت مفيش مفر غير اني ح الموضوع هنا اعرفكم بيه و بصراحه انا دلوقتي خايف جدا لاني معايا قرشين من كام موقع رفع و خايف يتسحبوا مني تاني

6. #6 Collapse post
    yassinoh is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    142 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    الأليرت بي عمل كده لحماية المشتري و لكي لا يم النصب عليه في عمليات التبادل
    بالإضافة أنك بأحد الشروط المضافة مؤخرا هي أنك بتكون موافق واجباريا
    على ان اي حد يحولك فلوس يقدر يرجعها حتى بدون موافقتك

7. #7 Collapse post
    hardjob is offline
    Banned Array
    Accrued Payments
    422 USD
    Thanks
    0
    اخي انت فاهم الافكار ده جيدا ؟؟؟

والله انا احترت

هده الطريقة استعملها البنك لمحاربة النصابين لكن النصابين نفسهم رح يستعملو الطرق ده

صراحة هدا عجيب حدا ولم يتقبله عقلي بعد

8. #8 Collapse post
    ana1990
    Guest
    Quote Originally Posted by hardjob
    اخي انت فاهم الافكار ده جيدا ؟؟؟

والله انا احترت

هده الطريقة استعملها البنك لمحاربة النصابين لكن النصابين نفسهم رح يستعملو الطرق ده

صراحة هدا عجيب حدا ولم يتقبله عقلي بعد
    بالعكس تماما كده الالرت باي (بايذا) عمل الشرط ده لحماية النصابين علشان يدفعوا و يومين و ياخدوا فلوسهم و للاسف فكرة انك تاخد الفلوس من حساب تحولها لواحد تاني مبقتش تنفع يظهر ان خلاص البنك ده في طريقه للنصب بس بيمهد لنا الموضوع على العموم اتمنى لو المشرف موجود يثبت الموضوع لافادة الاعضاء

9. #9 Collapse post
    hardjob is offline
    Banned Array
    Accrued Payments
    422 USD
    Thanks
    0
    Quote Originally Posted by ana1990
    بالعكس تماما كده الالرت باي (بايذا) عمل الشرط ده لحماية النصابين علشان يدفعوا و يومين و ياخدوا فلوسهم و للاسف فكرة انك تاخد الفلوس من حساب تحولها لواحد تاني مبقتش تنفع يظهر ان خلاص البنك ده في طريقه للنصب بس بيمهد لنا الموضوع على العموم اتمنى لو المشرف موجود يثبت الموضوع لافادة الاعضاء
    مممم عجيب وغريب

طيب كيف يمكن استرجاع الاموال هل هناك طريقة من البنك ام مراسلة الدعم

هده معلومات لازم نعرفها

10. #10 Collapse post
    jans is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    147 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    هذه العملية سوف تساعد الناس على استرداد امالهم في حالة الوقوع مع شخص نصاب
    و اعتقد انها سلاح ذو حدين ممكن يفيد و ممكن الشخص يضرر منه .

Closed Thread
Page 1 of 20 1 2 3 11 ...

Subscribe to this Thread (4)