+ Reply to Thread
Page 1 of 31 1 2 3 11 ...
Results 1 to 10 of 310

Thread: اريد معرفة كيف ابدء التداول ع المنصة واهم القواعد اللي اهتم بيها ويكون تعليم سهل ميسر

• Thread Tools
  1. #1 Collapse post
    omar kapo is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    503 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0

اريد معرفة كيف ابدء التداول ع المنصة واهم القواعد اللي اهتم بيها ويكون تعليم سهل ميسر

استشارة لو سمحتم ساعدوني انا مبتدء واريد ان اعرف كيف لي ان اتعلم الفوركس والتداول

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. #2 Collapse post
    mony is offline
    Banned Array
    Accrued Payments
    185 USD
    Thanks
    0
    يمكن ان تتعلم عن طريق دورات تعليميه على اليوتيوب وايضا يوجد الكثير من المنتديات تعلم كيفيه التداول بطريقه سهله وبالتوفيق

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

3. #3 Collapse post
    forexBOSS is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    99 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    هذا ليس القسم المناسب لهذا السؤال و لكن بكل بساطه الاجابه هى تعلم الفوركس من الكتب المنتشره فى المنتديات و بعد ذلك قم بمشاهده فيديوهات للفوركس و ما اكثر الفيديوهات و بعد انتهائك من فهم الفوركس قم بالتدريب على ديمو على الاقل 3 شهور و ان اردت الاشتراك فى فوركس كوبى لانه سوف يفيدك جدا
    اداره راس المال هى نبض حسابك فان توقف مات حسابك

4. #4 Collapse post
    mrhoda is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    478 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by omar kapo
    استشارة لو سمحتم ساعدوني انا مبتدء واريد ان اعرف كيف لي ان اتعلم الفوركس والتداول
    اولا تعليم الفوركس امره سهل جدا وفيه كورسات شاملة فى منتديات كتيير
    وفيه كمان قسم التعليم فى المنتدى اى نعم ممكن ميكونش مرتب بخطوات بس ممتاز
    بس انت عرفت الفوركس منين عموما يعنى

5. #5 Collapse post
    omar kapo is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    503 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by mrhoda
    اولا تعليم الفوركس امره سهل جدا وفيه كورسات شاملة فى منتديات كتيير
    وفيه كمان قسم التعليم فى المنتدى اى نعم ممكن ميكونش مرتب بخطوات بس ممتاز
    بس انت عرفت الفوركس منين عموما يعنى

مشكور اخ محمود
    ولكن اريد مواقع واو منتديات او اسماء فديوهات اتعلم منها
    هكذا انتم اعطينم لي الشقة ولكن لم تعطوا لي المفتاح فاريد من حضرتكم التوضيح

6. #6 Collapse post
    islamselmy is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    50 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by omar kapo
    مشكور اخ محمود
    ولكن اريد مواقع واو منتديات او اسماء فديوهات اتعلم منها
    هكذا انتم اعطينم لي الشقة ولكن لم تعطوا لي المفتاح فاريد من حضرتكم التوضيح

اولا عمر اهم شىء ممكن افيديك بيه انك تشوف مدرسه تعليم كويسه جدا و على فكرة نصيحتى ليك انك تشوف اى شىء عايز تتعلمة هنا لان المنتدى هنا بجد كويس جدا ومليان متخصصين و مواضيع هتفيديك جدا فوق ما تتخيل
    و عندك اليو تيوب ممكن تشوف عليه فديوهات تعليميه و عندك اكثر من طريقة شوف ايه اللى يناسبك فيهم
    و بالنسبه للاخ مستر حودة فعلا قسم التعليم فى المنتدى رائع جدا و انا شخصيا استفدت منه
    لكنى عايز اعرف من الجميع ايه اكتر وسيله استقدت منها و خدت منها معلومة جيدة؟
    Patience is the key to solving all the difficulties

7. #7 Collapse post
    omar kapo is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    503 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by islamselmy

اولا عمر اهم شىء ممكن افيديك بيه انك تشوف مدرسه تعليم كويسه جدا و على فكرة نصيحتى ليك انك تشوف اى شىء عايز تتعلمة هنا لان المنتدى هنا بجد كويس جدا ومليان متخصصين و مواضيع هتفيديك جدا فوق ما تتخيل
    و عندك اليو تيوب ممكن تشوف عليه فديوهات تعليميه و عندك اكثر من طريقة شوف ايه اللى يناسبك فيهم
    و بالنسبه للاخ مستر حودة فعلا قسم التعليم فى المنتدى رائع جدا و انا شخصيا استفدت منه

اشكرك يا اخي ع التوضيح
    وايضا اسهل طريقة سوف اتعلم منها سريعا الفيديوهات لانه تعليم عملي راي بالعين وتطبيق باليد

8. #8 Collapse post
    mrhoda is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    478 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    انا شخصيا استفدت بكل وسيلة انى اقدر اتعلم من خلالها سواء اشخاص او فيديوهات تعليمية
    بس الوسيلة الافضل اللى استفدت بيها من خلال الاشخاص والتجربة على الحساب التجريبى
    احسن شىء فى الدنيا تجربة الشى نفسه والتعديل على كل محاولة فاشلة
    فالنجاح يأتى دائما بعد تجربة الفشل
    وتجربة الفشل يأتى بعدها النجاح

9. #9 Collapse post
    islamselmy is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    50 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by mrhoda
    انا شخصيا استفدت بكل وسيلة انى اقدر اتعلم من خلالها سواء اشخاص او فيديوهات تعليمية
    بس الوسيلة الافضل اللى استفدت بيها من خلال الاشخاص والتجربة على الحساب التجريبى
    احسن شىء فى الدنيا تجربة الشى نفسه والتعديل على كل محاولة فاشلة
    فالنجاح يأتى دائما بعد تجربة الفشل
    وتجربة الفشل يأتى بعدها النجاح

تمام جدا ردك لان الحساب التجريبى بيديك فرصة انك على الاقل تفهم البرنامج و الدنيا فى الفوركس ماشيه ازاى و بيفتح ليك مجال انك تتاجر بمبالغ كبيرة علشان كدة ان شاء الله تتاجر ب الملايين فى المستقبل اللى مش عارف هو قريب ولا بعيد ههههههههه
    انت يا مستر حودة شايف قد ايه الفترة اللى ممكن الانسان يتعلم فيها على الحساب الديمو؟
    Patience is the key to solving all the difficulties

10. #10 Collapse post
    omar kapo is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    503 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by islamselmy

تمام جدا ردك لان الحساب التجريبى بيديك فرصة انك على الاقل تفهم البرنامج و الدنيا فى الفوركس ماشيه ازاى و بيفتح ليك مجال انك تتاجر بمبالغ كبيرة علشان كدة ان شاء الله تتاجر ب الملايين فى المستقبل اللى مش عارف هو قريب ولا بعيد ههههههههه
    انت يا مستر حودة شايف قد ايه الفترة اللى ممكن الانسان يتعلم فيها على الحساب الديمو؟
    اعتقد ف راي الشخصي انه ممكن يتعلم ف شهر يكفي له ولكن تكون ايضا قدرات يعني ممكن اسبوع واحد يبقي تمام فيه ممكن سنة ع ما يعرف يفهم فيه دي قدرات
    شخصية بين الاشخاص يعني لا يمكن ان يوجد شخص فهمه ذي الاخر بل قدرات الله معطيها للكل متساوية بس الاسس وانت صغير هي اللي عملتك كد

+ Reply to Thread
Page 1 of 31 1 2 3 11 ...

Subscribe to this Thread (4)

Tags for this Thread