+ Reply to Thread
Results 1 to 8 of 8

Thread: احنا في لخبطة وتخبيط

• Thread Tools
  1. #1 Collapse post
    zam_bozo is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    328 USD
    Thanks
    1,970
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0

احنا في لخبطة وتخبيط

الموضوع ياجماعة ان احنا مش فاهمين كويس النظام اللي مفروض نمشي عليه وماحدش من اخواننا اعضاء المنتدى عاوز يطوع ويفهمه لينا كويس عشان كده احنا بنخبط ..ومش عارفين احنا مظلومين والا لا .. انا باقترح عليكم انكم كلكم معايا نطلب من أحد المشرفين وليكن أخونا اسمارت أو أي حد معاه انه يكتب موضوع يشرح فيه تفصيليا كيف نتعامل مع النظام الجديد في البونص وكيف ننميه حتى يصير اكبر مايمكن زي أخونا أحمد مختار دودو فيدو لما شرح النظام القديم وهو مش هيخسر حاجة دا هياخد لايكات من كل أعضاء المنتدى يعني هيكسب دا غير الدعوات الحلوة والصداقات اللي ما هيكونلهاش آخر ..وينوب عننا في انه يطلب من الشركة ان البونص يوصل يوم 1 في الشهر الساعة 12 ظهرا على الأكثر ..
    واذا ماحدش رد علينا .. نحاول نتكلم مع دعم الشركة واللي يوصل لمعلومة يضعها في هذا الموضوع
    بس ياريت يكون عندنا نظام في تناول الموضوع .. اللي يجيب معلومة يقول مصدرها وطبعا لو مصدرعا الشركة هتكون معلومة في المقدمة ولو جايب المعلومة من أحد المشرفين بالمنتدى هتكون نمرة 2 ولو هو شخصيا مصدر المعلومة يعني اكتشفها بنفسه من موقف حصل معاه يجيب الدليل عليها عشان نقتنع بيها .. ايه رايكم نبتديى
    أنا شخصيا من حساباتي تبين ان البوست ثمنه 3 سنت او اقل بقليل والدليل ان انا كنت عامل عدد من الردود حوالي 100 رد أخذت في مقابلهم 2.98 دولار يعني أقل من 3 سنت .. حد عنده معلومة تانية .. يالا انزلو بمعلوماتكم وفي الآخر هنفهم كل حاجة

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. الاعضاء التاليين يشكرون zam_bozo علي هذه المشاركة المفيدة

Abo Hamdy(01-17-2018)

3. #2 Collapse post
    kkk is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    675 USD
    Thanks
    18,348
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    بسم الله الرحمن الرحيم اخي الحبيب بالفعل نحن نحتاج الي من يفهمنا جيدا بنظام العمل داخل المنتدي اتمني ان يشارك الجميع في هذا الموضوت حتي نصل الي حل لان احنا غير مستفيدين من الشغل العشوائي بتاعنا وبنشتغل بدون مقابل اشكرك علي هذا الموضوع المهم جدا

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

4. الاعضاء التاليين يشكرون kkk علي هذه المشاركة المفيدة

zogh(01-25-2018)

5. #3 Collapse post
    alasfarahmad is offline
    خبير فوركس مصر Array
    5,609
    Accrued Payments
    507 USD
    Thanks
    1,561
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم ورحمة الله
    صديقنا الفاضل، اعتقد أن الشركة تعمل بنظامين أساسيين للحصول على البونص، الأول تقليدي قديم، ويقوم على أساس المشاركات والردود التي يقدمها الأعضاء، ولكن لهذه الردود شروط، منها أن تكون مكتملة من حيث المساحة، ومن حيث النوع، أما من حيث المساحة فيراد بذلك أن يكون حجم الرد بحدود السطرين تقريبا، ومن حيث النوعية لا بد أن يكون الرد ذات معني ومفيد، وليس نسخا من رد آخر، أما النظام الجديد فيعتمد على تفاعل الآخرين مع المشاركات التي يقدمها العضو، نتمنى للجميع التوفيق في عمليات التداول، والنجاح والربح الوفير بإذن الله.

6. The Following 2 Users Say Thank You to alasfarahmad For This Useful Post:

hooda(01-17-2018), zogh(01-25-2018)

7. #4 Collapse post
    zam_bozo is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    328 USD
    Thanks
    1,970
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    أولا انا باشكر kkk لتقديره لأهمية الموضوع ولمناداته لي باخي الحبيب واقوله بل انت الأخ الحبيب
    ثانيا أشكر كذلك alasfarahmad على رده الهايل وتفاعله .. وبقوله انا فعلا فاهم النظام القديم ويمكن اغلب زملاءنا في المنتدى لأن معظمنا قديم في المنتدى
    انا عاوز أعرف النظام الجديد كيف يعتمد على تفاعل الآخرين مع المشاركات التي يقدمها العضو .. يعني مثلا لو انا عملت لك تقييم أو لايك على موضوعك أو ردك ببقى ثمن الموضوع او الرد كام يعني مثلا بيوصل الموضوع دولار ولو بقوا تقيمين أو لايكين يبقى 2 دولار .. يعني تفصيل الحسابات .. لأن ماتزعلش مني العبارات العامة دي غير مفهومة زي تفاعلات الآخرين وهتاخد بوص كبير .. مفيش تحد قيمي أنا عاوز أعرف التقييم بكام واللايك بكام عشان احسب واعرف انا جاي لي البونص كام الشهر ده .. وهل هناك حد لذلك أم انه مفتوح يعني مثلا لو 50 من الاعضاء عملو لي لايك على موضوعي البونص يوصل 50 دولار وبعد كده لو 50 تانيين عملو لايك مش هيزيد ولا سنت فنبقى فاهمين ان كفاية احصل على 50 لايك من زملائي وننشغل بعمل موضوع تاني نحصل فيه على 50 لايكات ومانضيعش وقت في موضوع واحد وبكدة يكبر البونص .. وحاجات زي كده ارجو انك تكون فاهمني
    يعني عاوز تفصيل

8. الاعضاء التاليين يشكرون zam_bozo علي هذه المشاركة المفيدة

zogh(01-25-2018)

9. #5 Collapse post
    zam_bozo is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    328 USD
    Thanks
    1,970
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    يا اخونا ايه الحكاية عاوزين تفاعل عاوزين حد يفهمنا النظام الجديد انا باعترف احنا كنا فاهمين
    ويبدوا اننا مش فاهمين .. وفاهمين اننا فاهمين .. حد فاهمني ؟؟ أخي اسمارت هاعمل ايه مفيش حد قدامي الا انت باتعبك آآه لكن مفيش حل تاني
    انا آسف لو سمحت اكتب موضوع تفصيلي عن النظام الجديد وكيفية حساب اللايكات والتقييمات عشان نعرف نحسبها كويس ونعرف نصل بالبونص الى حده الأقصى

10. الاعضاء التاليين يشكرون zam_bozo علي هذه المشاركة المفيدة

alaa50(01-17-2018)

11. #6 Collapse post
    Abo Hamdy is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    6112 USD
    Thanks
    29,409
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    انا متفق ان احنا مش فاهمين النظام وان الية العمل معاه مش عارفين نحددها محدش عارف الشكر المفروض يبقا على كل المشاركات ولا لا وهل بيتم احتساب البونص بالنسبة لجودة المشاركات فعلا ولا بالنسبة لعدد الاعجاب ولا لأيه بالظبط غير اننا مش فاهمين هل البونص قيمة ثابتة وبتتوزع على الكل حسب التقييم ولا ممكن يكون اجمالي البونص بتاع اعضاء المنتدى في الشهر ده غير اللي فات واللي بعده واظن ان الموضوع لو هيتحل يبقا المفروض نقدم الشكاوي دي في المنتدى الاجنبي لان ادارة الشركة تقريبا بتكون مهتمة اكتر بالمنتدى ده ومعتبراه الواجهة

12. The Following 9 Users Say Thank You to Abo Hamdy For This Useful Post:

alaa50(01-17-2018), hooda(01-17-2018), mohamed ashraf elkholy(01-17-2018), shr(01-17-2018), skylol(01-19-2018), Unregistered (3), zam_bozo(01-17-2018)

13. #7 Collapse post
    zam_bozo is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    328 USD
    Thanks
    1,970
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    يابو حمدي الكلام ده خطير يعني انت تقصد اننا مش ماليين عينهم ؟؟ دا لو الكلام ده كده
    انا فعلا هسيب الشركة دي وأي حاجة ننعلق بيها .. لا .. دا كل شئ الا الكرامة .. والرزاق حي ياجدع ..
    انا اعتقد ان الأمر غير كده خالص .. أصل الناس دول روس فمش عارفين يفهمونا قصدهم بالنظام الجديد ..
    انا مفيش حل قدامي غير اني اتوجه الى دعم الشركة نفسه واحاول افهم منهم القصة .. وبارجو من كل الزملاء انهم يعملوا زيي
    وبعدين اللي يفهموه ييجوا في الموضوع ده ويكتبوه و100% هنفهم المقصود

14. The Following 3 Users Say Thank You to zam_bozo For This Useful Post:

Abo Hamdy(01-17-2018), hooda(01-17-2018), skylol(01-19-2018)

15. #8 Collapse post
    nepester is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    55 USD
    Thanks
    18
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام علكم و رحمة الله تعالى و بركاته
    اخي الكريم نظام الشركة في تسليم البونص و احتسابه واضح
    عني بين قوسين عملك و تفاعلك يتكلم عنك اي اعمالك تتكلم عنك الركة او المنتدى بوجه الخصوص ينتظر من الاعظاء المشاركات الفعالة و الايجابية و هذا نظرا لكثرة المشاركات العشوائية باتباع هذا النظام الجديد سيتم اخزال الاعضاء العشوائين من الاعضاء التي تعطي موارد و معلومات جيدة
    بالتوفيق للجميع

+ Reply to Thread