+ Reply to Thread
Results 1 to 2 of 2

Thread: عنبة: مفيش اعتزال أنا بحب اللي بعمله وربنا اللي منجحني

• Thread Tools
  1. #1 Collapse post
    merry is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    0 USD
    Thanks
    195
    SubscribeSubscribe
    subscribed 1

come عنبة: مفيش اعتزال أنا بحب اللي بعمله وربنا اللي منجحني

كشف مؤدى المهرجانات عنبة، حقيقة اعتزاله عبر خاصية ستورى على “إنستجرام”.

وكتب عنبة: "أنا عارف إني كاتم على نفس ناس كتير كله مستی یاخد نفسه".

وأضاف عنبة: "مفيش اعتزال أنا بحب اللي بعمله وربنا اللي منجحي وجاعل ناس تحبني بصدق أنا مش منزل غیر إني مهمل في حق نفسي مش أكتر".

وأثار مطرب المهرجانات مصطفى عناب "عنبة سابقا"، الجدل حول اعتزاله الغناء.

وقام عناب، بحذف جميع صوره على موقع التواصل الاجتماعي انستجرام، في موقف آثار حيرة جمهوره.

كما نشر عنبة، عبر ستوري “إنستجرام”، صورة وكتب عليها: "أنا أسف لنفسي".

مغني المهرجانات عنبة
    وأحيا مغنى المهرجانات عنبة، حفلا غنائيا على خشبة مسرح الزمالك، فى اول فبراير الماضي .

وقال مصطفي عنبة، مطرب المهرجانات، من خلال مداخلة هاتفية عبر برنامج “الحكاية” مع الإعلامى عمرو أديب،إن اسمه الأصلي مصطفى سعيد، وشهرته "عناب".

وأضاف عنبة: " ربنا كرمني واتشهرت باسم عنبة، لأني كنت بلعب كورة وأنا صغير، وكنت بحط عنب في جيبي، ومن ساعتها الاسم طلع عليا".

وتابع عنبة: "أنا مضيت إقرار بتغيير اسمي من عنبة لـ مصطفى عناب".

جاء ذلك تعليقا على ما تردد عن إصدار نقابة المهن الموسيقية مجموعة جديدة من الشروط لقبول مطربي المهرجانات في النقابة، وهو ما نفاه وكيل أول النقابة محمد أبو اليزيد خلال مداخلة مع البرنامج.

وقال محمد أبو اليزيد: "لا توجد شروط للمهرجانات، الشروط تكون لكل الأعضاء، والبعض خرج بهذه الحكاية ونشرها بطريقة غريبة اليوم، وهذه أول مرة نسمع فيها عن الموضوع."

وأضاف: "الأسبوع الماضي طلبت منا أسماء غير الأعضاء في النقابة حتى لا تستخرج لهم تصاريح بحفلات. وبعضهم تقدم بأوراقه وكانت سليمة، ودخل لجنة واجتاز الاختبارات."

وتابع: "لكن هو ينفع مطرب يكون اسمه حمو طيخا، وهو اسمه حمو رجب وده اسم أحلى. إحنا معملناش شروط بس الاسم غير مقبول، لازم يغير اسمه وده الشرط الوحيد، وفي أسماء مش محتاجة تغيير".

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. The Following 7 Users Say Thank You to merry For This Useful Post:

Unregistered (5), halaads(03-08-2022), Rezgui123(03-02-2022)

3. #2 Collapse post
    saraali is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    0 USD
    Thanks
    1,062
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    وأضاف عنبة: "مفيش اعتزال أنا بحب اللي بعمله وربنا اللي منجحي وجاعل ناس تحبني بصدق أنا مش منزل غیر إني مهمل في حق نفسي مش أكتر".وأثار مطرب المهرجانات مصطفى عناب "عنبة سابقا"، الجدل حول اعتزاله الغناء.وقام عناب، بحذف جميع صوره على موقع التواصل الاجتماعي انستجرام، في موقف آثار حيرة جمهوره.كما نشر عنبة، عبر ستوري “إنستجرام”، صورة وكتب عليها: "أنا أسف لنفسي".مغني المهرجانات عنبة وأحيا مغنى المهرجانات عنبة، حفلا غنائيا على خشبة مسرح الزمالك، فى اول فبراير الماضي .وقال مصطفي عنبة، مطرب المهرجانات، من خلال مداخلة هاتفية عبر برنامج “الحكاية” مع الإعلامى عمرو أديب،إن اسمه الأصلي مصطفى سعيد، وشهرته "عناب".وأضاف عنبة: " ربنا كرمني واتشهرت باسم عنبة، لأني كنت بلعب كورة وأنا صغير، وكنت بحط عنب في جيبي، ومن ساعتها الاسم طلع عليا".

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

4. The Following 10 Users Say Thank You to saraali For This Useful Post:

Unregistered (2), Almohandes(03-10-2022), Dianamohamed(03-13-2022), Fadyyforex(03-09-2022), halaads(03-08-2022), Handes222(03-08-2022), mohamedshobir(03-08-2022), motasemmotasem575(03-07-2022), sohasalah(03-07-2022)

+ Reply to Thread