Closed Thread
Page 1 of 5 1 2 3 ...
Results 1 to 10 of 43

Thread: رد الادارة على اتهامات الاخ الذى تم ايقافه

• Thread Tools
  1. #1 Collapse post
    Forex Masr is offline
    Administrator Array
    1,978
    Accrued Payments
    947 USD
    Thanks
    388

instant رد الادارة على اتهامات الاخ الذى تم ايقافه

الاستاذ اللهو الخفى صاحب المشلكة التى ظهرت منذ يومين والذى يعترض على ايقاف عضويته وينكر انه شخص واحد ويقول انهم شخصين
    استخدم اي بى واحد للرد من عضويتين................الموضوع منتهى حتى منغير الاثبات ده كمان
    يعنى الاتنين او الواحد ده الله يمخولوا ذى ماهو مخول الخلق معاه وشتت الكل وضيع وقتى مخالف مخالف مخالف بالتلاتة
    ها هو اثبات اخر يوضح ان رقم معرف واحد,يعنى ايبى واحد يعنى IP,يعنى جهاز كمبيوتر واحد يعنى كيبورود واحد يعنى كوباية شاى واحدة مش كوبايتين على مااظن تم استخدام كل ذلك فى كتابة الردود لعضويتين وهم
    mrmoha
    aymoon

والكلام ده معناه ان احتمال انه يكون شخص واحد بنسبة 90% لان مفيش حاجة فى الكون اسمها 100%
    هذا الشخص حتى لو مظلوم هو من وضع نفسه فى هذا المأزق والادارة ليس من المنطق ان تعترف بنسبة 10% انهم شخصين
    وخلوا بالكم ان قرار الايقاف ده معترف بيه فى كل الدنيا وفى كل المنتديات مش عندنا وبس
    الصورة بتوضح ان المربعات الحمراء بتاعت العضوية "موحة" فيها اسمه ورقم الايبى اللى هو 41.236.244.180 هو هو نفس رقم الايبى للعضوية الاخرى التى تدعى "ايمون" والموضح بداخل المربعات باللون الازرق
    ولو بعض الاعضاء لسة مش متأكدين من كلام الادارة ياريت يرشحوا عضو وانا هخلية مشرف لمدة دقيقة يدخل يشوف الاي بى بنفسه وبجد بجد حسبى الله ونعم الوكيل على مضيعة الوقت اللى احنا فيها ديه
    وعلى كوباية الشاى اللى بردت ومشربتهاش

كفاية بقى عايزين نشوف شغلنا
    والله احنا ماظلمناه والموضوع مش موضوع ريفيرالز والله الموضوع كله "مخالفة قواعد ادارية" ولسوء حظه كان لديه عدد من الريفيرالز
    وللعلم العضويتين لديهم رفيرالز
    هم/هو من ظلم نفسه ووضع نفسه فى هذا الوضع سواء ان كان شخص او اثنين
    وياريت كل واحد من الاعضاء يضع نفسه مكان الادارة بعد مايشوف الصورة اللى فوق
    هيقول ده شخص ولا اتنين؟؟؟؟!
    الموضوع خلص.....
    الادراة

Attachment 541

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. #2 Collapse post
    Smart is offline
    Super Moderator Array
    قابلت الضيوف
    15 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    524 USD
    Thanks
    779

شكرا على التوضيح
    اعتقد الامور واضحه وضوح الشمس وكل شىء بالدليل
    يعنى مش افتراء الاداره تطبق القوانين فقط لا غير
    وعلينا ان نترك الحكم للاعضاء فكل منهم له عقله ويستطيع ان يحكم بناء على ماقراء
    عايزين فعلا نشوف شغلنا

Think Smart

3. #3 Collapse post
    you is wrong is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    1 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    الاستاذ اللهو الخفى صاحب المشلكة التى ظهرت منذ يومين والذى يعترض على ايقاف عضويته وينكر انه شخص واحد ويقول انهم شخصين
    استخدم اي بى واحد للرد من عضويتين................الموضوع منتهى حتى منغير الاثبات ده كمان
    يعنى الاتنين او الواحد ده الله يمخولوا ذى ماهو مخول الخلق معاه وشتت الكل وضيع وقتى مخالف مخالف مخالف بالتلاتة
    ها هو اثبات اخر يوضح ان رقم معرف واحد,يعنى ايبى واحد يعنى IP,يعنى جهاز كمبيوتر واحد يعنى كيبورود واحد يعنى كوباية شاى واحدة مش كوبايتين على مااظن تم استخدام كل ذلك فى كتابة الردود لعضويتين وهم
    mrmoha
    aymoon
    هل جئت بجديد ؟؟؟ هذا ما قلناه في مواضيعنا باني فتحت العضويتين من جهازي طبيعي جدا ان يظهر نفس الاي بي
    يبدو انك لم تقرا مشاركاتي جيدا
    في البدايه كانت لك الحجه بان تغلق العضويتين لانهم من نفس الاي بي ولكن بعد دخولنا المنتدى واثبتنا اننا شخصين ولسنا شخص واحد وان غرضنا شريفا
    كشفنا عنك الحجه وبالتالي يتوجب عليك فتح العضويات مرة اخرى
    كما قلت بان البند الاول من قوانين المنتدى وهو عدم استخدام اكثر من معرف .... الغرض من هذا البند هو الشخص الذي يقصد الاحتيال على المنتدى ليربح بونص كبير وغالبا يقوم بعمل ردود كثيرة ليربح بونص كبير في العضويتين وايضا الريفيرال يكون قليلا بل من الممكن ان لايملك اي ريفيرال وهذه هي الصفات التي تتوفر في العضو النصاب الذي يسجل باكثر من معرف لكن هذه الصفات مناقضه لنا تماما فعدد ردودنا قليل جدا وعدد الريفيرال كثير ولو لاحظت ايضا ستجد بعض الاعضاء الجدد الذين لم يتعدى على تسجيلهم في المنتدى سوى يومان مشاركاتهم تفوق ال 50 مشاركه في خلال يومين
    عكسنا تماما الذي عدى على تسجيلنا شهران ولا نملك سوى سنتات معدوده
    على كل حال بعد ان كشفنا الحجه عليك يتوجب عليك امرين
    اما ان تفتح العضويتين
    او على الاقل نستلم ارباحنا التي اجتهدنا فيها واسغرقت مننا اوقاتا لجمع تلك الريفيرالات
    فقد كنت استلم من المنتدى الانجليزي ارباحي التي اجتهدت بها رقم اغلاق عضويتي
    فهذا حقنا فاذا كنت ترى غير ذالك
    لا اقوك بانك ستشكك الاعضاء في مصداقيه المنتدى ولكن سوف ينظر الاعضاء اليك نظرة مختلفه عن التي كانوا ينظرونها اليك
    وابداء الاحترام لك في الظاهر فقط من اجل البونص ولكن ما بداخلهم غير ذالك

........... انتهى

انا اغلقت الموضوع بسبب انك احرجتنى؟
    هو انت مش هتبطل تزوير الحقائق
    دخلت وعملت نفسك شيخ وراجل بتاع ربنا
    وقولت انك مش بتقبل حرام وان مافيش نيه بالمتاجره هيدج
    ولما كشفتك على حقيقتك وبينت لناس كلها انك كاذب
    ونشرت كلامك الواضح وضوح الشمس انك ناوى تهدج وتصفر الحساب
    ورغم كله ده اديتك وقت تقول كل الى انت عايزه...وبعد ماحضرتك خلصت كلامك خالص
    اغلقت الموضوع وتركت الحكم للاعضاء
    وفى الاخر جزائى انك تقول انك احرجتى وده سبب انى اغلقت الموضوع
    هستنى ايه تانى من راجل مقتنع ان الفوركس ربا ويقبله على نفسه وعلى اهل بيته
    شخص زيك لا زمه له ولا ضمير...عشان كده مش هرد عليك تانى
    لانك اقل من ان ارد عليك
    لا وفقك الله
    تزوير ايه ادلتي اقوى من ادلتك والاعضاء يشهدوا بذالك
    ثم انا وضحت في مشاركاتي كل شىء عن الهيدج سواء قمت بعمل هيدج ام لا اعمل لا دخل لك بهذا الموضوع فهذه بيني وبين الشركه غير انني قمت بتوضيح
    نظام الهيدج في مشاركاتي وانها لا تضر الشركه في شىء لانها ماركت ميكر

ثم انني قلت باني اعمل في الفوركس كعمل مؤقت وقلت ايضا باني استعمل امواله في اشياء عامه وبسيطه ولا استخدمه في الانفاق على اسرتي والاشياء الهامه كما انني رافض بذالك ان اتزوج من اموال الفوركس وان انفق على زوجتي واولادي حتى اذا اردت التوبه وترك هذا العمل تكون سهله امامي تركها
    ما علينا من كل هذا فهذه بيني وبين الله
    لا دخل لك بهذا الموضوع

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

4. #4 Collapse post
    Forex Masr is offline
    Administrator Array
    1,978
    Accrued Payments
    947 USD
    Thanks
    388
    Quote Originally Posted by you is wrong

هل جئت بجديد ؟؟؟ هذا ما قلناه في مواضيعنا باني فتحت العضويتين من جهازي طبيعي جدا ان يظهر نفس الاي بي
    يبدو انك لم تقرا مشاركاتي جيدا
    في البدايه كانت لك الحجه بان تغلق العضويتين لانهم من نفس الاي بي ولكن بعد دخولنا المنتدى واثبتنا اننا شخصين ولسنا شخص واحد وان غرضنا شريفا
    كشفنا عنك الحجه وبالتالي يتوجب عليك فتح العضويات مرة اخرى
    كما قلت بان البند الاول من قوانين المنتدى وهو عدم استخدام اكثر من معرف .... الغرض من هذا البند هو الشخص الذي يقصد الاحتيال على المنتدى ليربح بونص كبير وغالبا يقوم بعمل ردود كثيرة ليربح بونص كبير في العضويتين وايضا الريفيرال يكون قليلا بل من الممكن ان لايملك اي ريفيرال وهذه هي الصفات التي تتوفر في العضو النصاب الذي يسجل باكثر من معرف لكن هذه الصفات مناقضه لنا تماما فعدد ردودنا قليل جدا وعدد الريفيرال كثير ولو لاحظت ايضا ستجد بعض الاعضاء الجدد الذين لم يتعدى على تسجيلهم في المنتدى سوى يومان مشاركاتهم تفوق ال 50 مشاركه في خلال يومين
    عكسنا تماما الذي عدى على تسجيلنا شهران ولا نملك سوى سنتات معدوده
    على كل حال بعد ان كشفنا الحجه عليك يتوجب عليك امرين
    اما ان تفتح العضويتين
    او على الاقل نستلم ارباحنا التي اجتهدنا فيها واسغرقت مننا اوقاتا لجمع تلك الريفيرالات
    فقد كنت استلم من المنتدى الانجليزي ارباحي التي اجتهدت بها رقم اغلاق عضويتي
    فهذا حقنا فاذا كنت ترى غير ذالك
    لا اقوك بانك ستشكك الاعضاء في مصداقيه المنتدى ولكن سوف ينظر الاعضاء اليك نظرة مختلفه عن التي كانوا ينظرونها اليك
    وابداء الاحترام لك في الظاهر فقط من اجل البونص ولكن ما بداخلهم غير ذالك

........... انتهى

تزوير ايه ادلتي اقوى من ادلتك والاعضاء يشهدوا بذالك
    ثم انا وضحت في مشاركاتي كل شىء عن الهيدج سواء قمت بعمل هيدج ام لا اعمل لا دخل لك بهذا الموضوع فهذه بيني وبين الشركه غير انني قمت بتوضيح
    نظام الهيدج في مشاركاتي وانها لا تضر الشركه في شىء لانها ماركت ميكر

ثم انني قلت باني اعمل في الفوركس كعمل مؤقت وقلت ايضا باني استعمل امواله في اشياء عامه وبسيطه ولا استخدمه في الانفاق على اسرتي والاشياء الهامه كما انني رافض بذالك ان اتزوج من اموال الفوركس وان انفق على زوجتي واولادي حتى اذا اردت التوبه وترك هذا العمل تكون سهله امامي تركها
    ما علينا من كل هذا فهذه بيني وبين الله
    لا دخل لك بهذا الموضوع

ركز معايا يااستاذ للمرة المليون
    انت شكلك بتقراء من الشمال لليمين ولعلمك انا بتكلم جد مش بهرج
    انتوا الاتنين "العضويتين" نفس الاسلوب تقريبا وتخرجوا الواحد خارج شعوره.......نقول طور يقولوا احلبوه
    الصورة اللى فى اول الموضوع دى ايه ردك عليها....
    عايز اجابة مباشرة مش جورنال؟
    ساعدنى بالمنطق والعقل عشان اعتذر لك

5. #5 Collapse post
    ForexMoha is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    1 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by Forex Masr

mrmoha
    aymoon

والكلام ده معناه ان احتمال انه يكون شخص واحد بنسبة 90% لان مفيش حاجة فى الكون اسمها 100%
    هذا الشخص حتى لو مظلوم هو من وضع نفسه فى هذا المأزق والادارة ليس من المنطق ان تعترف بنسبة 10% انهم شخصين
    وخلوا بالكم ان قرار الايقاف ده معترف بيه فى كل الدنيا وفى كل المنتديات مش عندنا وبس
    الصورة بتوضح ان المربعات الحمراء بتاعت العضوية "موحة" فيها اسمه ورقم الايبى اللى هو 41.236.244.180 هو هو نفس رقم الايبى للعضوية الاخرى التى تدعى "ايمون" والموضح بداخل المربعات باللون الازرق
    ولو بعض الاعضاء لسة مش متأكدين من كلام الادارة ياريت يرشحوا عضو وانا هخلية مشرف لمدة دقيقة يدخل يشوف الاي بى بنفسه وبجد بجد حسبى الله ونعم الوكيل على مضيعة الوقت اللى احنا فيها ديه
    وعلى كوباية الشاى اللى بردت ومشربتهاش

كفاية بقى عايزين نشوف شغلنا
    والله احنا ماظلمناه والموضوع مش موضوع ريفيرالز والله الموضوع كله "مخالفة قواعد ادارية" ولسوء حظه كان لديه عدد من الريفيرالز
    وللعلم العضويتين لديهم رفيرالز
    هم/هو من ظلم نفسه ووضع نفسه فى هذا الوضع سواء ان كان شخص او اثنين
    وياريت كل واحد من الاعضاء يضع نفسه مكان الادارة بعد مايشوف الصورة اللى فوق
    هيقول ده شخص ولا اتنين؟؟؟؟!
    الموضوع خلص.....
    الادراة

Attachment 541

أنا قولت قبل كده تشابه الأى بى لا يعنى أننا شخصين وقولت ممكن أفتح حسابات أصحابى على جهازى وأعمل بيها ردود كمان وللإدارة الحق فى تعطيل العضويات ذات الأى بى المتشابه , طبعاً الإدارة غير مقتنعة حتى ولو أثبت بأى دليل كان على إننا شخصين ... حضرتك عايزنى أعلق على صور حضرتك , طيب أنا قولت إنى إديته الحساب بتاعه وهو فتحه وذلك لإن هذا مشروع ونحن شركاء فى والعضويات ليست لغرض وضع ردود فى المنتدى إلخ .. ليه حضرتك معلقتش على الرسائل اللى كنت برسلها لأيمن وكمان صورة الياهو ماسنجر ؟
    كما أن حضرتك مش مقتنع إننا شخصين منفصلين , فإنتا برده معندكش دليل قاطع إننا نفس الشخص والفيصل هنا قوانين المنتدى التى تقول ممنوع فتح عضويتين من نفس الأى بى وأنا سلمت أمرى لله وإستعوضت ربنا لكن عندى نقطة وهى إن العضويتين تم إيقافهم وإنتهى الأمر ,لكن أنا فى إنتظار أرباح الريفيرال لإنى كما ذركرت جميع منتديات إنستا تدفع أرباح الريفيرال للعضويات المعطلة

بعتذر للإدارة وأنا اللى غلطان بفتح عضوية زميلى من نفس الجهاز

6. #6 Collapse post
    zher_albanfsij is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    54 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    هو جابه لنفسه
    لو مشي صح ما كان حد كلمه
    عندي سؤال انا عندي حساب واحد بالمنتدى ولكن بادخل المنتدى احيانا من جهازي الخاص في البيت واحيانا من جهاز الشغل وبالتالي كل واحد اي بي مختلف هل هذا ممنوع او لا
    وشكرا

7. #7 Collapse post
    كريم is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    276 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0

بحمد الله تم حل المشكلة من الادارة المحترمه

و تم تبرئتهم و ربنا يوفق الجميع

Last edited by كريم; 07-03-2012 at 16:09.

8. #8 Collapse post
    Forex Masr is offline
    Administrator Array
    1,978
    Accrued Payments
    947 USD
    Thanks
    388
    انت تقريبا اسمك محمد وبناء عليه
    بص يامحمد براحة كده ومن غير عصبية
    اول حاجة ضع نفسك مكان الادارة وشوف هيكون حكمك ايه لما تشوف اللى انا شفته فى الكنترول
    وبص يامحمد انا لو مفترى كنت حذفت العضويات بتاعتكم خالص بالبونص وبكل شئ صح ولا مش صح؟
    انا نفذت قواعد وياريت للمرة الديشليون يامحمد تضع نفسك مكان الادارة انت وصاحبك شوفت بقى انا كدبت عنيا اذاى وبقول انكم شخصين عشان تصدق انى مش مفترى ومحبش اظلم حد حتى لو الدلائل اللى فى الكنترول بتأكد بنسبة 90% انكم شخص واحد عشان تعرف انا بعامل فيكم ربنا لحد فين
    شوف بقى لما تلاقى حد اخترق القواعد هتسكت ولا هتطبق عليه القانون؟؟؟...ده اسمه نظااااااام يعنى ضوابط يعنى محدش يخرج عن القواعد
    ومخالفتك كانت عقوبتها الايقاف مش حذف البونص والله يابنى انا ماجيت عليك وربنا يشهد
    على العموم سيبنى افكر شوية وان شاء خير عشان انت او انت وصاحبك كلنا فى الاخر اخوووووات حط تحتها مئة خط
    بس فيه نصيحة بخصوص البونص فى حالة استلامك للبونص وعملت فكرة مشروعك اللى هى تدبيل حساب وتصفير التانى وتحويل البونص لفلوس حقيقية....الشركة يابنى والله سواء هى او اى شركة مبتحبش كده وبتسعى انها تكشف الطرق دى وصدقنى انت لو مكان صاحب الشركة وقفشت واحد بيعمل الطريقة دى بصراحة مش هتسيبه يعنى خلاصة الكلام اللى مترضهوش لنفسك مترضهوش لغيرك انا بكلمك ذى اخوك دلوقتى
    ومشكلتك الان مع البونص هى اذاى هتوزعه على الاعضاء اللى سجلوا عن طريقك فى المشروع بتاعكم وكان بينكم اتفاق طالما الشركة هتمسكك تانى ومش هتعرف توزع ارباح هو ده اللغز اللى محتاج لحل بينك وبين صاحبك وبين بقيت اعضاء مشروعكم
    يعنى من الاخر كده بونص الريفير ميقدرش يستفيد منه الا صاحبه بس
    ربنا يكون فى عونك مع اعضاء مشروعك
    ولو الاعضاء تقبل كلمة منى ذى اخوهم اكون شاكر
    ياريت ياخوانا تسامحوا الراجل ده هو وصاحبه فى توزيع الارباح يعنى بدل ماكنتم هتاخدوا اجمالى 25 سنت بدل 20 يبقى كده هنرجع لاصلنا وهناخد ال 20 سنت بس عن كل رد
    وصدقونى ياخوانا والله والله والله الغنى هو الله
    لا تجعل سبب رزقك فى يد عبد مهما كان وكن واثق من قدرة الله على كل شئ وسوف تنال الارض من شرقها لغربها وفوق ذلك تكسب رضى الله عليك

9. #9 Collapse post
    Forex Masr is offline
    Administrator Array
    1,978
    Accrued Payments
    947 USD
    Thanks
    388
    Quote Originally Posted by zher_albanfsij
    هو جابه لنفسه
    لو مشي صح ما كان حد كلمه
    عندي سؤال انا عندي حساب واحد بالمنتدى ولكن بادخل المنتدى احيانا من جهازي الخاص في البيت واحيانا من جهاز الشغل وبالتالي كل واحد اي بي مختلف هل هذا ممنوع او لا
    وشكرا

لاتوجد مشكلة يااخى
    عادى جدا تدخل على الاكونت بتاعك من اى جهاز

10. #10 Collapse post
    elking is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    268 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    ياشباب كلنا ثقة فى الشركة وفى الادارة وانا سمعت قبل كدة عن الطريقة ال هما اشتغلوا بيها دى ودى بعيدة كل البعد عن الهيدج دى خداع ونصب وانا قولت انها حرام لما سمعت عنها لانه نصب وتحايل على الشركة وانا لو مكان الشركة هقف بكل حزم ضد هذه الافعال المسيئة لنا ولسمعه العرب كلهم بسبب الافعال من هؤلاء الاشخاص الطماعين
    وارجو غلق الموضوع لانه لا يستحق الحديث فيه لاننا كلنا ثقة فى الشركة

Closed Thread
Page 1 of 5 1 2 3 ...