+ Reply to Thread
Page 1 of 231 1 2 3 11 51 101 ...
Results 1 to 10 of 2301

Thread: موضوع مهم يا جماعه بخصوص الرافعه الماليه . ادخل واقراه

• Thread Tools
  1. #1 Collapse post
    zahran is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    300 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0

موضوع مهم يا جماعه بخصوص الرافعه الماليه . ادخل واقراه

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    كل عام وانت بخير بمناسبه رمضان الكريم اسال الله ان يتقبل منا صيامنا وصلاتنا وقيامنا فيه
    الموضوع بخصوص الرافعه الماليه يا جماعه
    الرافعه الماليه دى يا جماعه مش زى ما الناس فكراها حاجه كويسه . بالعكس الرافعه الماليه دى هى السبب فى خساره اكثر من 90% من المتاجرين فى الفوكس
    ودا طبعا عشان بتخلى الانسان مش مقيد باداره راس مال صحيحه وممكن يخلى حسابه كله خمسين نقطه لو خسرتهم حسابك ضاع ولو كسبتهم ضاعفت حسابك
    واصحاب شركات الوساطه بيلعبوا على النقطه دى يا جماعه وعارفين ان الانسان بطبيعته طماع وهيدخل بلوتات كبيره وهيخسر ودا اللى هما عايزينه
    فى امريكا شركات الوساطه بتوفر اكبر رافعه ماليه عندهم 1:50 ودا طبعا لانهم بيخافوا على حسابات العملاء بتوعهم ودا قانون نازل مينفعش اى شركه وساطه تتعداه .نازل من الهيئات الرقابيه الامريكيه
    اما عندنا محدش بيخاف علينا وبيدونا اكبر رافعه ماليه ممكنه وصلت الى 1:2000
    ودا طبعا عشان نخلص قوام قوام ونخسر الحساب بسرعه
    نصيحتى لاى متاجر او اى مبتدا جديد فى عالم الفوركس حاول تخلى الرافعه الماليه بتاعتك صغيره قدر المستطاع لو عرفت تخليها 1:20 دى هتبقى احلى رافعه ماليه والله
    انا بالنسبالى شايفها كدا ودا طبعا عشان نقدر نحافظ على الحساب اكبر فتره ممكن وربنا يوفق الجميع

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. The Following 5 Users Say Thank You to zahran For This Useful Post:

mohamed ashraf elkholy(12-20-2017), ridabest(03-16-2015), saprysoft(01-31-2018), tamermosa(12-20-2017), waelmma(12-21-2017)

3. #2 Collapse post
    forex4ever is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    223 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by zahran
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    كل عام وانت بخير بمناسبه رمضان الكريم اسال الله ان يتقبل منا صيامنا وصلاتنا وقيامنا فيه
    الموضوع بخصوص الرافعه الماليه يا جماعه
    الرافعه الماليه دى يا جماعه مش زى ما الناس فكراها حاجه كويسه . بالعكس الرافعه الماليه دى هى السبب فى خساره اكثر من 90% من المتاجرين فى الفوكس
    ودا طبعا عشان بتخلى الانسان مش مقيد باداره راس مال صحيحه وممكن يخلى حسابه كله خمسين نقطه لو خسرتهم حسابك ضاع ولو كسبتهم ضاعفت حسابك
    واصحاب شركات الوساطه بيلعبوا على النقطه دى يا جماعه وعارفين ان الانسان بطبيعته طماع وهيدخل بلوتات كبيره وهيخسر ودا اللى هما عايزينه
    فى امريكا شركات الوساطه بتوفر اكبر رافعه ماليه عندهم 1:50 ودا طبعا لانهم بيخافوا على حسابات العملاء بتوعهم ودا قانون نازل مينفعش اى شركه وساطه تتعداه .نازل من الهيئات الرقابيه الامريكيه
    اما عندنا محدش بيخاف علينا وبيدونا اكبر رافعه ماليه ممكنه وصلت الى 1:2000
    ودا طبعا عشان نخلص قوام قوام ونخسر الحساب بسرعه
    نصيحتى لاى متاجر او اى مبتدا جديد فى عالم الفوركس حاول تخلى الرافعه الماليه بتاعتك صغيره قدر المستطاع لو عرفت تخليها 1:20 دى هتبقى احلى رافعه ماليه والله
    انا بالنسبالى شايفها كدا ودا طبعا عشان نقدر نحافظ على الحساب اكبر فتره ممكن وربنا يوفق الجميع
    ؟؟؟؟
    اخي الحبيب هل لو حسابك 100 دولار ستجعل الرافعه المالية 1:20
    هههههههههههههه
    لا اعتقد ان احدا يستطيع ان يدخل السوق ان لم يكن عنده حساب كبير يستطيع ان يتداول بهذا المبلغ البسيط وهو يستخدم مثل هذه الرافعه الصغيرة ؟؟
    لا اعتقد ان فكرة الخسارة فقط بسبب الرافعه المالية
    تقبل تحياتي

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

4. الاعضاء التاليين يشكرون forex4ever علي هذه المشاركة المفيدة

5. #3 Collapse post
    zahran is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    300 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by forex4ever
    ؟؟؟؟
    اخي الحبيب هل لو حسابك 100 دولار ستجعل الرافعه المالية 1:20
    هههههههههههههه
    لا اعتقد ان احدا يستطيع ان يدخل السوق ان لم يكن عنده حساب كبير يستطيع ان يتداول بهذا المبلغ البسيط وهو يستخدم مثل هذه الرافعه الصغيرة ؟؟
    لا اعتقد ان فكرة الخسارة فقط بسبب الرافعه المالية
    تقبل تحياتي
    بص يا باشا هى وجهات نظر ودى وجهه نظرى ومقتنع بيها ميه فى الميه
    ولو حساب ب 100 دولار يا باشا والرافعه الماليه بتاعتى 1:20 يعنى هيقدر يخلينى ادخل اللوت ب 20 سنت للنقطه وانا شايف ان اكبر لوت اصلا ممكن ادخله على حساب ب 100 دولار هو 20 سنت للنقطه
    الرافعه الماليه هنا بقى هتفدنى انها تخلينى ما اطمعش وما اقدرش ادخل اكتر من 20 سنت للنقطه وبكدا ابقى طبقت اداره راس المال غاظبعنى مش بمزاجى فهمت ؟
    تقبل تحياتى

6. الاعضاء التاليين يشكرون zahran علي هذه المشاركة المفيدة

7. #4 Collapse post
    forex4ever is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    223 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by zahran
    بص يا باشا هى وجهات نظر ودى وجهه نظرى ومقتنع بيها ميه فى الميه
    ولو حساب ب 100 دولار يا باشا والرافعه الماليه بتاعتى 1:20 يعنى هيقدر يخلينى ادخل اللوت ب 20 سنت للنقطه وانا شايف ان اكبر لوت اصلا ممكن ادخله على حساب ب 100 دولار هو 20 سنت للنقطه
    الرافعه الماليه هنا بقى هتفدنى انها تخلينى ما اطمعش وما اقدرش ادخل اكتر من 20 سنت للنقطه وبكدا ابقى طبقت اداره راس المال غاظبعنى مش بمزاجى فهمت ؟
    تقبل تحياتى
    طبعا فهمت اخي الكريم عموما دعواتي لك بالتوفيق في رافعتك المالية
    الصغيرة التي ستفرض عليك بالفعل ادارة مالية صارمة رغما عنك وليس بمزاجك :)

8. الاعضاء التاليين يشكرون forex4ever علي هذه المشاركة المفيدة

9. #5 Collapse post
    aminos is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    298 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم
    موضوع جميل يا أخي و أنا أحترم رأيك
    لكن أنا من محبي الرافعة المالية الكبيرة شيئا ما
    لأن بدون رافعة مالية لا وجود للمتداولون مثلنا
    تقبل مروري

10. الاعضاء التاليين يشكرون aminos علي هذه المشاركة المفيدة

11. #6 Collapse post
    zahran is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    300 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by aminos
    السلام عليكم
    موضوع جميل يا أخي و أنا أحترم رأيك
    لكن أنا من محبي الرافعة المالية الكبيرة شيئا ما
    لأن بدون رافعة مالية لا وجود للمتداولون مثلنا
    تقبل مروري
    مشكور يا اخى على احترامك وجهه نظرى
    وكل منا له وجهه نظر فى شيئ معين وكل منا له طبيعه غير الاخر فى التداول وايضا نحن مختلفيين فى دخول صفقاتنا وحجمها وهدفنا
    فكل متاجر يجب ان يرى ما الاحسن له وان يتبعه

12. الاعضاء التاليين يشكرون zahran علي هذه المشاركة المفيدة

13. #7 Collapse post
    mahmoud1 is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    395 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    الرافعة المالية بالنسبة لى افضل انها تكون عالية عشان راس المال الى بتاجر بية صغير لو راس المال صغير مش هاقدر اخش صفقات واشتغل براحتى وبالنسبة انا بعمل بادارة راس مال مش بخش بعقود كبيرة ومش بفتح اكثر صفقة

14. الاعضاء التاليين يشكرون mahmoud1 علي هذه المشاركة المفيدة

15. #8 Collapse post
    zahran is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    300 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by mahmoud1
    الرافعة المالية بالنسبة لى افضل انها تكون عالية عشان راس المال الى بتاجر بية صغير لو راس المال صغير مش هاقدر اخش صفقات واشتغل براحتى وبالنسبة انا بعمل بادارة راس مال مش بخش بعقود كبيرة ومش بفتح اكثر صفقة
    ربنا يوفقك ان شاء الله وزى ما قولت انا قولت الموضوع دا عشان فى ناس كتير اوى بتخسر فلوس كتير بسبب الرافعه المليه اما بتكون كبيره لانهم بيتهوروا وبيدخلوا بلوت عالى ودا طبعا مش صح
    اما لو انت بتحترم اداره راس المال الصحيحه فخلاص مفيش خوف عليك

16. الاعضاء التاليين يشكرون zahran علي هذه المشاركة المفيدة

17. #9 Collapse post
    nader is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    496 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    موضوعك فعلا يصب في الصميم
    الرافعة المالية تتيح لنا المتاجرة بكمية اكبر وربحها يكون اوفر لكن يا جماعة الراجل معاه حق على قدر ما تكون الارباح تكون الخسائر
    الافضل للمتاجر المبتدئ ان يشتغل برافعة مالية صغيرة ما امكن لتجنب الخسائر الفادحة في الحساب او على الاقل لحد ما يصبح متمرس اكثر في سوق الفوركس ويعرف بعض خباياه

18. الاعضاء التاليين يشكرون nader علي هذه المشاركة المفيدة

19. #10 Collapse post
    abdello052 is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    89 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    الرافعة المالية بالنسبة لى افضل انها تكون عالية عشان راس المال الى بتاجر بية صغير لو راس المال صغير مش هاقدر اخش صفقات واشتغل براحتى

20. الاعضاء التاليين يشكرون abdello052 علي هذه المشاركة المفيدة

+ Reply to Thread
Page 1 of 231 1 2 3 11 51 101 ...

Subscribe to this Thread (18)