+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2
Results 1 to 10 of 16

Thread: *=*=*=*=*==* عاجل جدا جدا جدا مهزلة الصراحة -*=*=*=*=*=*=*=*=*

• Thread Tools
  1. #1 Collapse post
    payza is offline
    Banned Array
    Accrued Payments
    2822 USD
    Thanks
    213

discusstion2 *=*=*=*=*==* عاجل جدا جدا جدا مهزلة الصراحة -*=*=*=*=*=*=*=*=*

بسم الله الرحمن الرحيم

اليوم وجدت في منتديات فوركس مشهورة عربية يعرضون فيها ان شركة انستافوركس نصابة واللي بيرد نازل شتايم علي الشركة طبعا انا لن اصدقهم اللي عايز يتكلم يتكلم
    فلقيت ان السبب اللي خلاهم يقولوا كدا ان الشركة حملت عملاء ليبرتي ريسرف 50 % بعدما اغلق البنك انا لقيت كم مواضيع معمولة مخصص في منتديات مختلفة تشتم في الشركة
    وللاسف وجدت اعضاء من منتدانا هناك قد شارك معنا هنا لكن للاسف العيش والملح لم ياثر اطلاقا

الحكاية دلوقتي هل الشركة باللي عملته دا في مصلحة العميل ولا لأ عشان الناس تفهم وشكرا لكم

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. #2 Collapse post
    payza is offline
    Banned Array
    Accrued Payments
    2822 USD
    Thanks
    213
    Quote Originally Posted by like

ايه علاقة العيش والملح في كدا انا مش فاهم
    هي الفلوس المحجوزه في الشركه دي مش حقنا برضه ولا ايه يا باشا
    ولا هو مطلوب مننا نهلل ونطبل للشركه علي كل قرار تتخذه حتي لو علي حساب فلوسنا
    انا واحد من الناس محجوز لي مبلغ مش صغير بسبب القانون الغريب اللي حصنت الشركه نفسها بيه
    علي الرغم ان شركات كتير اقل من انستا معملتش الحركه دي

لا اصل لما تقول الشركة نصابة هنا اقف عندك بقي الكلمة دي مش سهلة خالص

انا عارف ان العملاء بنك ليبرتي ريسرف تاثروا جدا بعد غلق البنك والمفروض ان الشركة تضع تسهيلات لهم هذا هو قصدي لاني سالت في اخر الموضوع هل هو في مصلحة العميل ولا لأ

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

3. #3 Collapse post
    mohamedcsc is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    2 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    يا أخي أنا عضو جديد
    ولا أعلم
    ان شركة انستافوركس
    نصابة

4. #4 Collapse post
    payza is offline
    Banned Array
    Accrued Payments
    2822 USD
    Thanks
    213
    Quote Originally Posted by like
    طب انا عايزك تحكم
    انت شايف ان الشركه كدا عملت تسهيلات لما تحجز فلوسنا 6 شهور وتخصم نص الفلوس كمان ؟؟
    وحتي لو واحد قال في لحظة غضب ان الشركه نصابه وبنت ستين في سبعين ماهو معذور مش طايل فلوسه اي حد مكانه هيقول اكتر من كدا
    انت نفسك او اي حد لو لك فلوس في الشركه واتحجز عليها هتقول اكتر من كدا بكتير وهتحس بالناس اللي فلوسها محجوزه

انا دلوقتي مش عارف الشركة هتخصم ايه من الايداع فانا عايز حد يوضح اكتر
    ودا طبعا ضرر لكل واحد حط فلوس منها
    بس برضه الشركة عندها اتفاقية وهي الورقة اللي بتحكم في حالة غلق البنك الالكتروني ومسالة الايداع منه
    Last edited by payza; 06-04-2013 at 17:51.

5. #5 Collapse post
    lobo is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    278 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    بالتاكيد اخي مصلحة الشركة من مصلحة العميل ومصلحة العميل من مصلحة الشركة
    فكل من الشركة والعميل لهما الحرية في التصرف واتخاذ الاجراء الذي يجده مناسب له ويحقق له الاستمرار وتجنب الوقوق او الرجوع الى الوراء
    خاطب الله تعالى داود وقال:
    يا داود أنت تريد وأنا أريد فإن رضيت بما أريد أعطيتك ما تريد
    وإن لم ترضى بما أريد أتعبتك فيما تريد ثم لا يكون إلا ما أريد فإنى فعال لما أريد

6. #6 Collapse post
    Smart is offline
    Super Moderator Array
    قابلت الضيوف
    15 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    524 USD
    Thanks
    779
    أخر كلام فى الموضوع ده
    الشركه وضعه بند ينص على حقها فى الغاء جميع راس المال فى حاله اختفاء وسيله الايداع
    يعنى وحضرتك بتشترك وبتفتح حساب فى الشركه وافقت على هذا البند
    الشركه لم ترد ان يتحمل العميل الخساره كلها لذلك تحملت هى الاخره 50% من الخساره
    يعنى الشركه لم ترد ان تطبق البند اللى حضرتك وافقت عليها (على الرغم من ان ده حقها)
    يعنى الشركه تنازلت عن هذا البند من اجل عملائها
    يبقى نقول شكرا ومش نغلط فيها فى المنتديات

شكرا لصحاب الموضوع
    هو كده ياغالى مافيش حد بيشيل جميل
    ومافيش حد بيقول بفضل الله ثم بفضل انستافوركس ومنتدياتها 90% من المتاجرين دخلو السوق
    ومافيش حد هيفتكر ولا هيقدر ...وهى دى للاسف صفقات الانسان ناكر الجميل
    Think Smart

7. #7 Collapse post
    mmxxmm2 is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    214 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    اخي احنا في زمن اللي ميعرفش بيقول عدس واللي بيعرف بيقول وان شاء الله الامور ترجع تاني احسن من الاول
    شكرِاً لِـ تِلكـَ الأخطَاءْ التِيْ علّمتنَى كَيْف اكبُرْ فِيْ وقت صَغِيرْ

8. #8 Collapse post
    midouknight is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    780 USD
    Thanks
    2
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    هذه هي بنود العقد المبرم مع شركة إنستفريكس يجوب تقبل الوضع

9. #9 Collapse post
    AhmadMorad is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    86 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    و الله متل ما قال المشرف انه انت وافقت على الشرك بتحمل كامل الخسارة لكن الشركة بسبب كرمها تحملت نصف الخسارة عنك و هذا في مصلحة العميل و نقطة تضاف للشركة غير البونس و المسابقات و الكثير من المساعدات و الدعم للعملاء . شركة محترمة و أكيد ليست نصابة

10. #10 Collapse post
    mouhammed is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    168 USD
    Thanks
    1
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    بسم الله الرحمن الرحيم

اخواتى فى الله بالفعل الشركه وضعه بند مش فاهم معناه اللى هو من حقها الغاء جميع رأس المال فى حاله اختفاء وسيله ايداع
    مع ان اكيد طالما فى حساب اظن ان يبقا فى ايداع حصل
    والشركه او اى شركه لا تتفضل بمنح للتجار ولكن لإحتواء الموقف سيدى الفاضل وليس اكثر
    لقد قرأت فى العديد من العقود لاكثر من شركه اخى كلها اولا باللغه الانجليزيه مع العلم ان موقع اى شركه يدعم اللغه العربيه

ومنهم من يوجد لديه دعم فنى باللغه العربيه ايضا
    فنصيحتى لمن يريد ان يدخل هذا السوق الشرس قرأه نصوص عقود اكثر من شركه حتى يتثنى له الفصل بين الشركات

مع العلم ايضا ان شركه انستا عقودها تعتبر معقوله وايضا من الشركات التى تدعم اكثر من طريقه للسحب والايداع
    ولك الاختيار فيما بينهم

وتقبل مرورى

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2

Subscribe to this Thread (1)

Open