+ Reply to Thread
Page 103 of 143 ... 3 53 93 101 102 103 104 105 113 ...
Results 1,021 to 1,030 of 1429

Thread: انسى المارجن كوووول للابد

• Thread Tools
  1. #1021 Collapse post
    معتز سباعنة is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    169 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته:-
    اخي الكريم مشكور على هذا الموضوع،ولك مني جزيل الشكر
    والحمد لله رب العالمين

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. #1022 Collapse post
    ahmed abd el moaty is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    13 USD
    Thanks
    1
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    بارك الله فيك أخي الكريم و جعل الله عملك هذا في ميزان حسناتك بمساعدتك لإخوانك هنا و إن شاء الله نتمنى لك التوفيق في عملك هذا و مثل هذه الأعمال هي ما تدفع باقي الأعضاء إلى العمل و محاولة التميز و هذا ما يعود بالضرورة على كل متداول عربي بالفائدة سواء بالربح أو بطريقة يستنفع بها و ينفع بها إخوانه و هذا ما يصبوا إليه هذا المنتدى الذي وجد أصلا لتعم الفائدة فألف شكر لك أخي على مثل هذه المواضيع و شكري لك أقدمه لك نيابة عن الإدارة الفاضلة و كل الأعضاء هنا نتمنى التوفيق لك و لجميع المتابعين مع المزيد من النجاحات

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

3. #1023 Collapse post
    kafjartar is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    161 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    في الولايات المتحدة لعام 2014 و 2015. ولقد أظهرت بيانات اليوم ارتفاع هائل آخر في أرقام الناتج المحلي الإجمالي الأمريكي بنسبة 4.1% مقارنة بالتوقعات بارتفاع بنسبة 3.6%. لقد تراجع مؤشر أسعار المنتج

4. #1024 Collapse post
    محمود مرعى is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    988 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by mohamed saad
    السلام عليكم
    اهلا بكم يا أعضاء منتدى فوركس مصر ان شاء الله تكونوا بألف صحة
    طبعا الموضوع غريب هل انا حسابي مش هيتمرجن تانى ! هل صحيح هكسب ارباح على طول ومفيش خسارة تاني
    اه
    ازاي معاك ايه استراتيجية هنشتغل بيها شهرين تلاتة وبعد كدة تخسرنا زي الباقي ؟
    لا
    امال هتعمل ايه هتدير حسابنا ؟
    بردوا لا
    امال ايه الموضوع ؟
    الحقيقة للاسف الشديد الكل بيخسر من هذا السوق الا قليل القليل لاسباب كثيرة وكتبنا في مقالات وحطينا استراتيجيات وخطط لكن للاسف كله فشل وبقت قصة محفوظة اخد البونص من هنا وبتاجر وفجأة اخسروا وارجع ادور على غيره واكتب في ردود وادور على استراتيجية جديدة
    رغي كتير رغي كتير ما تقولنا ايه الموضوع ؟
    علشان مطولش عليكوا انا جايب حل سحري انا شخصيا مجربوا الحمد لله
    للاسف احنا في ايدينا كلنا الحل ومبنستخدمهوش ليه لان مفكرناش فيه او كتر الخطط اللي حولينا مخلتناش نفكر
    ركزوا كويس بقا
    احنا كل اللي هنعمله هنتاجر باستراتيجية ومعاها خطة عمل
    بالنسبة للاستراتيجية هنختار اي استراتيجية تكون كويسة بأي تحليل احبه او ارتحله
    تمام
    هستنى اول الشهر هينزل البونص
    هبدأ اطبق الاستراتيجية بس بشرط التطبيق يكون على زوجين اختار واحد منهم اليورو دولار او الباوند دولار
    وبكرر اختار واحد بس اتاجر عليه وهيكون زوج العمر
    طيب انسى حاجة اسمها ستوب لوز
    ازاي الكلام دا ؟
    انا بقولك انت هتدخل الصفقة وهدفك مثلا 50 نقطة طيب السعر عكس عليك هتعمل ايه هتفتح تبريد
    اه يعني شغل تبريد وكدا
    يا عم اصبر
    هتفتح تبريد كل 50 نقطة وتشتغل عادي كل ما يعكس 50 نقطة هفتح تبريد وهدف العقود كلها نقطة الدخول
    طيب انا وصلت ان المارجن خلاص باقي كام نقطة واتمرجن ايه العمل
    بمنتهى البساطة انا لو معيش حل هعمل ايه زي ما كلنا كان بيحصلنا هستنى لحد ما اخسر الحساب كله واقفله وافتح غيرة واستنى البونص
    لا انا بقا مش هسيب حقي وهتبت في الحساب
    ازاي ؟
    هشوف انا داخل بكام عقد مثلا 5 عقود كل واحد بعشرة سنت يعني 50 سنت بيع مثلا اوك
    كل اللي هعملة هفتح شراء بخمسين سنت يعني هيدج كامل
    طيب وبعدين ؟
    الحساب لو فضل كدا 100 سنة هيفضل زي ما هو لكن انا مش هسيبه 100 سنة ولا حاجة انا هستنى لحد الشهر الجديد
    واكون محضر البونص بتاعي ازاي ؟
    دلوقتي المنتدى عامل حاجة خطيرة انك ليك 1000 رد في الشهر اوك انا كل اللي هعملة هقسم ال 1000 رد على الشهر كله هيكون حوالي 34 رد اول 10 ايام و 33 رد في العشرين يوم التانيين
    يعني ان شاء الله اخر الشهر هاخد 100 دولار طيب نزل ال 100 دولار الى الحساب
    حضرتك هتبص على الهيدج لو لقيته رابح هتقفله وتفتح مكانه تبريد وتنتظر لحد ما السعر يوصل الى نقطة الدخول وكدا يبقا ما اتمرجنتش ولا خسرت البونص وكسبت من الشراء والبيع وكمان الحساب بتاعك زاد
    طيب افرد مرجعش ؟
    بص يا عسل الارقام عموما عبارة عن دورات سعرية يعني مهما كان اي رقم لازم السعر يرجع يمسي عليه تاني طالع نازل واحنا شوفنا ايام ما الباوند كان 1.6300 شوفتوا نزل في شهر واحد الى 1.4850 والنهاردة شوفوا هو فين انا نفسي كنت داخل على احد الحسابات شراء من 1.5800 والسعر عكس كل دا
    واهو رجعلي النهاردة الحمد لله ولميت ارباح
    فمهما عكس السعر عليك لازم يرجع اهم حاجة تكون دايما كل شهر مجهز ال 100 دولار بتوعك وكل ما تتزنق تفتح هيدج كامل لحد ما البونص ينزل وتفكه تاني واتا اخترت اليورو دولار والباوند دولار علشان انعكاسهم مش كتير واكتر حاجة شهرين تلاتة الا في حالات نادرة
    اما باقي الازواج عينك ما تشوف الا النور
    اذن هي دي الاستراتيجية ومعاها خطة عمل متكاملة سواء على الشارت او بالردود
    يا رب الكل يستفاد
    شكرا
    عليكم السلام ورحمة الله وبركاته يا اخى الفاضل وانا عايز اقول لحضرتك فعلا ان مفيش اى تاجر على مستوى العالم
    مهما كانت خبرته فى مجال الفوركس انه يقدر يحقق ربح على طول لام يكن فيه مكسب وخسارة والله الموفق

5. #1025 Collapse post
    s3aif is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    20 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    اخى الفاضل مجهود عظيم برغم عدم فهمى لاى شئ مما قلت لاننى لازلت عضو جديد بعاللم الفوركس وكل ما تم شرحه لا اعلم عنه اى شي ولا اعرف مدى نجاح هذه الاستراتيجيه من عدم ولكن مشكووور على مجهودك الوافر والشرح المبهر للموضوع وتقبل مرورى

6. #1026 Collapse post
    ahmed bakry is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    931 USD
    Thanks
    0
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهلا بك اخى الكريماتمنا تكون بصحة جيدة
    مشكور على طرح الموضوع الاكثر من رائع واتمنا لك كل التوفيق ف حياتك العملية وف مجال الفوركس
    والله المستعان والموفق دائما

7. #1027 Collapse post
    wael33 is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    97 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    أخي الكريم سلام الله عليكم فعلا يا أخي نمادج الهرمونيك
    لها مصداقية كبير لذالك أنصح كل مبتدء أن يتعرف على الأشكال وهي ستة أشكال وسهلة

8. #1028 Collapse post
    ahmed bakry is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    931 USD
    Thanks
    0
    شكرا اخى الكريم على طريقة سردك وطرحك للنقطة دى اتمنا اتعلم منها والكتير يفهموها
    ولك منى جزيل الشكر وتقبل مرورى دائما

9. #1029 Collapse post
    FullyActive is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    517 USD
    Thanks
    1
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    لا يوجد مضارب لا يخسر احتمال الخسارة موجود باستمرار حتى لو كنت متأكد من الثفقة وعامل كل حساباتك ممكن فى لحظة يأتى خبر غير متوقع او حدث سياسى معين يطير العملة عكس ما كنت تتوقع

10. #1030 Collapse post
    hmadnah123 is offline
    Banned Array
    Accrued Payments
    178 USD
    Thanks
    0
    السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
    مشكووووور على طرح الموضوع رغم اني لم افهم منه شيء لكن انا في هده الحال مش معاك من حيث الستوب لوز
    موفق ان شاء الله

+ Reply to Thread
Page 103 of 143 ... 3 53 93 101 102 103 104 105 113 ...

Subscribe to this Thread (13)