موضوع مغلق
صفحة 1 من 68 1 2 3 11 51 ...
النتائج 1 إلى 10 من 671

الموضوع: ازاى تبقى صاحب شركة فوركس؟؟

1. #1 اطو البريد
    عمرو غير متواجد حالياً
    عضو محترف Array
    المدفوعات المستحقة
    74 USD
    شكراً
    0
    تم الشكر 10 رات في 6 مشاركات
    اشتركاشترك
    مشترك 0

ازاى تبقى صاحب شركة فوركس؟؟

بسم الله الرحم الرحيم

والصلاة والسلام على الهادى الأمين سيدنا محمد وعلى اله وصحبة اجمعين

كما هو العنوان

كيف تصبح صاحب شركة للفوركس؟؟
    وماهو رأس المال المطلوب لتأسيس شركة تداول؟؟
    وما هى الاجراءات للقيام بذلك؟؟

للعلم فقط ولن افتح شركة

على الرغم من أن التداول في الأسواق المالية ينطوي على مخاطر عالية، إلا أنه لا يزال بإمكانه توليد دخل إضافي بشرط تطبيق النهج الصحيح. باختيار وسيط موثوق به مثل إنستافوركس ، فإنك يمكنك الوصول إلى الأسواق المالية الدولية وفتح طريقك نحو الاستقلال المالي. يمكنك التسجيل هنا.

2. #2 اطو البريد
    خبير فوركس مصر Array
    المدفوعات المستحقة
    607 USD
    شكراً
    0
    تم الشكر 34 رات في 23 مشاركات
    اشتركاشترك
    مشترك 0
    هههه طبعا تبقى الشروط صعبة اخي شركة الوساطة تحتاج للمبلغ ضخم للتامين على الاقل مليون دولار
    والله لو عندي 1 مليون دولار لن اعتعب نفسي بفتح شركة وساطة هههه سابتعد عن الفوركس اصلا تحاتي

السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

الشجاعة ليست غياب اليأس، وإنما القدرة على المضي قدماً رغم اليأس
    من يموت يائساً عاش حياته بأكملها دون جدوى

3. #3 اطو البريد
    mando غير متواجد حالياً
    Banned Array
    المدفوعات المستحقة
    69 USD
    شكراً
    0
    تم الشكر 20 رات في 7 مشاركات
    اعتقد شركة الوساطة برتجع لقانون البلد وفى بلاد بتحديد مبلغ معين عشان تقدر تفتح بية شركات وساطة على ما اعتقد مش هايكون اقل 2 مليون مش عارف كم بالظبط واجراءت قانوينة كثيرة والشركات المرخصة بيكون عليها اجراءت صارمة ومراقبة من هيئات الفوركس فى مصر ايضا لا يوجد تشريع للفوركس

على الرغم من أن التداول في الأسواق المالية ينطوي على مخاطر عالية، إلا أنه لا يزال بإمكانه توليد دخل إضافي بشرط تطبيق النهج الصحيح. باختيار وسيط موثوق به مثل إنستافوركس ، فإنك يمكنك الوصول إلى الأسواق المالية الدولية وفتح طريقك نحو الاستقلال المالي. يمكنك التسجيل هنا.

4. #4 اطو البريد
    aboualy غير متواجد حالياً
    عضو ماسى Array
    المدفوعات المستحقة
    368 USD
    شكراً
    0
    تم الشكر 37 رات في 17 مشاركات
    اشتركاشترك
    مشترك 0
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mando
    اعتقد شركة الوساطة برتجع لقانون البلد وفى بلاد بتحديد مبلغ معين عشان تقدر تفتح بية شركات وساطة على ما اعتقد مش هايكون اقل 2 مليون مش عارف كم بالظبط واجراءت قانوينة كثيرة والشركات المرخصة بيكون عليها اجراءت صارمة ومراقبة من هيئات الفوركس فى مصر ايضا لا يوجد تشريع للفوركس
    فعلا اخى العزيز لذلك اغلب الشركات بتفتح فى بلاد اقل فى الرقابة والتكليف
    وانا كنت بستغرب لما الاقى الشركات دى موحوده فى مورشيس مثلا لكن عرفت بعد كده ان فى الدول الاوربية وامريكا الرقابة بتكون اقوى والتكلفة اعلى

5. #5 اطو البريد
    Noah غير متواجد حالياً
    عضو ماسى Array
    المدفوعات المستحقة
    365 USD
    شكراً
    0
    تم الشكر 6 رات في 5 مشاركات
    اشتركاشترك
    مشترك 0
    اعتقد انك محتاج لمبالغ كبيرة جاد جاد يا اخى حتى تتمكن من ان تفتح شركة وساطة طيب تخيل معى كم تحتاج من الاموال حتى تتمكن من ان توفر رافعة مالية لكل انواع الحسابات التى تشترك معك اعتقد ان توفير الرافعة المالية فقط تحتاج منك لراس مال كبير جدا جدا

6. #6 اطو البريد
    magic777 غير متواجد حالياً
    خبير فوركس مصر Array
    المدفوعات المستحقة
    5041 USD
    شكراً
    0
    تم الشكر 140 رات في 126 مشاركات
    اشتركاشترك
    مشترك 0
    هو امر صعب لكن ليس مستحيل اذا استطعت تحقيق الشروط المطلوبه
    كرأس مال ضخم
    والحصول على الترخيصات اللازمه والبرامج اللازمه كالمتياترد وغيرها لانشاء شركه فوركس
    ثم تحتاج الى اموال اضافيه لعمل الدعايه لهذه الشركه وايضا تحتاج الى مقر للشركه وموظفين عمل

7. #7 اطو البريد
    mema غير متواجد حالياً
    Banned Array
    المدفوعات المستحقة
    65 USD
    شكراً
    0
    تم الشكر 0 رات في 0 مشاركات
    لكى تقوم بفتح شركه وساطه امر ليس سهل ويحتاج الى راس مال كبير وتراخيص وبرامج وسيرفر وضمانات

8. #8 اطو البريد
    kingman غير متواجد حالياً
    خبير فوركس مصر Array
    المدفوعات المستحقة
    1599 USD
    شكراً
    0
    تم الشكر 111 رات في 73 مشاركات
    اشتركاشترك
    مشترك 0
    انا عن نفسى مش مهتم نهائى حاليا ان افتح شركة من عدمه انا كل مااهدف اليه انى اقدر احقق ربح جيد يكون ليا دخل ثابت به كل شهر بأذن الله لكن طبعا الموضوع ده بيبقى فضول ان الواحد يعرف كيفية انشاء شركة وكيفية عملها وماتحتاج اليه ليكون عندك شركة فالسؤال ده هيخلى الواحد عارف هل من السهل عمل شركة وزى مابنشوف ظهور شركات كثيرة وبعضها نصاب ام ان عملية معقدة تحتاج الى اموال ضخمة واليات معقدة
    ان شاء الله اراء الأعضاء تثرى الموضوع ونقف على حقيقة الأمر

9. #9 اطو البريد
    عمرو غير متواجد حالياً
    عضو محترف Array
    المدفوعات المستحقة
    74 USD
    شكراً
    0
    تم الشكر 10 رات في 6 مشاركات
    اشتركاشترك
    مشترك 0
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed90
    هههه طبعا تبقى الشروط صعبة اخي شركة الوساطة تحتاج للمبلغ ضخم للتامين على الاقل مليون دولار
    والله لو عندي 1 مليون دولار لن اعتعب نفسي بفتح شركة وساطة هههه سابتعد عن الفوركس اصلا تحاتي

ههههههههههه ضحكتنى يا اخى اللهم ارزقكك من حيث لا تحتسب وتبلغ مرادك فى دنياك واخرتك امين

لكن مبلغ تأمين ضخم يتم دفعه لمن؟؟
    يعنى شركات روسيا الغير مسجله فى هيئات رقابية من اين لها بترخيص عمل؟
    ثم ارى كل يوم عشرات الشركات التى تسمع اسمها مرة واحده فى حياتك وتظهر اخرى كيف يصبحون وسطاء؟؟

10. #10 اطو البريد
    كريم غير متواجد حالياً
    عضو ذهبى Array
    المدفوعات المستحقة
    276 USD
    شكراً
    0
    تم الشكر 54 رات في 34 مشاركات
    اشتركاشترك
    مشترك 0
    لازم عشان تفتح شركة يكون عندك مبلغ ضخم جدا فالشركة هتحتاج كتير اوي مش اقل من 10 مليون دولار

و كمان هتعمل مقر و اعلانات عشان تجيب عملاء و كمان عايزلها تعاقدات و الأمر هيبقى صعب جدا في الأول

و أصلا أنا مش مهتم نهائيا بذلك و أهم حاجه اني استفيد و الله ولي التوفيق و النجاح و صلى اللهم على سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم

موضوع مغلق
صفحة 1 من 68 1 2 3 11 51 ...

الإشترك في هذا الموضوع (2)

مفتوح

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع