+ Reply to Thread
Page 1 of 144 1 2 3 11 51 101 ...
Results 1 to 10 of 1439

Thread: لماذا نتاجر في الفوركس؟

• Thread Tools
  1. #1 Collapse post
    zher_albanfsij is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    54 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0

لماذا نتاجر في الفوركس؟

مرحبا اصدقاء
    أريد أسمع منكم لماذا نتاجر في الفوركس ونحن غالبا نخسر اكثر مما نربح واحيانا حسابتنا تصبح صفرا
    ونعاود المتاجرة مرة أخرى هل هناك شيئ يجذبنا للفوركس؟؟

بالنسبة لي كثير كان يصفر حسابي واحاول مرة اخرى للتجارة والسبب انا لدي امل ان اصبح غنيا من الفوركس
    ماذا عنكم بيا اصدقاء؟

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. #2 Collapse post
    heroo252 is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    1687 USD
    Thanks
    3
    مجرد العلم ان فى ناس بتكسب مبالغ كبيرة وغيرت حياتها من الفوركس بيخلى كل واحد منا يحاول يكون لية نصيب من المكسب دة وحتى لو هيخسر فى البداية اكيد بيرجع تانى وفى ناس بتخسر وبتندم انها دخلت فى سوق الفوركس وبتسيبة وبعد فترة بترجع تانى

اعتقد اننا ممكن نطلق مصطلح وهو ادمان الفوركس لان الفوركس فى تشابه بينو وبين القمار مش بقول انو حرام لان فى حساب اسلامى مفهوش اى شبهة ربا انما يشيهو لان فى القمار كل ما الواحد بيخسر بيبقى عندو رغبة يعوض خسارتو فا بيلعب تانى فا كدة ممكن نقول ان زى ما فى ادمان للقمار فى ادمان للفوركس
    Last edited by Smart; 05-21-2012 at 01:35.

3. #3 Collapse post
    كريم is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    276 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    طبعا لا احد يشتغل في الفوركس الا لكسب الأموال و الكل منا امله هو ذلك و هو تحقيق الربح و كما ان الربح يوجد في الفوركس فايضا يوجد خسارة و لكن مع ادارة جيدة فلا اعتقد انها تصفر فلابد عليك تقليل المخاطر بنسبة كبيرة و هي من الأسباب التي تؤدي الى افلاسك و لكن المحاولة هو الذي يؤدي بك الى طريق النجاح

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

4. #4 Collapse post
    kingman is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    1599 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    كلنا نتعرض للأزمات والخسائر ولكن بيبقى قدامنا هدف نريد تحقيقه وبنحاول نصبر ونثابر على تحقيقنا هدفنا والأستفادة من الأخطاء وبيظل هذا الأمل هو الوقود اللى بيخلى الواحد مستمر فى السوق على امل الوصول اهدافه وخصوصا انه ليس على طول الخط خاسئر وانما ايضا نذوق طعم الأرباح ومعظم الخسائر بكون اخطاء شخصية اكثر منها خاصة بالتحليل عشان كده الواحد فى كل مرة بيحاول يستفيد من الخطا والتقدم بخطى ثابته وربنا يوفق الجميع

5. #5 Collapse post
    عمرو is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    74 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by zher_albanfsij
    مرحبا اصدقاء
    أريد أسمع منكم لماذا نتاجر في الفوركس ونحن غالبا نخسر اكثر مما نربح واحيانا حسابتنا تصبح صفرا
    ونعاود المتاجرة مرة أخرى هل هناك شيئ يجذبنا للفوركس؟؟

بالنسبة لي كثير كان يصفر حسابي واحاول مرة اخرى للتجارة والسبب انا لدي امل ان اصبح غنيا من الفوركس
    ماذا عنكم بيا اصدقاء؟
    بسم الله الرحمن الرحيم
    والصلاة والسلام على نبينا الاميــــــــن سيدنا محمد
    وعلى اله وصحبة اجمعيـــــــــــن

اعتقد يا اخى ان موضوعك فى غاية الاهمية
    ففعلا هناك شىء غامض يجعلك اسير الفوركس رغم خسارتك
    لكن بعد كل خسارة تحس بأنك فهمت القواعد وبأنك ستلتزم باللعبة ولن تغامر وتنتظر الفرصة الجيده
    لكن ما ان ملئت حسابك تجد نفسك شخص اخر مملوء بالطمع والرغبة فى الثراء وهكذا

6. #6 Collapse post
    Hamad is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    86 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    سوق تداول العملات الأجنبية فريد من نوعه حيث لا يوجد تبادل مركزي, ببساطة التجارة هى تنفيذ ما على طاولة البيع ، 24 ساعة في اليوم ، 7 أيام في الأسبوع ، عبر الكرة الارضية. مصطلح "ما على طاولة البيع" تعني أن التجارة لا تتم من خلال تبادل مركزي, وإنما بين أي كيانين

7. #7 Collapse post
    magic777 is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    5041 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    كل منا دخل هذا المجال للبحث عن مصدر جيد للربح وتحقيق مصدر دخل جيد منه
    من دخل هذا المجال وهو عارف انه يحتاج الى مده يتعلم فيها وعارف انه هيخسر في الاول قبل ما يستطيع يكتسب الخبره اللي هتؤهله لتحقيق ربح ثابت
    هو من يستمر فيه محاولا الوصول الى درجه الاحتراف وتقليل الخسائر مثلنا جميعا
    واعتقد ان ده الدافع القوي لكل منا للأستمرار في هذا السوق

8. #8 Collapse post
    forexBOSS is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    99 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    انا كنت مثلك تماما املى كان الغنى بصراحه اكتشفت ان ده سبب فشلى فى الفوركس لانى كنت بفتح صفقات كبيره انا مش قدها لان كان نفسى اجيب مبلغ كبير قبل انتهاء الشهر و كان ده بيعود على بالسلب و كنت بخسر كل الفلوس انا سبت الفوركس مده بسبب كده و قلت لا يمكن هقدر اكسب مليم واحد بس اكتشفت انى مخطا و تسرعى سبب خسارتى و قلت هبدا دون وضع حلم كبير امامى و عملت صفقات رابحه و كنت بكتفى بعدد قليل من الصفقات فى اليوم و اعتقد الخلانى استمر فى الفوركس حبى الشديد لها من ونا عندى 15 سنه و نصحتى ليك اوعى تفكر فى انك هتحقق كل احلامك بالفوركس عشان ممكن تتصدم بالنتائج
    اداره راس المال هى نبض حسابك فان توقف مات حسابك

9. #9 Collapse post
    kingman is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    1599 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by forexBOSS
    انا كنت مثلك تماما املى كان الغنى بصراحه اكتشفت ان ده سبب فشلى فى الفوركس لانى كنت بفتح صفقات كبيره انا مش قدها لان كان نفسى اجيب مبلغ كبير قبل انتهاء الشهر و كان ده بيعود على بالسلب و كنت بخسر كل الفلوس انا سبت الفوركس مده بسبب كده و قلت لا يمكن هقدر اكسب مليم واحد بس اكتشفت انى مخطا و تسرعى سبب خسارتى و قلت هبدا دون وضع حلم كبير امامى و عملت صفقات رابحه و كنت بكتفى بعدد قليل من الصفقات فى اليوم و اعتقد الخلانى استمر فى الفوركس حبى الشديد لها من ونا عندى 15 سنه و نصحتى ليك اوعى تفكر فى انك هتحقق كل احلامك بالفوركس عشان ممكن تتصدم بالنتائج
    المهم فعلا هو اللى يقدر يستفيد من خطائه ويقيم نفسه بالسوق فالكثيرين يدخل السوق لكى يحقق مبالغ كبيرة فخياله ولكنها الوصول اليهاف ى الوقت الحالى بيبقى صعب نظرا لأفتقار المتاجر فى بدايته الى اشياء كثير منها الخبرة والقدرة على فهم السوق وعدم التقييد بأدارة راس المال وطبعا بييقى الأعتماد ككل على المخاطرة العالية

10. #10 Collapse post
    magic777 is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    5041 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by forexBOSS
    اخي ما دام حطيت ايدك على سبب خسائرك السابقه
    وعرفت ازاي تقدر تصلحها ومتكررهاش في المستقبل كده انت ضمنت 50 في الميه من طريق النجاح
    ويفضل بقى عليك الالتزام بالعمل تحت خطه جيده لنفسك وعدم التهور ثانيه
    او الطمع وكل ما تحس انك هتتهور فكر نفسك بالخسائر السابقه

+ Reply to Thread
Page 1 of 144 1 2 3 11 51 101 ...

Subscribe to this Thread (6)

Tags for this Thread