Closed Thread
Page 1 of 4 1 2 3 ...
Results 1 to 10 of 32

Thread: شكوي بسبب ايقاف العضوية

• Thread Tools
  1. #1 Collapse post
    hamadasalama2 is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    829 USD
    Thanks
    1,702
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0

شكوي بسبب ايقاف العضوية

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته . تم عمل عضويه جديده اللي براسلكم منها لان العضويه القديمه اتحظرت حظر دائم وهي عضويه hamadasalama
    السبب اللي اتذكر هو تعدد العضويات . ممكن حد من مشرفين المنتدي يفهمني ازاي انا اتوقفت تعدد عضويات اقسم بالله ما بدخل غير بعضويه حماده سلامه من جهاز واحد ونت واحد فقط وفوئجت ان الاستاذ ميدو شبراوي هو اللي بلغ عني ومشرفي المنتدي قامو بحظري حظر دائم بدون الفحص واثبات شكوته . يعني ايه ان المشرف يوقف عضو ويمنع عنه مصدر رزق بدون اي دليل لمجرد ان في عضو غير موثوق فيه قام بالابلاغ عننا وما هي علاقه ميدو شبراوي بالمنتدي . محتاج رد ضروري من مشرفي المنتدي حول هذا الامر والا سيتم تصعيد الامر الي اعلي الجهات الاداريه في شركة انستا وهيتم تقديم شكوي رسميه في مشرفي المنتدي العربي لان اقسم بالله ده ظلم بين . ان بقالي شهرين لم احصل علي بونص الليكات وكمان عضويتي تتوقف بالمنظر ده وبدون اي دليل واتحدي اي شخص ومش معني ان في حد عملي لايك مرتين علي المسابقه يبقي دي عضويه تانيه ليا ده كده اسمه تهريج يا فندم
    منتظر الرد من المشرفين المحترمين
    Last edited by Forex Masr; 06-06-2019 at 20:49.

2. #2 Collapse post
    amrelkomy is offline
    Banned Array
    قابلت الضيوف
    88 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    1444 USD
    Thanks
    8,518
    Quote Originally Posted by hamadasalama2
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته . تم عمل عضويه جديده اللي براسلكم منها لان العضويه القديمه اتحظرت حظر دائم وهي عضويه hamadasalama
    السبب اللي اتذكر هو تعدد العضويات . ممكن حد من مشرفين المنتدي يفهمني ازاي انا اتوقفت تعدد عضويات اقسم بالله ما بدخل غير بعضويه حماده سلامه من جهاز واحد ونت واحد فقط وفوئجت ان الاستاذ ميدو شبراوي هو اللي بلغ عني ومشرفي المنتدي قامو بحظري حظر دائم بدون الفحص واثبات شكوته . يعني ايه ان المشرف يوقف عضو ويمنع عنه مصدر رزق بدون اي دليل لمجرد ان في عضو غير موثوق فيه قام بالابلاغ عننا وما هي علاقه ميدو شبراوي بالمنتدي . محتاج رد ضروري من مشرفي المنتدي حول هذا الامر والا سيتم تصعيد الامر الي اعلي الجهات الاداريه في شركة انستا وهيتم تقديم شكوي رسميه في مشرفي المنتدي العربي لان اقسم بالله ده ظلم بين . ان بقالي شهرين لم احصل علي بونص الليكات وكمان عضويتي تتوقف بالمنظر ده وبدون اي دليل واتحدي اي شخص ومش معني ان في حد عملي لايك مرتين علي المسابقه يبقي دي عضويه تانيه ليا ده كده اسمه تهريج يا فندم
    منتظر الرد من المشرفين المحترمين
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اولا كل سنة وكل المنتدي بخير وسعادة وعيد مبارك عليكم جميعا
    بالنسبة للشكوي الي حضرتك مقدمها استاذ حمادة سلامة اين الدليل علي كلام حضرتك ان العضو ميدو الشبراوي هو الي مقدم فيك شكوي للمشرفين لان التبليغ بيكون غير ظاهر الا (للمشرفين والادارة فقط )
    ثانيا :- بالنسبة لقرار المشرفين في اتخاذ قرار بوقف اي عضوية عن طريق الابلاغ من اي عضو لازم يكون في دليل ثابت مش اي بلاغ بيتم من اي عضو بيتاخذ فيه اجارء الا لما يتم مراجعته وفحصه جيدا من قبل المشرفين ثم التوجه الي الادارة لاتخاذ الاجراءات يعني من الاخر كده المشرفين ليهم صلاحية معينة والادارة في الاول والاخر هي الي بتاخذ القرار علي حد علمي
    وننتظر رد من اخونا استاذ سمارت حتي يتم التحقيق في الامر

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

3. The Following 5 Users Say Thank You to amrelkomy For This Useful Post:

mostafa.hamdy640(11-21-2019), Smart(06-05-2019), Unregistered (3)

4. #3 Collapse post
    Smart is offline
    Super Moderator Array
    قابلت الضيوف
    15 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    524 USD
    Thanks
    779
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة

طبعا شىء محزن ان حد يتقطع رزقة وربنا مايجعلنا ابدا سبب فى قطع ارزاق حد
    قبل اى شىء يجب ان ابدا بابلاع حضرتك انك تقدر تصعد الموضوع كما تشاء

بخصوص ايقاف عضويتك بسبب شكوة عضو, ده شىء طبعا مستحيل يحصل ولو حضرتك عندك دليل على ذلك تفضل بوضعة هنا
    انا شخصيا لم اقوم بايقاف اى عضويات مؤخرا ولكن كل مشرف يفعل ذلك يكون بدليل مش مجرد بلاغ من عضو اخر
    وبالمناسبة تم ايقاف 53 عضوية كلهم من ايبى واحد

بالفعل يوجد تعدد عضويات ضخم جدا فى المنتدى للاسف ويوجد حتى الان تبادل اعجابات

وكما ذكرت ايقاف العضويات ليس تسليه بل يجب ان يكون هناك سب ودليل لذلك

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

5. The Following 5 Users Say Thank You to Smart For This Useful Post:

Unregistered (2), badr9moumen(06-05-2019), hamadasalama2(06-05-2019), Yasmin5000(06-07-2019)

6. #4 Collapse post
    Smart is offline
    Super Moderator Array
    قابلت الضيوف
    15 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    524 USD
    Thanks
    779
    انا اكتفيت بحذف مشاركة مخالفة ولكن المرة القادمة سيتم ايقاف اى عضوية تقوم باهانة اى عضو اخر

الموضوع مفتوح فقط لكى يضع صاحب الموضوع اثبات على كلامة
    وسيتم اغلاق الموضوع اليوم بل وحذفة فى حالة عدم وضع اثبات

7. الاعضاء التاليين يشكرون Smart علي هذه المشاركة المفيدة

Unregistered (1)

8. #5 Collapse post
    plat is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    11 USD
    Thanks
    169
    Quote Originally Posted by Smart
    انا اكتفيت بحذف مشاركة مخالفة ولكن المرة القادمة سيتم ايقاف اى عضوية تقوم باهانة اى عضو اخر

الموضوع مفتوح فقط لكى يضع صاحب الموضوع اثبات على كلامة
    وسيتم اغلاق الموضوع اليوم بل وحذفة فى حالة عدم وضع اثبات
    مع احترامى ليك هو الى بيتظلم مش بيقول حسبى الله ونعم الوكيل مسحت مشاركه ليه علشان بتحسبن عليه

9. #6 Collapse post
    hamadasalama2 is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    829 USD
    Thanks
    1,702
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by Smart
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة

طبعا شىء محزن ان حد يتقطع رزقة وربنا مايجعلنا ابدا سبب فى قطع ارزاق حد
    قبل اى شىء يجب ان ابدا بابلاع حضرتك انك تقدر تصعد الموضوع كما تشاء

بخصوص ايقاف عضويتك بسبب شكوة عضو, ده شىء طبعا مستحيل يحصل ولو حضرتك عندك دليل على ذلك تفضل بوضعة هنا
    انا شخصيا لم اقوم بايقاف اى عضويات مؤخرا ولكن كل مشرف يفعل ذلك يكون بدليل مش مجرد بلاغ من عضو اخر
    وبالمناسبة تم ايقاف 53 عضوية كلهم من ايبى واحد

بالفعل يوجد تعدد عضويات ضخم جدا فى المنتدى للاسف ويوجد حتى الان تبادل اعجابات

وكما ذكرت ايقاف العضويات ليس تسليه بل يجب ان يكون هناك سب ودليل لذلك
    استاذ سمارت . هبدا من الاخر للاول حضرتك قلت ايقاف العضويات لازم يكون له سبب ودليل حضرتك لو نشرت الدليل علي نفس البوست ده او علي الخاص هحط جزمة في بقي ومش هنطق واسف علي التعبير لكن انا اقسمت ان العضويه الموقوفه لم تشارك من اي اي بي اخر مبدخلش الا بلاب توب واحد وانترنت واحد وقبل ما حضرتك تذكر انك هتغلق الموضوع كان لازم تدخل تتاكد من عضويتي ربما يكون المشرف اللي وقفها اخطأ ومفيش حد معصوم من الخطأ .
    الجزئية الثانيه خاصه بالعضو ميدو الشبراوي وهو سبب المشكله والدليل باعترافه هو شخصيا لاكثر من عضو بالمنتدي انه من قام بالابلاغ عن بعض الاعضاء ومن ضمنهم عضويتي المذكوره وده معناه انه .علي تواصل بعدد من الاعضاء ودي هيجي وقتها ونتكلم فيها ده غير حصوله ليكات لردود المسابقه تتعدي 15 لايك غير مسجل للرد وده موجود وموثق وجميعهم في مواضيع المسابقة وعلي اي حال لو اللي بلغني ان ميدو هو اللي بلغ عن عضويتي مخطئ او ده غير حقيقي هو ليه حق الرد وانا في جميع الاحوال بتكلمي عن حقي وسبب ايقافي
    اعتقد ان سهل عليا اني اقفل عضويتي واروح منتدي اجنبي او افتح عضويه جديده لكن ده مش هيحل المشكله انا ليا حق وهسعي ان حقي يجيلي بعضويتي وارتباطي بالمنتدي العربي . بخصوص التصعيد بالفعل
    املك كل الايملات الخاصه بالشكاوي ومكافحه الغش لانستا لكن مش هرسل اي شئ الا ما حضرتك ترد وتعرفني انا خدت حظر نهائي ليه . ومنتظر الدليل
    Last edited by hamadasalama2; 06-05-2019 at 19:26.

10. #7 Collapse post
    snnaky1 is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    0 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم ورحمة الله وةبركاتة وكل سنة وكل اعضاء المنتدى بخير وعيد سعيد
    الموضوع بصراحة قد يكون بحاجة الى تدخل من ادارة المنتدى الممثلة فى المشرفين فيما بينهم لصالح الأعضاء المحترمين اللى يثبت فعلا انهم مظلومين سواء بوشاية او بخطأ عن طريق السو
    انا ايضا تحدث بشكل عام وبشكل خاص عن نفسة
    بالأمس فوجئت بحظر عضويتى وبدون اى اسباب رغم انى من العضويات القديمة والمعروفة فى المنتدى والحمد لله كل مشاركاتى او ردودى مطابقة لقوانين المنتدى ودائما تكون فى محتوى هادف او نصح وارشاد هادف ايضا
    وعه هذا لم يتم لا تحذير او بدليل واحد على انى انتهكت قوانين المنتدى ؟؟؟
    انا ارسلت اليك اخ سمارت رسالة بالخاص لعل يكون هناك خطأ يمكن تداركة او دليل حقيقى على انى تجاوزت قوانين المنتدى
    فأذا كان هناك دليل ارجوا تقديمة هنا او تصويب الأمر فلا يوجد شخص معصوم من الخطأ وكلنا عباد لله فربما كان هناك خطأ ولكن من الحق اننأخذ حقنا ولا تضيع حقوقنا
    شكرا لكمل من ساهم بكلمة حق

11. #8 Collapse post
    mido elshabrawy is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    11781 USD
    Thanks
    1,311
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
    طيب انا هرد بقي بالنيابه عن نفسي و مليش علاقه بقرار الادارة في حظر عضويه أحد من الاعضاء
    انا قبل كدا عملت ابلاغ عن مشاركة سيئه في موضوع ما و قمت بعمل موضوع مخصوص و قلت فيه قدام كل الناس
    ان انا عملت بلاغ في العضو و حددت الموضوع بلينك مرفق في موضوعك و سبت الاخوه الاعضاء يحكمو بنفسهم ان كان قراري صح و لا غلط
    و تصرفي ده غلط و لا لا
    و ده لينك الموضوع الي كنت كتبته في هذا الخصوص
    https://forex-arabic.com/showthread....B6%D8%A7%D8%A1

ثانيا لما قدمت بشكوي للادارة عن عضوية فده كان عن عضويه العضويه الاولي كانت بأسم boshra و التانية باسم plat
    و لما عملت ده قمت بأرسال رساله للعضوية ان عملت كدا و قدمت ليها اسبابي الي من خلالي عملت شكوي للأدارة
    يعني حضرتك استاذ حمادة يالي بتقول ان انت عرفت من خلال اعضاء في المنتدي اني عملت فيكم شكوي فده مش حقيقي
    لاني قدمت شكوي في عضو واحد فقط و هو العضو بشري و بلغتها بما قمت به
    و ان كنت بلغتها اني عملت كدا فانا بلغتها عشان خاطر متبقاش فتنه لا عشان ابقي معرفها بما فعلت
    حضرتك بقي شوف مين قدم في حضرتك شكوي للادارة او شوف سبب حظرك ايه بالظبط
    لاني لو كنت قدمت شكوي في حضرتك كنت هقولك
    لان انا اتربيت من صغري علي مقولة ان قلت ما تخاف و ان خفت ما تقول
    يعني انا لو كنت بلغت عنك كنت هبلغك من غير ما اخاف منك و زي ما الاستاذ اسمارت قال انه في أكتر من 50 عضويه تم ايقافها يعني اكيد انا مش هعرف كل الناس دي و ابلغ عن كل الناس الا بقي لو كان واحد منكم فيكم حضرتك و من الناس الي بتقول انك تعرفهم و يعرفوك في المنتدي مش انا
    انا ولا بتحكم في منتدي و لا اعرف حد من الاداره و لا ليا علاقه بحد في الاداره
    و ان كنت بساعد اي عضو هنا فده بيكون لوجهة الله تعالي
    و الناس الي بتقول اني بدور علي اني اكون مشرف و اني انتهازي و وصولي و اني و اني واني
    فبعد احترامي لأدارة المنتدي الكرام انا حتي لو الادارة بلغتي برغبتهم اني اكون مشرف و ده شئ مستحيل فانا شخصيا هرفض
    لاني مقدرش اتحمل مسؤلية زي ده و لا أني اكون في مكان حد فيهم و الله يكون في عونهم
    ثالثا بالنسبه للناس الي بتقول حسبي الله و نعم الوكيل ف الله عز و جل هو وكيلنا كلنا و له الحق في قول ذلك
    و الله سبحانه و تعالي سوف يحاسب كلاً منا علي ما يقول و ما يفعل و ان كنت مخطأ فيما فعلت فجزاءي سوف يكون من الله عز و جل
    رابعا بالنسبه لموضوع الاعجابات الغير مسجلة الي حضرتك كلمتني فيها اكتر من مره و اتهمتني اني بعمل ببرامج vpn و علي الرغم من أني اقسمتلك اني معرفش اي حاجه عن الاعجابات دي و لا مين الي بيعملها الي انك رجعت و بتتهمني بيها تاني
    خامسا انا كمان يا سيدي بطلب من الادارة انها تراجع كل الاعجابات علي حسابي و اي اعجاب موجود غير مسجل يتم ألغاءة
    و لو كان في اي شائبه او خطأ صدر مني يتوجب ايقاف عضويتي انا مش هعترض و لا هتكلم و هعتبره جزاء عادل من الادارة

تقبلو مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

12. The Following 3 Users Say Thank You to mido elshabrawy For This Useful Post:

amrelkomy(06-06-2019), Unregistered (1), Yasmin5000(06-06-2019)

13. #9 Collapse post
    amrelkomy is offline
    Banned Array
    قابلت الضيوف
    88 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    1444 USD
    Thanks
    8,518
    Quote Originally Posted by mido elshabrawy
    السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
    طيب انا هرد بقي بالنيابه عن نفسي و مليش علاقه بقرار الادارة في حظر عضويه أحد من الاعضاء
    انا قبل كدا عملت ابلاغ عن مشاركة سيئه في موضوع ما و قمت بعمل موضوع مخصوص و قلت فيه قدام كل الناس
    ان انا عملت بلاغ في العضو و حددت الموضوع بلينك مرفق في موضوعك و سبت الاخوه الاعضاء يحكمو بنفسهم ان كان قراري صح و لا غلط
    و تصرفي ده غلط و لا لا
    و ده لينك الموضوع الي كنت كتبته في هذا الخصوص
    https://forex-arabic.com/showthread....B6%D8%A7%D8%A1

ثانيا لما قدمت بشكوي للادارة عن عضوية فده كان عن عضويه العضويه الاولي كانت بأسم boshra و التانية باسم plat
    و لما عملت ده قمت بأرسال رساله للعضوية ان عملت كدا و قدمت ليها اسبابي الي من خلالي عملت شكوي للأدارة
    يعني حضرتك استاذ حمادة يالي بتقول ان انت عرفت من خلال اعضاء في المنتدي اني عملت فيكم شكوي فده مش حقيقي
    لاني قدمت شكوي في عضو واحد فقط و هو العضو بشري و بلغتها بما قمت به
    و ان كنت بلغتها اني عملت كدا فانا بلغتها عشان خاطر متبقاش فتنه لا عشان ابقي معرفها بما فعلت
    حضرتك بقي شوف مين قدم في حضرتك شكوي للادارة او شوف سبب حظرك ايه بالظبط
    لاني لو كنت قدمت شكوي في حضرتك كنت هقولك
    لان انا اتربيت من صغري علي مقولة ان قلت ما تخاف و ان خفت ما تقول
    يعني انا لو كنت بلغت عنك كنت هبلغك من غير ما اخاف منك و زي ما الاستاذ اسمارت قال انه في أكتر من 50 عضويه تم ايقافها يعني اكيد انا مش هعرف كل الناس دي و ابلغ عن كل الناس الا بقي لو كان واحد منكم فيكم حضرتك و من الناس الي بتقول انك تعرفهم و يعرفوك في المنتدي مش انا
    انا ولا بتحكم في منتدي و لا اعرف حد من الاداره و لا ليا علاقه بحد في الاداره
    و ان كنت بساعد اي عضو هنا فده بيكون لوجهة الله تعالي
    و الناس الي بتقول اني بدور علي اني اكون مشرف و اني انتهازي و وصولي و اني و اني واني
    فبعد احترامي لأدارة المنتدي الكرام انا حتي لو الادارة بلغتي برغبتهم اني اكون مشرف و ده شئ مستحيل فانا شخصيا هرفض
    لاني مقدرش اتحمل مسؤلية زي ده و لا أني اكون في مكان حد فيهم و الله يكون في عونهم
    ثالثا بالنسبه للناس الي بتقول حسبي الله و نعم الوكيل ف الله عز و جل هو وكيلنا كلنا و له الحق في قول ذلك
    و الله سبحانه و تعالي سوف يحاسب كلاً منا علي ما يقول و ما يفعل و ان كنت مخطأ فيما فعلت فجزاءي سوف يكون من الله عز و جل
    رابعا بالنسبه لموضوع الاعجابات الغير مسجلة الي حضرتك كلمتني فيها اكتر من مره و اتهمتني اني بعمل ببرامج vpn و علي الرغم من أني اقسمتلك اني معرفش اي حاجه عن الاعجابات دي و لا مين الي بيعملها الي انك رجعت و بتتهمني بيها تاني
    خامسا انا كمان يا سيدي بطلب من الادارة انها تراجع كل الاعجابات علي حسابي و اي اعجاب موجود غير مسجل يتم ألغاءة
    و لو كان في اي شائبه او خطأ صدر مني يتوجب ايقاف عضويتي انا مش هعترض و لا هتكلم و هعتبره جزاء عادل من الادارة

تقبلو مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله
    كده الراجل عداه العيب قال كل الكلام
    بعد اذن استاذ سمارت والادارة
    ي
    رجي غلق الموضوع او حذفه لعدم تطاول الاعضاء علي بعض

14. The Following 3 Users Say Thank You to amrelkomy For This Useful Post:

mostafa.hamdy640(11-21-2019), Unregistered (2)

15. #10 Collapse post
    snnaky1 is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    0 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    غاق الموضوع بدون معرفة اسباب الحظر مش هو الحل بغض النظر عن مين اللى بلغ وعلى العكس انا شايف ان اى حد يشوف شيء غلط لازم يبلغ ويكون مساعد للأشراف لأن المنتدى دة ملكنا كلنا وارتقائة ونجاحة فايدة لنا عشان كدة مش مهم مين بلغ انما الأهم يكون فى دليل على الحظر وسببة ومازلت انتظر ا/ سمارت فى معرفة سبب الحظر بالدليل واظن دة حقى واذا كان فى الأمر خطأ عن طريق السهو او تشابة او خلافة فخيرا ان يتم تصحيحة بأعادة العضوية ولكن الأصرار على الخطأ خطأ اكبر
    نتعشم الخير بأذن الله وكل عام والجميع بخير

16. الاعضاء التاليين يشكرون snnaky1 علي هذه المشاركة المفيدة

Unregistered (1)

Closed Thread
Page 1 of 4 1 2 3 ...