+ Reply to Thread
Results 1 to 4 of 4

Thread: ارجوا التوضيح من الاعضاء في المنتدى

• Thread Tools
  1. #1 Collapse post
    mohammedbash is offline
    خبير فوركس مصر Array
    12 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    1293 USD
    Thanks
    15,172
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0

ارجوا التوضيح من الاعضاء في المنتدى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الأخوة الأعزاء وزملائي في المنتدى انا طبعا عضوا قديم وبقالي كثير ما بشتغلش في المنتدى نظرا لظروف خاصة
    طبعا لما رجعت المنتدى شايف النظام كلة اتغير
    مش مثل النظام القديم صار في مطالبات المنشور بالموافقة والي غيرة
    المهم طبعا ما اشتغل في المنتدى على طول
    بس لاحظت حاجة اني عملت الشهر دا تقريبا 40 أو 50 مشاركة وعملت زي ما هو مطالبة منشور بالموافقة طبعا عددهم عشرة
    والمفترض البونص يجي لي نهاية الشهر ولاكن تفاجئت أن البونص وصل بسرعة وانا ما اشتغلت ومش البونص الي متعود عليه بمشاركات قليلة فارجوا للاخوة التوضيح لي كيفية عمل النظام وهل صار أسبوعي أو شهري او مادا بالضبط

منتظر ردكم وتزضيحكم ي إخوة

2. #2 Collapse post
    emadomda is offline
    خبير فوركس مصر Array
    قابلت الضيوف
    3 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    286 USD
    Thanks
    209
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    يقوم تداول فوركس على تبديل المتداولين في سوق العملات عملة بلد ما لشراء عملة بلد أخرى، أو بيع عملة مقابل شراء أخرى، ويمكن أن تؤدي التغييرات في القيمة النسبية للعملة على الأرباح أو الخسائر.

فعند شراء أو بيع العملات في سوق الفوركس، فإنك تراهن على تغير قيمة الصرف بين عملات البلدين مقابل بعضها البعض. وإن كانت كل العوامل الأخرى ثابتة ومتساوية، فإذا اشتريت عملة وانتهى بها الأمر في زيادة قيمتها مقابل العملة الأخرى، فستحقق أرباحا، أما إذا انخفضت قيمة العملة، فسيعود ذلك عليك بالمزيد من الخسائر.

وتجدر الإشارة إلى أن سعر الصرف يرتبط ارتباطا وثيقا بمعدل الفائدة في كل بلد، فتميل معدلات الفائدة المرتفعة إلى جذب المزيد من الاستثمار في البلد وعلى عملتها. وعلى العكس سيؤدي انخفاض معدلات الفائدة إلى سحب الاستثمار بما يضعف عملة الدولة ويقلل من قيمتها.

بمعنى آخر، توفر معدلات الفائدة المرتفعة للمقرضين في الاقتصاد عائدا أعلى مقارنة بالدول الأخرى قليلة معدلات الفائدة. لذلك ، فإن معدلات الفائدة المرتفعة تجذب رأس المال الأجنبي وتتسبب في ارتفاع سعر الصرف. ويحدث العكس تماما عند خفض معدلات الفائدة، أي أن معدل الفائدة المنخفضة يؤدي إلى خفض أسعار الصرف.

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

3. #3 Collapse post
    mohammedbash is offline
    خبير فوركس مصر Array
    12 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    1293 USD
    Thanks
    15,172
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
    هل تعلم عزيزي المشارك اني لو كنت مشرف في المنتدى اول ما سوف اقوم به هو عمل بلوك وحظرك وإيقاف عضويتك
    ويرفع اسمك وبياناتك للشركة وبحرمك من حق المشاركة من البونص
    هل تعلم اني من كثر العصبية والزعل كان ممكن اعمل باند للمنطقة الي ساكن فيها بسببك
    هل تعلم اعزيزي المشاركة انك طلعتنا من التغطية والشبكة عندي مقفولة بسببك
    هل قرات ايش منشوري يقول وايه انا بسال عن ايش بالضبط ولا بس الهدف تنسخ وتلسق كدا من غير علم بالي مطلوب منك
    ي عزيزي الله يرضى عليك مش بدي الطريقة تكتب المشاركة افهم المطلوب اولا عشان تعرف فين تحط منشورك أو مشاركتك سميها اي اسم
    انا بسال عن كيفية نظام المنتدى وكيف نظام حملة البونص ماشي وايه التغيرات الجديدة وهل هو أسبوعي ام شهري ولا ايه بالضبط تقوم ترد عليا بمنشور نسخ لصق وتحط منشورك أو مشاركتك كدا من غير ما تعرف فين تحط المشاركة
    وبعدين تعال اخر الشهر اشتكي من البونص وقول البونص سيء الإدارة حظرتني الإدارة أوقفت العضوية إدارة المنتدى مش كويسة انا لو مشرف في المنتدى والله العظيم اول حاجة اعملها توقفك على طول لانك كدا نرفزتني للاخير
    ي اخي اهون ما ترد عليا في المشاركة ولا تستفزنا بمشاركتك
    ي اخي في نظام في المنتدى ونظام قائم على الاجتهاد وبقدر تعبك تلاقي حاول تتعلم ايه تكتب بالضبط مش ايش تنسخ أو تنقل
    وبعيد ويكرر ركز واعرف في تحط مشاركاتك وفتح عيونك تمام مش تشتغل في المنتدى وانت مغمض مش شايف تحط موضوعك فين
    يالله بنشوف اخر رجعتي للمتدى لا وين بالضبط بروح فيها

4. The Following 2 Users Say Thank You to mohammedbash For This Useful Post:

Unregistered (2)

5. #4 Collapse post
    cukur is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    0 USD
    Thanks
    6
    SubscribeSubscribe
    subscribed 1
    البونص اسبوعى لكن الشركه احيانا بتتاخر اكتر من اسبوع
    حجم البونص نفسه مبقاش معروف ولا مفهوم
    للاسف فعلا فى ناس شغاله نسخ وبتحصل على بونص كويس
    وناس مشاركاتها حصريه ومش بتاخد بونص
    ومفيش توضيح من الاداره عن كيفية حساب البونص ولا عن اى شئ

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

+ Reply to Thread