Closed Thread
Page 2 of 24 1 2 3 4 12 ...
Results 11 to 20 of 240

Thread: الحظ والفوركس

• Thread Tools
  1. #11 Collapse post
    gemmy is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    89 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    الحظ موجود فى كل شىء و حتى فى الفوركس لازم نؤمن بحاجة زى كدة بس ميصحش ان انا نعتمد على الحظ فى تجارتنا لان فى الحالة دى تفتقد الحرفية و انك كدة مش داخل تشتغل بالعكس دانت زيك زى المقامر, ممكن الحظ يكسبك مرة او اتنين وممكن يخسرك خسارة كبيرة انت فى غنى عنها

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. #12 Collapse post
    xxmarouanexx is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    21 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    اخي ان الفوركس ليس حظ
    بل هو فقط دراسة وعقل يعني تكون عندك خبرة به و تدرسه

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

3. #13 Collapse post
    ramid is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    128 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by xxmarouanexx
    اخي ان الفوركس ليس حظ
    بل هو فقط دراسة وعقل يعني تكون عندك خبرة به و تدرسه
    وهل يا صديقي تعتقد أته مهما بلغت درجة دراستنا وفهمنا لسوق الفوركس فأننا سنتوقع حركة الاسعار دائما بشكل
    صحيح؟ لااعتقد ذلك فالسوق أحيانا يتحرك عكس ما توقع الكل

4. #14 Collapse post
    talal is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    101 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    انا خسرت كثير جدا والى الان لم اربح وخسارتي اكبر من ربحي بكثير جدا
    يعني الحظ ما كان معي ابدا لان اكثر صفقات كلها عكس توقعاتي ربما لم تكن لدي الخبره الكافية
    نتمنى التوفيق في الايام القادمه ويكون ربحي اكثر من خسارتي وسوف احاول زيادة راس مالي

5. #15 Collapse post
    sherifmao is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    274 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by ramid
    السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
    ما أهمية الحظ في صفقات الفوركس ؟خصوصا عندما ينقلب السوق عكس كل توقعاتك؟
    السوق الخاص بالفوركس هو سوق مبني على الحركة المنطقية المبنية على نظريات لتتحركات متغيرة على حسب الزوج المتعامل فيه للمتاجرة ... و عليه ان كل ما كانت المعلومة الخاصة بالتداول في منطقها كل ما كان المتادول على قدر من القوة في الصفقة و قادر على الوصول للنتائج في اقرب وقت و اسرع فرصة من السوق

6. #16 Collapse post
    Mr.GooDMaN is offline
    Banned Array
    Accrued Payments
    1293 USD
    Thanks
    0
    لا وجود للحظ في الفوركس
    اذا كان تحليلك الفني والاساسي سليم اذا فانت رابح ولكن بشرط وجود توفيق وارادة الله تعالى

7. #17 Collapse post
    ahmed is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    486 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by Mr.GooDMaN
    لا وجود للحظ في الفوركس
    اذا كان تحليلك الفني والاساسي سليم اذا فانت رابح ولكن بشرط وجود توفيق وارادة الله تعالى
    طبعا يا اخى كما ذكرت
    توفيق المولى عز وجل اهم شئ
    بعدين درستك الجيدة والتدقيق فى التحليل
    ثم تتحقق الاهداف باذن الله

8. #18 Collapse post
    Smart is offline
    Super Moderator Array
    قابلت الضيوف
    15 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    524 USD
    Thanks
    779
    Quote Originally Posted by Mr.GooDMaN
    لا وجود للحظ في الفوركس
    كنت متوقع الهبوط الشديد لليورو ين
    وبايع ومتطمن على الاخر بس قولت ايه اعمل استوب لوز صغير كده برده
    على الرغم من انى متأكد 100% انه هابط اساسيا وفنيا بس قولت عشان تدخلات المركزى الغير متوقعه
    وقمت نايم صحيت لقيت الزوج ضارب الاستوب بالضبط لم يتجاوزه حتى بنقطه وهابط بعدها كتييييييييييير
    وده بقى توفيق الله عز وجل ورزقك الى مش هتاخد غيره
    حتى لو كنت استاذ تحليل ولو كنت من الاخر الواد التوب
    لو مش مكتوبلك حاجه مش هتاخدها
    ربنا يكرمنا جميعا
    Think Smart

9. #19 Collapse post
    Forex Masr is offline
    Administrator Array
    1,978
    Accrued Payments
    947 USD
    Thanks
    388
    Quote Originally Posted by Smart
    على الرغم من انى متأكد 100% انه هابط اساسيا وفنيا بس قولت عشان تدخلات المركزى الغير متوقعه
    وقمت نايم صحيت لقيت الزوج ضارب الاستوب بالضبط لم يتجاوزه حتى بنقطه وهابط بعدها كتييييييييييير
    ربنا يكرمنا جميعا

بالمناسبة
    كلام اخونا سمارت فكرنى بحاجة قولت ادخل اقولكم عليها لعل وعسى تستفادوا

انا بقى كان عندى موقف مشهود زمان ايام الشقاوة
    كان عندى حساب مركون على جنب كان فيه حوالى 30او 35 دولار على ما اتذكر قولت افتح صفقة على المجنون والكلام ده كان الصبح بدرى حوالى 7 الصبح يوم جمعة
    روحت فاتح صفقة بيع عشان الزوج ده كان فى النازل بقالوا زمن على الوضع ده
    المهم قولت انام عشان الحق اقوم اصلى الجمعة ونمت وبعدها صحيت قولت اقفل الكمبيوتر عشان بقالوا فترة شغال قبل مانزل اصلى
    تخيلوا لاقييييت ايه فى الاكيوتى بتاع الحساب

623 دولار وعمرى ما هنسى الرقم ده وهقولكم ليه مش ناسيه
    انا بصراحة كنت متصور الاقى الصفقة مقفولة خسارة عشان بقالها كذا ساعة وانا مش حاطط تارجت فلما لاقيت الرقم ده تنحت الصراحة ومفهمتش قولت لازم ابص على التشارت
    بصيت على التشارت لاقيت شمعة ذى بتاعة السبوع ليموزين يابانى
    روحت علطووول قلت الحمد لله على المكسب وجيت اقفل الصفقة ادانى ريكيوت وبقى 622 طبعا لو واحد طماع ممكن يقول استنى لحد مايطلع الدولار تانى على العموم ركزت فى قفل الصفقة وقفلت الحمد لله على 621 دولار طبعا الرقم ده مش كبير بالنسبة لناس مخضرمين فى المجال بس الحاجة بقى اللى انتوا ماتعرفوهاش انى كنت داخل بلوط قيمة البيب 30 سنت بس
    يعنى السوق نزل حوالى 2000 نقطة فى اربعة ساعات
    واليوم المشهود ده كان يوم الازمة العالمية الصبح حاولوا تتأكدوا هتلاقوه يوم جمعة
    يعنى لو كنت دخلت بلوت 1 دولار للبيب وده كان الطبيعى بتاعى ساعتها كان زمانى معايا 2000 دولار مكسب من 30 دولار رأس مال من صفقة واحدة مدتها اربعة ساعات
    تخيلوا الحساب اتعملوا دبل كاااااام مرة فى اربع ساعات
    والله الكلام ده بالحرف حصل معايا
    ومش هوصيكم عايز بقى واحد عينه كبييييرة ذى ده يجيب داغى ومتشوفوش وشى تانى فى المنتدى

10. #20 Collapse post
    kingman is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    1599 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by Smart
    ربنا يكرمنا جميعا
    فعلا الواحد بيحصل ليه حاجات عجيبة فى السوق ده ونادرا لما تكون فى صالحه وبيبقى فيه نسبة توفيق اكثر من عدمه اللى بتقول عليه حظ انا مثلا فى الفترة السابقة كنت بعتمد على صفقات فول مارجن وقسم حساباتى لحسابات صغيرة وادخل برافعة عالية صفقة فول مارجن وممكن الحساب مايتحملش انعكاس اكتر من عشرين نقطة وصدقنى مرتين يحصلى ان الحساب يضرب مارجن بالظبط على اللو اليومى وبعدين يطلع بقوة يحقق الهدف وزيادة ساعتها بقى عايز اكثرالشاشة هههه
    Quote Originally Posted by Forex Masr

بالمناسبة
    كلام اخونا سمارت فكرنى بحاجة قولت ادخل اقولكم عليها لعل وعسى تستفادوا

انا بقى كان عندى موقف مشهود زمان ايام الشقاوة
    كان عندى حساب مركون على جنب كان فيه حوالى 30او 35 دولار على ما اتذكر قولت افتح صفقة على المجنون والكلام ده كان الصبح بدرى حوالى 7 الصبح يوم جمعة
    روحت فاتح صفقة بيع عشان الزوج ده كان فى النازل بقالوا زمن على الوضع ده
    المهم قولت انام عشان الحق اقوم اصلى الجمعة ونمت وبعدها صحيت قولت اقفل الكمبيوتر عشان بقالوا فترة شغال قبل مانزل اصلى
    تخيلوا لاقييييت ايه فى الاكيوتى بتاع الحساب

623 دولار وعمرى ما هنسى الرقم ده وهقولكم ليه مش ناسيه
    انا بصراحة كنت متصور الاقى الصفقة مقفولة خسارة عشان بقالها كذا ساعة وانا مش حاطط تارجت فلما لاقيت الرقم ده تنحت الصراحة ومفهمتش قولت لازم ابص على التشارت
    بصيت على التشارت لاقيت شمعة ذى بتاعة السبوع ليموزين يابانى
    روحت علطووول قلت الحمد لله على المكسب وجيت اقفل الصفقة ادانى ريكيوت وبقى 622 طبعا لو واحد طماع ممكن يقول استنى لحد مايطلع الدولار تانى على العموم ركزت فى قفل الصفقة وقفلت الحمد لله على 621 دولار طبعا الرقم ده مش كبير بالنسبة لناس مخضرمين فى المجال بس الحاجة بقى اللى انتوا ماتعرفوهاش انى كنت داخل بلوط قيمة البيب 30 سنت بس
    يعنى السوق نزل حوالى 2000 نقطة فى اربعة ساعات
    واليوم المشهود ده كان يوم الازمة العالمية الصبح حاولوا تتأكدوا هتلاقوه يوم جمعة
    يعنى لو كنت دخلت بلوت 1 دولار للبيب وده كان الطبيعى بتاعى ساعتها كان زمانى معايا 2000 دولار مكسب من 30 دولار رأس مال من صفقة واحدة مدتها اربعة ساعات
    تخيلوا الحساب اتعملوا دبل كاااااام مرة فى اربع ساعات
    والله الكلام ده بالحرف حصل معايا
    ومش هوصيكم عايز بقى واحد عينه كبييييرة ذى ده يجيب داغى ومتشوفوش وشى تانى فى المنتدى

بسم الله ماشاء الله فعلا الموقف ده من المواقف المواقف اللى المفروض لاتنسى ونادرا لما بتحصل مع الواحد ويكون التوفيق كده لكن ربنا لما يعطى بيعطى بدون اسباب وربنا يوفقنا جميعا
    هههههههه المفروض تحط الحساب ده فى المتحف القومى للفوركس

Closed Thread
Page 2 of 24 1 2 3 4 12 ...

Subscribe to this Thread (2)

Tags for this Thread