Closed Thread
Page 3 of 24 1 2 3 4 5 13 ...
Results 21 to 30 of 240

Thread: الحظ والفوركس

• Thread Tools
  1. #21 Collapse post
    Smart is online now
    Super Moderator Array
    قابلت الضيوف
    15 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    524 USD
    Thanks
    779
    Quote Originally Posted by Forex Masr

بالمناسبة
    كلام اخونا سمارت فكرنى بحاجة قولت ادخل اقولكم عليها لعل وعسى تستفادوا

انا بقى كان عندى موقف مشهود زمان ايام الشقاوة
    كان عندى حساب مركون على جنب كان فيه حوالى 30او 35 دولار على ما اتذكر قولت افتح صفقة على المجنون والكلام ده كان الصبح بدرى حوالى 7 الصبح يوم جمعة
    روحت فاتح صفقة بيع عشان الزوج ده كان فى النازل بقالوا زمن على الوضع ده
    المهم قولت انام عشان الحق اقوم اصلى الجمعة ونمت وبعدها صحيت قولت اقفل الكمبيوتر عشان بقالوا فترة شغال قبل مانزل اصلى
    تخيلوا لاقييييت ايه فى الاكيوتى بتاع الحساب

623 دولار وعمرى ما هنسى الرقم ده وهقولكم ليه مش ناسيه
    انا بصراحة كنت متصور الاقى الصفقة مقفولة خسارة عشان بقالها كذا ساعة وانا مش حاطط تارجت فلما لاقيت الرقم ده تنحت الصراحة ومفهمتش قولت لازم ابص على التشارت
    بصيت على التشارت لاقيت شمعة ذى بتاعة السبوع ليموزين يابانى
    روحت علطووول قلت الحمد لله على المكسب وجيت اقفل الصفقة ادانى ريكيوت وبقى 622 طبعا لو واحد طماع ممكن يقول استنى لحد مايطلع الدولار تانى على العموم ركزت فى قفل الصفقة وقفلت الحمد لله على 621 دولار طبعا الرقم ده مش كبير بالنسبة لناس مخضرمين فى المجال بس الحاجة بقى اللى انتوا ماتعرفوهاش انى كنت داخل بلوط قيمة البيب 30 سنت بس
    يعنى السوق نزل حوالى 2000 نقطة فى اربعة ساعات
    واليوم المشهود ده كان يوم الازمة العالمية الصبح حاولوا تتأكدوا هتلاقوه يوم جمعة
    يعنى لو كنت دخلت بلوت 1 دولار للبيب وده كان الطبيعى بتاعى ساعتها كان زمانى معايا 2000 دولار مكسب من 30 دولار رأس مال من صفقة واحدة مدتها اربعة ساعات
    تخيلوا الحساب اتعملوا دبل كاااااام مرة فى اربع ساعات
    والله الكلام ده بالحرف حصل معايا
    ومش هوصيكم عايز بقى واحد عينه كبييييرة ذى ده يجيب داغى ومتشوفوش وشى تانى فى المنتدى

بسم الله ماشاء الله
    الف مبروك ياباشا ويارب ديما
    انا بقى من فتره قريبه ايام لما هبط المجنون 1000 نقطه اخوك كان شارى
    واخوك كان يعشق المجنون ومضاعفاته وخلى بالك من كلمه كان دى عشان خلاص بح مافيش مجنون تانى
    المهم فتحت الشارت لقيت المجنون هابط 300 نقطه قولت قشطه فرصتك يابو حميد هندبل والحمد لله
    قومت شارى بهدف الانطلاقه للاعلى وانا بشترى اقول ياسلام بقى لو ربنا يكرم ويهبط كمان 100 نقطه
    وفعلا هبط قمت داخل بالعقد الثانى والله ونفس الجمله ياسلام كمان 100 بقى وبعدين انطلاقه بتاع 200 نقطه
    ماهو المركزى اكيد مش هيسكت على ارتفاع الين...المركزى حلو وفعلا الزوج ماكدبش خبر هبط كمان 100
    قمت فاتح اخر عقد مضاعف وقلت يلا ارفع بقى...
    ...وده يهبط وانا اقول كفايه لحد كده اصعد يابن **** زى مانتم فهمين
    ولا حياه لمن ينادى فين المركزى ابن ال ***** مش عارف المركزى راح فين كل الى اعرفه كل الى شوفته شريط احمر ..وشكرا
    عايز اقولك انى مش طايق ابص فى وش واحد يابانى من ساعتها..وقررت ان عمرى ماهتاجر على المجنون تانى
    يلا الحمد لله....كل عام وانتم بخير

Think Smart

2. #22 Collapse post
    fafa280384 is offline
    ♣: شخصية مهمة جداً :♣ Array
    Accrued Payments
    361 USD
    Thanks
    1,110
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    اكيد الحظ يلعب دور كبير سلبا وايجبا
    خاصة عند ماتكون خاسر ويجي خبر لصالحك وعكس كذالك

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

3. #23 Collapse post
    kingman is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    1599 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by Smart

بسم الله ماشاء الله
    الف مبروك ياباشا ويارب ديما
    انا بقى من فتره قريبه ايام لما هبط المجنون 1000 نقطه اخوك كان شارى
    واخوك كان يعشق المجنون ومضاعفاته وخلى بالك من كلمه كان دى عشان خلاص بح مافيش مجنون تانى
    المهم فتحت الشارت لقيت المجنون هابط 300 نقطه قولت قشطه فرصتك يابو حميد هندبل والحمد لله
    قومت شارى بهدف الانطلاقه للاعلى وانا بشترى اقول ياسلام بقى لو ربنا يكرم ويهبط كمان 100 نقطه
    وفعلا هبط قمت داخل بالعقد الثانى والله ونفس الجمله ياسلام كمان 100 بقى وبعدين انطلاقه بتاع 200 نقطه
    ماهو المركزى اكيد مش هيسكت على ارتفاع الين...المركزى حلو وفعلا الزوج ماكدبش خبر هبط كمان 100
    قمت فاتح اخر عقد مضاعف وقلت يلا ارفع بقى...
    ...وده يهبط وانا اقول كفايه لحد كده اصعد يابن **** زى مانتم فهمين
    ولا حياه لمن ينادى فين المركزى ابن ال ***** مش عارف المركزى راح فين كل الى اعرفه كل الى شوفته شريط احمر ..وشكرا
    عايز اقولك انى مش طايق ابص فى وش واحد يابانى من ساعتها..وقررت ان عمرى ماهتاجر على المجنون تانى
    يلا الحمد لله....كل عام وانتم بخير

نفس اليوم وتجربتين مختلفتين للغاية وهو ده سوق الفوركس انا عموما كل يوم بتعلم انى لازم التزم بطريقة متاجرتى ومحاولش انخدع باللى بيحصل على الشارات وخصوصا انى ايضا اتمرجنت قبل كده بسبب ازواج الين بعد هبوط كبير قلت خلاص ده هو الصعود ايام الزلزال ودخلت بتقلى على كذا زوج من ازواج الين وفى ليلة مطلعش فيها القمر كان حساب متمرجن فى ثوانى

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

4. #24 Collapse post
    ramid is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    128 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    الحظ الطيب قذ يوصلك للقمة في ضربة حظ واحدة وقد تخسر الكثير بسبب سوء الحظ
    ولكن الاهم هو العمل اليومي وفوق جهدك لاتلام

5. #25 Collapse post
    magic777 is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    5041 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by Forex Masr

بالمناسبة
    كلام اخونا سمارت فكرنى بحاجة قولت ادخل اقولكم عليها لعل وعسى تستفادوا

انا بقى كان عندى موقف مشهود زمان ايام الشقاوة
    كان عندى حساب مركون على جنب كان فيه حوالى 30او 35 دولار على ما اتذكر قولت افتح صفقة على المجنون والكلام ده كان الصبح بدرى حوالى 7 الصبح يوم جمعة
    روحت فاتح صفقة بيع عشان الزوج ده كان فى النازل بقالوا زمن على الوضع ده
    المهم قولت انام عشان الحق اقوم اصلى الجمعة ونمت وبعدها صحيت قولت اقفل الكمبيوتر عشان بقالوا فترة شغال قبل مانزل اصلى
    تخيلوا لاقييييت ايه فى الاكيوتى بتاع الحساب

623 دولار وعمرى ما هنسى الرقم ده وهقولكم ليه مش ناسيه
    انا بصراحة كنت متصور الاقى الصفقة مقفولة خسارة عشان بقالها كذا ساعة وانا مش حاطط تارجت فلما لاقيت الرقم ده تنحت الصراحة ومفهمتش قولت لازم ابص على التشارت
    بصيت على التشارت لاقيت شمعة ذى بتاعة السبوع ليموزين يابانى
    روحت علطووول قلت الحمد لله على المكسب وجيت اقفل الصفقة ادانى ريكيوت وبقى 622 طبعا لو واحد طماع ممكن يقول استنى لحد مايطلع الدولار تانى على العموم ركزت فى قفل الصفقة وقفلت الحمد لله على 621 دولار طبعا الرقم ده مش كبير بالنسبة لناس مخضرمين فى المجال بس الحاجة بقى اللى انتوا ماتعرفوهاش انى كنت داخل بلوط قيمة البيب 30 سنت بس
    يعنى السوق نزل حوالى 2000 نقطة فى اربعة ساعات
    واليوم المشهود ده كان يوم الازمة العالمية الصبح حاولوا تتأكدوا هتلاقوه يوم جمعة
    يعنى لو كنت دخلت بلوت 1 دولار للبيب وده كان الطبيعى بتاعى ساعتها كان زمانى معايا 2000 دولار مكسب من 30 دولار رأس مال من صفقة واحدة مدتها اربعة ساعات
    تخيلوا الحساب اتعملوا دبل كاااااام مرة فى اربع ساعات
    والله الكلام ده بالحرف حصل معايا
    ومش هوصيكم عايز بقى واحد عينه كبييييرة ذى ده يجيب داغى ومتشوفوش وشى تانى فى المنتدى

ايوه كده تجربه تفرح وتفتح النفس والله اكبر
    الواحد نفسه فعلا يعرف التجارب دي علشان يتفائل خير بالمستقبل مش كل لما يفتح موضوع على الازمات
    تلاقي الناس كلها بتقول خسرنا الواحد نفسه وقتها بتنسد ويجيله اكتئاب فوركسي
    بس الحمد لله اخيرا لاقيت بشاره خير في تجربتك ربنا يوفقك ويوفقنا جميعا يارب بالتجارب الحلوه دي

6. #26 Collapse post
    Noah is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    365 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    هههههههههه انا بضحك لانى قرات الكثير منا لاشياء اللى كان فيها حظ فعلا السوق هذا به الكثير منا لمواقف الغريبة التى لا يمكن لاى شخص ان يتصورها وانا اتذكر انى اول مرة فتحت صفةق فى حياتى فى الفوركس كان فى حساب ديمو وحققت 80 $ فى وقت بسيط واعتقدت حينها اننى متاجر ممتاز

7. #27 Collapse post
    mohamed eldamnhorey is offline
    فنــــان فوركس مصــــر Array
    Accrued Payments
    918 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    الحظ ليس معك فى كل صفقة

كان كله اعتمد بقا على الحظ

للأسف السوق ده لو صفقة جات معاك حظ وربحت

التانيه مش هتيجى

8. #28 Collapse post
    konine is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    3102 USD
    Thanks
    1
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    هذا سوق ليس مكان حظ و أحسن لو قلت قمار فقمار هذا ليس مكانه .
    إنما تحليل و صبر و إلتزام لا أقول هذا من عدم بل من خلال تجربتي مع مقامرة وليس حض
    الله كريم

9. #29 Collapse post
    tervarto is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    71 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    للأسف لو اعتمدنا على الفوركس انة حظ , يبقى صفقة تصيب و ميت صفقة تخيب , الفوركس سوق صعب لكنة ممتع فى التعامل معة , يحتاج الى واحد ذكى و سريع البديهة و قوى الملاحظة , و لا ننسى ان التحليل الفنى و الأساسى لة دور كبير فى تحديد نسبة الربح للخسارة

10. #30 Collapse post
    mohamed eldamnhorey is offline
    فنــــان فوركس مصــــر Array
    Accrued Payments
    918 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    هل كان الحظ بجانبك : قد يتغير رصيدك ويرتفع من خلال صفقات دخلت بها من غير تخطيط أو دراية وهذا لا يعنى أنك كنت ناجحا خلال تلك الصفقات وليست كل الحكاية بل ربما كان الحظ حليفك لفترة التداول السابقة ، والحقيقة التي غابت عنك هي أنك قد أهملت عامل المخاطرة لدرجة عالية جدا ولكنك كنت محظوظ بتجاوز تلك الصفقات بنجاح وجعلك تحصد الكثير من الأرباح ، عليك مراجعة صفقاتك الناجحة وضع احتمال خسارة واحدة أو مرتين واحسب كيف كان سيكون رصيدك ربما تفا جيء بأنه سيكون صفرا. المضاربون الناجحون هم الذين يتعاملون مع السوق بجميع الاحتمالات ويمكن أن يتقبلوا خسارة محدودة ليعودوا مرة أخري.

Closed Thread
Page 3 of 24 1 2 3 4 5 13 ...

Subscribe to this Thread (2)

Tags for this Thread