Closed Thread
Page 2 of 20 1 2 3 4 12 ...
Results 11 to 20 of 197

Thread: صدمه من بنك اليرت باي (بايذا) و لازم نلحق نفسنا ارجو الدخول من الجميع

• Thread Tools
  1. #11 Collapse post
    ana1990
    Guest
    Quote Originally Posted by jans
    هذه العملية سوف تساعد الناس على استرداد امالهم في حالة الوقوع مع شخص نصاب
    و اعتقد انها سلاح ذو حدين ممكن يفيد و ممكن الشخص يضرر منه .
    في الاول قبل التعديل كانت كويسه كنت بتراسل الدعم و اسبوعين تلته فلوسك ترجعلك لكن دلوقتي اي حد هيرسلك فلوس ممكن في اقل من يوم يرجع ياخدها تاني و يبقى نصب عليك و ايا كان اللي هتديهوله تحويل نقود و سلعه برده هيبقى خد النقود و السلعه و نصب عليك

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

Claim this post to be qualified

2. #12 Collapse post
    ana1990
    Guest
    Quote Originally Posted by hardjob
    مممم عجيب وغريب

طيب كيف يمكن استرجاع الاموال هل هناك طريقة من البنك ام مراسلة الدعم

هده معلومات لازم نعرفها
    معتقدش ان في طريقه يعني لو انت بعتت تسالهم هيقولوا لك انك وافقت على شروط البنك و هي دي شروطنا مش هنغيرها علشانك مبقتش عارف بس كل يوم اسمع واحد بيقول انا اتسرقت بسبب الموضوع ده اراهن ان البنك ده هينصب قريب و منتعجبش كان فيس شركة اعلانات كان ي ناس بتحلف انها مش هتنصب و نصبت بعد ما شفت بعيني استثمارات بالالفات

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

3. #13 Collapse post
    DZforex is offline
    Banned Array
    Accrued Payments
    118 USD
    Thanks
    0
    هذا قانون النزاع عندما ينصب عليك احد مثلا قمت بالاستثمار في شركة ربحية و طلعت الشركة نصابة
    هنا يحق لك رفع نزاع باستخدام معرف التحويل ذلك الرقم الطويل
    وتفتح نزاع و بعد ايام رح تسترجع اموالك باذن الله

4. #14 Collapse post
    ana1990
    Guest
    Quote Originally Posted by DZforex
    هذا قانون النزاع عندما ينصب عليك احد مثلا قمت بالاستثمار في شركة ربحية و طلعت الشركة نصابة
    هنا يحق لك رفع نزاع باستخدام معرف التحويل ذلك الرقم الطويل
    وتفتح نزاع و بعد ايام رح تسترجع اموالك باذن الله
    اعتقد ان حضرتك بعيد عن الموضوع لو سمحت اقرا الموضوع و اقرا الردود قبل ما تعمل رد علشان متشوش على الناس اللي داخله الموضوع لو حضرتك قريت هتلاقي اننا بنقول ده مختلف عن قانون النزاع العادي و بيحق لاي حد يرجع فلوسه حتى لو من غير نزاع و اللي يدفعلك ممكن يرجع فلوسه و ينصب عليك

5. #15 Collapse post
    AhmedMagnifico is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    192 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    !!!!!!!!!!!!!!
    بجد مش عارف اقولك ايه انا مذهول بعد ماقرات الموضوع تانى ولقيت كلامك صحيح مليون فى المية
    بس اكيد فى حل لكده لان اظن صعبة اوى ان بنك زى بايزا ينصب ولا ايه ؟!!

6. #16 Collapse post
    ana1990
    Guest
    Quote Originally Posted by AhmedMagnifico
    !!!!!!!!!!!!!!
    بجد مش عارف اقولك ايه انا مذهول بعد ماقرات الموضوع تانى ولقيت كلامك صحيح مليون فى المية
    بس اكيد فى حل لكده لان اظن صعبة اوى ان بنك زى بايزا ينصب ولا ايه ؟!!
    للاسف هي دي الحقيقه دلوقتي اعتقد ان هيحصل حاجه من الاتنين يا البنك هينزل قانون يظبط القانون ده يا اما للاسف هيبتدي يفتح طريق للنصابين و يكسب شويه و بعد كده ينصب هو (يبقى نصب على النصابين اساسا) بس انا مش عارف ليه البنك يعمل كده مع ان ارباحه عاليه مش محتاج يسرق

7. #17 Collapse post
    fafa280384 is offline
    ♣: شخصية مهمة جداً :♣ Array
    Accrued Payments
    361 USD
    Thanks
    1,110
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by ana1990
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

وبعد..,
    بصراحه مش عارف ازخرف الموضوع ولا عارف حتي اقول ايه وابدأ ازاي
    من سدة النفس اللي انا فيها
    بعد اما شوفت مواضيع الاخ فرفوش الله يعوض عليه
    عن الفلوس اللي اتعملها استعاده من شركتي Buxtc & Masterbux
    قررت اني اعمل بحث عن حوار الـ Reverse ده
    وازاي البنك يسيبها مفتوحه للناس كده تسرق في بعض
    وبدأت عملية الجوجله
    ويا ريتني مابدأت
    الاول بدأت ابحث عن ارتباط كلمة Reverse بكلمة Alertpay

ظهرلي الكلام ده في بعض نتايج البحث
    اقتباس:

AlertPay now allows you to reverse funds added

from your credit card back to that same credit card, anytime.

Read More (http://www.alertpay.com/?26584 )

قولت يمكن يكون مش تمام الكلام ده

واللي شككني اكتر اللينك مش شغال
    قومت مضيق نطاق البحث شوية
    ظهرلي بردو كلام مشابه بعض الشئ
    قولت طيب اما ادخل عشان اتأكد بنفسي
    ومسكت الاتفاقيه شرط شرط
    وظهرلتي مفاجأه عمري ماتخيلتها

اتفضلوا شوفوها بنفسكوا
    اقتباس:

Chargeback. A chargeback can occur when the sender disputes the charges incurred to his/her account (credit card or bank account) that was used to directly fund his/her AlertPay account. Any account that receives funds which are deemed fraudulent by AlertPay or have been disputed by the sender will be reversed from your account. You understand that if you receive any funds to your account funded by the sender's credit card or bank account (ACH transaction), in the event the credit card, or ACH transaction is reversed, you agree to hold AlertPay harmless for the reversal amount incurred and agree to reimburse AlertPay through your AlertPay account or through other means.

طبعا انا ظللت الكلام بالاحمر مش البنك

والكلام فيما معناه التالي

اولا اسم الشرط

استرداد الاموال

بيقولك يا سيدي ان مرسل الاموال يقدر يسترجع الاموال المرسله
    لحسابه مره اخي

سواء كان Credit Card او Bank Account

يعني يقدر يسحب الاموال تاني اللي ارسلها بشرط ان تكون علي نفس الفيزا او الحساب البنكي اللي تم شحن الحساب في البنك به.

وان هناك حالتين يتم خصم فيهم المال من حسابك

حالة اذا كانت الاموال دي مشبوهة ( عن طريق اي يا طريقه من طرق النصب او الغش)

والحاله الثانيه وهي اذا ماقام مرسل الاموال بعمل استعاده للامول المرسله.

والبنك بيأكد موافقتك علي كلامه اللي هوا قايله

وبيقوله بصريح العباره وبأسلوب مباشر

اقتباس:

You understand that if you receive any funds to your account funded by the sender's credit card or bank account (ACH transaction), in the event the credit card, or ACH transaction is reversed, you agree to hold AlertPay harmless for the reversal amount incurred and agree to reimburse AlertPay through your AlertPay account or through other means.
    انك علي علم تام

بانه في حالة ما اذا تم استلامك لأموال من اي حساب

تم شحنه ببطاقة ائتمان

وقام المرسل بعمل استعاده لهذه الامول.

فأنك تكون موافق علي هذه العمليه (عملية استعادة الاموال).

وان بنك الالرت باي برئ من هذه العمليه (استعادة الاموال)

وان البنك سوف يعيد ما قام بدفعه مرسل الاموال اليه من رصيد حسابك.

واعتقد ان الكلام ده كلام كبير ومحتاج واقفه

ولازم نفكر في السؤال اللي بيطرح نفسه

ليه البنك كاتب بند زي ده؟

الاجابه مفتوحه للكل

عشان نستفيد من خبرات بعضنا

ويا ريت اسمع اراء الاعضاء الكبار

لأن الموضوع دلوقتي اصبح يمس كل كبير وصغير ومحترف ومبتدئ
    الموضوع منقول من منتدى اخر و اشكر من وضعه في المنتدى الاخر و تم نقه للافاده (ارجو لو الموضوع مخالف يتم اخباري)
    جنني هذا البنك بشروط التفعيل كثير صعب الحمد الله
    ماعندي مال فيه ربي يسترنا

8. #18 Collapse post
    ana1990
    Guest
    Quote Originally Posted by fafa280384
    جنني هذا البنك بشروط التفعيل كثير صعب الحمد الله
    ماعندي مال فيه ربي يسترنا
    اخي في البدايه اولا شكر لردك و ثانيا يا ريت حضرتك تكلف نفسك و تقرا القوانين اللي هتلاقي ضمنها نك متعملش اقتباس للكلام كله لا تعمل اقتباس للجزء اللي هتعلق عليه فقط و طلم تعليق حضرتك عام مش على نقطه محدده كن ممكن تحط الرد بدون اقتباس اساسا

9. #19 Collapse post
    xxmarouanexx is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    21 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    اخي هد القانون مودود اخي فادا قمت بارسال المال لاحد قصد القيام بخدمة

يمكنك ارجاعها و انا وقعت في فخ واحد نصاب قال لي اعمل لي اكونت بموقع اعطيك 10 دولار ع الالرتباي عملت النية و بدئت ارسل لي الاموال بعد يوم دخلت للحساب لقيتهم رجعو له و عندما سئلته قال لي شكرا لك على الخدمة المجانية و عندما راسلت الالرتباي قالو لنا انه قال انت نصبت عليه

10. #20 Collapse post
    ana1990
    Guest
    Quote Originally Posted by xxmarouanexx
    اخي هد القانون مودود اخي فادا قمت بارسال المال لاحد قصد القيام بخدمة

يمكنك ارجاعها و انا وقعت في فخ واحد نصاب قال لي اعمل لي اكونت بموقع اعطيك 10 دولار ع الالرتباي عملت النية و بدئت ارسل لي الاموال بعد يوم دخلت للحساب لقيتهم رجعو له و عندما سئلته قال لي شكرا لك على الخدمة المجانية و عندما راسلت الالرتباي قالو لنا انه قال انت نصبت عليه
    ده اللي انا بقول عليه زمان كان الالرت بيفتح نزاع و يشوف مين الكداب دلوقتي القانون اجباري بيخليك ترجع الفلوس و دي حضرتك اتنصب عليك بسبب كده اسمحلي انا هحط اقتباس بكلام حضرتك في لموضوع علشان لناس تصدق اكتر

Closed Thread
Page 2 of 20 1 2 3 4 12 ...

Subscribe to this Thread (4)