Closed Thread
Page 14 of 20 ... 4 12 13 14 15 16 ...
Results 131 to 140 of 199

Thread: فكره جاتلي مجربتهاش و عايز رايكم فيها

• Thread Tools
  1. #131 Collapse post
    khaled zizo is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    142 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    انصحك ان تبتعد عن هذا التفكير وهذه الخطط التي لا تنفع هم يقدمون لك البونيص لكي تستطيع ان تدخل الي السوق براس مال جيد لكي تشتري به الخبرة والتجربة وتتعلم التداول في السوق وباموال حقيقية تستطيع ان تسحب اربحوها انصحك ان تتعلم استراتجية تحقق لك ولو مبلغ بسيط و لكن هو افضل شئ ان الحسابين يكونوا فى شركتين مختلفتين وهنا مفهاش اى شئ وانت ساعتها حر تعمل اللى عايز تعلمه ومع انى بفضل المتاجرة افضل ومحاولة النجاح والألتزام بدل ماضيع حساب ممكن بفضل الله استطيع ان احقق منه ارباح اذا تاجرت متاجرة صحيحة

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. #132 Collapse post
    aboualy is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    368 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by magic777
    فعلا اخي اعتقد انها نوع من انواع الغش وتقريبا حتى لو مش ليها قانون محدد في الشركه
    فمن العقل كده نفهم انها طرق خاطئه وتلاعب مع الشركه ومن حق الشركه هنا انها تسحب الاموال
    فعلا هى غش ومحاولة لسحب البونص بطريقة ملتوية وحتى لو انه لا يوجد قانون يمنع ذلك فيكفى العقل السليم ان يعلم ان الشركة تمنع سحب البونص وبالتالى اى تحايل من اجل سحب البونص يعتبر غش وخداع

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

3. #133 Collapse post
    mena is offline
    Banned Array
    Accrued Payments
    135 USD
    Thanks
    0
    الافضل المتاجره بالبونص او لو كان ليس لديك خبره ان تقوم بربطه مع شخص يكون خبره

4. #134 Collapse post
    ARAB_PIGEON is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    290 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    اخي من وجهة نظري هذه الطريقة تكون نصب على الشركة فالبتالي سيكون المال حرام فهل نقبل على انفسنا مال حرام؟؟؟

5. #135 Collapse post
    mohamedlee is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    421 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    الموضوع دة كان مكسبنى كتير فى البداية ولكنى لم اكن اعلم شىء فى التحليل النفى
    وبعدها للاسف مش كل مرة تسلم الجرة وفقدت حسابى بالكامل وكان حساب به اموالى الخاصة
    والحمد لله اتعلمت من الدرس
    واظن ان الافضل هو التحليل الفنى الدقيق وفتح صفقات صحيحة وباذن الله نضاعف رأسمالنا
    بدون اى عواقب ولا مشاكل
    Start Play The Game

6. #136 Collapse post
    السيد الجبالي is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    175 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    اعتقد ان مثل هذه الفكره فيها نوعا من الغش .. وايه علينا ... وجودنا في هذا السوق
    يتطلب منا التركيز والمتاجره .. وان شاء الله سياتي الربح .. ولكن الفكره ليس لها علاقه بالتداول

7. #137 Collapse post
    SlaiteR is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    122 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by ana1990
    بسم الله الرحمن الرحيم
    دلوقتي انا كنت قاعد بفكر شويه فجاتلي فكره غريبه و محتاج رايكم فيها و هي كالاتي :
    معظمنا معاه حسابات بونص فيها مبالغ طائله و لما بنتاجر بيها بنخسرها و حتى اللي بيبيع حساب البونص بيبيعه بنصف تمنه او حتى تلته طب ما نفكر سوية ما نفتح صفقتين على نفس السلعه واحده بيع و التانيه شراء ساعتها كل الخساره هاتبقى من راس المال اللي متقدرش تسحبه و كل المكسب هيبقى نقاط تقدر تسحبها و لان فتح صفقتين بيع و شرا مع بعض هيخلي المكسب يساوي الخساره اذا فراس المال سيتحول الى نقاط و بكده تقدر تسحب البونص كامل 100%
    حبيت بس اقول انا مجربتش الفكره هي جاتلي فحبيت اناقشها معاكم و ممكن يكون المحترفين مش محتجينها لحبهم في التجاره لكن المبتدئين هيفضلوها لارباحها العاليه و انتوا رايكم ايه؟

التطورات كالاتي
    ما شاء الله صحيح الصياعه ادب مش هز كتاف اول واحد فهمني و كلامك كان كالاتي

انا بس عايز اعرف ايه اللي مش قانوني هنا هي صحيح طريقه صايعه بس ايه الغير قانوني فيها ؟ البونص شروطه انت ليك الربح صح ولو حسابك اتمرجن خلاص مش مشكله جميل انا كاني دخلت صفقتين واحده خسرت و التانيه كسبت خلاص هتفرق في ايه ذيي ذي اي واحد اشترى في نفس الوقت او باع في نفس الوقت فين خرق القوانين هنا؟

ده راي احد الاعضاء اتمنى يجاوبني على سؤالي ممكن تبعتلي نص القانون اللي هم قالولك عليه ؟ بمعنى لو ده مش قانوني لازم يكون في نص قانون بيمنع كده ارجو حضرتك لو تعرف اكتبهولي

انا مش في نيتي اطلاقا نصب او غيره بس هفهمكم انا اقصد ايه انا لما بسمع الاعضاء في المنتدى يقولك انا هدفي 25% من راس المال شهريا و احيانا اسمع ارقام اقل طيب في اللي انا كاتبه انت بتضمن 100% من راس المال بدون نقصان بس الفرق ان في 50% من الرصيد ممكن تسحبه مش بالزمه افضل ؟ طالما القانون مش بيمنعها (عارف هيعملولي قانون مخصوص دلوقتي بس ماشي) و الطريقه شرعيه و بتضمن ارباح عكس التداول انت ممكن تكسب او تخسر لكن هنا انت ضامن نفس الثمن بس تقدر تسحب على العموم مستني راي الاعضاء في التطورات

التطورات الاخيره هي هذا الرد و لكنني لا استطيع تاكيده بصراحه لاني شايف اني تعبت في البونص و فتحت صفقه خسرت و فتحت صفقه كسبت فين الحظ هنا و فين الحاجه الحرام اقصد الحظ بيكون لما انت بتغامر بتحط فلوسك يا تكسب يا تخسر اعتمادا على الحظ في اللي انا كاتبه هنا فين الحظ ؟ على العموم دي التطورات في انتظار اراء باقي الاعضاء (نفسي بس الناس تفهم اني عامل الموضوع ده للنقاش مش اكتر اكن الناس هنا فاكراني نصاب و دي كريقتي الجديده و بتاع و كلام نعناع براحه شويه علي يا جدعان
    موضوع رائع اخي

ولكن لم لا تريح باللك كنت لست ملم بالفوركس بالقدر الكافي

انت تفتح حساب وتموله

وتربطه بحساب تاجر؟؟

وتريح مخك

8. #138 Collapse post
    Mahmoudnashaat is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    13 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    عملتها قبل كده بس مع شركتين مختلفتين

يعنى اخدت بونصين من شركتين وعملتها

بس مكنتش اعرف انها ممكن تكون نصب او حرام

ربنا يسامحنا ومعدنش نكرر اخطائنا

9. #139 Collapse post
    mido is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    230 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    اخي الكريم
    الفكرة التي قلتها انت شفتها في موقع او منتدى ان احدا ما قام بتلاعب بهذه الطريقة لكي يتم سحب البونص
    تقبل مروري ولك فائق احترامي

10. #140 Collapse post
    khashaba is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    45 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    دى فكره اي حد مبتدي في رايئ
    بس الشركه اساسا هتعرف وهتلغي البونص
    اللي انت اخدته انت ممكن تعملها من بونص
    من شركتين مختلفني بس برده انت خسران
    اقولك ليه عشان انت مثلا 50 دولار
    في كل حساب واحد بقا 100
    والتاني بقا صفر حضرتك لو اشتغلت عادي
    من غير الموضوع ده باستراتيجيه مظبوطه
    واداره راس مال سليمه هتحافظ علي البونص
    بتاعك في كل حساب وتكسب

Closed Thread
Page 14 of 20 ... 4 12 13 14 15 16 ...

Tags for this Thread