PDA

View Full Version : معلومات فوركسيه:(

Pages : [1] 2 3 4

mido2224
05-13-2016, 15:38
السلام عليكم يا شباب
الازواج العكسيه..
اليورو دولار عكس الدولار فرنك بنسبة 95% ولهذا فعليك اذا اخذت شراء على احدهما فصفقتك الاخرى بيع على الزوج الاخر...
الباوند دولار والدولار ين عكس بعضهما بنسبة تقارب ال 80% فى حركة الاتجاه بمعنى لو تحرك احدهما صاعدا بقوة تحرك الاخر هابطا بقوة مع اختلاف طفيف فى تفاصيل الحركه هذه فيما يتعلق بقوة الشموع وطولها وزيوله

مصطفى حمدان
05-16-2016, 23:49
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته مشكور اخى الفاضل على هذه المعلومات وطبعا تعتبر من المعلومات الاساسية فى مجال الفوركس والتى يجب ان يكون على دراية بها اى متداول فى مجال الفوركس والله الموفق

mhd99
05-21-2016, 22:31
بالفعل اخي معك حق وقد لاحظت هذا الامر من قبل بأن الدولار فرانك يتحرك عكس اتجاه اليورو دولار في الغالب وايضا
نفس الامر في زوج الباوند دولار والدولار ين

esraa33
05-22-2016, 00:03
بسم الله الرحمن الرحيم ... لاااا من ناحيه المعلومات الفوركسيه ف حدث ولا حرج مجال الفوركس بيه
مليارات من المعلومات بس مش عليك انك تعرفها كلها انت بس اختار طريقه معينه للتداول فى سوق الفوركس
واشتغل عليها كويس وان شاء الله تقدر تحقق من خلالها الارباح اللى انت بتتمناها

saleh05
05-22-2016, 01:03
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

مشكور اخي الكريم على هذا التحليل المميز والمفيد الذي قدمته لنا

و الذي نتمنى ان يكون قد استفاد منه كل من دخل الموضوع

و تقبل مروري

akram bahnsawi
05-23-2016, 00:57
شكرا اخى العزيز لهذة المعلومات المهمة لكل المتداولين الجدد و نتمنى المزيد من هذة المعلومات المفيدة و الشكر على هذا الاهتمام

Mohamed Elbouni
05-23-2016, 01:34
مشكورين اخواني الكرام على مجهوديكم المبدول لان لاينتبه الى هذه الملاحظة
الشكر على هذه المعلومات المفيدة

mohcine amari
05-23-2016, 01:50
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
شكرااا لمعلوماااتك الفوركسية المهمة اخي الفاضل
السلام عليكم اخواني ورحمه الله وبركاته

mohammadd
06-18-2016, 09:31
بالفعل اخي معك حق وقد لاحظت هذا الامر من قبل بأن الدولار فرانك يتحرك عكس اتجاه اليورو دولار في الغالب وايضا نفس الامر في زوج الباوند دولار والدولار ين وشكراا

hmadaaa
06-19-2016, 05:00
بالفعل اخي معك حق وقد لاحظت هذا الامر من قبل بأن الدولار فرانك يتحرك عكس اتجاه اليورو دولار في الغالب وايضا نفس الامر في زوج الباوند دولار والدولار ين وشكراا

cherkaoui AAOUIQA
06-19-2016, 06:42
تحياتي
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
صراحة أنا مبتدأ و أستفيد الكثير من هذا المنتدى الرائع جدا،لا تحرمونا من معلوماتكم القيمة
مشكورين

hmadaaa
06-19-2016, 06:54

xrif01
06-19-2016, 07:05
بسم الله والصلاة والسلام على رسول الله اخي الفاضل حقا موضوعك عن معلومات فوركسية هي مساعدة للكثير من المبتدئين لك مني كل التقدير
لقد ابدعت في الطرح واتمنى لك التميز دمت بود رمضان سعيد

جمعة عبداللة
06-19-2016, 07:50
اخى الكريم انا فعلا كنت اعرف اناليورو دولار عكس الدولار فرنك
لكن هل فعلا فى كل الاوقات وما السبب فى هذا
اود ان ادرس اكثر عنهم

forexfox
06-19-2016, 20:36

khaled20
06-19-2016, 21:42
فعلا اخى الكريم هذا غالبا يلاحظ و لكنه لا يستمر بشكل دائم فقد تكون صدف او احصائيات لكن يمكن ان
يسيروا فى اتجاه واحد و هذا ليس شرط ايضا فهذا يعتمد على حالة السوق و الاخبار المتاحة خلالها

ebnmasr
06-19-2016, 23:31
>>>>>>>>>>>>الـسـلام عليكـم ورحـمة الله وبـركاتـه
بـارك الله فيـك اخـى الكـريـم حقـا مـوضـوع رائـع ومـفيد جـدا ويـسـتحـق التـقـييـم والمـشاركـة
اتمنى ان تستمر فى تقديم كل ماهـو جديد فى هـذا المجال
تـقبل مـرورى اخى ولك خـالص التـقدير والاحـتـرام والسـلام عليكـم <<<<<<<<<<<<<514

drissou45
06-20-2016, 00:19
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته . مساءكم مبروك ولجميع الاعضاء
بارك الله فيك اخي الكريم على الشرح الرائع والجيد , رمضان مبارك كريم
تقبلو مروري , تحياتي لكم

basher
06-20-2016, 01:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
شكرا أخى على هذة المعلومة القيمة
وتم التجريب وكلامك صحيح فهى مهمة للمبتدئين اللاستفادة منها
مشكوررر

mohammadd
06-20-2016, 08:43

forexfox
06-20-2016, 15:23

salahaken
06-20-2016, 15:56
لا يا اخي انا اعراضك جدا فلا توجد اي علاقة بين ما قلته انصحك بقراءة كتاب التحليل الاقتصادي و راح تشوف انه لا علاقة بينها
فكلكتعلق بقوة العملة و ليس ترابطيتها مرة ممكن تجد العملة المزدوجة مرتعة كليهما

hosam1982
06-20-2016, 20:34
السلام عليكم
اخي الكريم كلامك صحيح لكن تعال لنفترض انك قمت بتحليل اليورو دولار مثلا بشكل خاطيء وقمت بفتح صفقتين متعاكستين على اليورو وعلى الدولار سويسري في حالة ان تحليلك خاطيء يا اخي سوف تضاعف خسارتك وتخسر صفقتين عوضا عن صفقة واحدة

houarisat
06-20-2016, 21:00
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي
كانت حقيقة الأسواق كذلك لكن الان حقيقة أصبحت الأزواج لا تحترم التحليل أبدا للأسف

othmane azer
06-20-2016, 21:00
اخي العزيز اشكرك علي هذا الموضوع الاكثر من رائع فلقد استفدت منه الكثير
و بالتوفيق و من نجاح الي اخر*

forexfox
06-22-2016, 03:14

---------- Post added at 03:51 PM ---------- Previous post was at 01:10 PM ----------

---------- Post added 06-22-2016 at 02:14 AM ---------- Previous post was 06-21-2016 at 03:51 PM ----------

mohammadd
06-22-2016, 07:02

elfadil
06-22-2016, 07:15
اخي الفاضل نشكرك على هاته اامعلومة القيمة جدا وسناخد معلومة بالحسبان في تظاولاتنا ونتمنى لك التوفيق انت ولكافة اعضاء منتدانا العزيز وبالتوفيق للجميع بادن الله عز وجل والسلام عليكم

hussien_naguib
06-22-2016, 07:44
كيف تواصلت الي هذه العلاقات لا اعتقد ان هذا يودي الي وجود ذالك الذي تدعيه انت بالاعلاقات التي تودي ل ذالك
و ارجو من سيادتك اخي المحترم تقبل مروري و شكرا لك علي الانصات الي راي و دمت سالم اخي

kemo salah
06-22-2016, 13:58
شكرا على هذة المعلومات الفوركسية و على الدوام فى الفوركس هناك المزيد و فى رعاية اللة
و السلام عليكم ورحمة اللة و بركاتة

رومانى
06-22-2016, 14:53
بصراحة تلك معلومات رائعة ولاول مرة اعرفها اشكرك عليها بالفعل ولابد
من تجربة تلك المعلومات حتى نستفيد ونتيقن منها جيدا .

ghost.mastar
06-22-2016, 16:46
السلام عليك ورحمه الله وبركاته بالفعل اخي معك حق وقد لاحظت هذا الامر من قبل بأن الدولار فرانك يتحرك عكس اتجاه اليورو دولار في الغالب وايضا
نفس الامر في زوج الباوند دولار والدولار ين
تحياتى لك اخى الفاضل

medo2000
06-22-2016, 17:17
##############تحياتى لك زمـيـلـي الـعزيـز ولـجـمـيع اعـضـاء فـوركـس العـرب
حـقـا انـه مـوضـوع رائـع ومـفـيد وتـسـتـحـق كـل الاحـتـرام والتقدير على هـذا الـمـجـهـود
تـقـبل ار ق الـتـحـيـات واـتـقديـر اخى الفاضـلتـقـبلـوا مـرورى اعـضـاء مـنـتدى فـوركـس العـرب الـكـرام##############117

harimeche
06-22-2016, 17:20
الســــــــلام عليكم ورحمة الله وبركاته

هدا أمر طبيعي فالزوج الأول عملته الرئيسية هي اليورو

أما الزوج التاني فعملته الرئيسية هي الدولار فطبيعي هدا

مع التحية ..

forexfox
06-23-2016, 17:38

forexfox
06-26-2016, 17:27

MahmoudNofal
06-26-2016, 19:49
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته تماما اخى الفاضل و ده نتيجة ان كل ما اليورو يزيد بنسبة كبيرة ده بياثر تاثير ايجابى على الفرنك فيزيد

houarisat
06-26-2016, 20:14
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته أخي الكريم

نعم عندك حق هي تقريبا أزواج إنعكاسية لكن هل فكرت في الخسارة لو تخسر صفقة ؟؟ كيف سيكون حالة الأخرى أكيد خاسرة

doaa sary
03-27-2017, 22:50
اول مرة اعرف ان اليورو دولار والفرنك دولار

والباوند دولار والدولار ين
اعرف ان الكندى والنفط واليدولار والدهب عكس بعض برضو
مشكور ع المعلومات

aym
03-27-2017, 22:52
معلومات فوركسية مشكور اخى على تقديم هذة ا لمعلومات ونتمنى المزيد من المعلومات اتلى تساعد فى فهم كيفية التتداول فى الفوركس
والتى ايضا تعطي بعض الطرق المهمة

مروه عصر
03-27-2017, 23:44
السلام عليكم
لا استطيع ان اساعدك فى هذا الموضوع لانى عضوه جديده بالمنتدى ولا املك من المعلومات ما يمكنى من افادتك بشئ عن هذا الموضوع..

stethoscope
03-27-2017, 23:55
معلومة فوركسية مميزة للغاية لا يمكن أن نتركها دون استفادنا منها لذلك اشكرك كثير تقريبا انت اول مشاركه تقابلنى تذكر مسألة الازواج العكسية وتعرفنا بها بتلك السهولة شكرا لك

khalidtrader
03-28-2017, 00:09
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور اخي الكريم على هذا التحليل المميز والمفيد الذي قدمته لنا و الذي نتمنى أن يستفيذ منه الأعضاء...

mohamed_elsayed
03-28-2017, 00:13
شكرا علي هذه المعلومات الرائعة . هذه ايضا معلومات اساسيه في سوق الفوركس وهي مهمة جدا في التداول ويجب ان يعرفها جميع المتداولين وبالتوفيق للجميع

mohamed shams
03-28-2017, 00:59
السلام عليكم اخى الكريم
بالطبع نشكرك على المعلومه الفوركساويه
ولكن لاتوجد نسبه كتلك عند التداول لا تثق بشىء هذه الثقه العمياء
بالتوفيق

khalihanna
03-28-2017, 02:09
شكرا اخي الكريم على المعلومات القيمة ونتمنى التوفيق للجميع الخوة والاخوات

ابوعلى
03-28-2017, 02:14
السلام عليكم ورحمه الله اخى الكريم انا بقول علطول انى الواحد لارزم يتعلم على الكل الازواج الرئيسيه فى الشغل ان شاء الله ربنا يوفق الجميع تقبل المرر اخىالكريم

YOUNESS EL-BAKKIOUI
03-28-2017, 02:20
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته. أخي الكريم الفوركس عمل بحتاج الي الخبرة الدائمة و البحث العلمي في الأسواق المالية و وجود توصيات قوية جدا

smartawi
03-30-2017, 10:45
انا فعلا الاحظ هذا الامر بين هذين الزوجين وغيرهما فالحركات متعاكسة نسبيا او متشابهة بين الازواج
انما الامر الي يحيرني انه لا يوجد في رايي اي فرصة او ثغرة ممكن من خلالها الربح من هذا المعطى بشكل واضح ومضمون

aboeluosr
03-30-2017, 11:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بارك الله فيك اخى على نشرك لهذا الموضوع وفى انتظار المزيد
من الشروحات التى تفيدنا وتساعدنا على فهم الكثير من الامور

Mr Fathy
03-30-2017, 11:32
بسم الله الرحمن الرحيم تمام يا زعيم انا اه اعرف ان الفرنك دولار فعلا بيمشى عكس اليورو دولار بنسبة كبيرة جدا جدا فى السوق انما اول مرة اعرف الباوند مع الدولار ين

ahmed megahed
03-30-2017, 11:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اشكرك اخي جزيل الشكر على هذه المعلومات الممتازة واحب ان أؤكد على اهمية استراتيجية ادارة راس المال وايضا ليس بالضرورة المتاجرة كل يوم بل المهم هو ان تتوافق إستراتيجيتك مع طريقة تداول مربحة

midobols
03-30-2017, 12:18
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد

بالفعل اخي معك حق وقد لاحظت هذا الامر من قبل بأن الدولار فرانك يتحرك عكس اتجاه اليورو دولار في الغالب

shr
04-08-2017, 22:22
انا عن نفسي لا افضل المداوله في ازواج العملات فقط على الدهب والنفط
لان التحليل لها بسيط عكس التحليل لزوج العملات وشكرا

adamarwan
04-08-2017, 22:45
نعم اخى هدا الامرو فى غاية الاهمةبي اى بها ممكن ان تجمع العديد من المعلومات
التى تفيدك فى التداول وفى الطرق التى بها ترى السوق ومن كل الزويات
المختلف
وحظ موفق اخى الغالى

hosam2020
04-08-2017, 22:47
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
شكرا على هذه المعلومات الهامه
و شكرا لكل اعضاء الفوركس الكرام
على كل ما يقدموه من معلومات قيمه

sheka2017
04-08-2017, 22:47
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته أخى الكريم الفوركس وتجارة العملات الاجنبية هو سوق كبير يعتمد على راس المال وادارة رأس المال بطريقة صحيحة والصبر وعدم الطمع ولابد من التطوير فى هذا المجال من خلال فتح حساب تجريبي للتدرب على المنصه تقبلوووو مرورى

M0hsenalawady
04-08-2017, 23:14
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته تحياتي للجميع
اخي الكريم مشكور على هذا المجهود الرائع الذى تقوم به وتمنياتي لك بالتوفيق

hamadasalama
04-09-2017, 01:52
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا علي المعلومات الفوركسيه الاكثر من رائعه وانشاء الله ربنا يوفقنا ونتاداول عليها بنجاح باذن الله تعالي

sherouk88
04-09-2017, 03:06
مرحبا اخي طبعا اخطر خطاء كنت مخلى واحد يدير حسابى وكان بيكسبنى جامد وضعاف حسابى مرتين فى اقل من اسبوع وصلنا 150 دولار ودة كان تداول اوقات الاخبار وعند السحب الشركة قفلت الحساب بحجة انك تاجرت وكسبت اكثر من 10% من راس مالك وقت الاخبار ومش يكتفو بخصم الارباح لا بيقفلو الحساب كلة بالبونص فية 130 دولار حسبى الله ونعم الوكيل تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 12:06 AM ---------- Previous post was at 12:05 AM ----------

مرحبا اخي دخولي للصفقات في اول الامر كان عشوائيا اختار زوجا فم ادخل السوق وتوالت الخيبات الى ان اقتنعت انه بدون تعلم هذا الامر عبث في عبث لذا اقلعت عن ادار بونصي دون علم وتفرغت للمنتدى لجمع اكبر مبلغ ممكن بالتوازي مع التعلم اليومي من الفيديوهات والدروس بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

ayh
04-09-2017, 03:11
السلام عليكم اخي الكريم اخي الحبيب في الحقيقة بالنسبة للتداول فهو جزء من الكل فالعالم العربي يوجد فيه الكثير من الامور السلبية مثل التباطئ في عمليات الاموال وتحويلها او عرقلت تحويلها او حظر بعض النشطات المالية على الانترنيت تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 12:11 AM ---------- Previous post was at 12:10 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم في البداية أحب أن أشكرك آخى على هذه المعلومات الرائعة والشرح البسيط الجميل وأنا صراحة اهتم جدا بكل ما يتعلق بالفوركس وأرجو من الله أن أصل إلى تعلمه على المنهاج الصحيح.و أشكركم جميعا على هذه المعلومات المفيدة لنا جميعا تحياتي اخي او تقبل مروري

myaer
04-09-2017, 03:14
مرحبا اخي أعتقد المخاطر اختيار وخطيرة للغاية في الحياة ولكن في بعض الأوضاع فمن الممكن أن تصبح منتجة من المخاطر. في كل عمل واحد في الوقت الحاضر هناك خطر من أجل كسب المزيد من الاعتماد فقط على الشخص كمية من كان في حاجة للمخاطرة في الربح والخسارة أيضا للمساعدة. اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 12:14 AM ---------- Previous post was at 12:13 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على المعلوماتبالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله اتمني اني اكون فيدتك اخي

mghorab90
04-09-2017, 03:15
مرحبا اخي فعلا اختى الفاضله هو يناسب النساء ايضا وهذا من مميزات الفوركس انه يناسب الجنسين ويناسب كل الأعمار ويناسب محدودى الدخل ورجل الأعمال والطالب ايضا المهم ان يتسم الشخص بالجديه والصبر والمثابره والله الموفق والمستعان بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 02:15 AM ---------- Previous post was at 02:14 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم الأهم من النظريات تعلم التحليل الفني فهو من أساسيات الفوركس و من أهم عوامل نجاح المضاربينلكن بالطبع مع التطبيق السليم له فادخل القسم التعليمي و تابع كل ما ذكر عن التحليل الفني و الفيديوهات التي تقوم بشرح و توضيح كل ما يخص هذا التحليل تحياتي اخي او تقبل مروري

aber
04-09-2017, 03:25
مرحبا اخي اخي العزيزالطمع هو اللي بيخسر اكتر المتداولين لانهم مش بيرضوباي ربح وكل لما السعر يحق ربح اكتر يطمعو ويقولو عايزين اكترانا من رأيي اننا ندخل الفوركس نسحب شوية نقاط مش نسحب كل النقاط بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 12:25 AM ---------- Previous post was at 12:24 AM ----------

تحياتي لكم اخي الغالي طبعا انا شايف انه ارتفاع الاسهم بينعكس بالسلب على العملاتيعنى صبر ستتلاشى هذة الامور وشكرا اتمني اني اكون فيدتك اخي

monya0
04-09-2017, 03:32
السلام عليكم اخي الكريم الفوركس يغير الفكر الذي يقول ان الاعمال لابد من ان تذهب اليها لكي تجني المالالان من خلال الانرتنت والموجود في كل مكان تستطيع العمل علي اي مساحة من خلال شاشة الكمبيوتر السحرية بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 12:32 AM ---------- Previous post was at 12:31 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم اكيد الفرق كبير في التعامل حتى لانك في الحساب التجريبي ممكن تدخل اي صفقةومش بتكون خايف من الخسارة اما العكس فبيكون في الحساب الحقيقيتقبل مروري بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

menaa
04-09-2017, 03:35
مرحبا اخي فعلا كلامك صح بالنسبة للرافعة الماليةولكن انا احب ان اوضحها للناس بمثالكانك اشتريت عربية بملبغ 1000 جنيةودافعت مقدم بسيط 10 جنيةوبعد كده بتدفع الباقىوبالتوفيق لكم اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 12:35 AM ---------- Previous post was at 12:35 AM ----------

تحياتي لكم الخسارة في الفوركس امر عادي فليس هناك من يربح دائماو المهم عدم الدخول بهذف تعويض الخسائر او الانتقام بل ادخل بصفة عادية اتمني اني اكون فيدتك اخي

nader6
04-09-2017, 03:40
مرحبا اخي السلام عليكم , فى انيستا مسموح ان تتاجر بطريقة سكالبينج و مسموح انتفتح صفقة لوقت قليل جدا و لو اقل من خمس دقائق تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 12:40 AM ---------- Previous post was at 12:39 AM ----------

مرحبا اخي اولا ( و رحمة الله و بركاتة )ثانيا اعتقد ان الاتنين مهمين جداااا و لكن من رأيى ان المعرفة اهم و دى بتكون عن طريق الخبرة و كتر التجارببالتوفيق تحياتي اخي او تقبل مروري

rana2012
04-09-2017, 03:49
تحياتي لكم تحيه طيبه على اعضاء المنتدى الكرام وبعداشكرك اخي الكريم على طرحك لهذا الموضوع المهم جدا .. كما اشكرك على طريقة شرحه البسيطة جدا ..بالتوفيق للجميعتقبل مروري بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 12:49 AM ---------- Previous post was at 12:49 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم شكرا لك اخي على موضوعك المميز من يكون في كيفية الاستفادة من العلاقةبين الاسواق لانك افدتني به كثيرا و اتمنى على يكون ان تفيدنا بجديدك دائمااو بالتوفيق للجميع ان شاء الله اتمني اني اكون فيدتك اخي

aber
04-09-2017, 04:30
تحياتي لكم تعلم ثم تعلم ثم تعلملا تدخل هذا السوق حتى تكونمتعلم لهذه التجارة سوى من اليوتيوباو المنتديات والمواقع الخاصة او من خلالالحساب التجريبي عندها سوف تكون قادرا على خوصالتجربة بنجاح بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 01:30 AM ---------- Previous post was at 01:29 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم مقال جيد و مفيد بارك الله فيكلابد من نشره في المنتديات و علي صفحات مواقع التواصل الاجتماعية حتي يعرف الشباب العربي هذا الكنز المنسي للأسف بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

menaa
04-09-2017, 04:40
تحياتي لكم الفوركس يحتاج الى المعرفة وايضا يحتاج الى الثقة يجب ان التاجر يكون لديه قدر من اعلم والمعرفة فى الفوركس ل المعرفة هى اساس النجاح فى الفوركس وكذلك نحتاج الى ان التاجر يكون واثق من نفسه تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 01:40 AM ---------- Previous post was at 01:40 AM ----------

تحياتي لكم تعلم ثم تعلم ثم تعلملا تدخل هذا السوق حتى تكونمتعلم لهذه التجارة سوى من اليوتيوباو المنتديات والمواقع الخاصة او من خلالالحساب التجريبي عندها سوف تكون قادرا على خوصالتجربة بنجاح بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

nader6
04-09-2017, 04:49
السلام عليكم اخي الكريم بسم الله الرحمن الرحيممشكور على طرحك لتلك الموضوع فى انتظار المذيدتقبل مرورى وتقبل تحياتىوتمنياتى لك بالتوفييييق ان شاء الله بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 01:49 AM ---------- Previous post was at 01:48 AM ----------

مرحبا اخي تجارة الذهب او المضاربه فيه تحتوى خطوره اكبر من الفوركس بكتير لان الذهب بيحتاج منك درايه كامله باقتصاديات العالم واين يسير اتجاه الاقتصاد غير انه بيعتبر ملاذ امن في حالات التعثر والركود بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

rana2012
04-09-2017, 04:54
تحياتي لكم بسم الله الزحمن الرحيمو رحمةاللهتعالى و بركاتهالعمل بدون رافعة مالية ستحتاج شهور لتحقيق دولار واحد.و مستحل العمل بدون رافعة في اي شركة.بالتوفيق للجميع تقبل مروري بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 01:54 AM ---------- Previous post was at 01:53 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم معلومة جمييلة شكرا لك اخي الكريم علىهذا المجهود الرائع بالتوفيق لك تقبل مروري بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

antr
04-09-2017, 05:19
هىالمشكلة فى الفكرة دى بيكون كثير من الاشياء مش بتمشى كما ينببغى عشان تكون عارف اخى يعنى لا تعتمد على الازواج العكسية بشكل اساى فى المضاربة

aber
04-09-2017, 05:35
مرحبا اخي أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبيرإختيار الوقت المناسب ل الدخول ل الصفقة أخي الغالي مهم ل الغاية في نجاحأو فشل الصفقة وكذلك إختيار أوقات إفتتاح الجلسات مهم ل الغي ل وجود سيولة كبيرة بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 02:35 AM ---------- Previous post was at 02:34 AM ----------

مرحبا اخي بخصوص الذهب لم يسبق لي أن جربته من قبللأن حكم تدواله بهذه الطريقة فيه شبهة الحرام لذلك لست مستعد لأتداوله أبدا بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

menaa
04-09-2017, 05:45
السلام عليكم اخي الكريم هلاتعتبر نصائح الذهبية للمبتدئين التحليل الأساسي و التحليل الفني إتجاهات مختلفة،عليك الحذر لمضاعفة إحتماليةأن تقوم بالإدراك الصحيح بالفوركس تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 02:45 AM ---------- Previous post was at 02:44 AM ----------

مرحبا اخي أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبيرإختيار الوقت المناسب ل الدخول ل الصفقة أخي الغالي مهم ل الغاية في نجاحأو فشل الصفقة وكذلك إختيار أوقات إفتتاح الجلسات مهم ل الغي ل وجود سيولة كبيرة بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

nader6
04-09-2017, 05:58
مرحبا اخي التداول من خلال الموفنج افريدج مفيد جدا فى التعرف على السوق والتاكد من الاتجاة الذى يسلكة ولكن لابد من مؤشر اخر يؤكد هذا بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 02:58 AM ---------- Previous post was at 02:58 AM ----------

تحياتي لكم ..في الحقيقه لن استطيع افادتك فانا عضو جديد في الفوركس وليس لدىمعلومات عن ماتسال عنهتحياتى للجميعبالتوفيق تحياتي اخي او تقبل مروري

monya0
04-09-2017, 06:46
مرحبا اخي في الحقيقة انا لا احبذ المتاجرة بطريقة الخيارات الثنائية لما عليها من كلام في حرمتها ، و اكتفي بالمتارجة في سوق الفوركس عادي وهذا مجرد راي شخصي بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 03:26 AM ---------- Previous post was at 03:25 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم كلامك صحيح اخي الكريم التداول والمضاربة من خلال الاعتماد على الاتجاه العام هذا شيء ضروري من الخاطئ أن المتاجر يدخل صفقاته ضد الاتجاه العام الا في حالة كسر وتغيير ذلك الاتجاه اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 03:46 AM ---------- Previous post was at 03:26 AM ----------

تحياتي لكم التداول فى الفوركس عموما خطر جدا و لكن التداول على الاخبار هواكثر خطورة بكتير جدا بس مربح لذلك احب اقول لكل شخص لازم تكون حذر جدا بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 03:46 AM ---------- Previous post was at 03:46 AM ----------

تحياتي لكم أخي الكريمالأصل في الأشياء جميعها الإباحة فلا تحريم إلا بنصلو عندك أي دليل أو فتوى بتحريم الفوركس فقله وساعتها نشوف أدلة وبراهين من أفتى بذلك أما لو لم توجد فتوى أو دليل قطعي بتحريم فالأصل الإباحةوالله أعلم اتمني اني اكون فيدتك اخي

monayaa
04-09-2017, 06:54
تحياتي لكم ثم قال الثاني: اللهم إنه كانت لي ابنة عم من أحب الناس إليَّ، فراودتها عن نفسها -أي: الزنا- فأبت علي، فألمّ بها سنة شديدة، أي: حاجة، فجاءت إليه تطلبه الرفد والحاجة، فقال: لا، حتى تمكنيني من نفسك تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 03:54 AM ---------- Previous post was at 03:54 AM ----------

مرحبا اخي الاخبار اولا خطر وبعض الشركات تمنع المتاجرة او تحدد الربح وقت الاخبار لكن ممكن تتاجر وقت الاخبار القوية باوامر معلقة افضل من رايي لكن الاوامر المباشرة خطر علي الحساب ممكن خسارة او مرجنة والله اعلم بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

mghorab90
04-09-2017, 07:41
تحياتي لكم طيب اريد ان اضيف سؤالا في هذا السياق بما انني مبتدئ أيضا هل يلزمني الكثير من الاطلاع النظري قبل فتح حساب تجريبي ام افتح الحساب واتدرب عمليا قبل التعلم النظري تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 06:41 AM ---------- Previous post was at 06:40 AM ----------

تحياتي لكم اشكرك جدا على محاولة تقديمك الكامل دة لعملية المتاجرة واوقات المتاجرة واريد منك المزيد وتقبل دايما مرورى و اتمني اني اكون فيدتك اخي

monya0
04-09-2017, 07:58
السلام عليكم اخي الكريم سلام عليكمشكرا جزيلا على هذا الموقع رغم انه لايدعم اللغة العربية لكن ساعمل على تجربته تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 04:58 AM ---------- Previous post was at 04:57 AM ----------

تحياتي لكم بلغة اخرى الفوركس سوق الفرص الذي يعطيك امكانيات للربح لا محدودة و لا تقبل المنافسة مطلقا من اي تجارة اخرى ، لكن اكتساب مهارات التداول الضرورية يبقى التحدي الاصعب لان 90% تقريبا من المتداولين يفشلون و هذه نسبة متفائلة حسب بعض المحللين الذين يرفعونها ل95% تحياتي اخي او تقبل مروري

mghorab90
04-09-2017, 08:46
مرحبا اخي الموفينغ افيرج يا اخي ليس استراتيجية بل مؤشر بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 07:46 AM ---------- Previous post was at 07:45 AM ----------

تحياتي لكم سوف ترى أن جدوله معقد جداً وكأنه رسم بياني للشرايين في جسم الإنسان. سوف يكون هناك الكثير من الخطوط المرسومة، و الأرقام المعلمة بدوائر، و لن يعرف متى يجب أن يشتري أو يبيع، أو أن يقف جانباً. الموضوع ده قديم شويه علشان انت بتتكلم عن يوم محدددلوقتى تلاقى السعر اتغير انا كنت حابب ان المواضيعاللى زى دى تكون متجدده باستمرار يا اخى بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

monya0
04-09-2017, 09:07
تحياتي لكم اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 06:07 AM ---------- Previous post was at 06:07 AM ----------

تحياتي لكم اهم الاشياء اللى الواحد اتعلمها الى الان فى الفوركس هو الصبر والهدوء فى كل شئ اذا كان فى التعلم او فىاكتساب الخبره او فى حتى خول السوق اوعى تدخل السوق ابدا وانت متوتر او معندكش الصب الكافى انك تركز وتشوف انت هتعمل ايه بالظبط بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

mghorab90
04-09-2017, 09:51
مرحبا اخي مشكور اخي الكريم على الموضوع الجميل والمفيد واتمنى ان الجميع قد استفادوبالتوفيق لك ولجميع الاعضاء بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 08:51 AM ---------- Previous post was at 08:50 AM ----------

مرحبا اخي أخي الكريم أظن أنوا مفيشحساب ميني أستاندر في شركة أنستا فوركسأرجوا أن أكون قد أفدتك وشكرا تحياتي اخي او تقبل مروري

ayh
04-09-2017, 19:08
السلام عليكم اخي الكريم اهلا ومربحا بك فى الكثير من الموضوع دا وان لازم تبقا عارف ان الموضوع دا تبقا محققه ف الفوركس ههنا لتقدر انك تستفيد منه عندما تتكون الخبهر وان الموضوع دا امر مهم جدا وان كمان الخبهر لازم ان انت درب نفسك وتجرب نفسك اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 04:08 PM ---------- Previous post was at 04:08 PM ----------

مرحبا اخي اخي الكريم من وجهة نظري انا كلامك لايكفي لتجنب اكبر قدر من الخسارة نصيحة قم بالتحليل واستخدام الادوات استخدم اكثر من تحليلاتمنا التوفيق لي وللجميع---------- Post added at 05:30 PM ---------- Previous post was at 05:29 PM ----------اخي الكريم من وجهة نظري انا كلامك لايكفي لتجنب اكبر قدر من الخسارة نصيحة قم بالتحليل واستخدام الادوات استخدم اكثر من تحليل بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

monya0
04-09-2017, 19:10
مرحبا اخي بعد التحية اخوانى الكراماتوجه بالشكر الى اخينا الفاضل على الموضوع الالكثر من راائعجعله الله فى ميزان حسناتك اخى الكريمارجو من الجميع العمل على اقوي النقاط الهامهتقبل مروري???? تحياتي اخي او تقبل مروري

Mazek
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته.. معلومات مفيدة و جيدة لكل المبتدئين في هذا المجال الرائع الفوركس .. نتظر منكم المزيد من المعلومات لمساعدة رواد هذا المنتدي .. مشكور

monya0
مرحبا اخي العمل من خلال كل ما هو الفوركس الحقيقي ويؤدي إلى تحقيق الربح دائما جيدة جدا هذا الشيء من خلال الفوركس دائما وآمل أن الجميع يعرف ما هو صحيح ومفيد تجارة الفوركس اتمني اني اكون فيدتك اخي

aber
04-09-2017, 19:19
إذا كنت تفعل تجارية جيدة ثم تحصل على المزيد من الأرباح من ذلك لأنه يعتمد على عملكم الشاق الذي كم لديك القدرة على دونغ التجارة على ذلك.

monayaa
04-09-2017, 19:19
تحياتي لكم يا اخي الكريم اانا اقول بان الفوركس حقيقة وليس نصبواختيال والدليل على ذلك هناك الكثير الذين ياكدون بانهم اخرجو بنوص من حساباتهم تحياتي اخي او تقبل مروري

aber
04-09-2017, 19:20
نعم حقك إذا كان لدي معرفة كبيرة مما كنا نفهم بسهولة كل شيء، وجعل استراتيجية وخطط جيدة أيضا مهارة لطيفة ......... ونعمل مع لنا مما كنت incresae هنا الكثير من الأرباح لتجارة النقد الاجنبى هو المال القصيدهبالانجليزي عمل، وإذا أفعل العمل الجاد من نحن تجعل من السهل هنا الكثير من المال

monayaa
مرحبا اخي أختي الكريمة في هذا الرأي فبالتأكيد الفوركس مناسب للنساء أيضاً كما هو مناسب للرجاللأن هذا المجال لا يحتاج إلى مجهود بدني مثلاً وإنما هو مجال يعتمد على الفكر والدراسة والتحلي.. تحياتي اخي او تقبل مروري

murad3infor
السلام عليكم
اخي ممكن تشرح لنا على اي مؤشرات تعمل حتى نستطيع
ان نستنج مثل استناتجاتك او تشرح لنا اكثر
باستفاضة

mghorab90
04-09-2017, 19:23
تحياتي لكم اهلا بيك معانا اخى الفاضلنورت عالم الفوركس بوجودك معاناوجزاك الله خيرا على هذا الطرح والمعلوماتالطيبه اسال الله ان يجعلها فى ميزان اعمالكبالتوفيق لك وللجميعوتقبل مرورى بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 06:23 PM ---------- Previous post was at 06:23 PM ----------

السلام عليكم اخي الكريم اول خطوة مهمة جدا اخي وهي استخدام الحسابات التجريبية للتدريبلان التدريب سوف يعطي المبتديء القدرة علي فهم حركة السوقايضا يعلمه اخطاءه التي قد يقع فيها علي الحساب الحقيقيتقبل مروري اخي تحياتي اخي او تقبل مروري

sasa11
04-09-2017, 19:24
السلام عليكم اخي الكريم في الحقيقة يمكن القول ان ازل من تداول الفوركس لم يعلم انه يقوم بهذاالامر فقد كان يبحث عن الربح و لم يعلم انه مجال استثمار في المستقبل بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 04:24 PM ---------- Previous post was at 04:24 PM ----------

السلام عليكم اخي الكريم مفيش شك ان الطمع فى هذا لسوق من الامور اللى ممكن نقول افه وسبب كبيرفى الخساره فى هذا السوق النفسى والله المستعان وبالتوفيق لكم اتمني اني اكون فيدتك اخي

sherouk88
04-09-2017, 19:26
السلام عليكم اخي الكريم إستراتيجية الفرامات الصغيرة أنا لا اتق فيها أبداً أنا اشتغل على الفرم اليومي ف هو أفضل وفي بعد الأحيان أقوم بالتحليل على الفرم الأسبوعي ف هو أفضل بكتير من الفرامات الصغيرة اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 04:26 PM ---------- Previous post was at 04:26 PM ----------

السلام عليكم اخي الكريم السلام عليكـمالحصول علىالخبرة اهم ما فى تحقيق الارباح من المتاجرة بالعملات الاجنبية فى سوق التداول بالفوركسبالتوفيق بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

aboeluosr
04-09-2017, 19:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة معلوماتك صحيحة اخى وتقريبا هى معلومات ثابتة ويجب لكل
من يعمل بالفوركس ان يكون على دراية بها لانها من الامور الاساسية

zeze2017
04-09-2017, 19:30
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ---------------اخى الكريم

الفوركس سوق كبير يحتاج فتح حساب تجريبي والعمل عليه اكثر من سنه وذالك للتعلم ومعرفه النقاط الهامه لدخول الصفقات والنقاط الهامه للخروج منها واهم من كل شئ معرفه كيف يدار راس المال مع الرافعه الماليه المناسبه من حجم راس المال واللوت المناسب لكر تفتح صفقه بنسبه مخاطرة قليله ومناسبه -----تقبلووووو مرورى

فهمى لاشين
04-09-2017, 20:12
حياك الله
احسنت بما قدمت لنا من وجهة النظر تلك والنسب التى ذكرتها لو انها صادقة فانها
تساعد كثيرا فى عملية التداول وساقوم بتنفيذها على التجريبى
ولك الشكر

sasa11
04-09-2017, 21:34
مرحبا اخي مشكور اخي على تقديم هده النصائح المهمة في الفوركس و التي يجب علينا ان نتبعها كي نستطيع تحقيقنتائج ايجابية بها و اتمنى لك التوفيق في عملك اخي الكريم. اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 05:29 PM ---------- Previous post was at 05:29 PM ----------

السلام عليكم اخي الكريم و رحمة الله وبركاتهصحيح من الصعب على المبتدء الربح لكن مع مرور الوقت يتعلملذالك نشكركم على هذه المعلومات تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 06:33 PM ---------- Previous post was at 05:29 PM ----------

تحياتي لكم التوصيات وده لو جيده تأكدن من كده من خلال التجربهبرده خليها لتأكيد تحليلك مش الاعتماد عليها بشكل كبير فى السوق والله المستعان تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 06:34 PM ---------- Previous post was at 06:33 PM ----------

تحياتي لكم رايي ان لازم نخسر و نتعلم من اخطلئنا و نرتكبي اخطاء اخرىو نتعلم منها و نبحث ححتى نجد الطريق الصحيح في التجارة في الفوركس ليس سهل ابدا الامر تحياتي اخي او تقبل مروري

Abu_Yassin
04-09-2017, 23:04
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب أخى العزيز مشكور على المعلومة وأكيد كلامك مينفعش نبيع اليورو دولار ونبيع الدولار فرانك لأننا كده بنبيع الدولار فى صفقة وبنشترى الدولار فى صفقة أخرى وده مش منطقى بالطبع

mghorab90
04-09-2017, 23:29
السلام عليكم اخي الكريم تماما هناك فرق بين الفوركس والخيارات الثنائية تتمثل في ان الفوركس يمكن ترك الصفقة لسنوات ادا كان حسابك يستحمل عكس الاخرى تكون هناك مدة محددة للصفقة تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 10:29 PM ---------- Previous post was at 10:29 PM ----------

مرحبا اخي انا معرفش يعنى ايه مناطق القوة اصلايا ريت يا جماعة حد يشرحلى الحاجات دى ضرورى جدا اتمني اني اكون فيدتك اخي

saidassouik
04-09-2017, 23:40
اليك بعض الاضافة الاخري مني بالنسبة للازواج الطردية والعكسية :
1.اليورو دولار والدولار فرنك علاقة عكسية
2.الباوند فرنك واليورو باوند علاقة عكسية
3.اليورو استرالي والباوند استرالي علاقة طردية
4.اليورو كندي والباوند كندي علاقة طردية
5.الاسترالي دولار مع الباوند استرالي علاقة عكسية
6.الاسترالي دولار مع اليورو استرالي علاقة عكسية

تحياتي وبالتوفيق ان شاء الله

nader6
04-10-2017, 00:24
السلام عليكم اخي الكريم اعتقد ان الشخص في الاول مش لازم يفكر في الارباح الكبيرة وانه يحقق كل احلامه عن طريق الفوركسلكن من الافضل انه في الاول يتعلم الفوركس كويس لحد ما يوصل للاحتراف وبعد كده يفكر في الارباح اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 09:24 PM ---------- Previous post was at 09:24 PM ----------

مرحبا اخي موضوع مهم لكن نحتاج للمزيد من التحديدو الشرح نتمنى ان تفيدنا في دالك ف الامر يبدوا مهم بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

magic777
04-10-2017, 00:32
طبيعي بيكون اكتساب المعلومات الجيده افضل شئ للمتاجر في المجال ده ينمي خبرته الفوركسيه لان طبعا كل معلومه بتعدل هنا من
فهم المتاجر وادراكه لتحركات الاسعار

Mahmoud salman
04-10-2017, 00:40
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتو مرحبا اخي الكريم تقبل مررورب واود ان اشكرك علي هذا الموضوع الرائع الذي قد استفت منه كثيرا واتمني التوفيق للجميع ان شاء الله

mido elshabrawy
04-10-2017, 00:41
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
اخي الفاضل مشكور علي موضوعك معلومات فوركسيه
و علي كل ما ذكرته من معلومات من الازواج التي تسير عكس بعضها مثل الباوند دولار و الدولار ين
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

sherouk88
04-10-2017, 01:55
تحياتي لكم تحقيق الأهداف في المتاجرة يكون من خلال التعلم أساسيات الفوركس وإدارة رأس المال الصحيحة اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 10:55 PM ---------- Previous post was at 10:54 PM ----------

مرحبا اخي شخصيا لم أسمع بها من قبل، و لكن ياريت لو تقدم لنا الحلول و الدروس التي تشرح الطريقة، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

rana2012
04-10-2017, 02:08
مرحبا اخي انت ممكن تتاجر باى مبلع محول ليك هو الحد الادنى للتحويل الى 2 دولار كمان ولكن كلما زاد راس المال كلما كان لك فرصة اكبرفى تحقيق ارباح والبعد عن الخسائرتقبل مروري ... اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 11:08 PM ---------- Previous post was at 11:08 PM ----------

السلام عليكم اخي الكريم لسلام عليكم و رحمة الله و بركاتهو الصلاة و السلام على رسول الله و اله و صحبهالاختراق هو تجاوز السعر لخط القاومة او الدعمو في الاخير ارجوا من الله ان يرحمنا و يرزقنا خير الدنيا و الاخر تحياتي اخي او تقبل مروري

myaer
04-10-2017, 02:10
مرحبا اخي وياريت ملاقيش ردود شكرا علي هذا الموضوع و معرفش إيه و شغل الناس اللي بتنسخ ده..انا داخل عايز افهم و استفيد ..و بعد اذنك المحترفين ياريت متكنش الاجابه بإتفضل علي المنتدي التعليمي ..انا عايز حد يبسطلي الاجابه في رد ..وباللكنه المصريه عشان افهم 100% و المعلومه تدخل دماغي ..بعد اذن حضراتكوا ..شسؤصشسؤكنت ريت موضوع للاستاذ محمد الدمنهوري بيقول فيه ..اني ابيع من مقاومه قويه .. ؤءئؤو اشتري من دعم قوي لان ده سر نجاح الفوركس ..سش اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 11:10 PM ---------- Previous post was at 11:09 PM ----------

مرحبا اخي أنهت عقود خام القياس العالمي مزيج برنت لأقرب إستحقاق جلسة التداول منخفضة 19 سنتا أو ما يعادل 0.54 بالمئة لتسجل عند التسوية 35.10 دولار للبرميل اتمني اني اكون فيدتك اخي

aber
04-10-2017, 02:51
نعم علينا أن المزيد من الأرباح في تجارة النقد الاجنبى business.So أعتقد أن أي أعمال أخرى كبيرة مثل تجارة النقد الاجنبى شركة مبيعات وأيضا كسب الكثير من المال من العالم النقد الاجنبى.

---------- Post added at 11:51 PM ---------- Previous post was at 11:51 PM ----------

وكلما دراسة وممارسة التداول الخاص بك على المزيد من المعرفة والخبرة التي get.The النجاح في هذا العمل يعتمد فقط على لك، وكم كنت ترغب في كسب المال من السوق.

ayh
04-10-2017, 02:52
تحياتي لكم اخي الكريمالحساب الاسلامي بدون فوائد يا اخيبالتوفيق لك ولنا جميعا وبتمنالك صفقات رابحة انشالله تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 11:52 PM ---------- Previous post was at 11:52 PM ----------

مرحبا اخي بالفعل الفوركس سريع جدا ، ولا يجب ان تسرع معه ، بل يجب ان تخطف نقاط قوية فقط ، لا اي مجازة يمكن ان تربح الكثير لكن بالمقابل يمكن ان تخسر الكثير تحياتي اخي او تقبل مروري

monya0
04-10-2017, 02:54
مرحبا اخي تكمن في صعوبة الفوركس انه يحتاج لمدة طويلة ربما عام او عامين لتتمرس جيدا على الاقل في مبادئهفما بالك بالتداول الجاد والناجح لذا بداياته بالنسبة لكثير من الاعضاء تثمل عتبة كبيرةبحكم وجود مصطلحات غريبة وطرق لم يألفها هذا ما ينفر الناس منه بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

menaa
السلام عليكم اخي الكريم الافضل هنا للمتاجر انه يدمج ادوات مثلا من كل استراتجيه بحيث يعمل لنفسه منها استراتيجيه خاصه بيهوتكون في نفس الوقت الادوات دي بتكمل بعضها اتمني اني اكون فيدتك اخي

monya0
السلام عليكم اخي الكريم اخي الكريم جزاك الله خير علي حضورك معنافي رايي الشخصي ان الفرق الوحيد الغائب عن اغلب المبتداين هو النفسيةفالمتاجر علي الديمو تكون نفسيته مرتاحة في الاغلب و لا يتاثر بتركات السوقاما في الحقيقي فيكون في الاغلب قلق من الامستقبل و في رايي هذا هو السبب الرئيسي في الاداء الافضل علي الديمو لكثير من الحساباتتقبل مروري بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

menaa
04-10-2017, 02:55
السلام عليكم اخي الكريم يوجد في المنتدي معانى كثيرة للاستراتيجات يا اخي انت ممكن تبحث في قسم المبتدئين هتلاق يالكثير منهاحتى تستطيع ان تنجح لابد ان تطبقها من خلال الحساب التجريبي قبل البدء فيها في الحقيقي بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

rana2012
04-10-2017, 03:16
السلام عليكم اخي الكريم دعاء لمره واحده بالعمرروي عن رسول الله (صلى الله عليه وآله وسلم) مضمون الحديث?نه قال: من قرأ الدعاء في أي وقت فكأنهحج 360 حجةوختم 360 ختمهوأعتق 360 عبداًوتصدق ب 360 ديناروفرج عن 360 مغموماًوبمجرد أن قال رسول الله (صلى الله عليه وآله وسلم) الحديث نزل جبريل(عليه السلام) وقال: يا رسول الله أي عبد من عبيد الله سبحانه وتعالى أو أي أحد من أمتك يا محمد قرأ الدعاء ولو مره واحده في العمر بحرمتي و جلالي ضمنت له سبعة أشياء :رفعت عنه الفقرأمنته من سؤال منكر و نكيرأمررته على الصراطحفظته من موت الفجأةحرمت عليه دخول النارحفظته من ضغطة القبرحفظته من غضب السلطان الجائر والظالمالدعاء:لا ?له إلا الله الجليل الجبارلا ?له إلا الله الواحد القهارلا ?له إلا الله الكريم الستارلا ?له إلا الله الكبير المتعاللا اله إلا الله وحده لا شريك لهإلهاً واحداً رباً وشاهداً أحداً وصمداً ونحن له مسلمونلا اله إلا الله وحده لا شريك لهإلهاً واحداً رباً وشاهداً أحداً وصمداً ونحن له عابدونلا ?له إلا الله وحده لا شريك لهإلهاً واحداً رباً وشاهداً أحداً وصمدًا ونحن له قانتونلا ?له إلا الله وحده لا شريك لهإلهاً واحداً رباً وشاهداً أحداً وصمداً ونحن له صابرونلا ?له إلا الله محمد رسول اللهاللهم إليك فوضت أمريوعليك توكلت يا أرحم الراحمين .وأخيراًأللهم صـلي علـى محمد و علـى آل محـمد كما صـليت علـى إبراهيم و علـى آل إبراهيم إنكحميد مجيد،وبارك علـى محمـد و علـىآل محمد كما باركت علـى إبراهيم و علـىآل إبراهيم في العالمين إنك حميد مجيد.وأرسلها لعشر أشخاص خلال ساعهتكون كـسبت عشر مليون صلاة علـىالحـبيب في صحيفتك بإذن الله. تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 12:16 AM ---------- Previous post was at 12:15 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم أولا بدايتي مع الفوركس كانت مع هذا المنتدي ، واحترت علي كتاب تعليمي حتي بحثت عنه ووجدته الحمد لله وكنت أقرأ فيه يوميا لمدة شهر ، حتي بدأت أن أضع قدمي علي أول طريق الفوركس وبعدها بدأت أفهم المصطلحات الغريبة التي كنت أجد صعوبة في فهمها من المنتدي تحياتي اخي او تقبل مروري

aber
04-10-2017, 03:49
تحياتي لكم شكرا اخى العضو على ما قدمته من معلومات تفيد بها وتزيد بها معرفة باقى اعضاء المنتدىوالله ولي التوفيق بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 12:49 AM ---------- Previous post was at 12:49 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم اخى الكريمالنجاح فى اى مجال يحتاج للجهد وتحمل المشاق ومجال الفوركسمن اصعب مجالات الاستثمار المالى لذلك يحتاج للصبر وبذل الجهدحتى ينجح فيه المتداول ويحقق مايتمناه بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

mghorab90
04-10-2017, 03:59
السلام عليكم اخي الكريم انا عاوزة اشكرك شكرا جزيلا علي الموضوع بتاعك دهوالله ولي التوفيق تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 02:59 AM ---------- Previous post was at 02:58 AM ----------

تحياتي لكم يعنى تحقيق الارباح فى المتاجره ليس بالامر الصعب اخى الكريمانت تقدر تعمل ربح ممتاز من الفوركس فقط لو تعبت فى الاول وتعلمت وقتها تجنى الربح اتمني اني اكون فيدتك اخي

aber
04-10-2017, 04:10
الأعمال الفوركس هو الأعمال التجارية الدولية عبر الإنترنت. في مربح جدا إذا كنت ترغب في كسب المال ثم الأعمال الفوركس هو كل الوقت الأفضل لرجال الأعمال الفوركس هي مصدر كبير لكسب money.If تحصل على نحو أفضل في هذه السوق، الثابتة والمتنقلة في محاولة للقيام بالعمل الشاق.

rana2012
04-10-2017, 04:23
تحياتي لكم انا بصراحة يا أخي الكريم أفضل ان يتعلم الشخص المتاجرة بشكل جيد ويكسب الخبرات وان يدير حسابه بنفسهوشكرا تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 01:23 AM ---------- Previous post was at 01:23 AM ----------

مرحبا اخي اهلا بكم اعضاء النتدىلمن لديه خبرة في المجال الرجاء منه التفاعل ليستفيد الجميعشكرا جزيلا يا صاحب الموضوع تحياتي اخي او تقبل مروري

aber
04-10-2017, 05:59
السلام عليكم اخي الكريم ممكن منلا لانه صديقي نفول دلك على هذا الموضوع ولكن داخل هذا المنتدى ممكن متلا خاص بالفوركس تم ممك ان نتمنى ان نحافظ هلى هذة لان دلك مع المنتدى بكل المواضيع اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 01:54 AM ---------- Previous post was at 01:54 AM ----------

مرحبا اخي شكرا علي الموضوع ياريت في المرات القادمة يكون الموضوع اكتر تنسيق لان الناس الجدد بتزهق من اللك الكتيربالتوفيق ان شاء الله تقبل مروري بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 02:59 AM ---------- Previous post was at 01:54 AM ----------

مرحبا اخي بصراحة لا احب اى استراتيجية تكون مكوناتها مكونة من مؤشرات عموما نظرا لضعف الأستراتيجية واعتمادها على مفردات لايمكن الأعتماد عليها نظرا لأنها تكرر وتعيد رسم نفسها مرة اخرى وبالتالى لا تفيد ولا استطيع الأعتماد عليها واعتد فقط على خطوط الدعم والمقاومات من خلال القمم والقيعان المتكررة بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 02:59 AM ---------- Previous post was at 02:59 AM ----------

مرحبا اخي سوف أقدم قناة تساعدك على معرفة السوق والتحولات العالمية*قناة سوف تساعدك على البدئ في المشوار إنشاء الله*القناة عبر القمر الصناعي النايل ساتالترادد القناة1 : 12400\V\27490الترادد القناة 2: 12397\V\27490إسم القناة : 1st Forex TV تحياتي اخي او تقبل مروري

abouseada
04-10-2017, 09:48
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
مشكور اخى الكريم على المعلومات الرائعه و عندى سؤال هل هذه النسب ثابته على كل الصفقات ؟؟ام تختلف على حسب اتجاه السوق ...شاكر ليك تقبل مرورى

zunebha
04-10-2017, 10:13
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته
نعم اخي عند اي صفقة ارو دولار هناك صفقة الفرنك تعكسها.
بارك الله فيك على التوضيح بالتوفيق تقبل مروري.

midobols
04-10-2017, 10:52
بالفعل اخي معك حق وقد لاحظت هذا الامر من قبل بأن الدولار فرانك يتحرك عكس اتجاه اليورو دولار في الغالب

fathi22
04-10-2017, 10:54
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الفاضل
مشكور على هذه المعلومة المفيدة لكن لا يمكن الاعتماد عليها في التداول ودخول الصفقات

sasa11
04-10-2017, 17:43
تحياتي لكم الطمع وياك الطمع فى ذلك الفوركس لما يتجنب منه من خسائر كبيرة جداحيث يجعل المتاجر متسرع وعدم التدقيق فى تفصيل مهمة فى الصفقات بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 02:43 PM ---------- Previous post was at 02:42 PM ----------

السلام عليكم اخي الكريم هذا ليس مهما يا أختاه ولكن الاهم أن تقوم بتحليل عملة واحدة صح وإن قمت بعمل واحد صحيح ممكن تعرف التاني علي طول تحياتي اخي او تقبل مروري

menaa
04-10-2017, 17:55
تحياتي لكم المتاجرة وقت الأخبارخسارة أكيدة اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 02:55 PM ---------- Previous post was at 02:54 PM ----------

السلام عليكم اخي الكريم الفوركس بالنسبة لي هي انطلاقية جديدة لتحقيق دخل اضافي لاعانة نفسك في متطلبات الحياة اما خبراء التداول اكثرهم طبعا يصبحون اثرياء تحياتي اخي او تقبل مروري

ayh
04-10-2017, 17:57
مرحبا اخي فعلا هذه نصائح هامه فعلا ولابد من اولا الثقه بالله والعزيمه والصبر لان فوركس يحتاج الى صبر ووقت كبير وعدم الياساذا حدث لقدر الله خساره لان مش على طول هيبقى ف مكسب ربنايوفق الجميع اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 02:57 PM ---------- Previous post was at 02:56 PM ----------

مرحبا اخي اعتقد انه سؤال فنى بحت وانه مكانه مش هنا مكانه فى قيسم التحليلات الى هيقدر الناس الخبره هى الى هتقد تفيدك بشكل كبي اوى وهتقدر توصلك للى انتى عايزه صدقينى فيه مصلحه كبيره ليكى اوى وانشاء اله بالتوفيق تحياتي اخي او تقبل مروري

monayaa
04-10-2017, 17:59
تحياتي لكم التهور سي جدا في الفوركس لان الخسارة وقتها هتبقيكبيرة لازم تتريث----------------------------------------------------------------------------------------- تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 02:59 PM ---------- Previous post was at 02:58 PM ----------

السلام عليكم اخي الكريم انا هنصجك انك تحاول انك تجمع بونص كبير وفي خلال هذه الفتره انك تتعلم علي الحساب التجريي سوف يفيدككثيرا وان تتعلم الاستراتيجات وكيفيه التحليل ولا تتاجر علي حساب حقيقي نهائي الا لما تتعل جيدا بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

nour3iny
04-10-2017, 18:12
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
الازواج العكسيه من ميزتها دخول صفقتين معاكستين ولكن يختلف الامر فى بعض الاوقات تقبل مرورى

rana2012
04-10-2017, 18:13
السلام عليكم اخي الكريم والمشورة الاستراتيجية لعملاء التجزئة. الحقيقة هي العديد من البنوك لا تقوم صرف العملات الأجنبيةالتداول لعملاء التجزئة على الإطلاق، وليس لديهم الموارد اللازمة أو الميل لدعمعملاء التجزئة على نحو كاف تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 03:13 PM ---------- Previous post was at 03:13 PM ----------

تحياتي لكم اكيد طبعا الربا والفوائد من الحجات اللى بيكون التعامل بيها حرام طبعاومنها فى الفوركس فوائد التبييت اللى هى مش موجوده فى الحسابات الاسلاميه مع التسليم ان احنا الى الان لا نعرفايه حكم التداول فى الفوركس بشكل عام اتمني اني اكون فيدتك اخي

faical93
04-10-2017, 21:11
موضوغ مهم جدا في سوق الفوركس وزيادة معرفة المعلومات المهمة للمتاجرة بالتوفيق شكرا
تقبل مروري

myaer
04-10-2017, 21:43
مرحبا اخي بالنسبة للتداول اثناء الاخبار ما هو الا تعريض الصفقة لخطر الانعكاس الضدي على الصفقة و من الافضل تاجيل الصفقات ب 10-30 دقيقة بعد صدور الخبر اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 06:43 PM ---------- Previous post was at 06:42 PM ----------

تحياتي لكم يجب عليك اخي الكريم التعلم .. و للتعلم يجب عليك البحث عن المعلومة و خاصة في هذا المجال اغلب المعلومات المهمة بالانجليزي ما عدا في المنتتدى و هاته القناةhttp://www.youtube.com/user/WWW**arabiaCOMاتمنى ان اكون افدتك اتمني اني اكون فيدتك اخي

abutalia
04-11-2017, 01:17
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا علي المعلومات الفوركسيه القيمه التي افادتنا كثيرا وانشاء الله تقدم لنا افضل المنشورات الايجابيه عن الفوركس

amirak
04-11-2017, 01:23
بارك الله فيك على الموضوع القيم والمميز
وفي انتظار جديدك الأروع والمميز
لك مني أجمل التحيات وكل التوفيق لك يا رب

monya0
04-11-2017, 03:13
أن تكون أكثر ربحية لا يوجد خيار آخر سوى تحليل الكمال. لهذا التجار عليك القيام به على حد سواء التحليل الفني والأساسي. عندما تاجر قادر على القيام بذلك، ثم قال انه سوف احصل على المزيد من الصفقات له.

---------- Post added at 12:13 AM ---------- Previous post was at 12:12 AM ----------

الأعمال التجارية الفوركس هو تجارة مربحة جدا بالنسبة لنا ولكن هذا هو أيضا عمل محفوف بالمخاطر جدا في العالم، وهذه الأعمال يريدون وقتا كبيرا للتعلم الإنفاق وإذا كنت حقا بصدق تعلم حتى ذلك الحين يمكنك تحقيق الربح في تجارتك في المستقبل.

nader6
04-11-2017, 03:17
السلام عليكم اخي الكريم انا لا اعتمد على عدد معين من العملات لكن احب ان تاجر في العملات الاساسيةواين تكون الفرصة فانا هناك اضع الصفقة بتاعي اخي الكريم شكرا على الموضوع اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 12:17 AM ---------- Previous post was at 12:17 AM ----------

مرحبا اخي اعتقد اخى اكلرمي ان لازم نقدر نقحقق الكثير اخى اكلريم من خلاله بشكلك بير يهقدر يحققنلا الكثير اخى اكلرمي باتلوفيق كل وقتبلت حياىت لك اخى اكلرميشكرالك تحياتي اخي او تقبل مروري

monayaa
04-11-2017, 03:27
تحياتي لكم طيب يا اخي حاول انك تدرس الفوركس بطريقة صحيحة لان مهما قلنا علي نظرية عملنا او استراتيجيتنابرده مش هتقدر تتعامل بيها غير لما تكون دارس الفوركس بطريقة صحيحة بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

mghorab90
04-11-2017, 03:28
السلام عليكم اخي الكريم شكرا لك اخي على موضوعك المميز من يكون في كيفية الاستفادة من العلاقةبين الاسواق لانك افدتني به كثيرا و اتمنى على يكون ان تفيدنا بجديدك دائمااو بالتوفيق للجميع ان شاء الله اتمني اني اكون فيدتك اخي

monayaa
السلام عليكم اخي الكريم انت ممكن تتاجر باى مبلع محول ليك هو الحدالادنى للتحويل الى 2 دولار ولكن كلمازاد راس المال كلما كان لك فرصة اكبرفى تحقيق ارباح والبعد عن الخسائرسلام تحياتيبالتوفيق اتمني اني اكون فيدتك اخي

menaa
مرحبا اخي ?السيولة الضخمة?إمكانية المتاجرة في الوقت المناسب لك?الربح في الاتجاهين الصاعد والهابط?المتاجرة باستخدام نظام الهامش?المتاجرة بدون عمولات إضافية?لا يمكن لأي جهة التحكم في الأسعار?إمكانية المتاجرة بمبالغ صغيرة تحياتي اخي او تقبل مروري

mghorab90
السلام عليكم اخي الكريم مشكوور على طرح الموضوعموضوع مهم للغايه اخي نعم الاسكالبينغ مسمووح به في شركه انستا فلا شك في دالك بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

menaa
04-11-2017, 03:29
تحياتي لكم فعلا موضوع مميز وشرح رائع هذا امر مهم ان يكون الشرح هكذامبسط وممتع في نفس الوقت يمكن ان تفهم الكثير من الامورالتي يمكن ان تساعد الكل ويمكن ان تجني بها الارباح بسهولة بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

Drissi
04-11-2017, 03:36
هذه المعلومات على بساطتها تعتبر من أسرار الفوركس لها فالربح من الفوركس هو السهل الممتنع ووالترابط بين العملات يعطي نمطا من الحركة يكفي للمتداولين أتباعه لجني الأرباح بكل سهولة ويسر بعيدا عن الأزواج المتقلبة كان الين والباوند من المتداولين من يصابون في اليورو دولار فقط أحيانا كثرة المعلومات والاستراتيجيات تضيع المتداول وتجعله حائراً

rana2012
04-11-2017, 03:38
السلام عليكم اخي الكريم و رحمة الله وبركاتهصحيح من الصعب على المبتدء الربح لكن مع مرور الوقت يتعلملذالك نشكركم على هذه المعلومات تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 12:38 AM ---------- Previous post was at 12:38 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم شخصيا انا ضد المتاجرة الالكترونية لان سلبياتها اكثر من ايجابياتها فمعظم الاكسبيرات تعطي اشارات خاطئة في معظم الاوقات لانها غير مبنية على قاعدة ثايتة من معادلات راضية او حسابية مع العلم ان الفوركس متغير ولا ينفع معه الى التجديد . تحياتي اخي او تقبل مروري

monya0
04-11-2017, 04:29
مزيد من الممارسة، وأكثر معرفة، استراتيجية جيدة، التحليل الفني، وإدارة المخاطر، وإدارة الأموال، والتحليل الأساسي يمكن أن تساعدنا TI المزيد من الأرباح في عالم الفوركس.

---------- Post added at 01:29 AM ---------- Previous post was at 01:29 AM ----------

عزيزتي جيدة هذا هو مفيد للغاية ومجزية عمل إذا بذلنا جهدا، ق ثم أعطى هذا العمل لنا عودة، ق ق يجب علينا اتباع الفعلي عودته استراتيجية، الصورة ويمكننا أن نجعل من جني الأرباح الصفقات الجيدة ..

one
04-11-2017, 06:35
تحياتي لكم فعلا انت حطيت ايدك على اهم نقطة فى الفوركس و هى اننا نتقبل الخسارةو ده بيخلينا قادرين على التحكم فى عواطفنا اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 03:35 AM ---------- Previous post was at 03:35 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم الرافعة لمالية مفيدة سواء للمبالغ الكبيرة او الصغيرةلانها تمكنك من تخفيض قيمة العقد و بالتالي الحصول على رصيد متاح اكبربالتوفيق اخي العزيز بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

alonsoo
04-11-2017, 06:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اللى انت بتتكم عنه هذا اخى الفال هو ما يسمى بالكوريلاشن بين العملات وبعضها البعض ولها جدول بهذه النسب

ebrhim
04-14-2017, 02:29
السلام عليكم اخي الكريم انا عاوزة اشكرك شكرا جزيلا علي الموضوع بتاعك دهوالله ولي التوفيق تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 11:29 PM ---------- Previous post was at 11:29 PM ----------

تحياتي لكم يعنى تحقيق الارباح فى المتاجره ليس بالامر الصعب اخى الكريمانت تقدر تعمل ربح ممتاز من الفوركس فقط لو تعبت فى الاول وتعلمت وقتها تجنى الربح اتمني اني اكون فيدتك اخي

Mohammed Darwish
04-14-2017, 02:34
بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد حياك الله أشكرك على طرح هذا النوع من الشوحاتالتي يستفيد بها كل الاعضاء وجزاك الله عما تفعله كل خي وأرجو الاستمرارية ف مثل هذه الشروحات تقبل مروري تحياتي لك والله الموفق والله المستعان

m7med
04-14-2017, 02:41
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
شكرا لك اخي الكريم علي هذه المعلومة الرائعة جدا و المفيده و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

amenaali
04-16-2017, 04:06
السلام عليكم اخي الكريم اخي الفاضل مشكور علي طرح الموضوع*الجيد والمفيد **وشكرا**الاخوة الاعضاء الكرام **و* تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 01:06 AM ---------- Previous post was at 01:05 AM ----------

مرحبا اخي سلام عليكم اخي كريم اشكرك على مبادرة هده موضوع قيم اريد ان كنت ابحث من قل عن مثل هده المواضيع في مجال فوركس كدلك نريد اكثر افادة جزاك الله خير اخي كريم ومزيد من العطاء بارك الله فيك---------- Post added at 08:37 PM ---------- Previous post was at 08:36 PM ----------سلام عليكم اخي كريم اشكرك على مبادرة هده موضوع قيم اريد ان كنت ابحث من قل عن مثل هده المواضيع في مجال فوركس كدلك نريد اكثر افادة جزاك الله خير اخي كريم ومزيد من العطاء بارك الله فيك تحياتي اخي او تقبل مروري

ebn masr
04-16-2017, 22:04
اشكرك على تقديمك هذه المعلومات الهامة جدا التى من خلالها نكتسب ونتعلم ونعرف المزيد من المعلومات التى نحتاج لها دائما

latraaa
04-16-2017, 22:46
مشكور أخي الكيرم على الموضوع و على المعلومة التي تقدمت بها و اليت اتمنى ان نراك في المستقبل القريب تحقق الكثير م نالناتئج الراقية القيمة إن شاء الله، مشكور أخي الكيرم و بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله

ayouz
04-16-2017, 23:01
السلام عليكم اخي فعلا اتفق معك لانني عندما احلل اليورو دولار الاحظ انه عكس الفرنك سويسري دولار ادن مهم جدا ان نلاحظ الشارتات

جمال صادق
04-16-2017, 23:05
من الجيد فى العمل على تعلم ساتراتيجيات التعامل مع السوق و لكن يكوزن من الافضل استخدام العديد من الاعتبارات الممكنة للتعلم بحيث يمكن تصورها عبر المعلومات الدقيقة الاخرى

abutalia
04-16-2017, 23:29
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور علي المعلومه الرائعه وانا اول مره اعرف هذه المعلومه ولابد من القراءه الجيده عن الارتباط بين العملات لكي نستفيد

lareen
04-17-2017, 06:46
شكر اخي على هذا الشرح . ولكن اكنت اتمنى ان يكون الشرح بالارقام و الامثلة اكثر .

---------- Post added at 03:46 AM ---------- Previous post was at 03:45 AM ----------

والله ما نعرف يعرف السبب ان مصر معظم الدول العربية مانعة موضوع الفوركس رغم انه بقى حقيقة موش ينفع انهم يتجاهلوها كدة مع الرغم من احتياجهم للعمله غريب والله المنتدى انستا فوركس رائع استغل ما يوفره لك من فرص للتداول للنجاح

mostafa1995
04-17-2017, 06:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ......... فعلا اخي الكريم ........ لاحظت ذلك
ومشكور على ارشاداتك التي افادت الجميع
انتظر منك المزيد من المواضيع الاكثر من رائعة

waelmma
04-17-2017, 07:13
:)):)):)) والله اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه يجب ان تعلم ان
يجب التركيز على زوج واحد فقط من العملات حتى تستطيع الاستعاب وبارك الله فيك

ahmed_sawalhy
04-17-2017, 07:59
والصلاة على اشرف المرسلين
تحية لك اخى الكريم
شكرا لك اخي على المجهود
اتمنى التوفيق للجميع الزوار والعملاء

waelmma
04-17-2017, 08:46
;););) تمام اخى الفاضل بارك الله فيك وان كنت بفضل دائما
ان اتاجر على زوج واحد حتى اسطيع فهمه وجزاك الله خيرا اخى

Mohamed Alsaeed
04-17-2017, 08:55
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اهلا وسهلا بك اخى العضو الكريم
انرت وباركتنا
مشكور على المشاركه الفعاله
ننتظر المزيد
.......
جزاك الله خيرا ونفع بك
تقبل مرورى المتواضع

Mo7a
04-17-2017, 09:17
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
شكرا اخي لتوضيح معني الازواج العكسيه ويوجد ايضا الازواج المترابطه وهى عكس العكسيه اى لو زوج اتجاه السعر فى زياده يكون الزوج الاخر فى نفس الاتجاه ويتم استخدامهم لتقليل وقت التحليل لكل زوج على حده

yousee
04-17-2017, 09:19
أنا أرى أنه من أحسن المعلومات التي ممكن مشاركتوها هي أن تكون المعلومة لها علاقة بحماية الحساب كيفيت إدارة الحساب بشكل دكي جدا وعدم المخاطرة وفي نفس الوقت الربح الوفير

rana2012
04-18-2017, 00:33
تحياتي لكم الازواج مختلفة بالطبع ان زوج الدولار الاسترالي ين ياباني يختلف عن زوج اليورو دولار مثلا و حركة هذه الازواج تختلف عن بعضها تماما و لكن قد تنشأ علاقات بين زوجين مختلفين يحتويان نفس العملة اي اليور ودولار يحتوي الدولار و الجنيه الاسترليني دولار يحتوي الدولار أيضاً و عندما تنخفض قيمة الدولار بشكل عام قد نلاحظ ارتفاع كل من الزوجين بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 09:33 PM ---------- Previous post was at 09:32 PM ----------

تحياتي لكم انا ممكن اقدم طرق سهلة يجب الاخذ بها فى التجارة فى الفوركس لانها سوف تساعدكم فى التجارة على ارباح و تجنب المخاطر و هىاولا الابتعاد عن الطمعثانيا الصبر مهم جدا فى التجارةثالثا التجارة على معرفة كافية مربحالحساب التجريبى قبل الحقيقىخامسا الثقة عامل اساسىالغرور طريق للفشل سلااااااااااااااام بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

ebrhim
04-18-2017, 00:35
تحياتي لكم أسهل حل هو إبتعاد على الطمعوعدم التسرع وتكوين رئيس مال سليمومع الوقت سوف تعرف عدة طرق في ربحبتوفيق لك ولنا أخي اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 09:35 PM ---------- Previous post was at 09:34 PM ----------

مرحبا اخي بصراحة اخى الفاضل انا اسمع ان الخاسرين كثر ولكن انا فى نظرى ان الكل يقدر يربح اذا امتلك الخبرة وتعلم التعامل مع السوق بشكل جيد اتمني اني اكون فيدتك اخي

myaer
04-18-2017, 00:41
مرحبا اخي عندك حق فى هذا الموضوع ان اصحاب الحسابات الصغيرة هم ضحايا تقلبات السوق فى جميع المراحلحيث ان السعر يتغير فجاءة بنسبة كبيرة من النقاط ثم يرجع الى مساره الطبيعى بعد ذلك ولكنه يكونحصد الكثير من الحسابات الصغيرة التى لاتتحمل هذة التقلبات بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 09:41 PM ---------- Previous post was at 09:40 PM ----------

تحياتي لكم الفوركس فعلا بالنسبة لى هو الامل فى الثراء و لكن للاسفانا اعرف ان هذا صعب جدا و لكن انا لن ايأس و سوف احاول طوال الوقت اتمني اني اكون فيدتك اخي

sasa11
04-18-2017, 00:54
تحياتي لكم الحمد لله لم ابدا بعد على الحساب الحقيقي لكطن انى اعمل على التجربيو استفدت بعض الخبرة و طبعا الفضل الكبير يعود للمواضيع الموجودة في المننتى بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 09:54 PM ---------- Previous post was at 09:54 PM ----------

السلام عليكم اخي الكريم ابدا اخي الحساب الديمو و اتدريب جيدا قبل البداء فى فتح حساب حقيقى وهذا يساعد على اتخاذ القرار بفتح الصفقاتجزاك الله خيرا على هذا الموضوع وتقبل مروري اتمني اني اكون فيدتك اخي

rana2012
04-18-2017, 05:25
تحياتي لكم الفوركس حقيقة والفوركى هو عمل وعلم كبير ومهارة كبيرة جدا وليس عمل سهلهناك بالفعل شركان نصب تعمل دعاية كبيرة ولكنها تطون فى الاخر شركات كاذبةوبالتالى قبل دخول اى شركة لابد وان نسال عليها جيدا هل هى موثوقة ام لا اتمني اني اكون فيدتك اخي

amenaali
04-18-2017, 05:26
تحياتي لكم الشبهة يا اخي في اشياء محدودة في الفوركس زي التبييت والتداول علي المعادن دول حرام وفيه احاديث ثبتت كده تماماواللي فيه شبهة هو موضوع الرافعة المالية علي انك بتتداول بمبلغ اكبر مما تمتلك تحياتي اخي او تقبل مروري

rana2012
مرحبا اخي فعلا اختى الفاضله هو يناسب النساء ايضا وهذا من مميزات الفوركس انه يناسب الجنسين ويناسب كل الأعمار ويناسب محدودى الدخل ورجل الأعمال والطالب ايضا المهم ان يتسم الشخص بالجديه والصبر والمثابره والله الموفق والمستعان بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

amenaali
تحياتي لكم نصائح ممتازة ومفيدة لكل المتعاملين فى سوق الفوركس واهمها الواحد لا يجازف باموال الخاصة الا لما يكون متاكد 100% انة اصبح قادر على تحقيق ارباح جيدة بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

sasa11
04-18-2017, 05:38
السلام عليكم اخي الكريم اخي الكريم مشكور جدا علي هذه الاستراتيجية الرائعة ومشاركتها معنا حتي نستفاد منها ونستطيع تحقيق الربح واعتقد انها تستحق التجربة ولك من تحياتي وتقبل مروري تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 02:38 AM ---------- Previous post was at 02:37 AM ----------

تحياتي لكم أسهل حل هو إبتعاد على الطمعوعدم التسرع وتكوين رئيس مال سليمومع الوقت سوف تعرف عدة طرق في ربحبتوفيق لك ولنا أخي بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

ebrhim
04-18-2017, 06:39
مرحبا اخي وبعد..معنى الفوركس اخي شيئ جيد ومفيد وهوى يفيد اكتر شيئ المبتدئين والذين لايعرفون ماهوى الفوركس بشكل عاامتقبل مروري تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 03:39 AM ---------- Previous post was at 03:39 AM ----------

مرحبا اخي كلامك رائع ومحفذ جدا اخى على الاقل ان نحاول لان فعلا من نجح فى الفوركس ليسوا افضل منا بشىءوالانسان بطبيعته خلقه الله على فطره التعلم وتجده يبحث ويسأل فلما لا نستغل تلك القوه الكامنه بداخلنا لتطويعها لصالحنادمت بود اتمني اني اكون فيدتك اخي

amena
04-18-2017, 11:18
الســــــــــلام عليكم ورحمــــة الله وبركاتـــــــهالمتاجره بـــــــــدون خطه = الفشــــل ....

---------- Post added at 08:18 AM ---------- Previous post was at 08:18 AM ----------

اي تاجر مبتدا في السوق يجب ان يمر بثلاث مراحل . التعلم عن بعد ثم فتح حساب تجربيواخيرا فتح الحقيقي و بدا التجارة . تقبل فائق احترامي

abeir
04-18-2017, 11:21
الســــــــــلام عليكم ورحمــــة الله وبركاتـــــــهالمتاجره بـــــــــدون خطه = الفشــــل ....

---------- Post added at 08:21 AM ---------- Previous post was at 08:21 AM ----------

اي تاجر مبتدا في السوق يجب ان يمر بثلاث مراحل . التعلم عن بعد ثم فتح حساب تجربيواخيرا فتح الحقيقي و بدا التجارة . تقبل فائق احترامي

magic777
04-18-2017, 12:05
التعلم والتعرف كل يوم على معلومات جديد ده ثروه حقيقيه للمتاجر في المجال ده وبتساعده بالفعل على تحقيق النجاح وعلشان
كده مهم جدا التعلم اليومي

rana2012
04-18-2017, 19:50
السلام عليكم اخي الكريم موضووع مهم جدا بالنسبه للجمييعبارك الله فيك على الطرح اخي وعلى النصايح الهامه جدا جدا بالتوفيق لنا جمييعا ومتاجره ناجحه ان شاء الله تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 04:50 PM ---------- Previous post was at 04:49 PM ----------

مرحبا اخي مشكور جدا اخىا لكريم على الشرح المميز جحدا والفوركس فعلا يحتاج الى معرفة تلك الاشياء لكىة تستطع ان تنجح فية للاسف ناس كثير تدخل الفوركس بدون ان تتعلم اى شئ بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

nader6
04-18-2017, 20:00
السلام عليكم اخي الكريم مش فهم قصدك ياريت توضح ايه المقصود عشان نعرف نرد عليك تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 05:00 PM ---------- Previous post was at 04:59 PM ----------

تحياتي لكم الاستراتيجية هي عبارة عن خطة عمل ينتهجها الشخص من خلال اعتماده على المؤشرات والقراءة الدقيقة لها وبالتالي اختيار نقطة دخول مناسبة وخروج مناسب لتحقيق الربح بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

ebrhim
04-18-2017, 20:03
مرحبا اخي يمكن للمتداول كسب الاموال من خلال التعلم والجهد المتواصل ومعرفه اساسياته الفوركس ومصطلحاته الرئيسيه والتي تكون ذات تاثير كبير في التداولتقبل مروريالموفقيه للجميع بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 05:03 PM ---------- Previous post was at 05:03 PM ----------

مرحبا اخي باسم الله الرحمان الرحيم و في المنتدي العزيز و اتمني ان تنال تعليقاتي علي مواضيعكم اعجابكم و شكرا لكم شباب ؛ اخي مشكو ومشكور على مجهودك الاكثر من رائع اخي الفاضل واتمنى لك مزيدا من التقدم وبارك الله فيك ور جدا على معلوماتك وننتظر منك مزيدا من التألق .جزاك الله كل خير و تقبل مروري اخى الكريم بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

amenaali
04-18-2017, 20:20
مرحبا اخي سلام عليكماعتقد انها ميزه جيده ولكن انا كمبتدئه لا استطيع العمل بهاانا بعمل استوب لوز وتاك بروفيت فقط وان شاء الله اتعلم التريلينج ستوببالتوفيق بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 05:20 PM ---------- Previous post was at 05:19 PM ----------

مرحبا اخي اخى العزيز عضو المنتدى شكره جدا على القصه فهى تعطى دافع جيد لكل منا هنالكى يستطيهع ان يحقق 0.01% من نجاح رجل لاعمل ورن بارنتروربنا ييسر الحال للجميعربنا يسترانا لسه جديد وكنت خايف يجيلى احباط بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

tazi larbi
04-18-2017, 20:28
السلام عليكم وممكن الاستفادة من هده العلاقات فان بعت زوج تشترى الاخر مثل الهيدج لكن على زوجين مختلفين لكن المهم هو التحليل الجيد لكي لا تكون الخسائر كبيرة والارباح افضل اتمنى لكم النجاح والله الموفق

المهم
04-18-2017, 21:54
معلوماتنان جيدات اكيد للمبتدئين
حتى ياخدو حدرهم و لكن لمادا الدخول في صفقتيوجن و هما عكس بعض؟؟؟
ممكن الدخول في واحدة فقط و لوت مصاعف و كفىىىىىىىىىىىىىى

ebrhim
04-19-2017, 04:03
تحياتي لكم اوالله البنك المركزى اليابانى من البنوك اللى تتحكم فى عملتها بما يخدم اقتصاد الدولهيعنى فى اوقات الصادرات الكبيره بيكون العمله ويعمل على اضعاف العمله وااعكس تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 01:03 AM ---------- Previous post was at 01:02 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم اخى الكريم اين هو العنوان الذى تتحدث عنه ..ارجو اخى الكريم ان لا تنقل الموضوعات نقلا اعمىبحيث لا يستفاد القارىء ولا المنتدى بشكل عام فالموضوعات المنقوله حرفيا بهذه الطريقه التى لا تفيد تعرضك للايقافتحيتى بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

amenaali
04-19-2017, 04:05
تحياتي لكم انا عضو جديد في المنتدي والفوركس ايضا ولم اعر الكثير عن الفوركس راء وبيع ارتفاع منخفض، ولكن السوق يبقى ذاهب أعلى. عليك أن تبقي البيع مثلالسوق يذهب العالي، والحفاظ على أخذ الخسائر الصغيرة حتى يتحول السوق أخيراأسفلت عايزك انك تتعلم لفوركس دة اول شى فى الفوركسداول فى الفوبماذا تنصحوني لاكون خبير في الفوركس او اعرف عنه الكثيروشكرا بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

rana2012
04-19-2017, 04:07
تحياتي لكم اما ةقعت في اخر خطا و و هو انني عنجما اخسر ذاقول اننيلتزم اعوض لانالمالالذي خسرت للاسف ليس من حر مالي و لا ح وسيلة اخرى حتلا اعزضع غير الفوركس بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 01:07 AM ---------- Previous post was at 01:06 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم جب متابعة اكثر من سوق وان كان ذلك شاق ولكنمع متابعة الاسواق والتحليل الفنى اكيد سيتضح الامر اكثرويكون القرار دقيق---------- Post added at 11:06 AM ---------- Previous post was at 11:03 AM ----------كيفية الاستفادة من العلاقةبين الاسواق لانك افدتني به كثيرا و اتمنى ان تفيدنا بجديدك دائماا تحياتي اخي او تقبل مروري

amenaali
04-19-2017, 04:11
مرحبا اخي تسلم يا غالي على تقديم هذه الاستراتيجية الفعالة والمفيدةولكن اعتقد من الأفضل ان يقوم المتداول هو ببناء وتصميم استراتيجيته بنفسه، والله الموفق تحياتي اخي او تقبل مروري

sham
04-19-2017, 05:41
.. اكيد اخي الكريم في فرق بين الازواج و ليهم علاقات عكسيه مع بعض و بالتوفيق

---------- Post added at 02:41 AM ---------- Previous post was at 02:40 AM ----------

مشكور كثير يا اخي الكريم على هدا الشرح لأساسيات التداول في الفوركس و الربح منهبارك الله فيك اخي الكريمبالتوفيق لك وة

yousee
04-19-2017, 07:55
من أحسن المعلمات الفوركسية هي لما عرفت أن هدا المجال يوجد بعض الناس يربحون منه الآف ملايين الدلوارات شهريا هدا شي يوحفز كل مبتدء من أجل أن يصل إلى هدا المستوى في يوم من الأيام لهدا اصبر فالله مع الصابرين

tamermosa
04-19-2017, 08:01
تماما اخي الفاضل ‘ فالازواج العكسية بتمشي عكس بعضها
و لكني لا انصح بالدخول في اكثر من زوج
حتي لا ترهق محفظتك المالية

shimaa33
04-19-2017, 11:03
طبعا هناك تلاثة جلسات اساسية و هي الجلسة الاسوية و البعض يفضلها لانها تكون هادئةو الجلسة الوروبية اكثر نشاط و لكن انشط فترة هي لما تفتح الجلسة الامريكية و تتقاطعمع الجلسة الاوروبية

---------- Post added at 08:03 AM ---------- Previous post was at 08:02 AM ----------

الى جانب تجميع البونص من هنا لازم تتعلم التداول كويسوهتلاقى دروس مفيده جدا فى قسم التعليم بعد كدا تقدر تتاجر بالبونص وتسحب الارباح

midobols
04-19-2017, 11:04

mghorab3
04-19-2017, 11:09
الازواج في الفوركس في بينها نوع من الترابط يعني لو في زوج رفع يبقى في زوج تاني لازم ينزلتقبل مروري

---------- Post added at 08:09 AM ---------- Previous post was at 08:08 AM ----------

شكرا لكم على مجهوداتكم وجزاكم الله خيراو

abeir
04-19-2017, 11:10
اهلا بكم اعضاء النتدىلمن لديه خبرة في المجال الرجاء منه التفاعل ليستفيد الجميعشكرا جزيلا يا صاحب الموضوع

---------- Post added at 08:10 AM ---------- Previous post was at 08:09 AM ----------

شكرا لك اخي على موضوعك المميز في كيفية الاستفادة من العلاقةبين الاسواق لانك افدتني به كثيرا و اتمنى ان تفيدنا بجديدك دائما في المنتدى .

latraaa
04-19-2017, 17:11
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الراي على الطرح و على المعلومة الت يتقدمت بها أخي الكريم و أتمنى ان نراك من اللدين يستفديون من الموضوع بالشكل الدي يجب أن يكون إ نشاء الله أخي الكريمو هدا الأمر معروف للجميع إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

abeir
04-19-2017, 20:48
السلام عليكم اخي الكريم مناسب لاى فرد طالما يوجد الطموح والفكر المميز يا اخى اهم حاجة الصبر ولا تتستعجل ولا تتسرع او تخاف دة عدو الفوركس والمكسب والطمع يدمر المكاسب كلها ورحمه اللة تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 05:48 PM ---------- Previous post was at 05:42 PM ----------

السلام عليكم اخي الكريم هل تقصد بالنظرية يعنى الاستراتيجية فان كنت تقصد الاستراتيجيةفانا استخدم استراتيجية التى اتش فى فهى استراتيجية مشهورةوتوجد لها شروحات كثيرة بالمنتدى بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

mid0killer
04-19-2017, 21:33
بارك الله فيك على توضيح هذه المعلومات واذكر ايضا اليورو دولار اسمه الزعيم والباوند دولار اسمه الكيبل والباوند ين اسمه المجنون والباوند استرالي اسمه المالكي وهناك مسميات اخري للعملات ملهاش لازمه الصراحه هههه

ebrhim
04-19-2017, 22:17
مرحبا اخي أخي الكريم هذا المنتدى مليء بالمواضيع التيفيها نصائح على العموم تحى فقط بالصبر و ستنجح بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 07:17 PM ---------- Previous post was at 07:16 PM ----------

تحياتي لكم بسم الله الرحمان الرحيمشكرا على المعلومات القيمة اخب الكريمبالتوفيق للجميع ان شاء اللهو اتمني اني اكون فيدتك اخي

amena
04-20-2017, 01:00
موضوع رائع ومعلومات اروعبارك الله فيك على طرحها فعلا هتساعدنا كتير اننا نوفر وقت كبير فى وقت التداول وتسهل علينا عمليه المتاجرهشكرا جزيلا لك

---------- Post added at 10:00 PM ---------- Previous post was at 10:00 PM ----------

و رحمة الله و بركاهمشكور اخي الكريم على تقديمك لنا لهذه الترجمة الوافية لكل المصطلحات المهمة التي يحتاجها المتداول في الفوركس و الذي لا يتقن الانجليزية

lareen
04-20-2017, 01:02
.. اكيد اخي الكريم في فرق بين الازواج و ليهم علاقات عكسيه مع بعض و بالتوفيق

---------- Post added at 10:02 PM ---------- Previous post was at 10:02 PM ----------

مشكور كثير يا اخي الكريم على هدا الشرح لأساسيات التداول في الفوركس و الربح منهبارك الله فيك اخي الكريمبالتوفيق لك وة

abeir
04-20-2017, 01:04
مشكور اخي على شرحك للفوركس لان الكثير من المبتدئين سيستفيدونمنه و اتمنى ان نرى جديدك دائما في المنتدى اخي الفاضل و بالتوفيق لك.

---------- Post added at 10:04 PM ---------- Previous post was at 10:03 PM ----------

ليس فقط في مصر بل في معظم الدول العربية ما عدا دول الخليج حيث يتم فرض قيودعلى التداول و استخراج الاموال لاسباب نجهلها ربما لكي يجعلونا بحاجة اليهم فقط

boshra
04-20-2017, 01:06
طبعا هناك تلاثة جلسات اساسية و هي الجلسة الاسوية و البعض يفضلها لانها تكون هادئةو الجلسة الوروبية اكثر نشاط و لكن انشط فترة هي لما تفتح الجلسة الامريكية و تتقاطعمع الجلسة الاوروبية

---------- Post added at 10:06 PM ---------- Previous post was at 10:05 PM ----------

الى جانب تجميع البونص من هنا لازم تتعلم التداول كويسوهتلاقى دروس مفيده جدا فى قسم التعليم بعد كدا تقدر تتاجر بالبونص وتسحب الارباح

rapeaezzat
04-20-2017, 01:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
جزاك الله كل خير على معلوماتك الفوركسية التى تهم
الجميع وتفادهم فى مجال الفوركس وبالتوفيق ان شاء الله للجميع

LAIRB
04-20-2017, 01:33
معلومات فوركسيه:(
يوجد في الفوركس لالغديد من المعاني والمصطلحات و الخبايا
الفوركس عالم كبير لا اضن ان له حد وبالتوفيق لحميع الاعضاء

Mahmoud salman
04-20-2017, 01:52
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتو مرحبا اخي الحبيب اود ان اشكرك علي الموضوع الرائع الذي استفت منه شخصيا وارجو ان تتقبل مروري وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

hamadasalama
04-20-2017, 02:02
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا علي المعلومات الفوركسيه الرائعه وان شاء الله تقدم لا مزيد من المعلومات الفوركسيه التي تساعدنا علي الربح في هذا المجال

amenaali
04-20-2017, 02:20
السلام عليكم اخي الكريم اخي الفاضل مشكور علي طرح الموضوع**الجيد والمفيد **وشكرا **الاخوة الاعضاء الكرام علي التعليق المفيد**و * بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 11:20 PM ---------- Previous post was at 11:14 PM ----------

السلام عليكم اخي الكريم ..اخي الكريمانا عضو جديد في الفوركس ولازلت في طور التعلم واكتساب الخبرات ولم اتاجر بعد حتى الاناتمنى من الاعضاء او المتخصصين والخبراء ان يشاركوك تجاربهم اخي الكريمفي انتظار المزيد من الموضوعاتتقبل تحياتى اخي لك وللجميعبالتوفيق اتمني اني اكون فيدتك اخي

omarsh81
04-20-2017, 02:22
معلومة جديدة وشيقة وفي المجال واراها لاول مرة بفضل منتداكم بجد مشكور اخي الفاضل لان المتداولين في امس الحاجه لتلك المعلومات وان شاء الله انا ساكون منهم واحببت المجال نظرا لاستفادتي من مثل هذه المعلومات

Ahmedadg
04-20-2017, 02:25
كلام سليم و شكرا لك و فعلا هذه الامور يجب ملاحظتها عند التداول و الاستفادة منها . يمكنك ان تحقق ارباح اكبر و الاستفادة من هذه المعلومة
شكرا لك و تمنياتي لك بالتوفيق

shimaa33
04-20-2017, 03:18
الحساب التجريبى مهم جدا لمعرف السوق واكتساب خبرة والتداول وبعدها نعمل حساب حقيقىوايضا الالتزام بالصبر وابعد عن الجشع و الطمع وان تحدد هدفك

---------- Post added at 12:18 AM ---------- Previous post was at 12:17 AM ----------

والله يا باشا هو الموضوع كويس والفكره حلوه اوى بس فعلا ممكن يكون فى ناس كتير اوى مش تعرف الفيبوناتشى وتقبل مرورى اخى الكريم وسلامى ايضا

sham
04-20-2017, 05:25
اخي الفاضل بتمنالك كل خير وموضوع جيد وبشكرك علي طرحهوخصوصا انك بتفيد وتستفيد من خلال الرد مقابل البونص

---------- Post added at 02:25 AM ---------- Previous post was at 02:24 AM ----------

و رحمة الله تعالى و بركاتهشكرا اخي الكريم تحليل جيد و لكن هذا يعود ب الفائدة على المتضاربينفي امان الله اخيو شكرا تداول موفق

mayo2345
04-20-2017, 05:43

---------- Post added at 02:43 AM ---------- Previous post was at 02:42 AM ----------

mghorab2
04-20-2017, 08:46

---------- Post added at 05:46 AM ---------- Previous post was at 05:45 AM ----------

mghorab3
04-20-2017, 08:56
و رحمة الله تعالى و بركاتهجزاك الله خيرا أخي على الرفع المميزالله يجعل الله هذا العمل في ميزان حسناتك و ينفعك به يوم لا ينفع مال و لابنون إلا من أتى الله بقلب سليمبما انك طلبت الرأي فإليك النصيحه يجب ان تتداول من خلال إستراتيجيه محدده،،،،،، ولكن ما هي الإستراتيجيه هي بعض خطوات يجب ان تتحق و بعض الشروط اللازمه لدخول اي صفقه بيع او شراد

---------- Post added at 05:56 AM ---------- Previous post was at 05:56 AM ----------

قال احد الخبراء لمتداول يسئل اعطني طريق سهلة انجح منها قال له عليك ان تبيع اذا كان السعر في نزول وان تشتري اذا رايت السعر يصعدويمكن كذلك الاستعانة بمؤشر ماكد التي يقيس تشبع السعر

mayrom
04-20-2017, 08:58
اكبر غلطة يرتكبها اى متداول انه يتداول بدون خطة مدروسة كويسة ومعروفة نسبة نجاحها اكيد هايتعرض لمشاكل وشكرا اخى الكريم

---------- Post added at 05:58 AM ---------- Previous post was at 05:57 AM ----------

... مشكووور اخي علي هذا الرابط التعليمي جعله الله في ميزان حسناتك و بالتوفيق ليك

mrramy
04-20-2017, 08:58
انت كلامك صحيح 100 بالمائه الازواج دى ليها علاقة طردية مع بعضها البعض زى علاقة البترول لاكلندى العلاقة بينهم عكسيه بردة
تقبل مروووورى اخى الفاضل

amonyaa
04-20-2017, 10:36
المتاجر الذى يتاجر بدون خطه كالمقامر الذى يلعب بامواله وزى ما تيجى اما يكسب واما يخسر وهنا يوجد شبهة لو ربح

---------- Post added at 07:36 AM ---------- Previous post was at 07:36 AM ----------

شكرا لك اخي على موضوعك القيم الدي قدمته لنا في تعرف الفوركس لاني استفدت منهكثيرا و اتمنى ان يطلع عليه جميع الاعضاء و بالتوفيق لك في تداولاتك اخي الكريم.

lareen
04-20-2017, 19:05
ارى ان عدم تحقيق الاهداف يكون بسبب الطمع مهم ان نبعد عن الطمع وان يكون فى اداره لراس المال سليمه حتى يمكن تحقيق ارباح بشكطل جيد لان الفوركس عمل صعب ويحتاج الى خبره

---------- Post added at 04:05 PM ---------- Previous post was at 04:04 PM ----------

تحياتي لكم اتفق معك لان طريق النجاح لابد وان يصاحبه الفشل ولكن من لا يعرف هذا المفهوم عن الفوركس اعتقد انه سوف يظل لبعض الوقت وبعد ذلك يختفى اما من يرغب بالنجاح هو التاجر الذى يتعلم من خسارته واخطائه فى التداول من اكتساب الخبرة وتجنبه فى المرات القادمه تحياتي اخي او تقبل مروري

ebrhim
04-20-2017, 19:11
مرحبا اخي صراحة لا اعمل على المتاجرة بالذهب لان هناك العديد من الفتاوى التىتؤكد ان المتاجرة بالذهب حرام فى الفوركس ولكن يجب ان تتم يدا بيد تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 04:11 PM ---------- Previous post was at 04:10 PM ----------

تحياتي لكم نشكرك على هدا المقال يا اخي و لكن اظن انه ليس في موضعهلو انك وضعته في القسم التعليمي افضل لتعم الفائدة، ارجو ان تنقله الى هناكموفق أخي. اتمني اني اكون فيدتك اخي

abeir
04-20-2017, 19:15
مرحبا اخي أخي الكريممشكور اخى على هذه المعلوماتالقيمة والمفيدة ولا تحرمنا من مشاركاتةالمتميزة وأتمنى لك مزيدا من التقدم وجزاك الله خيرابارك الله فيكتحياتى تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 04:15 PM ---------- Previous post was at 04:14 PM ----------

تحياتي لكم مساء الخير والبركة اتمنى ان تكونوا في صحة جيدة للاسف معنديش فكرة عن هدا الموضوعوفي النهاية احب ان اشكر القائمين على نجاح المنتدى واتمنى التوفيق لجميع المتداولين بالمنتدى ان شاء الله وشكرا تحياتي اخي او تقبل مروري

monyaya
04-21-2017, 01:45
اخي الكريملابد ومن تواجد وتوافر اسلوب استراتيجية متابعه لتداول والمتاجرةواتقانه وتنفيذة ومن ثم تحقيق نتائج طيبة وباعكس ذلك ف الخساره الحتميه هي مسير المتداولحتي وان وافقة الحظ مرة واتنين وتلاته لربما في الربحه يتعرض لخسارة الكليه

---------- Post added at 10:45 PM ---------- Previous post was at 10:44 PM ----------

نعم اخي الفوركس ليس بهذه السهولة رغم ان به ربح كبير فعلا لكن به خسائر اكبر ان لم تاخذ العمل بجدية وتتعلم وتستعد للتداول بفترة من التعلم والتدريب وكلما تعلمت لا تقول انهيت بل بدات لان حتى المحترفين يخسرون لكن خسارة محترف تفرق كثيرا عن خسارة مبتدئ اتمنى لمك النجاح والله الموفق

maryhan
04-21-2017, 01:51
اكيييد اخي الكريم تحديد الاطار الزمني المناسب منافضل الطرق الفعالة في التداول تقبل مروري

---------- Post added at 10:51 PM ---------- Previous post was at 10:50 PM ----------

مشكور أخي على موضوعك و هنا بالمنتدى عدة موضوعات عن تعريف الفوركس ذلك السوق الواسعيحتاج تعلم و دراسة جيدة و معرفة سليمة بضوابطه و أساسياته حتى يتحقق النجاح

michael1
04-21-2017, 01:52
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
صديقى الغالى فى المنتدى انا طبعا
استفدت كثيرا من هذه المعلومات الفوركسية التى قمت بشرحها لنا فى الموضوع

amena
04-21-2017, 02:19
نعم عزيزتي في الفوركس نحن سوف تكسب المزيد من المال بسهولة جدا إذا كان لدينا معرفة جيدة تجربة جيدة ومهارات تجارية جيدة ونعمل بجد والحفاظ على الصبر بينما نحن التجارة في هذا السوق وبعد ذلك سوف كسب المال بسهولة.

---------- Post added at 11:19 PM ---------- Previous post was at 11:18 PM ----------

موضوعك جميل اخى ومعلوماتك رائعة افادتنى اخى العزيز اتمنى من الله ان يوفقك وبارك الله فيك وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

ahmedmahmoud2017
04-21-2017, 02:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بالطبع معلومات فى غاية الاهمية اخي الكريم ارجو منك المزيد من المعلومات القوية مثل هذه تقبل تحياتي

haitham salama
04-21-2017, 02:40
كلامك صحيح ولكن لم يكون تلك العملات بنفس الحجم أو النجاح فى تلك الصغفات بنفس المقدار ولكن سوف تلاحظ تغير طفيف بكل كل زوج وآخر، وممكن نقول أن ده بيحصل بنسبة 80 % وليس أكثر، ولازم نراعى الأخبار برضك ليها دور مهم .

lareen
04-21-2017, 03:02
تحياتي لكم الطمع قل ما جمع بالفعل هي الاهم في جميع مجالات الحياه واعتقدان سوق الفوركس الطمع فيه يدمر اي متداول فلو انه تاجر علي مبادئ واسس لم يخسرويكون الكاسب والرابح علي طوول اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 12:02 AM ---------- Previous post was at 12:01 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم هذا حقيقى بان 95% من المتاجرين فى سوق الفوركس يخسرون لانهم ليس لهم خطة للتجارة يعملون عليها لتحقيق اهدافهم فى تجارة الفوركس تحياتي اخي او تقبل مروري

ebrhim
04-21-2017, 03:22
تحياتي لكم و رحمة الله تعالى و بركاتهأخي الرافعة المالية ضرورية ربما حتى للحسابات الكبيرة و ليس فقط الصغيرة تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 12:22 AM ---------- Previous post was at 12:22 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم و بركاتهمشكور على هذه المعلومات و هذا المجهود الرائعاتمنى من الجميع الاستفادة من معلوماتك تحياتي اخي او تقبل مروري

abeir
04-21-2017, 03:28
تحياتي لكم الف شكر يا ريس وفعلا الفيبوناتشى من اشهر الادواتولكنها تحتاج الى تاجر ماهر ليستطيع التعاطى معها تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added at 12:28 AM ---------- Previous post was at 12:22 AM ----------

تحياتي لكم هى الخسارة تاتى من اساليب الدخول براس مال كبير وعدم قدرة الحساب على الدخول فى صفقات مثل يكون راس مال عبارة عن 200 دولار وتتداول ب2 ولار للنقطة طبعا بيكون فى خسارة وهذا شى وارد للخسارة يجب التداول بمبلغ كبير حتى تستطيع تحقيق مكسب وربح وعكس هذا ممكن تحقق خسارة ولا تستطيع تحقيق مكسب تحياتي اخي او تقبل مروري

mghorab3
04-21-2017, 06:40
السلام عليكم اخي الكريم اخي الكريم كلامك صحيح فمعظم الخبراء يحذرون من التسرع والطمع وواضح انه يؤدي إلى نتائج سيئه جدا ولم يسمه احد شجاعة على الإطلاقوشكرا اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 03:40 AM ---------- Previous post was at 03:40 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم الســـــــلام عليكــم ورحمـــة الله وبــركاتـهبـــارك الله فيـــك علــى طرحـــك لهـــذا الموضـــوع المميــز و الرائــعواصــــل تميــزك و تالقـــكـ و ابداعـــكـوجزاكم الله خيرا...... اتمني اني اكون فيدتك اخي

mayor
04-21-2017, 09:58
والله انا لا اعمل على الديلي نهائيا ممكن بس يهمني شكل شموع فيه لان بالمنظرده حتشتت اكتر بين 3 فريمات فشغال زى ما انت عارف 4 ساعات وساعة فقط

---------- Post added at 06:58 AM ---------- Previous post was at 06:58 AM ----------

صعب صعب جدا معرفة كيفية الربح لأنه هذا السوق يا اخى غير مضمون بالمرةولو كان هناك طريقة للربح لما رأيت احد فى المنتديات يعتمد على البونص لتعويض ما فقده من مال

beroa
04-21-2017, 10:01
الازواج مختلفة بالطبع ان زوج الدولار الاسترالي ين ياباني يختلف عن زوج اليورو دولار مثلا و حركة هذه الازواج تختلف عن بعضها تماما و لكن قد تنشأ علاقات بين زوجين مختلفين يحتويان نفس العملة اي اليور ودولار يحتوي الدولار و الجنيه الاسترليني دولار يحتوي الدولار أيضاً و عندما تنخفض قيمة الدولار بشكل عام قد نلاحظ ارتفاع كل من الزوجين.

---------- Post added at 07:01 AM ---------- Previous post was at 07:00 AM ----------

الطمع وياك الطمع فى ذلك الفوركسلما يتجنب منه من خسائر كبيرة جداحيث يجعل المتاجر متسرع وعدمالتدقيق فى تفصيل مهمة فى الصفقاتتقبل مروري

mayrom
04-21-2017, 10:09
بالنسبة للطمع دا شيء لا ارادي بالنسبة للمبتدئين بيحسوا بالندم بعد الخسارة بسبب الطمعانا اري ان علاج الطمع هو التدريب علي حساب تجريبي بجدية ، الهدف من ذلك هو التعود علي الالتزام والانضباط بادارة راس المال

---------- Post added at 07:09 AM ---------- Previous post was at 07:08 AM ----------

اهلا وسهلا اخواني بالمنتدي الكريم شكرا اخي على هذا الموضوع الرائع عن العلاقات بين الاسواق جعله الله في ميزان حسناتكتقبل ودي واحترامي

dalia elsayed
04-21-2017, 10:10
شكرا لكم على مجهوداتكم وجزاكم الله خيراو

---------- Post added at 07:10 AM ---------- Previous post was at 07:09 AM ----------

ولا تسیر عكسھا لأن ذلك من أخطر الأشیاء التي یمكن أن یرتكبھا المستثمر وكذلك یجب عدم المخاطرة عند نقاط تقلبالموفینج لأن الموفینج ممكن یعطي أشارات كاذبة وخاصة إذا كان ھناك مؤشرات أخري تعطي أشارات عكس الإشاراتالتي یعطیھا الموفینج ولكن إذا كان ھذا التحول مصحوب بإشارات من مؤشرات أخري تعطي نفس العلامات التي یعطیھاالموفینج فلا مانع من ذلك ویكون في ذلك فائدة كبیرة- كلما كان السھم كثیر التذبذب كلما احتجنا إلي موفینج طویل المدة الزمنیة حتى نحصل علي خط موفینج ھادئ یمكنالاستفادة منھوھذا الطول للموفینج لیس محدد بمدة معینة ولكن ھناك أطوال معینة كثیرة الاستخدام وھي :21 - 50 - 89-- 150 - 200 یوم10 - 30 - 40 - أسبوع- وھذا الجدول یبین استخدامات كل فترةTrend Moving AverageVery Short Term 5-13 daysShort Term 14-25 daysMinor Intermediate 26-49 daysIntermediate 50-100 daysLong Term 100-200 days

lolo2014
04-21-2017, 10:11
اخى الكيم لك كل الشكر على هذا الموضوع وعلى تلك النصائح الهامة جدا والمفيدة والتى لابد من العمل بها والالتزام وبالتوفيق للجميع

---------- Post added at 07:11 AM ---------- Previous post was at 07:10 AM ----------

تسلم ياغالى على هذا الموضوع المهملذلك يجب متابعة اكثر من سوق وان كان ذلك شاق ولكنمع متابعة الاسواق والتحليل الفنى اكيد سيتضح الامر اكثرويكون القرار دقيق

gagpost
04-21-2017, 10:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وبعد الصلاة علي النبي صلي الله عليه وسلم شكرا اخي بالمعلومات الهامة التي يجب ان تكون في المنتدي باستمرار علي مرار 24 ساعة لانها تحليلات هامة للمتداوال

mghorab2
04-21-2017, 13:28
يوفر لنا الرسم البياني لساعة واحدة الإشارة الأفضل لدخول المواقع. لاحظ كيف شهد الستوكاستيك تصحيحًا وتوجّه دون مستوى 20 ومن ثمّ سجّل اختراقًا صعوديًا ليتجاوز خط 20.

---------- Post added at 10:28 AM ---------- Previous post was at 10:27 AM ----------

الفوركس مصدر جيد جدا للغنى وممكن تعمل منة شغل كويس جدا ولاكن احزر فاممكن كل ماربحتة تخسرة فى صفقة واحدةتمنياتي بالتوفيق للجميع

M0hsenalawady
04-21-2017, 14:51
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته تحياتي للجميع
اخي الكريم مشكور على هذا الموضوع والمعلومات القيمه.تقبل مروري

yaseranwer
04-21-2017, 14:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم اوافقك في بعض الحديث والاخر لا لأن اساس تجارة الفوركس هي ادارة رأس المال وانها مثل اي تجارة اخري لابد من التعلم والتدريب قبل كل شئ علي حساب تجريبي ومن ثم ندخل برأس مال جيد ورافعه مالية معقولة حتي نستمر في هذا السوق وهذة هي وجهة نظري المتواضعة تقبل مروري وتحياتي

big.pharaoh
04-21-2017, 14:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... فعلا بيبقى في علاقه عكسيه وطرديه بين العملات وكمان السلع و دي حاجه يجهلها اغلب المبتدئين

lareen
04-21-2017, 21:51
تحياتي لكم الســــــــــلام عل ـــيكم ورحـــمه الله وبركاته ....... شكرا يا اخى على طرح الموضوعالاكتر من رائع والمفيج عن من خلال التجاره فى الفوركس يا اخى اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 06:51 PM ---------- Previous post was at 06:50 PM ----------

مرحبا اخي اعتقد اخى الكريم ان التداول وقت البورصات اخى الكريم الى هيقدر يحقق لنالكثير اخى الكريم وان الموضوع المه مدالازم نبقا عارفين نحققهباتلوفيق لك انشاء اللهتقبلت حياتى لك اتمني اني اكون فيدتك اخي

mghorab2
04-21-2017, 22:00
السلام عليكم اخي الكريم عليك فى البداية التعلم الجيد ومعرفة كل ما يمكنك تعلمه عن مجال الفوركس سواء من خلال الكتب المتوفرةاو من خلال الفيديوهات التى تتناول شرح الفوركس ففى القسم التعليمى بالمنتدى ان شاء الله هتلاقى كل اللى حضرتك محتاجة من كتب وفيديوهات بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

mghorab3
04-21-2017, 22:03
السلام عليكم اخي الكريم اخي الكريم كلامك صحيح فمعظم الخبراء يحذرون من التسرع والطمع وواضح انه يؤدي إلى نتائج سيئه جدا ولم يسمه احد شجاعة على الإطلاقوشكرا اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 07:03 PM ---------- Previous post was at 07:03 PM ----------

السلام عليكم اخي الكريم الســـــــلام عليكــم ورحمـــة الله وبــركاتـهبـــارك الله فيـــك علــى طرحـــك لهـــذا الموضـــوع المميــز و الرائــعواصــــل تميــزك و تالقـــكـ و ابداعـــكـوجزاكم الله خيرا...... اتمني اني اكون فيدتك اخي

mghorab2
04-22-2017, 08:59
مرحبا اخي بكل صراحة لا احب اي طريقة في موشرات لانها الموشرات ترسم نفسها مع السعر يغالي عشان كدا مش بحبها ولا اريد اضعها علي المنص للك من جزيل لشكر وبالتوفيق ............. تحياتي اخي او تقبل مروري

---------- Post added 04-22-2017 at 05:53 AM ---------- Previous post was 04-21-2017 at 07:06 PM ----------

مرحبا اخي مشكور اخى الكريم على هذه المشاركةوهذه المعلومات عن الميتاتريدر يجب ان يعرفها كل متاجرويجب ان يتقن كل متاجر ان يتعامل مع الميتاتريدر اتمني اني اكون فيدتك اخي

---------- Post added at 05:59 AM ---------- Previous post was at 05:53 AM ----------

تحياتي لكم حلو يا روماني موضوعك و فعلافي ناس مش اوي في الانجليزي فا مش عارفين المصطلحاتفا انت كده ترجمت لهم و افدتهم اشكرك تحياتي اخي او تقبل مروري

beroa
04-22-2017, 15:49
و عليكم السلام ورحمة الله تعالى و بركاتهطبعا اي مبتدأ في تجارة الفوركس عليه بالتعلم قبل كل شيئو بعد دالك يفتح حساب تجريبي و يبدا يتعلم كل ادواة المنصة التداول

---------- Post added at 12:49 PM ---------- Previous post was at 12:48 PM ----------

فعلا اخي الموفينج افريدج 5 بالزات هو الرقم السحري والخط ال5 هو تماس لاي شمعة مهما كانت بعيدة لابد من ان تعود لتقترب منه .........................

fouadar
04-22-2017, 16:18
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته كل عام وانتم بخير اخواني
اخي أشكرك على هذه المعلومات القيمة و المجهودات التي قمت بها جزاك الله
تقبل مروري

عبد الرحيم رافا
04-22-2017, 23:35
السلام عليكم و رحمة الله
لا يا اخي هذا ما لا احبه انا في عالم الفوركس هو ربط تحرك زوج باخر الازواج ما لها علاقة ببعضها كل زوج يتحرك على حدى

muhammad ismail
04-23-2017, 00:04
شكرا اخى الكريم على حليلك ولكن لا اعتمد على تحليلات احد لانى اتلسعت منم قبل كدة ومرجنت حسابى كتييير
فانا بعتمد على نفسى فقط فى التداول ومش هتعمد عل احد

ابوفؤاد
04-23-2017, 00:10
اى ان الانعكاس على الازوج يكون بالشكل التالى اذا كانت العمله هى عمله الاساس فى زوج و على اخ عمله ثانيه فانتبالاصل تبيع ذات العمله او تشتريه فبالنظر ال ى مكان العمله بالزوج يكون على نفس المسار او معاكس له